Opublikowano 18 listopada 2023

Amazon. pl, uwaga!

Historia jako przestroga.
Zamówiony żel pod prysznic z Amazon. pl. Paczka przychodzi z kilkoma innymi zamówieniami. Otwieram wieczorem, w środku pusto. Zgłaszam problem poprzez mail. Potrzebują 3 dni na weryfikację. Wysyłam im zdjęcia koperty ( brak zagięć, wgnieceń) widać, że była pusta. Dostaję info, że potwierdzają kradzież przez osobę trzecią, ale TO JA mam zgłosić kradzież na komisariacie.
Za 13 zł nie będę się bujał kilka godzin na posterunku. A gdyby wewnątrz był np. telefon za kilka tysięcy ?
Otwierajcie paczki przy kurierze, bo Amazon się wypnie na was w przypadku braku towaru.
Aktualizacje społecznościowe

13 Komentarzy

sortowanie:
Awatar użytkownika
  1. Awatar użytkownika Krodzango
    Na pewno kurier będzie czekał
  2. Awatar użytkownika yenfnbqee
    Bzdury piszesz.

    Po pierwsze, kurier nie wyda Ci paczki dopóki nie potwierdzisz odbioru (w sumie teraz to i tak on potwierdza sam, więc no).
    Po drugie, jak kurier potwierdzi odbiór, to i tak nie ma dla niego żadnego znaczenia, że zawartość paczki się nie będzie zgadzać. Bo i tak już fakt odbioru został potwierdzony.
    Po trzecie, nie korzystam ze wszystkich firm kurierskich, ale od czasów pandemii przynajmniej kilka firm umożliwia zgłoszenie protokołów uszkodzeń paczek internetowo po odebraniu paczki. Chyba nawet do 48 godzin.

    W związku z tym, że koperta wyglądała na pustą od początku (bo tak zrozumiałem to, co napisałeś), to po pierwsze, ja bym jej w ogóle nie odbierał (no chyba, że ten płyn pod prysznic był w saszetkach - przecież na pierwszy rzut oka widać, czy w kopercie jest butelka, czy nie...). Po drugie, jeśli nie ma śladów pakowania, to znaczy, że towar został skradziony w magazynie przed pakowaniem.

    I takiego argumentu użyłbym w rozmowie z amazonem, bo jeśli zgłosisz to na policję, to podejrzenia padną właśnie na ich firmę... i pracowników.

    Paczki są ważone na poszczególnych etapach transportu - więc niech sobie dochodzą, od którego momentu była pusta.
    Awatar użytkownika Cebuliusz
    Autor
    Jak już wspomniałem, paczek przyszło kilka ( w tym 3 od Amazon). Nie wiedziałem, że koperta miała zawierać żel pod prysznic, sądziłem że jest w innym kartonie. Amazon ma dziwną politykę pakowania. Niedawno dostałem kartki pocztowe w kartonie, do którego weszłaby dużo większa rzecz. Sprawę zgłosiłem od razu w Amazon, ale na odpowiedź czekałem 3 dni. Kurier paczki zostawił bez kontaktu z osobą.
  3. Awatar użytkownika EzioAuditore_da_Firenze
    Rób chargeback w banku płatności karty i niech Amazon się buja.
    Niech sobie sami dochodzą kto ich okradł...
    W polskim amazonku masowo okradają paczki - tak to jest jak się zatrudnia jakąś patole i płaci gówniane stawki za godzinę.
  4. Awatar użytkownika jan_karolek
    wtf raczej konsultant powiedział co mu przyszło do głowy akurat, jakoś nie widzę żeby amazon potwierdził ze paczkę okradziono

    otwarcie przy kurierze tez może być problematyczne - raz ze kurier raczej nie będzie chętny a dwa ze jak do amazona przyjdzie pusta paczka zwrotna to mogą z automatu uznac ze odesłałeś niepełne zamowienie
  5. Awatar użytkownika lwik
    Dosłownie godzinę temu otworzyłem przesyłkę i z kompletu noży co sprzedają za 1k niema jednego elementu.

    Raz zwróciłem wadliwy procesor, odebrali ale nigdy nie wprowadzili do systemu.
    Czyli już po raz drugi trafiam na złodzieja w amejzonie.
  6. Awatar użytkownika Kaczyleb
    Właśnie przed chwilą mnie też to spotkało zamawiałem zegarek a otrzymałem puste pudełko. Paczka z zewnątrz wyglądała na nienaruszoną. Waga nie zgadza się z tym co jest napisane na liście przewozowym. Sprawę zgłosiłem do Amazona i czekam na odpowiedź do 3 dni. Wartość była dość duża a niestety płaciłem blikiem (Edytowano)
    Awatar użytkownika Kaczyleb
    Update: w dniu dzisiejszym skontaktował się ze mną support Amazona i otrzymałem zwrot środków.
  7. Awatar użytkownika yenfnbqee
    Firmy przewozowe podobno rejestrują wagę przesyłek na wszystkich etapach. Więc można namierzyć jaka była waga paczki, którą odebrali.
    Wg prawa pocztowego nadawca jest odpowiedzialny za paczkę do momentu jej dostarczenia do odbiorcy.
    Ale jednocześnie odbiorca nie jest stroną umowy z firmą przewozową. Jest nią nadawca. Więc to nadawca powinien złożyć reklamację w firmie przewozowej. I oni powinni tę reklamację rozpatrzyć.

    Amazon wie, że paczka została okradziona u nich i dlatego każe Ci się bujać z policją. Jeśli złożą reklamację, to najprawdopodobniej (skoro koperta nie ma śladów zawartości ani otwierania) firma przewozowa potwierdzi, że odebrali pustą paczkę i to amazon będzie za to odpowiedzialny.

    Jakiś czas temu bujałem się akurat z zaginioną przesyłką dostarczaną przez pocztę i sprzedawca musiał mi przysłać pismo, że upoważnia mnie do złożenia reklamacji i wskazuje mnie jako osobę uprawnioną do otrzymania odszkodowania. Bez tego poczta nawet nie chciała ruszyć tematu. Co ciekawe po jakimś czasie od złożenia reklamacji paczka w magiczny sposób znalazła się w mojej skrzynce na listy...

    Oczywiście zdaję sobie sprawę, że poczta jest drewniana jak drzewo w lesie, więc teoretycznie możesz skontaktować się z infolinią firmy przewozowej i sprawdzić, co Ci powiedzą.

    Cashback visy / mastercarda jest przereklamowany. Coś mi się kojarzy, że czytałem / słyszałem gdzieś, że blik też planuje wprowadzić jakieś zabezpieczenie transakcji. Zadzwoń do banku i się dopytaj.
    Awatar użytkownika Kaczyleb
    Z ciekawości zadzwoniłem do Inpostu, tam powiedzieli że nie ważą każdej paczki tylko te większe co do których mają wątpliwości. Na liście przewozowym jest waga o około 150g mniejsza niż rzeczywista więc wychodzi na to że paczka została zważona i dopiero po tym zawartość została wyciągnięta z paczki. Póki co czekam na odpowiedź od Amazona. Jak tylko będę coś wiedział to się z wami podzielę (Edytowano)
  8. Awatar użytkownika Cebuliusz
    Autor
    Ja zgłosiłem zwrot w Amazon i odesłałem pustą kopertę, którą otrzymałem. Pieniądze oddali.
Awatar użytkownika