Opublikowano 1 grudnia 2023

Problem z Amazon.it

Witajcie Pepperki,

mam problem z zamówieniem z włoskiego Amazon w którym to zamówiłem dwa iPhone 14 ze wstawki. Przyjechała do mnie paczka 20 listopada z jednym telefonem a 21 listopada kolejna paczka. Była na niej również jakaś etykieta operacyjna inpostu że paczka została uszkodzona lecz była cała, tylko miała inną folie. Zrobiłem zdjęcie paczki przed rozpakowaniem bo wiedziałem że coś będzie na rzeczy i się nie pomyliłem, zamiast telefonu był krem do rąk. Zgłosiłem protokół szkody u przewoźnika oraz reklamacje w Inpost jak i odezwałem się do Amazona it. Prosili, abym zgłosił sprawę na policję oraz podesłał protokół z tego zdarzenia. Następnie powiedzieli że skontaktują się z polskim zespołem ażeby potwierdzić moje informacje. Gdy po kilku dniach się do nich odezwałem około godziny 12:00 podesłali maila że zwrócą mi gotówkę za telefon oraz kolejnego maila za 2 godziny że oni skontaktowali się z przewoźnikiem i że paczka do mnie doszła i że jest wszystko w porządku. Żadnej kasy nie będzie. Następnie napisałem na nowo maila z opisem całej sytuacji że były dwie paczki, i że tylko w jednej był krem do rąk, ze zdjęciami na co oni że ja niby zgłosiłem zaginięcie paczki, a oni mają informacje od firmy kurierskiej że dostarczono mi 2 paczki. Mam wrażenie jakbym rozmawiał z jakimś botem albo za każdym razem z inną osobą. Już nie wspomnę o chacie na którym jestem bezsilny już. Do tego napisali że na moim koncie są jakieś „podejrzane ruchy” i lekką mnie straszą że mogą mi zablokować konto. Gdzie jednie co, to miałem limit ustawiony na revolucie 100 pln i nie mogło pobrać kasy, lecz następnym razem po zmianie i uaktualnieniu poszło.

Może ktoś był w podobnej sytuacji i mógłby podrzucić jakiś pomysł w jaki sposób rozwiązać problem.

Chargeback z revoluta? Może jakiś rzecznik praw konsumenta? Dzięki za pomoc.
Aktualizacje społecznościowe

19 Komentarzy

sortowanie:
Awatar użytkownika
  1. Awatar użytkownika EzioAuditore_da_Firenze
    Chargeback, bo inaczej nic nie zdziałasz.
    Po chargeback prawdopodobnie zablokują ci konto na Amazonie ale no cóż kasa chyba lepsza czyż nie? (Edytowano)
  2. Awatar użytkownika Maly_Lou
    Chargeback. I tak Ci pewnie zablokują konto bo jesteś "upierdliwy". Także chociaż odzyskaj pieniądze i mogą sobie robić dalej co chcą z Twoim kontem. Z amazonem to jest tak, że zależy na jaki dzień trafisz. Raz pójdzie sprawnie, ale jak zaczną kręcić nosem bo mają taki kaprys akurat, to już ciężko po tym osiągnąć coś konstruktywnego.
    Temat jest prosty. Były 2 osobne paczki. Jedna przyszła bez problemu z zamówionym towarem. Druga paczka przyszła oklejona przez firmę kurierską, czyli z nieoryginalnym oklejeniem i w niej była podmieniona zawartość. Tu nie trzeba tęgich głów żeby to zrozumieć, a jedynie chęci.
  3. Awatar użytkownika MichalPa
    Gdzie są wszyscy obrońcy super supportu i gwarancji Amazon? Amazon jest ponad prawem i może robić co chce. Taka jest prawda.
    Awatar użytkownika Imola
    Bo za dużo kombinowania było i się usztywnili. Skończyło się rumakowanie. Ludzie nagminnie zgłaszali puste paczki, pomimo że były ok. Stąd nakaz zgłaszania na Policji. Takiej paczki po prostu się nie odbiera i koniec.
  4. Awatar użytkownika adam45648
    Tylko chargeback, Amazon jest ponad prawem a ich konsultanci są pomocni dopóki mogą kliknąć w systemie to co oczekujesz.
    Np. Polska spółka jest podspółką spółki luksemburskiej więc nasz rzecznik nie może nic zdziałać, odsyła na strony europejskich rzeczników którzy mogą być tylko mediatorami. A jak wynika z mojej pepperowej dyskusji o ODO, mediacja polega na rozmowach z konsultantami.
    I nawet jakbyś paczki nie odebrał to wcale nie było by to takie oczywiste, że odzyskasz pieniądze. Ostatnio musiałem jakieś dziwne formularze wypełniać jak paczka uszkodziła się w transporcie i wróciła do sprzedawcy z sortowni, bo pewnie ktoś sobie wziął z niej prezent na święta i wróciła pusta do magazynu. (Edytowano)
    Awatar użytkownika Drogo_bardzo
    Ja również miałem uszkodzona paczkę. Owinięta przez kuriera w worek po śmieciach. Z paczki prawie nic nie zostało. Opakowanie produktu uszkodzone. Kurier powiedział żeby cyknąć zdjęcia i odmówić odbioru. Po telefonie do Amazon pl. Pani twierdzi że będzie zwrot i mam czekać ileś tam dni. Po tych dniach które miałem odczekać kasy na koncie brak. Ponowny telefon do amazon i rozmowa miłym chłopakiem i twierdzi że ta rozmowa była ale coś ta pierwsza konsultantka pomieszała i jakby rozmowę rozłączyło i zwrot nie poszedł. Po 2 dniach roboczych od drugiego telefonu kasa dotarła. Konsultant super więc tak naprawdę zależy na kogo trafisz
  5. Awatar użytkownika Koneser1986
    Mam podobną sytuację. Też kupiłem 14 i paczka była pusta, karton Amazona był oklejony białą taśma. Paczkę otworzyłem przy kamerze paczkomatu i do razu zgłosiłem reklamację. Czekam na wiadomość zwrotną z Inpostu. Pisałem też z Amazonem to chcą zaświadczenie z Policji .
    Awatar użytkownika rubiej_miekki
    jakiś update?
  6. Awatar użytkownika kamil.nawrocki
    aktualnie mam taką samą sytuacje tylko że w przesyłce nic nie było... nie polecam amazon.it a ich reakcja to jakiś żart...
    Awatar użytkownika adadadasdasdasdasdd_asdad
    jak sytuacja?
  7. Awatar użytkownika adadadasdasdasdasdd_asdad
    jak sytuacja się rozwineła?
  8. Awatar użytkownika adadadasdasdasdasdd_asdad
    jak sytuacja?
Awatar użytkownika