Opublikowano 3 grudnia 2023

Aliexpress - sprzedawca nie wysyła towaru i żąda dopłaty

Pierwszy raz trafiłem na Aliexpress na nieuczciwego sprzedawcę i proszę o poradę. W czasie eventu Black Friday kupiłem przedmiot o wartości $65. Skorzystałem z promocji Spend & Save oraz kuponu zdobytego w grze. Jednak sprzedawca wkrótce po zakupie napisał do mnie prośbę o anulowanie zamówienia z uwagi na błąd w cenie. Oczywiście do końca eventu cena pozostała taka sama i nie różniła się zbytnio od cen u konkurencji, także nie ma mowy o żadnym błędzie cenowym. Dodatkowo zażądał ode mnie $20 dopłaty do realizacji zamówienia.
W szczegółach zamówienia mam adnotację:
"Order will ship in 3 days. If shipping is delayed an automatic refund will be issued."
Jak rozumiem, jeśli nic nie zrobię, to po prostu anulują zamówienie i dostanę zwrot? Wtedy będę stratny na kuponie i na tym, że nie kupię już przedmiotu po cenie z Black Friday? Dispute też nie otworzę, jeśli przedmiot nie został wysłany.
Ma ktoś pomysł jak tę sprawę rozwiązać?
Aktualizacje społecznościowe

11 Komentarzy

sortowanie:
Awatar użytkownika
  1. Awatar użytkownika Firebird
    Autor
    Mały update sprawy:
    Po upłynięciu czasu dla sprzedawcy na dostawę, AliExpress automatycznie uruchomił procedurę refundacji. Po dwóch dniach środki wróciły na konto w kwocie realnie zapłaconej. Otrzymałem automatycznie standardowy kupon rekompensacyjny w kwocie €2. Po wielu próbach na czacie udało mi się wreszcie połączyć z konsultantem. Obiecał zająć się sprawą i napisał, że dostanę pełną refundację i stracone kupony wrócą na moje konto. Nie nastawiam się, że tak się faktycznie stanie. Pewnie napisał to na odczepnego. Gdybym jednak otrzymał zwrot kuponów, poinformuję w komentarzu.
    Awatar użytkownika pepemint
    Jak to zrobiłeś, że połączyłeś się z żywym konsultantem a nie AI?
  2. Awatar użytkownika EzioAuditore_da_Firenze
    Nic nie zrobisz. Jak sprzedawca kombinuje już na starcie to lepiej dla ciebie jakbyś odrazu anulował.
    Zawsze może Ci też wysłać uszkodzony przedmiot itp..
  3. Awatar użytkownika ArekBVB
    W tym roku sporo takich cfaniaków było, celowo czekali do końca promocji spend & save bo wiedzieli, że kupujący nie będą już wtedy mieli alternatywy na tańszy zakup od kogoś innego. Na dobrą sprawę nic nie zrobisz, możesz napisać, że nie dopłacisz i jeśli sprzedawca się na to nie zgadza to może anulować sprzedać. Jest wtedy jakaś szansa, że jednak wyśle. Sam miałem dwóch takich majfrendów w tym roku, jeden anulował, drugi wysłał.
  4. Awatar użytkownika Articuno
    On nie może anulować... Czekaj i nic nie odpisuj. Wyśle na 80% albo doda fałszywą wysyłkę. Czasem tak bywa...
  5. Awatar użytkownika reqoil
    Ma ali nie można było takich sprzedawców zgłaszać do obslugi?
  6. Awatar użytkownika Firebird
    Autor
    Finał sprawy:
    Po kilkunastu dniach bezczynności postanowiłem ponownie napisać do konsultanta na czacie. Po kilkuminutowej walce z botem udało się wreszcie połączyć z człowiekiem. Wydaje się, że poważniej podeszli do tematu, bo tym razem otrzymałem na maila taką wiadomość:

    Dear Customer
    Thank you for contacting AliExpress regarding your order xxxxxxxxxxxxx.
    We are sorry for any inconvenience has caused to you. With regards to your concern to your used coupon/bonus, it will be automatically refunded to your aliexpress account within certain period once the used coupon/bonus was not yet expired when the refund was made.

    Od tej chwili minęły już 2 tygodnie. Oczywiście żadnych kuponów do dziś nie otrzymałem. Dalsze pisanie z nimi nie ma sensu. Zamiast napisać wprost, że kupony przepadły, to będą grać na czasie. Sprawa przegrana.
  7. Awatar użytkownika azaber
    Niepotrzebnie traciłeś czas i poświęcałeś temu tyle uwagi i zaangażowania. Jak Ci Majfrend nie zechce czegoś wysłać, to Ci tego nie wyśle, choćbyś na głowie stawał.
    Dawniej można było chociaż do takiej transakcji wystawić negatywny komentarz, jeśli się nie anulowało samemu, więc wartało czekać do końca. Teraz, takiego zakupu, który finalnie nie dojdzie do skutku z uwagi na niewysłanie przedmiotu nawet nie możesz ocenić, więc tym bardziej szkoda tracić na to czas.
    Oczywiście żadnych kuponów do dziś nie otrzymałem
    Napisali Ci, że kupony wrócą automatycznie na konto, o ile nie minęła data ich ważności, a ta na 100% już dawno minęła.
Awatar użytkownika