Reklamacja PARKSIDE Lidl - gwarancja czy rękojmia?

20
sie 26. 2021
Witam
Reklamuję pilarkę akumulatorową Parkside kupioną w sklepie online Lidla - popsuła się podczas pierwszego użycia.
Przedwczoraj zgłosiłem sprawę pod serwisowy nr tel z instrukcji, usłyszałem że mam czekać na kontakt z serwisu, Dziś dopytałem na fb lidla ile to czekanie ma trwać i dowiedziałem się że do 14 dni. Ręce opadają, zostałem z rozgrzebanym remontem, a mam czekać 2 tygodnie zanim ktoś w ogóle zajmie się sprawą. Widzę na stronie że można też reklamować z tytułu rękojmi bezpośrednio u Lidla - poprzez formularz kontaktowy

Macie jakieś doświadczenia? Jak jest szybciej i wygodniej? Moze jest jakaś inna metoda?
Aktualizacje społecznościowe
Sklepy: pytania i opinie

20 Komentarzy

sortowanie:
Awatar użytkownika
  1. Awatar użytkownika wadam
    wadam
    #parksidelepszy xd
    Niestety nic nie zrobisz, musisz czekać na kontakt później drugie 14 dni na ich sprawdzenie więc gdzieś w październiku będziesz miał informację czy będą naprawiać czy wymienią na nową.
  2. Awatar użytkownika Mowca
    Mowca
    Rękojmia. Wtedy jesteś na prawie.
  3. Awatar użytkownika Pauloxx81
    Pauloxx81
    Rob reklamacje przez strone internetową. Jak mi sie popsuł odkurzacz Parkside przemyslowy to oddali kasę a rozpatrzenie reklamacji trwało 2 dni. Dostalem na maila etykiete zwrotna na poczte wyslalem i po 3 dniach kasa na koncie.
  4. Awatar użytkownika Pauloxx81
    Pauloxx81
    jmbo12/12/2021 21:39

    Jaki miałeś problem z odkurzaczem? mój zaczął głośno chodzić a ostatnio obr …Jaki miałeś problem z odkurzaczem? mój zaczął głośno chodzić a ostatnio obroty falują i śmierdzi plastikiem. Więc też mam zamiar złożyć reklamacje. Wysłałeś do nich cały odkurzacz z kublem, czy tylko górę?


    zaczał iskrzeć i śmierdzieć plastikiem. spakowałem cały bo tak mi napisali. oddali mi kase wiec musiałem zwrócic komplet (Edytowano)
  5. Awatar użytkownika EzioAuditore_da_Firenze
    EzioAuditore_da_Firenze
    Dobrze zrobiłeś.
    Rękojmia to najlepszy wybór.
    Radzę też omijać Parkszita.
    Swego czasu kupiłem tu zachwalaną przez Januszy wkrętarko-wiertarke i powiem tak - więcej krzepy mam w "łapie" niż w tym , dawno tylu wylgurazymów nie używałem jak przy używaniu tego złomu (akumulator oczywiście był sprawny w niej i naładowany), a nie radziła sobie z wkręceniem kilku krótkich wkrętów w blat z IKEA zrobiony z cienkiej płyty wiórowej... (Edytowano)
    Awatar użytkownika jam80
    jam80
    Sam posiadam wiertarko wkrętarkę z udarem. Z akumulatorem 4Ah sprzęt jest nie do zajechania.
  6. Awatar użytkownika Krzychu127
    Krzychu127
    Pewnie z racji sprzedaży ostatnio szlifierek mają kupę reklamacji i trzeba czekać na kuriera.
  7. Awatar użytkownika numerek
    numerek
    Zazwyczaj lepiej załatwiać takie sprawy przez rękojmie ale należy mieć na uwadzę pewna rzecz. Jeśli kupiłeś na dobrej promce to mogą oddać pieniądze i tak było w moim przypadku, żądałem wymiany a dostałem zwrot kasy. Czasem korzystniejsza jest gwarancja. (Edytowano)
  8. Awatar użytkownika ps_jam4
    ps_jam4 Autor
    kupiłem jedynie z rabatem za newsletter - więc zwrot kasy też mnie urządza. Zależy mi głównie na czasie, żeby móc wrócić do rozgrzebanego remontu. Gdybym miał klepnięty zwrot kasy to mógłbym po prostu od razu zamówić nową
    Zgłosiłem reklamację z tyt. rękojmi, zobaczymy jak sprawa się rozwinie
    Awatar użytkownika amoniakoss
    amoniakoss
    Niestety radzę kupić drugą - najlepiej w okolicznym markecie budowlanym. Tak bywa z remontami - narzędzia się psują. Dlatego właśnie jak byłem w miarę zadowolony z elektronarzędzi Parkside, tak pomału wymieniam je na markowe. Przykłady:
    Odkurzacz - odpadał filtr powietrza przy pracy że szlifierką do gładzi
    Młotowiertarka akumulatorowa - uszkodzony przełącznik kierunku obrotów (jak na złość działała tylko w lewo)
    Wiertarko wkrętarka performance - straszne bicie na wrzecionie od nowości
  9. Awatar użytkownika Damiano02
    Damiano02
    Ostatnio kupiłem szlifierkę za 179zl bo akurat mam baterie. Padła po jednym cięciu... Masakra. A chciałem mieć szlifierkę z regulacją obrotów... Tiaaaaa Z kolei mam wkrętarkę i sds z serii performance i sobie chwalę.
  10. Awatar użytkownika Another.
    Another.
    EzioAuditore_da_Firenze26/08/2021 19:53

    Radzę też omijać Parkszita.Swego czasu kupiłem tu zachwalaną przez Januszy …Radzę też omijać Parkszita.Swego czasu kupiłem tu zachwalaną przez Januszy wkrętarko-wiertarke i powiem tak - więcej krzepy mam w "łapie" niż w tym , dawno tylu wylgurazymów nie używałem jak przy używaniu tego złomu (akumulator oczywiście był sprawny w niej i naładowany), a nie radziła sobie z wkręceniem kilku krótkich wkrętów w blat z IKEA zrobiony z cienkiej płyty wiórowej...

    Miałem w ręcę wkrętarki od Parkside 45Nm, 40Nm a nawet 28Nm, słabszych już nie ma a każda potrafiła przebić się wiertłem przez blachę stalową lub wkręcić blachowkręta Proszę więc nie pisać takich ekspertyz odnośnie sprzętu bo ktoś może niestety się tym zasugerować podczas zakupu. Polecam panu przeczytać instrukcję obsługi do urządzenia które pan zakupił, zorientować się gdzie jest przycisk zmiany obrotów Lewo-Prawo z obrazków i pilnować się by były odpowiednio dobrane podczas wkręcania i wykręcania. Powinno to ułatwić pracę z elektronarzędziami i może zaoszczędzi to wiele stresów Pozdrawiam „Januszy”, którzy potrafią wykonać swoje zadania za pomocą narzędzi Parkside👊🏼
  11. Awatar użytkownika jmbo
    jmbo
    Pauloxx8112/12/2021 10:30

    Rob reklamacje przez strone internetową. Jak mi sie popsuł odkurzacz P …Rob reklamacje przez strone internetową. Jak mi sie popsuł odkurzacz Parkside przemyslowy to oddali kasę a rozpatrzenie reklamacji trwało 2 dni. Dostalem na maila etykiete zwrotna na poczte wyslalem i po 3 dniach kasa na koncie.


    Jaki miałeś problem z odkurzaczem? mój zaczął głośno chodzić a ostatnio obroty falują i śmierdzi plastikiem. Więc też mam zamiar złożyć reklamacje. Wysłałeś do nich cały odkurzacz z kublem, czy tylko górę? (Edytowano)
  12. Awatar użytkownika norbert_cieslakQkC
    norbert_cieslakQkC
    Minęło 30dni i zero odzewu od serwisu. Dzwonię na infolinię i co chwilę co innego mówią. Zepsuła się pilarka gałęziowa. I co robić dalej?
  13. Awatar użytkownika norbert_cieslakQkC
    norbert_cieslakQkC
    Serwis wysłał kurierem nowy sprzęt ale pod złym adresem niby wysłali zwrot . Kurier spowrotem odesłał sprzęt do serwisu i do tej pory cisza!
    Awatar użytkownika amoniakoss
    amoniakoss
    Skontaktuj się z obsługą Lidla - będziesz miał sprzęt szybciej.
  14. Awatar użytkownika norbert_cieslakQkC
    norbert_cieslakQkC
    Czy ma ktoś może numer telefonu bezpośrednio do serwisu?
  15. Awatar użytkownika norbert_cieslakQkC
    norbert_cieslakQkC
    Czy mogę złożyć wniosek do sądu?
  16. Awatar użytkownika norbert_cieslakQkC
    norbert_cieslakQkC
    Nie polecam zakupoch z lidla!!!
  17. Awatar użytkownika 8raf4
    8raf4
    Też nie polecam zakupów na lidl.pl, a już z pewnością nie polecam ich minimalistycznego podejścia w kontaktach z klientem w przypadku obsługi posprzedażowej. W tym BOK najwyraźniej pracują jakieś quasi-boty, które jedyne co potrafią, to kopiuj-wklej jakichś gotowych formułek i oczywiście cały kontakt tylko mailowo. Reklamując z tytułu rękojmi dopiero po tygodniu od nadania dostałem jakąś automatyczną wiadomość, że zwrot do nich wpłynął, chociaż nadania dokonałem tego samego dnia, którego wygenerowana została nota zwrotna (środa). Na trackingu PP wyszło, że artykuł dojechał w piątek (2 dni później) o godzinie 4 rano ale status z arrived na delivered zmienił się dopiero we wtorek po weekendzie w okolicach 14-stej , a mail potwierdzający z lidl-a przyszedł dopiero dnia następnego czyli we środę. Tak więc pełne 7 dni kalendarzowych i dopiero wówczas liczone jest 14 dni na obsługę po ich stronie. Tym sposobem od momentu, w którym rozstajesz się ze sprzętem do momentu kiedy coś zapada po ich stronie może upłynąć nawet 3 tygodnie. Może miałem pecha bo trafiłem na zwrot przez PP, a może jest to jedyna możliwość. Tego nie wiem ale trzeba uwzględnić "czynnik Poczty Polskiej" i to że u nich takie zwroty tez się kolejkują i ciężko oszacować kiedy twój sprzęt trafi akurat na tapet. Dodam tylko, że powodem reklamacji była niekompletność sprzętu, którą dało by się po prostu uzupełnić (już pomijam fakt, że od początku kiedy otrzymałem urządzenie miałem odczucie, że jest to jakiś egzemplarz pozwrotowy) , ale niestety Lidl nie przewiduje takiej procedury najwyraźniej na okoliczność gdy decydujesz się na rękojmię konsumencką (towar musi być odesłany w całości czyli w takiej postaci w jakiej do ciebie pierwotnie dotarł). Być możliwe, że gdybym wybrał tradycyjną gwarancję to odpowiedzialność producenta i obsługa realizowana przez dedykowany serwis lepiej by zadziałała w tym przypadku. Z pewnością dopytywanie BOK-a jaka forma załatwienia sprawy reklamacyjnej będzie efektywniejsza nie ma sensu i jest stratą czasu. W moim przypadku, gdy nakreśliłem w czym problem i że się waham jaką formę wybrać by było sprawnie, po prostu podesłali mi gotowe - wygenerowane dokumenty do zwrotu towaru, tym samy ta rękojmia niejako została mi narzucona. Teraz - po tygodniu od kiedy towar do nich odesłałem po prostu sobie czekam na ich ruch.
    Generalnie słabo.
Awatar użytkownika