Opublikowano 26 grudnia 2022

Zwrot amazon.it

Hej, zwracał ktoś może w ostatnim czasie coś na amazon.it?
Jak wyklikałem zwrot, to mam do wydrukowania trzy kartki, a na nich:
- etykieta zwrotu na paczkę
- faktura handlowa na paczkę
- faktura handlowa dla kuriera
- kod kreskowy do paczki
Dobrze to rozumiem?

Druga rzecz, że same etykiety nie są dla jakiegoś konkretnego przewoźnika, ale mam info, że zwrócą mi 4 euro za przesyłkę, więc idę teraz z tak obklejoną paczką do jakiegoś dhl i mi to wyślą za opłatą bez problemu?
Tylko taki dlh widzę, że bierze 61zł za wysyłkę, a amazon mi zwróci jakieś 20zł, można z tym uderzyć do nich, żeby zwrócili faktyczną kwotę zwrotu?
Brać dhl, czy jest coś tańszego, czym wyślę do Włoch malutką paczkę?
Aktualizacje społecznościowe

9 Komentarzy

sortowanie:
Awatar użytkownika
  1. Awatar użytkownika Ania_P
    Ja wysyłałam zwrot kurierem GLS. Sami nie zwrócili mi pełnej kwoty, musiałam interweniować na chat. Za przesyłkę zwrotną płaciłam niecałe 77 zł. Zwracałam tel. zakupiony we włoskim Amazon Warehouse. Oprócz tych 4 wymieniowych rzeczy, na paczkę naklejałam jeszcze etykietę informującą, że w środku jest urządzenie zasilane baterią.
  2. Awatar użytkownika bort
    Kartki się zgadzają.

    Etykieta zwrotu na paczkę i kod kreskowy do paczki działa tak samo, ale ten drugi jest w razie gdyby etykieta była nie do odczytania.

    Zwrócą też większą kwotę, jeśli przedstawisz paragon/dowód zakupu. Malutką paczkę (smartfon) zwracałem do nich po prostu Pocztą Polską, doszło po kilku dniach.
    Awatar użytkownika bloom
    Jak zwracałeś paczkę poczta polską, to sam opłaciłeś przesyłkę, czy zadziałała etykieta Amazonu?
  3. Awatar użytkownika d24
    Przerabiam właśnie ten temat.

    Zwrot do Włoch własną przesyłką. Jako najtańszą opcję wybrałem GLS, koszt 80 zł za pośrednictwem Furgonetki (standardowa cena bez kodów rabatowych - nie wchodziły).

    Amazon odda pełen koszt przesyłki na podstawie rachunku, do przesłania na ich adres e-mail orders-2@amazon.it gdy już rozpatrzą zwrot jako taki (tj. w ciągu 2 tygodni od otrzymania). Tak więc trochę to potrwa, myślę że łącznie ok. miesiąca.

    Jeśli chodzi o papiery, faktura handlowa byłaby dla kontroli celnej, ale takowej z Polski do Włoch nie ma, więc jest to zbędne. Wystarczy, żeby był alfanumeryczny identyfikator zwrotu i odpowiadający mu kod kreskowy - zarówno wewnątrz, jak i na zewnątrz. Kurier GLS przyjeżdża z gotową etykietą adresową, ew. drukuje się własną samemu - zależnie od firmy kurierskiej.

    Jeśli w środku są baterie litowo-jonowe, każą jeszcze nakleić o tym ostrzeżenie. Ale jeśli odsyłasz w oryginalnym opakowaniu, to ta naklejka już na nim powinna być.

    To chyba tyle. Uzupełnię informacje, jak już będzie po wszystkim. (Edytowano)
    Awatar użytkownika d24
    Nie wiem, czy kogoś to obchodzi, ale obiecałem, to uzupełniam.

    W skrócie: dostałem kompletny zwrot wraz z całkowitym kosztem przesyłki, ale trwało to niemiłosiernie długo.

    Moje zamówienie: wysyłka z magazynu w Polsce, ale przez Amazon.it było taniej niż przez .de, mniejsza dopłata VAT (we Włoszech 22%) oraz niższy koszt przesyłki (4,49 € vs 5,99 € z .de).

    Zamawiając nie wiedziałem, że (1) zwrot odsyła się do Włoch (chociaż przedmiot był wysłany do mnie z Polski) oraz że (2) Amazon nie daje na to swojej etykiety. Z tą wiedzą raczej bym się na zakupy w Amazon.it nie zdecydował (chyba że różnica w cenie była ogromna bądź byłbym absolutnie pewien, że nie będę zwracać towaru).

    Zakup 19 II (nd), otrzymany 21 II (wt), zgłosiłem zwrot zaraz po otrzymaniu (niezgodny z opisem i do tego jeszcze wadliwy), przesyłka zwrotna odebrana 22 II (śr) przez GLS, wg śledzenia dostarczona 27 II (pn), po czym zapadła cisza.

    Po upływie 2 tygodni, 14 III (wt), próbowałem potwierdzić w Amazon.it, czy zwrot dotarł. Pisząc na kontakt pomocy anglojęzycznej, otrzymałem 2 sprzeczne odpowiedzi po włosku - (1) że mam dalej czekać 30 dni, (2) że przesyłka do nich nie doszła i sam jestem sobie winien, bo nie skorzystałem z ich etykiety jak było trzeba (nieprawda, bo nie miałem takiej możliwości).

    Niespodziewanie, otrzymałem 21 III (wt) - po 3 tygodniach - potwierdzenie, że zwrot przyznano i dzień później (22 III) środki trafiły na rachunek karty.

    W międzyczasie, przygotowując się do ew. chargeback, próbowałem ustalić w GLS, czy potwierdzają doręczenie. 14 III (wt) poprosiłem o podanie daty i godziny (wpisana była 00:00) oraz podanie, kto odebrał. Do tej pory (22 III, śr) czekam na odpowiedź, która miała być "w ciągu 3 dni". Przypominałem się po 3 dniach (17 III, pt) i dowiedziałem się, że nie dostali informacji zwrotnej z Włoch. Gdy próbowałem kontaktować się włoskim GLS, zostałem olany - nikt mi w ogóle nie odpowiedział.

    Podsumowując: nie polecam Amazon.it ze względu na procedurę zwrotu. Nie polecam GLS ze względu na brak możliwości potwierdzenia losów przesyłki w rozsądnym terminie (na podst. wcześniejszych doświadczeń wnioskuję, że polska filia działa trochę lepiej, ale Włochy czy Hiszpania to kompletny bałagan). Nie polecam również Furgonetka.pl ze wzgl. na brak możliwości uzyskania potwierdzenia, ile zapłaciło się za daną przesyłkę. Gdyby zrzut ekranu w jęz. polskim nie wystarczył, byłby to spory kłopot. Nie można od nich dostać nru przesyłki oraz kwoty na jednym dokumencie, dostaje się tylko zbiorczą fakturę raz na miesiąc za "doładowanie konta".
  4. Awatar użytkownika scraber
    Cześć, podpytam.
    Jaki numer telefonu, adres email podawaliście przy wypełnianiu etykiety dla kuriera?
    Awatar użytkownika d24
    Wpisałem +39000000000 bo coś trzeba było wpisać, a Amazon oczywiście żadnego nru nie podaje. E-maila nie podawałem, ale mają taki: resi@amazon.it - chociaż wątpię, żeby ktoś się przejął powiadomieniami przychodzącymi na ten adres.
Awatar użytkownika