gru 5. 2021
cześć, kupiłem na amazonie napęd do bramy bo był w niższej cenie wystawiony i teraz dostałem informacje od sprzedawcy:
"Drodzy KlienciBardzo przepraszamy za niedogodności. Ponieważ ten produkt okazał się wadliwy w magazynie, gdy był gotowy do wysyłki. Jako odpowiedzialny sprzedawca nie możemy wysyłać do Ciebie problematycznych produktów. Proszę o przesłanie „Prośby o anulowanie zamówienia”. Zwrócimy pełną kwotę.bardzo nam przykro. Bardzo dziękuję za zrozumienie.Z poważaniem"
sprzedawca zamknął swoje ogłoszenie z tym produktem, dziwne bo miał 20 sztuk i teraz wszystkie wadliwe? To na amazonie coś kupujesz i w sumie nie wiadomo czy przyjdzie czy anulują, bzdura. Pytanie co będzie jak nie zrobię anulacji (oczywiście poza zamrożonymi środkami)? Ewentualnie da się coś na tym ugrać jakiś kupon czy rabat? Czy zostaje mi tylko anulować zamówienie i tyle?
"Drodzy KlienciBardzo przepraszamy za niedogodności. Ponieważ ten produkt okazał się wadliwy w magazynie, gdy był gotowy do wysyłki. Jako odpowiedzialny sprzedawca nie możemy wysyłać do Ciebie problematycznych produktów. Proszę o przesłanie „Prośby o anulowanie zamówienia”. Zwrócimy pełną kwotę.bardzo nam przykro. Bardzo dziękuję za zrozumienie.Z poważaniem"
sprzedawca zamknął swoje ogłoszenie z tym produktem, dziwne bo miał 20 sztuk i teraz wszystkie wadliwe? To na amazonie coś kupujesz i w sumie nie wiadomo czy przyjdzie czy anulują, bzdura. Pytanie co będzie jak nie zrobię anulacji (oczywiście poza zamrożonymi środkami)? Ewentualnie da się coś na tym ugrać jakiś kupon czy rabat? Czy zostaje mi tylko anulować zamówienie i tyle?
Aktualizacje społecznościowe
Dyskusje Aktywność
11 Komentarzy
sortowanie:Może cię zaskoczę, ale mylisz się i żyjesz w nieświadomości. Sklepy doskonale zabezpieczaja się przed takimi sytuacjami ( w skrócie, przed prawnie wiążącym zawieraniem umowy kupna-sprzedaży, już w momencie złożenia i opłacenia przez ciebie zamówienia. Żeby Ci uświadomić o co chodzi, to skoro tutaj mowa o amazonie, to zacytuję dotyczący tej kwestii fragment ich regulaminu:
"2 NASZA UMOWA
Składając zamówienie składasz Amazon ofertę nabycia produktu lub produktów wskazanych w Twoim zamówieniu. Po złożeniu przez Ciebie zamówienia na zakup produktu od Amazon prześlemy Ci powiadomienie z potwierdzeniem otrzymania Twojego zamówienia i szczegółowym opisem zamówienia („Potwierdzenie Zamówienia”). Jeżeli korzystasz z określonych Usług Amazon (np. aplikacji mobilnych Amazon), Potwierdzenie Zamówienia może zostać umieszczone w Centrum Powiadomień na stronie internetowej. Potwierdzenie Zamówienia stanowi oświadczenie, że wpłynęło do nas Twoje zamówienie, nie stanowi natomiast przyjęcia złożonej przez Ciebie oferty zakupu zamówionych produktów lub usług. Przyjęcie Twojej oferty i zawarcie umowy sprzedaży zamówionego przez Ciebie produktu następuje dopiero z chwilą wysłania do Ciebie produktu oraz przesłania Ci wiadomości e-mail lub umieszczenia powiadomienia w Centrum Powiadomień na stronie internetowej, z potwierdzeniem wysyłki produktu do Ciebie („Potwierdzenie Wysyłki”)."
Uprzedzając twoje wątpliwości, tak, jest to prawnie dopuszczalne i podobnie brzmiące regulaminy ma większość sklepów internetowych.
Nie wprowadzaj Opa w bład! (Edytowano)
Co zrobić w sytuacji jak paczka zaginęła już u przewożnika. Mam potwierdzenie wysyłki, czyli już zawartą umowę sprzedaży, a konsultant na wszystkie moje argumenty pisze, że nie będzie o tym ze mną rozmawiał tylko mam czekać na zwrot pieniędzy?
Sęk w tym, że ani ten regulamin, ani inne, podobnie brzmiące regulaminy, wiekszości dużych polskich sklepów, nie stoją w sprzeczności z prawem polskim. Jak sie powołuje na jakieś przepisy, to wypadałoby się wcześniej z nimi zapoznać.
Ogłoszenie na stronie sklepu internetowego. może mieć, zgodnie z przepisami kodeksu cywilnego charakter oferty, lub tylko zaproszenia do zawarcia umowy. Radzę się szczegółowo zapoznać z kodeksowymi definicjami tych sformułowań, zanim zaczniesz się czymś podcierać (Edytowano)
Niewielki ma to też związek z samym amazonem, bo wnioskując po tekście, który zacytowałeś można mieć przypuszczenie, graniczące z pewnością, że sprzedawcą nie jest amazon, a jakaś firma zewnętrzna, a poza tym, sytuacja taka, jak już wspomniałem, może mieć miejsce w każdym innym sklepie internetowym
Wracając do samej sytuacji, to jest to typowe tłumaczenie sprzedawcy, w sytuacji, gdy z jakiegoś powodu nie chce wysłać zakupionego przedmiotu. Sam nie chce anulować zamówienia, bo jest to dla niego niekorzystne, więc prosi byś zrobił to Ty.
Jedyne co możesz zrobić, to albo posłuchać prośby i anulować zakup, albo nie iść mu na rękę i tego nie anulować, licząc, że mimo wszystko Ci to wyśle, na co cień szansy mimo wszystko jest. Jednak wtedy "mrozisz" kasę na trochę dłużej. (Edytowano)
Może Cię zaskoczę, ale powód anulowania jest z dupy. Musi to wysłać.
Anulować może jedynie w przypadku wpisania błędnej ceny i anulowania z tego powodu.
Amazon.pl działa na terenie Polski? Jeżeli tak, to podlega prawu polskiemu i ich regulaminami możesz się podetrzeć.
Turbo szczotka z Media expert jednak do mnie dotarła.
pepper.pl/pro…037
Cieszy mnie to niezmiernie...
Taaa...
Może i tak, ale przynajmniej dobrze wychowany jestem...