Niestety, ta okazja wygasła 1 października 2021.
645°
92
Opublikowano 18 września 2021

ŻARÓWKI SAMOCHODOWE TUNGSRAM SPORTLIGHT EXTREME 5000K H7 12V 2SZT

40zł45,99zł-13%
Darmowa dostawa ·
Awatar użytkownika TechRoy
Opublikowane przez
TechRoy
Dołączył w 2017
21
746

O tej okazji

Ta okazja już wygasła. Oto kilka opcji, które mogą Cię zainteresować:

Więcej Pojazdy

Znajdź więcej okazji Pojazdy

Sprawdź więcej okazji

Odkryj więcej ofert na głównej stronie

Tym razem dostałem alert obniżki ceny na Tungsram Sportlight 5000K + dodawany jest gratis zestaw opasek zaciskowych 100x2,5 czarnych
Zdecydowanie lepszy pomysł niż niehomologowane niebieskie w5w za które mi dowód zabrali. Obecnie najlepsza cena na rynku.

Najtańsza dostawa 7,99zł a dla SMART od 40zł darmowa. W sumie też jest kolporter, który aktualnie jest darmowy niezależnie od SMART.

Ostatnio wstawiałem okazję na żarówki Tungsram Megalight +150% TUTAJ - już wygasła.

Co do żywotności się nie wypowiem bo miałem je w starym aucie, które sprzedałem ale pół roku świeciły bez zarzutu. Jeżeli chodzi o barwę to oceniłbym bardzo jasno żółto biały. Nie ma co się spodziewać, że będzie to idealnie białe światło jak w LED-ach ale daje rade.
Jak ktoś chce zwiększyć efekt to polecam dobrać sobie pozycyjne W5W niebieskie z homologacją ECE:
KUPOWAŁEM TAKIE i barwa była prawie identyczna

Zdjęcie poniżej:

437491_1.jpg

Specyfikacja produktu:


Typ : H7

Trzonek : PX26d

Technologia : Halogen

Seria : SPORTLIGHT EXTREME 5000K

Napięcie zasilania : 12V

Moc : 55W

Zastosowanie : Światła drogowe, mijania, przeciwmgielne

Homologacja - TAK (E1)

Producent: Tungsram

Barwa: Do 5000K !!
Allegro Więcej szczegółów na
Aktualizacje społecznościowe

92 Komentarze

sortowanie:
Awatar użytkownika
  1. Awatar użytkownika Witold_Kardys
    Witold_Kardys
    pepperultra18/09/2021 17:21

    to akurat nie jest prawda, bo zależy od konstrukcji urządzenia świecącego - …to akurat nie jest prawda, bo zależy od konstrukcji urządzenia świecącego - to że dajesz tyle samo W, nie oznacza, że tyle samo idzie w ciepło na straty (porównaj sobie straty ciepła żarnik vs halogen vs świetlówka vs led)nie wiem jak duże różnice mogą być w tym samym typie technologicznym, ale skoro z tej samej ilości W uzysk światła jest znacznie większy, to i straty na ciepło mogą być większe, a i charakterystyka tych strat też może być różnaja nie ukrywam, że w tych tematach jestem dość zielony, więc nawet jakbym zrobił research w necie i podał linki, raczej nie byłbym w stanie określić wiarygodności poza rzetelnością źródła, ale imo warto sprawdzić ten aspekt przed zakupem turbo-żarówek, które świecą dużo ponad normę dla danego pojazdupierwsze z brzegu:https://www.auto-swiat.pl/dobry-warsztat/porady-dla-kierowcow/jak-szybko-poprawic-oswietlenie-auta/cdf4qrtReflektory współczesnych samochodów wykonane są głównie z tworzyw sztucznych: plastikowe są odbłyśniki, często także soczewki, klosz wykonany jest nie ze szkła, a z poliwęglanu. Materiały te są lekkie, niedrogie w produkcji, niestety zużywają się dość szybko. Z zewnątrz klosze reflektorów matowieją i żółkną zarówno pod wpływem słońca (promieniowanie UV) jak i z powodu piaskowania i obijania kamieniami podczas jazdy. Wnętrze reflektora – odbłyśnik i (ewentualnie) soczewka matowieją pod wpływem promieniowania UV emitowanego przez żarówki o niskiej jakości, a także ciepła – w skrajnych wypadkach dochodzi do stopienia elementów lampy.czyli także szerokość spektrum ma znaczenie


    Chłopie, herezje kalibru płaskiej ziemi
    Elektronik z tej strony - wiem co mówię.
    Jeśli strumień światła przy tej samej mocy jakimś cudem byłby większy to straty wydzielone w ciepło byłyby MNIEJSZE a nie większe. Zasada zachowania energii się kłania. Tak czy inaczej, różnice sprawności w halogenach są na pomijalnym poziomie.

    Jedyne ryzyko to chińska tandeta która zamiast 55W pociągnie 80W. Zdarzają się takie wynalazki. Te porady z auto-świata też są dobre "odbłyśnik matowieje pod wpływem promieniowania UV emitowanego przez żarówki o niskiej jakości" Taaa, a pisaliście już by nie wrzucać wstecznego jadąc 140 autostradą?

    A z żarówek polecam Narva (te podstawowe, w żółtym opakowaniu). Porównywałem z Phillips racing i nie widziałem różnicy poza tym, że Phillipsy padły mi po niecałym roku a Narvy wytrzymują mi kilka lat w obu autach.
  2. Awatar użytkownika TechRoy
    TechRoy Autor
    pepperultra18/09/2021 16:48

    z tego co czytałem, ze wszystkimi podkręconymi (>100%) trzeba uważać, bo gn …z tego co czytałem, ze wszystkimi podkręconymi (>100%) trzeba uważać, bo gniazdo i/lub klosz mogą nie wytrzymać, a wtedy jest problemnie wiem ile w tym prawdy, ale jest to info dość powszechnie podawane, nawet wśród "znających się", a nie tylko kanapowych ekspertów, więc warto wziąć pod uwagę


    Chyba raczej to nie ma znaczenia jeżeli żarówka jest mocy 55W.
  3. Awatar użytkownika Witold_Kardys
    Witold_Kardys
    @vts

    No to czas na shootout między tungsram megalight ultra +200% a narva'mi.
    7885167-74Oe0.jpgTungsramy za 53zł za komplet, narvy za ~12zł za komplet (punkt dla narvy)
    Nazwa - no wygrywa tungsram, jeszcze powinni więcej tych super turbo ultra mega dodać.
    Opakowanie - a kogo to obchodzi.

    Instalacja - nosz ja pier..., musiałem kolektor dolotowy zdjąć a on jest zamocowany na te zje...ane kołki plastikowe które można tylko urwać (dobrze, że kupiłem u chińczyka cały wór tego cholerstwa). Punkt tracą producenci dzisiejszych samochodów.

    Porównanie - w garażu, 2m od ściany, reflektory soczewkowe Qashqai.
    Na narvach:
    7885167-n6lzt.jpgNa tungsramach:
    7885167-Qig9p.jpg
    Ustawienia aparatu oczywiście w manualu na sztywno.

    Porównanie z lewej narva z prawej tungsram +200%:
    7885167-VX4TS.jpg
    Efekt jakiś jest. Szału może nie ma ale i być nie mogło - obie żarówki mają przecież taką samą homologację.

    Miałem jeszcze na jakąś ciemną drogę pojechać ale już mi się nie chce. Naszarpałem się z wymianą dostatecznie.

    Czy warto? Sam nie wiem. Jak one padną po kilku miesiącach to znowu dostanę nerwicy przy wymianie.

    Narvy przejeździły w tym samochodzie prawie dokładnie 2 lata. Pewne ślady zmęczenia życiem już na nich widać ale jeszcze nie jest źle (jeszcze pójdą do złoma jak w nim też narvy padną):
    7885167-jdOO6.jpg7885167-5gS0J.jpg
    Przy okazji wymieniłem W5W w oświetleniu tablicy i tu ciekawostka - nieźle zakatowane:
    7885167-jx5x2.jpg
  4. Awatar użytkownika hEll0
    hEll0
    Bez sensu, bo Night Breaker Silver 43,50 zł i są zdecydowanie lepsze.
  5. Awatar użytkownika Hybert
    Hybert
    MichalPa18/09/2021 22:38

    A ja żeby oszczędzić żarówki to jak w nocy za kimś jadę to włączam tylko po …A ja żeby oszczędzić żarówki to jak w nocy za kimś jadę to włączam tylko pozycyjne! Ten z przodu oświetla drogę a w5w są mega tanie.


    Order cebuli dla tego Pana
  6. Awatar użytkownika OutSideR2k12
    OutSideR2k12
    pepperultra18/09/2021 17:21

    to akurat nie jest prawda, bo zależy od konstrukcji urządzenia świecącego - …to akurat nie jest prawda, bo zależy od konstrukcji urządzenia świecącego - to że dajesz tyle samo W, nie oznacza, że tyle samo idzie w ciepło na straty (porównaj sobie straty ciepła żarnik vs halogen vs świetlówka vs led)nie wiem jak duże różnice mogą być w tym samym typie technologicznym, ale skoro z tej samej ilości W uzysk światła jest znacznie większy, to i straty na ciepło mogą być większe, a i charakterystyka tych strat też może być różnaja nie ukrywam, że w tych tematach jestem dość zielony, więc nawet jakbym zrobił research w necie i podał linki, raczej nie byłbym w stanie określić wiarygodności poza rzetelnością źródła, ale imo warto sprawdzić ten aspekt przed zakupem turbo-żarówek, które świecą dużo ponad normę dla danego pojazdupierwsze z brzegu:https://www.auto-swiat.pl/dobry-warsztat/porady-dla-kierowcow/jak-szybko-poprawic-oswietlenie-auta/cdf4qrtReflektory współczesnych samochodów wykonane są głównie z tworzyw sztucznych: plastikowe są odbłyśniki, często także soczewki, klosz wykonany jest nie ze szkła, a z poliwęglanu. Materiały te są lekkie, niedrogie w produkcji, niestety zużywają się dość szybko. Z zewnątrz klosze reflektorów matowieją i żółkną zarówno pod wpływem słońca (promieniowanie UV) jak i z powodu piaskowania i obijania kamieniami podczas jazdy. Wnętrze reflektora – odbłyśnik i (ewentualnie) soczewka matowieją pod wpływem promieniowania UV emitowanego przez żarówki o niskiej jakości, a także ciepła – w skrajnych wypadkach dochodzi do stopienia elementów lampy.


    Jeśli mają homologację - a w tym przypadku mają, to nie ma się czym martwić. To że dają więcej światła i jest ono jaśniejsze wynika z konstrukcji żarnika, który jest dużo cieńszy i od gazu jakim jest wypełniona bańka-często jest to xenon
  7. Awatar użytkownika KubaM12
    KubaM12
    Polecam żarówki. Właśnie w tygodniu wymieniłem u siebie jedna bo się przepaliła, wytrzymała dokładnie 15 miesięcy (ok. 10k km większość po mieście)
  8. Awatar użytkownika jaro070
    jaro070
    hEll018/09/2021 16:47

    Bez sensu, bo Night Breaker Silver 43,50 zł i są zdecydowanie lepsze.


    w czym są lepsze?
  9. Awatar użytkownika Pi69
    Pi69
    TechRoy18/09/2021 21:40

    Ziom problem może być dopiero jak ktoś w ciebie przypier*oli albo ty w ko …Ziom problem może być dopiero jak ktoś w ciebie przypier*oli albo ty w kogoś i ubezpieczyciel zacznie szukasz i zrobi ci regres. I w takim wypadku ubezpieczalnia wypłaci odszkodowanie, ale będzie ciebie ścigać o zwrot.


    Pitolicie Hipolicie. Ustawa dopuszcza regres w dokładnie 4 przypadkach:

    Art. 43. [Regres zakładu ubezpieczeń]
    Zakładowi ubezpieczeń oraz Ubezpieczeniowemu Funduszowi Gwarancyjnemu, w przypadkach określonych w art. 98 ust. 2 pkt 1, przysługuje prawo dochodzenia od kierującego pojazdem mechanicznym zwrotu wypłaconego z tytułu ubezpieczenia OC posiadaczy pojazdów mechanicznych odszkodowania, jeżeli kierujący:
    1) wyrządził szkodę umyślnie, w stanie po użyciu alkoholu lub w stanie nietrzeźwości albo po użyciu środków odurzających, substancji psychotropowych lub środków zastępczych w rozumieniu przepisów o przeciwdziałaniu narkomanii;
    2) wszedł w posiadanie pojazdu wskutek popełnienia przestępstwa;
    3) nie posiadał wymaganych uprawnień do kierowania pojazdem mechanicznym, z wyjątkiem przypadków, gdy chodziło o ratowanie życia ludzkiego lub mienia albo o pościg za osobą podjęty bezpośrednio po popełnieniu przez nią przestępstwa;
    4) zbiegł z miejsca zdarzenia.

    sip.lex.pl/akt…-43


    Jeśli przekonasz kogokolwiek, że kierowanie autem z żarówkami bez homologacji "łapie się" na któryś z nich, to... marnujesz się tam gdzie jesteś. Jako adwokat od spraw beznadziejnych zarobisz miliony.
  10. Awatar użytkownika Waldemar_Tarlowski
    Waldemar_Tarlowski
    pepperultra18/09/2021 17:21

    to akurat nie jest prawda, bo zależy od konstrukcji urządzenia świecącego - …to akurat nie jest prawda, bo zależy od konstrukcji urządzenia świecącego - to że dajesz tyle samo W, nie oznacza, że tyle samo idzie w ciepło na straty (porównaj sobie straty ciepła żarnik vs halogen vs świetlówka vs led)nie wiem jak duże różnice mogą być w tym samym typie technologicznym, ale skoro z tej samej ilości W uzysk światła jest znacznie większy, to i straty na ciepło mogą być większe, a i charakterystyka tych strat też może być różnaja nie ukrywam, że w tych tematach jestem dość zielony, więc nawet jakbym zrobił research w necie i podał linki, raczej nie byłbym w stanie określić wiarygodności poza rzetelnością źródła, ale imo warto sprawdzić ten aspekt przed zakupem turbo-żarówek, które świecą dużo ponad normę dla danego pojazdupierwsze z brzegu:https://www.auto-swiat.pl/dobry-warsztat/porady-dla-kierowcow/jak-szybko-poprawic-oswietlenie-auta/cdf4qrtReflektory współczesnych samochodów wykonane są głównie z tworzyw sztucznych: plastikowe są odbłyśniki, często także soczewki, klosz wykonany jest nie ze szkła, a z poliwęglanu. Materiały te są lekkie, niedrogie w produkcji, niestety zużywają się dość szybko. Z zewnątrz klosze reflektorów matowieją i żółkną zarówno pod wpływem słońca (promieniowanie UV) jak i z powodu piaskowania i obijania kamieniami podczas jazdy. Wnętrze reflektora – odbłyśnik i (ewentualnie) soczewka matowieją pod wpływem promieniowania UV emitowanego przez żarówki o niskiej jakości, a także ciepła – w skrajnych wypadkach dochodzi do stopienia elementów lampy.czyli także szerokość spektrum ma znaczenie


    Odbłyśniki plastikowe często w soczewkach japońskich (niechlubny avensis t25 gdzie topi się gniazdo żarówki) soczewki szklane tylko mocowania z plastiku, dopiero w ledowych z poliwęglanu (PC). klosze to PC co przy marnych żarówkach niefirmowych bez blokady UV, lub o zawyżonej mocy potrafią zmatowić klosz od środka. Co do żarówek te z plusem mają cieńszy żarnik przez co dają więcej światła (norma od 1200 do 2000 lumen jak pamiętam wiec jest pole do popisu) standardowe dają ok 1,5k do 1.6k lumen te z plusem od 1,8 do 1.9...k by nie przekroczyć normy (odchylenie standardowe etc). Niestety cieńszy żarnik to szybsze przepalanie się owego od wibracji. To tak na szybko
  11. Awatar użytkownika TechRoy
    TechRoy Autor
    Krakersik18/09/2021 16:56

    ciekawe bo u mnie w Peugeocie byla cala nuebieska h7, myslalem ze to klosz …ciekawe bo u mnie w Peugeocie byla cala nuebieska h7, myslalem ze to klosz taki efekt daje, swiatlo biale. Tu sie okazuje ze wymienilem jedna spalona i mam lewe oko biale a prawe zolte ;p Mozna tak jezdzic? Bo to biale to raczej bez homologacji ale klosza bie spalilo ;D


    zwracasz na siebie uwagę i prosisz się o kontrolę żarówek
  12. Awatar użytkownika mieciucebulasz
    mieciucebulasz
    pepperultra18/09/2021 16:48

    z tego co czytałem, ze wszystkimi podkręconymi (>100%) trzeba uważać, bo gn …z tego co czytałem, ze wszystkimi podkręconymi (>100%) trzeba uważać, bo gniazdo i/lub klosz mogą nie wytrzymać, a wtedy jest problemnie wiem ile w tym prawdy, ale jest to info dość powszechnie podawane, nawet wśród "znających się", a nie tylko kanapowych ekspertów, więc warto wziąć pod uwagę



    to zle czytales, jezeli napiecie czy tam natezenie jest takie samo, to zarowka bedzie wydzielac tyle samo straty energii poprzez wydzielanie ciepla, poki nie zalozysz czegos mocniejszego poty nie ma obaw, a procentu to w wiekszosci nie jest kwestia podkrecenia tylko barwy swiatla ^^ bardziej wyzylowane padna raczej wczesniej, jak masz renault modusa czy cos z krotkim ryjkiem gdzie ciezko sie dostac do żarowek to polecalbym jednak cos dobrego, co przynajmniej rok wytrzyma
    mam megalighty 150% najlepsze z tych ponizej 50zł z innych drozszych polecam Ring Xenon Ultima oraz wycofane allegro.pl/ofe…941
    ale daja najjasniejsze swiatlo wg mnie (Edytowano)
  13. Awatar użytkownika seth.evlfie
    seth.evlfie
    Jak można polecać H7 zamiast w5w?
  14. Awatar użytkownika divekk
    divekk
    henk_18/09/2021 20:37

    1. Dużo jeździsz po ciemku czy w deszczu? Jak się sprawdzają? 2. Jak z żyw …1. Dużo jeździsz po ciemku czy w deszczu? Jak się sprawdzają? 2. Jak z żywotnością?Pytam, bo miałem przerwę od nightbreakarów +150%, ale do nich wróciłem. Serio zauważyłem różnicę w widoczności w stosunku do klasycznych. Z żywotnością też nie jest źle, głównie równie trasy i około 15000 wyciągają.


    Średnio, to znaczy mam DRLe. Poprzedni sezon zimowy przejechaly, ale licząc, że to było 16kkm, to max 8kkm na światłach. Ponoć jest lepiej z żywotnością ich. Zobacz sobie na stronie tungsrama, bo są tam wszystkie ich produkty porównane. Dla mnie tego światła nie jest więcej, tylko barwa to sprawia, że widzi się więcej

    automotive.tungsram.com/api…oad

    7850486-xHGqD.jpg (Edytowano)
  15. Awatar użytkownika TheSkOs
    TheSkOs
    Tak szczerze to najpierw zregenerujcie lampy. Przed regeneracja wsadziłem drogie żarówki i nie dawały jakiegoś super efektu (zasięg) a po regeneracji zwykle philipsy dają tyle światła że głowa mała
  16. Awatar użytkownika Witold_Kardys
    Witold_Kardys
    danioRM12/10/2021 16:51

    Właśnie mnie czeka wymiana w tym aucie xDCiekawie będzie przy tym mrozie. M …Właśnie mnie czeka wymiana w tym aucie xDCiekawie będzie przy tym mrozie. Miałem te Tungsramy +120, bądź 150%, ale nie było jakiegoś spektakularnego efektu. Być może reflektor jest zbyt słaby. Żarówki wytrzymały 9k km, więc nie jest źle.Zastanawiam się na co je zmienić, Osram Night Brake Laser, Osram Cool Blue Intense czy może coś innego.Lampy zwykłe, bez soczewki jak coś.


    Ja tam dalej polecam te zwykłe Narva za 6-8zł za sztukę. Na razie jeszcze nie stwierdziłem jakiejś zauważalnej różnicy na plus przy tych tungsramach +200%.
  17. Awatar użytkownika pepperultra
    pepperultra
    z tego co czytałem, ze wszystkimi podkręconymi (>100%) trzeba uważać, bo gniazdo i/lub klosz mogą nie wytrzymać, a wtedy jest problem
    nie wiem ile w tym prawdy, ale jest to info dość powszechnie podawane, nawet wśród "znających się", a nie tylko kanapowych ekspertów, więc warto wziąć pod uwagę
  18. Awatar użytkownika OutSideR2k12
    OutSideR2k12
    mieciucebulasz18/09/2021 17:11

    to zle czytales, jezeli napiecie czy tam natezenie jest takie samo, to …to zle czytales, jezeli napiecie czy tam natezenie jest takie samo, to zarowka bedzie wydzielac tyle samo straty energii poprzez wydzielanie ciepla, poki nie zalozysz czegos mocniejszego poty nie ma obaw


    Dokładnie to moc, 55W oznacza moc żarówki czyli będzie wydzielać tyle samo ciepła ile każda jedna zwykła żarówka samochodowa.
  19. Awatar użytkownika pepperultra
    pepperultra
    mieciucebulasz18/09/2021 17:11

    to zle czytales, jezeli napiecie czy tam natezenie jest takie samo, to …to zle czytales, jezeli napiecie czy tam natezenie jest takie samo, to zarowka bedzie wydzielac tyle samo straty energii poprzez wydzielanie ciepla, poki nie zalozysz czegos mocniejszego poty nie ma obaw


    to akurat nie jest prawda, bo zależy od konstrukcji urządzenia świecącego - to że dajesz tyle samo W, nie oznacza, że tyle samo idzie w ciepło na straty (porównaj sobie straty ciepła żarnik vs halogen vs świetlówka vs led)

    nie wiem jak duże różnice mogą być w tym samym typie technologicznym, ale skoro z tej samej ilości W uzysk światła jest znacznie większy, to i straty na ciepło mogą być większe, a i charakterystyka tych strat też może być różna

    ja nie ukrywam, że w tych tematach jestem dość zielony, więc nawet jakbym zrobił research w necie i podał linki, raczej nie byłbym w stanie określić wiarygodności poza rzetelnością źródła, ale imo warto sprawdzić ten aspekt przed zakupem turbo-żarówek, które świecą dużo ponad normę dla danego pojazdu

    pierwsze z brzegu:
    auto-swiat.pl/dob…qrt
    Reflektory współczesnych samochodów wykonane są głównie z tworzyw sztucznych: plastikowe są odbłyśniki, często także soczewki, klosz wykonany jest nie ze szkła, a z poliwęglanu. Materiały te są lekkie, niedrogie w produkcji, niestety zużywają się dość szybko. Z zewnątrz klosze reflektorów matowieją i żółkną zarówno pod wpływem słońca (promieniowanie UV) jak i z powodu piaskowania i obijania kamieniami podczas jazdy. Wnętrze reflektora – odbłyśnik i (ewentualnie) soczewka matowieją pod wpływem promieniowania UV emitowanego przez żarówki o niskiej jakości, a także ciepła – w skrajnych wypadkach dochodzi do stopienia elementów lampy.

    czyli także szerokość spektrum ma znaczenie (Edytowano)
  20. Awatar użytkownika divekk
    divekk
    Polecam, super barwa światła. Ja wolę je, niż night breakery które świecą niby więcej (subiektywnie nie wydaje mi się). Polecam do zwykłych reflektorów
Awatar użytkownika