Niestety, ta okazja wygasła 4 minuty temu.
519°
Opublikowano 6 listopada 2023

Akumulatorowy klucz udarowy Parkside Performance PPDSSA 12 A1

199zł
Darmowa z Polska ·
Awatar użytkownika peppo_15
Opublikowane przez
peppo_15
Dołączył w 2022
2
187

O tej okazji

Ta okazja już wygasła. Oto kilka opcji, które mogą Cię zainteresować:

W nowej gazetce Lidla od 13.11 znalazł się wyczekiwany przez fanów marki klucz udarowy z serii X 12V Team.

Klucz już dostępny!

Producent deklaruje moment obrotowy 350Nm.
Po zastosowaniu przejściówki może służyć jako zakrętarka.

Klucz dostępny będzie tylko w sprzedaży online w cenie 199zł.


Klasycznie za zapis do newslettera -10zł.


P.S.
Jeśli wierzyć gazetce to do zasilenia klucza są potrzebne dwa akumulatory serii X20V Team

Mały edit:
Akumulator 4Ah dostępny będzie w cenie 99zł
Ładowarka + akumulator 2Ah w cenie 79,90zł
Lidl Więcej szczegółów na
Aktualizacje społecznościowe
Awatar użytkownika zajete_tak
link do gazetki: lidl.pl/l/p…/46

352 Komentarze

sortowanie:
Awatar użytkownika
  1. Awatar użytkownika The_Onion_Knight
    15897535-5pW7l.jpgHardkorowy test zakończony . Na pierwszy ogień poszły śruby w kolach od ciągnika (renówka, koło 30 letnia pewnie). Widać je na zdjęciu (średnio wyszło, ale sąsiad już był na podwójnym gazie więc nie chciało mi się za bardzo robić sesji fotograficznej). W każdym razie, śruby m20 czyli nasadka 30mm. Jak widać mocno pordzewiałe, bateria 4ha, naładowana do pełna. No i tutaj Park poległ (co raczej nie powinno dziwić ;)), katowałem je dobre 5 minut ale żadnej nie ruszył. Na pocieszenie można dodać, że mający ponad 600Nm momentu zrywającego Dewalt 921 miał przy nich co robić. Co prawda odkręcił, ale przy każdej kilka ładnych sekund musiał się napocić. Następne co mi się napatoczyło, to śruby w kołach w nieśmiertelnym c360, tym razem m18 (klucz 27mm), ale w dużo lepszym stanie (nie pordzewiałe). Na około 10 sztuk udało mi się ruszyć 2. Znowu dobrych kilka minut katowania (klucz już był konkretnie ciepły, na baterii zostały 2 kreski, ale przy wysiłku zostawała tylko jedna). Na koniec wybrałem niby najłatwiejsze zadanie, czyli koła w aucie (dokręcone jakieś 2 mies. temu na ok 130Nm kluczem dynamometrycznym). I niestety Park już nie ruszył żadnej. Nawet wziąłem jeszcze razy klucz, żeby dokładnie sprawdzić moment, i był w okolicach 130Nm. Bateria pokazywała jeszcze 2 kreski, ale chyba już była mocno rozładowana. Sam klucz przetrwał katowanie, natomiast luz na kowadełku chyba nieco się powiększył niestety. Chciałem go rozebrać i zobaczyć, ale nie bardzo wiedziałem jak zdjąć tę osłonę kowadełka i już mi się nie chciało z tym wojować. Jakie wnioski? Wg mnie sam klucz nawet spoko jak za takie pieniądze, mimo konkretnych batów nawet jakoś wytrwał. Czy nadaje się do kół. Raczej chyba nie. Ale to nie do końca kwestia klucza, tylko ograniczeń jakie niesie ze sobą 12V (zbyt niski prąd rozładowania, nie bez powodu przy kluczach na 18V producenci zalecają baterie minimum 4ah). Żeby w miarę sprawnie nim odkręcać większe śruby, wydaje mi się, że trzeba mieć minimum 2 baterie i to największe możliwe (5ah). Jak jedna będzie już wymęczona, trzeba zakładać drugą naładowaną na maska, że uzyskać jak największy prąd z ogniw. A klucz plus 2x5ah i ładowarka to już pewnie koło 500zł wyjdzie, za tyle idzie dostać coś o podobnych parametrach, ale na 18V z baterią 4ah (graphite, widoczny na zdjęciu kaltmann będzie drożysz ale niewiele). I mała uwaga na temat nasadek w zestawie, koło udarowych raczej nie stały nawet. Zwykłe nasadki pomalowane na czarno, na oko ważą z połowę swojego odpowiednika udarowego. (Edytowano)
    Awatar użytkownika The_Onion_Knight
    15897566-wnpvX.jpgKlucz po testach, konkretnie go podrapałem, ale miało być hardkorowo :D. (Edytowano)
  2. Awatar użytkownika musiu
  3. Awatar użytkownika zajete_tak
    Waży mniej niż czarna zarkętarka a deklarowana moc jest większa. Ciekawe, taki klucz i zakrętarka w jednym.
    Awatar użytkownika Andrze_J
    Bo zakrętarka ma inny target. Ma za zadanie wkręcić szybko, zaś klucz powoli ale z dużym momentem. Gdzieś na youtube widziałem porównanie zakrętarka vs klucz o zbliżonej mocy i zakrętarka nie dawała rady odkręcić koła, za to wkręcała w drewno śruby 8 w czasie poniżej minuty, zaś klucz spokojnie koła odkręcał, a śruba po 3 minutach nie była nawet w połowie.
  4. Awatar użytkownika syr
    już miałem brać ale patrzę a tu inna bateria ! kurde nie rozumiem logiki za tym stojącej (mniejsze akumulatory do mocniejszych urządzeń to przecież głupota. Oczywiście rozumiem różnice przy kasie -tylko jakoś takie chociażby Rayobi potrafi zrobić cały zestaw na jeden standard baterii a nie na 3 różne ...
    Awatar użytkownika The_Onion_Knight
    Systemy na 12V są po prostu mniejsze i poręczniejsze. Nie tylko Parkside ma przecież linię nazrzędzi na 12V i 18V. Praktycznie każdy większy producent ma taki podział. Dla ludzi, którzy używają powiedzmy tylko wkrętarki czy zakrętarki, generalnie bardzo podstawowych narzędzi, 12V może w zupełności wystarczyć. Jest mniejsze i tańsze więc dla niektórych nie będzie sensu wchodzić w system 18V. Jeszcze parę lat temu było przecież jeszcze 14,4V, niewiele mocniejsze od 12V, a równie duże i ciężkie co 18V. Więc siłą rzeczy już chyba zupełnie umarło teraz. Generalnie Parkside nie ma po prostu takiego w miarę kompaktowego klucza udarowego 18V o akceptowalnych osiągach. Zielony jest duży i słaby, czarny jest ekstremalnie duży, ciężki i aż za mocny. Nie ma nic po środku. Ten model Parka ze wstawki to praktycznie kopia Milwaukee, z resztą nie pierwszy już raz jak chińscy bracia z Parka "wzorowali się" na chińskich braciach z Milwaukee (chyba, że to ci sami bracia tylko nocna zmiana ). W każdym razie Milwaukee kopię swojego modelu na 12V zrobiło również na 18V więc może i Park pójdzie tą samą drogą . Lepiej by zrobili, jakby od razu poszli w 18V ale jak widać ktoś miał inny pomysł. Ale czasem odnoszę wrażenie, że to jakoś na odwrót działa. Tzn. dzwoni jakiś lidlowy germański CEO do fabryki w Chinach i mówi, żeby zrobić dobre akumulatory na 18V bo te ze smartem są kijowe. Po czym po pół roku dzwoni jakiś główny inżynier od skośnookich i mówi, że baterii nie ma, ale zrobiliśmy wam klucz udarowy na 12V, taki jak Milwaukee, bierzecie? No i mamy klucz na 12V . (Edytowano)
  5. Awatar użytkownika dominikm
    15827716-Bb4Id.jpgDelikatnie im się pomyliło
    Awatar użytkownika robert.sss
    Kupowałem wczoraj ładowarkę podwójną 4.5A a w opisie: akumulatora i ładowarki brak w zestawie (Edytowano)
  6. Awatar użytkownika matiiiiiii7
    Do odkręcania/dokręcania kół się nada? Czy jednak mimo wszystko szukać jakiegoś dynamometrycznego?
    Awatar użytkownika Woodie
    Dynamometryczny i tak musi być do dokręcania zadanym momentem, samym udarowym dokładnie kół nie przykręcisz (Edytowano)
  7. Awatar użytkownika panikula.boryszesz
    Ktoś wie jakie baterie, ładowarka i ogólne koszty zestawu? Warto się pchać w 12V?
    Awatar użytkownika peppo_15
    Autor
    Jak nie masz Aku 4ah i nic innego z tego systemu to raczej nie warto się pchać.
    Ładowarka jakieś 40zł, Aku 120zł + ten klucz 200zl.
    Z serii 12V w sumie tylko wkrętarkai latarka składana jest warta zachodu, a te właśnie opędzisz na Aku 2Ah.

    Ja mam kilka Aku 2Ah i ostatnio kupiłem 4Ah na promce w Lidlu za jakieś 90zł więc na ten klucz się skuszę.
  8. Awatar użytkownika Michal_Chany
    To ma kwadrat 3/8 czy 1/2 cala?
    Awatar użytkownika The_Onion_Knight
    1/2
  9. Awatar użytkownika dawideqqq
    Akumulatory ze wstawki niżej z wkretarki do tego nie będą pasować????
    Awatar użytkownika barteo
    Nie, tylko akumulatory 12v.
  10. Awatar użytkownika PietroPL
    Czy jak mam zakretarkę performance PDSSAP 20-Li B3, z przejsciowka na 1/2 cala to czy waszym zdaniem jest sens kupować jeszcze ten klucz udarowy? Koła i tak dokręcane są nie więcej niż 110Nm.
    Awatar użytkownika The_Onion_Knight
    Jak masz baterie 12V 4ah to 200zł to nie majątek, będziesz miał dwa urządzenia, może się czasem przydadzą. Jak nie masz baterii i ładowarki to musisz liczyć kolejne 200zł na ich zakup, wtedy to raczej trzeba się mocno zastanowić, bo to już 400zł za całość. Za 500zł czyli niewiele więcej będziesz miał klucz udarowy na 18v razem z baterią i ładowarką tylko z innej marki (graphite, einhell). Jeszcze taniej wyjdzie przerobienie zakrętarki, którą już masz na klucz udarowy (pewnie kolo 100zł góra).
  11. Awatar użytkownika Woodie
    Zielony jest słabszy o wiele. Ten ma wg testów spokojnie ponad 300nm a zielony ok 200
  12. Awatar użytkownika rakso147
    Majstry, kupiłem ladowarke używkę i widzę, że - nie ma bolca. Myślałem, że ułamany, ale inne na Olx/allegro też tak mają, to normalne?
    Swoją drogą dostał już ktoś? Zamówienie złożone we wtorek rano i do tej pory cisza

    15871050_1.jpg (Edytowano)
    Awatar użytkownika Przemo12
    Tak to normalne, do ładowania nie potrzeba trzech styków w ładowarce.
  13. Awatar użytkownika Przemo12
    Jakość Parkside, nie pierwszy raz muszę reklamować: PPDSSA 12 A1
    Awatar użytkownika The_Onion_Knight
    Miota nim jak szatan Ale nie przejmuj się, moim też , właśnie przed chwilą przyjechał. Z kluczy udarowych, które mam tylko Dewalt i Milwaukee nie mają większych luzów na tym kowadełku. Reszta mniej markowych (Graphite, Kaltmann) też ma niewielki luz. Natomiast Park na pewno ma największy Tylko w sumie nie wiem czy to taki wielki problem, przy klucz precyzja raczej nie jest aż tak ważna. Plus po założeniu nasadki i tak nawet najlepszy klucz będzie miał bicie, bo nasadka nie siedzi idealnie, zawsze będzie miała jakiś odchył od osi klucza. Natomiast z tego co zauważyłem, jak Parka dasz na najszybszy bieg to nie widać, że tak mocno ucieka . Trzeba na max momencie pracować i nie bedzie problemu
  14. Awatar użytkownika Ryszardzio
    Mam 4Ah, bateria nowa kupiona razem z kluczem. Ruszył i takie starsze i takie świeżo kluczem dynamometrycznym. Bateria z domu z ładowarki. Wcześniej jeszcze z głupa sprawdziłem, czy przynajmniej z jedną ruszy 2Ah i też dał radę. Będę jeszcze w wolnej chwili sprawdzał na drugim aucie, ale tak źle nie jest.
    Awatar użytkownika The_Onion_Knight
    No to mam chyba jakiś felerny egzemplarz, tylko nie wiem czy klucza czy baterii. Mam w sumie jeszcze 2ah, sprawdzę co się będzie działo. Może ewentualnie z baterią jest coś nie tak.
  15. Awatar użytkownika Woodie
    Mam zakrętarkę i dwa klucze udarowe.

    Nie potrzebuję go. Nie potrzebuję go. Nie potrzebuję go...
    Awatar użytkownika Jakub_SG4e
    Tak sobie wmawiaj, a obydwoje wiemy jak to się skończy...
  16. Awatar użytkownika Creticum
    Powodzenia w odkręcania szpilek tą zabawką, które ktoś mocniej dowalił lub nie były dawno odkręcane (Edytowano)
    Awatar użytkownika Wolvek
    Nie słuchajcie tego Pana, co raz na sezon zmienia koła pneumatykiem za 1k czy ile mu tam ktoś nie wcisnął. Normalny człowiek podejdzie do samochodu z kluczem i rureczka, poluzuje wszystkie szpilki w 4minuty, a resztę roboty zrobi tym kluczem udarowym za 200ziko. Czwarty sezon tak robię 3 samochody, w żadnym jeszcze mi się koło nie odkręciło, a nigdy kluczem na rureczce nie poprawiałem dokręcenia po tym udarze. Mało tego w standardowy podnośnik wspawalem 2 nakrętki 16mm bodajze i też tym udarem podnosze samochód do góry bez męki.
    Podsumowując, nie słuchać się specjalistów z internetu co do wszystkiego podchodzą z conajmniej festoolem, tylko brać jak potrzebujecie na domowy użytek;)
  17. Awatar użytkownika rakso147
    Piszcie co chcecie, ja jestem tym kluczem zachwycony!
    Na baterii 2ah to szmelc, od razu założyłem 5ah.
    Zmieniałem dziś koła w 2 autach - moim i ojca. Obaj mamy klucz dynamometryczny w łokciu przy dokręcaniu kół - jak łokieć strzeli to już wystarczy . 2x20 śrub do odkręcenia. Nie dał rady tylko jednej, której nie mogłem ruszyć rurką! Drugie tyle dokręcił na 2 biegu na te 120nm. Łącznie 80 śrub! Bateria nawet nie spadła do pomarańczowego, ciągle na zielonym. Ale uwaga - na zwykłej nasadce pewnie połowę śrub dokręconych w zeszłym sezonie by nie ruszył, ale magia się dzieje na dobrej nasadce udarowej. Odkręca naprawdę dużo.
    U mnie na bank zostaje, nawet nie trzeba dokupować drugiej baterii, bo jedna 5ah to aż nadto.
    Podsumowując - Duża bateria, dobra nasadka udarowa i macie super klucz do kół i pewnie bez problemu zawieszenia drobnego za ułamek ceny markowych.
    A tu fotka z jakimi śrubami bez problemu dawał radę
    A jeszcze mi się przypomniało - Do tej pory używałem klucza na kabel, niby 150nm, nigdy nawet jednej nie mógł odkręcić. Względem tego przepaść


    15981147_1.jpg
    15981147-vBjPW.jpg (Edytowano)
    Awatar użytkownika Kajdan1
    Fajnie ze jesteś zadowolony, ja jednak kupiłem Ryobi za 389 zł z ładowarka i bateria 4ah która wymienię chyba na 5ah biorąc pod uwagę że wyjdzie mnie to podobnie jak parksaid to jednak nie żałuję, ale dałeś cenną uwagę do kluczy udarowych stosujemy nasadki udarowe. A nie zwykłe bo potem jest płacz że klucz nie ma mocy.
  18. Awatar użytkownika rycerzbezcharakteru
    Ciekawe jaki ma realnie moment obrotowy. To może być niezła alternatywa do zielonego klucza na 20V.
  19. Awatar użytkownika Przemek997
    Niech zakrętarkę zrobią na 12V...
  20. Awatar użytkownika Ryszardzio
Awatar użytkownika