Opublikowano 10 października 2023

Uważajcie na zwroty do amazon

Jeśli musicie coś zwrócić, to pakujcie to PANCERNIE , żeby żadnemu złodziejaszkowi się nie chciało dobierać do zawartości - niestety ja padłem ofiarą takiej osoby

W razie braku zwrotu kasy w ciągu 2-3 dni (dostajecie info z inpostu na email o dostarczeniu paczki), piszcie do amazon OD RAZU, bo później nie będziecie mieli szansy na reklamację w inpoście (jest tylko 7 dni na reklamację).

Dlaczego taki problem ? Czytaj poniżej
Odesłałem paczkomatem zgodnie z procedurą zwrotu kupioną na amazonie myszkę, w tej samej kopercie w której przyszła (tylko 1 produkt w przesyłce), zaklejoną taśmową pakową.

Po 2 tygodniach braku kasy lub kontaktu ze strony amazonu zapytałem o co chodzi.
Dowiedziałem, że w przesyłce nie było oczekiwanego produktu (myszki) i mam ją im wysłać jeśli chcę zwrot pieniędzy (no tak, bo mogę wysłać ponownie przedmiot, którego już nie mam, jak jakiegoś emaila ... ).
Usłyszałem też, że w sprawie zwrotów nikt się nie kontaktuje z klientem, nawet jeśli w paczce czegoś brakuje.

Dlaczego tyle czekałem z kontaktem ?
Bo byłem naiwny i przeczytałem w regulaminie, że zwrot może trwać nawet 30 dni.
Gdy złożyłem reklamację w Inpost po około 14 dniach , to usłyszałem, że miałem 7 dni na reklamację ponieważ amazon nie zgłosił problemu z paczką (nie zdziwiło tam nikogo, że koperta jest odesłana pusta - cytując pracownika amazon: "mógł się pan rozmyślić i zrezygnować z odesłania myszki" ... no tak, więc lepiej wysłać pustą kopertę).
Aktualizacje społecznościowe

19 Komentarzy

sortowanie:
Awatar użytkownika
  1. Awatar użytkownika user1310
    Niestety kradzieze w magazynach Amazonu nie sa nowoscia. Najgorzej jest chyba w USA, gdzie znikaja dzikie ilosci paczek za grube miliony dolarow. Do tego strasznie u nich kradna dostawcy, ktorzy zaznaczaja ze niby paczke dostarczyli do ciebie, a tak naprawde ja ukradli. Jak nie masz jakichs kamer przed domem itp. to pozniej ciezko cos udowodnic. Wiec niestety jest jak piszesz, trzeba pancernie pakowac, ale rozwiazuje tylko problem proby wyciagniecia produktu. Na wszystkie inne przekrety niestety nie dziala.
  2. Awatar użytkownika yenfnbqee
    Bzdurne wg mnie jest tłumaczenie supportu, że 'mogłeś się rozmyślić'. Wg mnie raczej wskazuje to na kradzież w magazynie amazona. Logiczne, że nikt nie odsyła pustej koperty. Bo i po co?

    Solidne pakowanie nie uchroni Cię przed niczym. Jak ktoś będzie chciał ukraść zawartość, to i tak ukradnie. Niezależnie od tego, czy w drodze, czy w którymkolwiek z magazynów: przewoźnika, czy adresata.

    Ale zgadzam się, że amazon w gów***y sposób pakuje swoje przesyłki: jak pisałem powyżej - zamówiona płyta przyszła dwukrotnie uszkodzona w transporcie, a ostatnio odebrałem książkę w zupełnie rozklejonej kopercie. Co więcej, nawet jeśli nie oszczędzają na wypełniaczach, to i tak są po prostu luzem wrzucone do kartonu, więc nie chronią przed niczym. Nauczyłem się już i teraz po każdej takiej przygodzie zgłaszam to do supportu, że paczka nie była odpowiednio zabezpieczona, nawet jeśli i tak zostawiam towar sobie. Niech wiedzą, że klienci się na to skarżą.
    Awatar użytkownika hykker
    Hmm. Chyba macie pecha. Nigdy nie narzekałem na wysyłkę z Amazon. Zawsze super zapakowana.
  3. Awatar użytkownika Xorro
    Masz rację że jesteś naiwny, ponieważ nie czytasz ustaw.

    A tam jasno jest że brak odpowiedzi na reklamację w terminie 14 dni od otrzymania żądania konsumenta skutkuje uznaniem tego żądania w zakresie i treści wskazanym w reklamacji.
    Awatar użytkownika harylog
    Autor
    Albo ja coś źle opisałem, albo ty źle zrozumiałeś i trochę wstawiasz zapis z ustawy nie adekwatnie do sytuacji.

    Zwróć uwagę na to co sam piszesz: "brak odpowiedzi na reklamację w terminie 14 dni"

    Odpowiedź na złożoną reklamację otrzymałem praktycznie w ciągu 24h - ale została odrzucona, bo złożyłem reklamację później niż do 7 dnia od dostarczenia przesyłki (po ok 14 dniach). To nie jest to samo co 14 dni na złożenie rekamacji.
  4. Awatar użytkownika dankowski
    Walcz z Amazonem, bo to był ich obowiązek, jako odbiorcy, zgłoszenia reklamacji.

    § 12 pkt. 7 regulaminu Inpost
    Roszczenia z tytułu niewidocznych przy odbiorze ubytków lub uszkodzeń Przesyłki mogą być zgłoszone przez Odbiorcę nie później niż w terminie 7 dni od daty odebrania Przesyłki. [...]
  5. Awatar użytkownika Kiron
    Amazon PL?
    Awatar użytkownika harylog
    Autor
    Tak, PL
  6. Awatar użytkownika hykker
    Trochę dziwne co napisałes bo Amazon PL nie wymaga wysyłki reklamowanego towaru. Piszesz co i jak. Do formularza wrzucasz zdjęcie lub co tam i wysyłasz na kontakt z amazon Polska.
    Odsyłają pieniadze na konto/karte podpieta do konta w Amazon a towar zostawiają tobie. W tym przypadku nie masz towaru.
    A pisze to bo Amazona mam od wielu lat. Zakupy tam robie regularnie. Reklamacji tez juz kilka złożyłem. Nigdy nie kazali mi odsyłac zareklamowanego produktu, niezaleznie czy reklamacja dotyczyła Amazon DE, Amazon PL. Zawsze pieniadze wysyłane były na konto/karte podpietą do konta. A z wadliwym produktem zostawałem w reku. I szedł on do smieci. (Edytowano)
    Awatar użytkownika yenfnbqee
    Ciekawe, bo ja kilka razy reklamowałem produkt na polskim amazonie (raz zwrot, dwa razy wymiana, bo przyszło uszkodzone w transporcie) i za każdym razem kazali odesłać produkt. Nawet jeśli wartość tego do zwrotu wynosiła tylko kilkanaście PLN. Co więcej, z wysyłką produktu na wymianę czekali, aż nadam w paczkomacie przesyłkę zwrotną. I dopiero wtedy zwolnili powtórną wysyłkę produktu. Zarówno za pierwszym, jak i za drugim razem. Tak, mam prime :P
  7. Awatar użytkownika lwik
    Mi nie mogli przez miesiąc znaleźć zwróconego procesora za 1.5k. Kradną na potęgę, a BOK rżnie głupa i tyle.
  8. Awatar użytkownika ŁapaczCen
    Również padło na mnie. Najpierw zwróciłem kartę pamięci i po kilku dniach ciszy napisałem do supportu co ze zwrotem. Tam mi wyjaśniono, że przesyłka przyszła pusta. No cóż nie wiedziałem co w tej sytuacji zrobić i plułem sobie w twarz, że może faktycznie była słabo zapakowana. Drugi raz zwrot butów, już zapakowane lepiej po ostatniej lekcji. W sumie to o tym zapomniałem, buty nie były drogie 60 zł, lato wiadomo inne rzeczy na głowie. Po czasie jak już okres zwrotu wygasł status na amazonie - rozpoczęto zwrot czyli jak z kartą. Teraz widzę, że to nie wyjątek. Tak jak autor napisał, uważajcie i pilnujcie. Zakupy róbcie za pomocą karty to choć można zadziałać coś z chargeback jak polecą w kulki.
  9. Awatar użytkownika leeloo
    pytanie po co wy tak kupujecie i zwracacie, procesor albo karte pamieci chciales zalozyc i przetestowac? litosci... testow mnostwo w necie bez kupowania.
    Awatar użytkownika harylog
    Autor
    Odpowiedź: kupiłem myszkę komputerową i źle leżała w mojej ręce. Przeglądnięte testy na Internecie niestety nie uwzględniły rozmiaru kształtu mojej dłoni i była dla mnie niewygodna. Podrzucisz jeszcze jakimś pro-tipem ?
Awatar użytkownika