przy tej cenie wiedzac o wadach do rozwazenia (uwaga na ogniwa mogace zrobic pozar, by sie ktos slepo nie rzucil na okazje)
- panel warty ok 250-300 zl, nie bedzie to demon osiagow, ale 70-80W powinien dac. stacja odda pewnie pod 500wh po sprawnosci i rezerwie. czyli doladowanie w dzien tym panelem mozliwe tylko przy naprawde fajnym slonku (z 7h potrzebne)
- tam beda raczej li-ion cykle liczone w setkach, ale realnie stacja wychodzi 750-800zl - niezle
- poprawka na nieznanego producenta, wiec uzywalbym do 500W
- nie bedzie ladowania i uzywania invertera na raz na pewno, oby bylo ladowanie i uzywanie DC na raz - dziwne komentarze tam sa
- liion niestety jesli sie zewrze/uszkodzi robi wielki pozar. dlatego nie polecam ich do kamperow, domkow letniskowych, zostawiania w rozgrzanym aucie itp no ale w hulajnogach tez czesto sa uzywane i tylko pojedyncze maja prawdziwe przygody. po prostu trzeba dbac i kontrolowac, im wiekszy noname tym bardziej
ciekawa wrzutka, ale nim ktos sie rzuci i kupi to naprawde niech doczyta jak piescic te ogniwa by nie miec problemow
edit: na alibabie identyczne w okolicy 300$, wiec tutaj za ta cene jest juz z panelm. wydaje sie ciekawa cena jesli ktos akceptuje ww. ogniwa i ograniczenia stacji w zakresie wolnego ladowania (5A 18-24V w podobnych produktach, czyli realnie pewnie wyjdzie 100-120W) (Edytowano)
- panel warty ok 250-300 zl, nie bedzie to demon osiagow, ale 70-80W powinien dac. stacja odda pewnie pod 500wh po sprawnosci i rezerwie. czyli doladowanie w dzien tym panelem mozliwe tylko przy naprawde fajnym slonku (z 7h potrzebne)
- tam beda raczej li-ion cykle liczone w setkach, ale realnie stacja wychodzi 750-800zl - niezle
- poprawka na nieznanego producenta, wiec uzywalbym do 500W
- nie bedzie ladowania i uzywania invertera na raz na pewno, oby bylo ladowanie i uzywanie DC na raz - dziwne komentarze tam sa
- liion niestety jesli sie zewrze/uszkodzi robi wielki pozar. dlatego nie polecam ich do kamperow, domkow letniskowych, zostawiania w rozgrzanym aucie itp no ale w hulajnogach tez czesto sa uzywane i tylko pojedyncze maja prawdziwe przygody. po prostu trzeba dbac i kontrolowac, im wiekszy noname tym bardziej
ciekawa wrzutka, ale nim ktos sie rzuci i kupi to naprawde niech doczyta jak piescic te ogniwa by nie miec problemow
edit: na alibabie identyczne w okolicy 300$, wiec tutaj za ta cene jest juz z panelm. wydaje sie ciekawa cena jesli ktos akceptuje ww. ogniwa i ograniczenia stacji w zakresie wolnego ladowania (5A 18-24V w podobnych produktach, czyli realnie pewnie wyjdzie 100-120W) (Edytowano)
Nareszcie moja dyscyplina zakupowa, może nie zabłysnę ale coś dopowiem...
ZAKUP ww. jest i na PLUS i na MINUS
PLUS, bo w końcu zaczniecie myśleć jak zabezpieczyć potrzeby energetyczne SWOJE lub RODZINY.
Od razu uprzedzam rozwijanie się w tym kierunku (SAMOWYSTARCZLNOŚCI ENERGETYCZNEJ) - to "choroba"!!! Zawsze się pojawi coś nowego, lepszego, bardziej wydajnego, co usprawiedliwi jego zakup.
PLUS, rozwiniecie się tematycznie w kierunku elektryki, elektroniki, informatyki i elektro i mechaniki.
Ooooo, 4 kierunki jednocześnie Tylko POLACY są tak wykształceni?
Cena raczej DOSTATECZNA, ale do przełknięcia.
Na minus - zawsze można zrobić TANIEJ. Cebula.
Przykład podróży samochodem:
Panel 100-150W (plus jakiś stelaż do umiejscowienia)
Akumulator 50 -100Ah
Regulator ładowania (solarny)
kilka metrów kabla 2,5 -4 mm2
Złączki MC-4
Dodatek 230V
Przetwornica 12/24V DC na 230V AC KONIECZNIE Z PEŁNYM SINUS-emo mocy większej 4x od najbardziej "prądożernego" urządzenia -np lodówka kompresor. 200W czyli (min. 800W/1600W)
Dodatkowy akumulator 50 - 100Ah
Mocniejszy regulator Ładowania
Można zastosować mniejsze akumulatory np. 50Ah - oczywiście mniej mocy do wykorzystania i trochę taniej.
Dodatkowe akumulatory można doładowywać z instalacji elektrycznej samochodu BEZPOŚREDNIO
12V DC <> 12V DC potrzebne dodatkowe kable.
Zachęcam do zakupu ale też do pracy samodzielnej przy kompletowaniu zestawu "pod siebie".