Niestety, ta okazja już wygasła
Wiosna na Wyspach Świętego Tomasza i Książęcej od 1800PLN
873° Zakończono

Wiosna na Wyspach Świętego Tomasza i Książęcej od 1800PLN

50
873° Zakończono
Wiosna na Wyspach Świętego Tomasza i Książęcej od 1800PLN
sie 12. 2020

Ta okazja już wygasła. Oto kilka opcji, które mogą Cię zainteresować:

Wyspy Świętego Tomasza i Książęcej to malutkie państewko składające się z 5 wysp, z czego 3 są tylko zamieszkane.
To nie jest popularny kierunek bo mało turystów wie o tym jednym z najmniejszych państw afrykańskich. Kraj ten zamieszkuje 200tys. ludzi.
Wiza: Polacy są zwolnieni z obowiązku wizowego. Pobyt nie może przekraczać 15 dni.
Okres podróży: luty, marzec, kwiecień 2021r.
W tym okresie temperatury sięgają 20-35 stopni.
Linie lotnicze: TAP, TAAG Angola Airlines, STP Airways (charter)
Bagaż: 1 bagaż poręczny + 1 bagaż rejestrowany do 40kg;
Wizzair+Ryanair: 1 bagaż w cenie biletu
Waluta: STD (Dobra): 10000STD = 1.8PLN
Zdrowie: Szczepienie przeciw żółtej febrze nie jest obowiązkowe. Warto jednak je mieć. Malaria na wyspach występuje przez cały rok, na terenie całego kraju.

Przykładowe terminy:
27.02 - 06.03

289290.jpg
25.02 - KRK - LTN - 15.99GBP - 9:15 - 12:40 - FR
25.02 - LTN - LIS - 12.99GBP - 17:20 - 20:10 - W6 WDC
07.03 - LIS - LTN - 17.99GBP - 20:50 - 23:30 - W6 WDC
08.03 - LTN - KRK - 21.99GBP - 18:10 - 19:40 - FR

06.03 - 20.03

289290.jpg
20.03 - 27.03

289290.jpg
14.04 - 24.04

289290.jpg
Do Lizbony dostaniemy się lecąc bezpośrednio z Krakowa, Warszawy i Wrocławia lub przez port Mediolan-Malpensa. Inną opcją jest lot z Kijowa, Lwowa lub Berlina (SXF) .
Najtańszą opcją będzie chyba lot W6 przez LTN.
12.04/13.04 KRK - LTN - 08:25 - 11:50 - 43.99GBP WDC
13.04 - 25.03 - LTN - LIS -LTN - 12.99GB + 17.99GBP
26.04 - LTN-KRK - 8.99GBP WDC
Wszystkie terminy lotów można elastycznie modyfikować i wtedy ceny będą się zmieniać.
Co warto zobaczyć:
- stolica Sao Tome
- Forte De Sao Sebastiao (Fort św. Sebastiana)
- rejs statkiem ze stolicy do Gabonu - podróż trwa 40 godzin - wizy do Gabonu można otrzymać w ambasadzie w Sao Tome.*
- Muzeum Narodowe w forcie - bilet kosztuje 50000STD (ok. 10PLN)
- Park Narodowy Obo wraz z laguną
- wieś Monte Cafe, gdzie znajduje się Muzeum Kawy (wstęp 50000STD (ok 10PLN)
- Góra Pico Ana Chaves, Pico de São Tomé, Pico Cao Grande - wulkaniczne szczyty na wyspie.
- Liczne wodospady, m.in. wodospad św. Mikołaja
- piękne i czyste plaże
- Miasta: Trindade, Sao Joao dos Angolares, Agua Ize i inne.
Komunikacja: po wyspie można poruszać się wynajętym autem. Kursują także minibusy i taksówki.
- Wyspa Książęca - na wyspę dostaniemy się statkiem ze stolicy. Koszt ok. 50€.

*Wiza do Gabonu:
Do uzyskania wizy do Gabonu wymagany jest:
- jedno zdjęcie,
- kopia paszportu,
- kopia dowodu szczepienia przeciw żółtej febrze,
- rezerwacja hotelu i biletu
- opłata za wizę zwykłą 40000CFA (269PLN), czas oczekiwania 2 dni
- opłata za wizę ekspresową 80000CFA (537PLN), wydawana w przeciągu paru godzin.
(brak dwóch ostatnich dokumentów nie jest warunkiem koniecznym i nie powinien stanowić problemu). Wnioski wizowe przyjmowane są od 8:30 do 13:00.
Aktualizacje społecznościowe
Najlepsze komentarze
Marcin.Piasecki12/08/2020 14:40

Na chwilę obecną to ta kraina jest na czarnej liście lotów z Polski (em …Na chwilę obecną to ta kraina jest na czarnej liście lotów z Polski


Na czarnej liscie to Polska jest.
pitrro13112/08/2020 15:11

Prędzej w PL zachorujesz na COVIDa... byłeś w Afryce kiedyś wgl? Odw …Prędzej w PL zachorujesz na COVIDa... byłeś w Afryce kiedyś wgl? Odwiedziłem Zanzibar i spędziłem tam najlepszy urlop w życiu, organizowałem wszystko sam, jeździłem gdzie chciałem, mieszkałem w Bungalow'ach, jadłem czasem w przydomowej 'restauracji' z jednym stolikiem (zaskakująco smacznie), komary gryzły, jaszczurki wyjadały słodycze, słońce paliło, ale nie mogę się doczekać kolejnej podróży tam....Te Wyspy też wyglądają fajnie, dam plusa



I o czym to ma niby świadczyć - wg mnie jedynie o tym, że miałeś dużo szczęścia.
Lista wymienionych chorób czekających na niedoświadczonych (choć częściej zwyczajnie głupich) amatorów wypraw do czarnej Afryki nie jest zamknięta. W Gabonie można też złapać: dengę, amebozę, bilharcjozę (po malarii najczęściej występująca choroba tropikalna na świecie) i milion innych -oz z "wisienką" - ebolą - "na torcie" (w przeszłości odnotowywano już zachorowania na tę chorobę w tym rejonie).
I tak - zwiedziłem ponad 40 krajów na świecie - w tym kilkanaście w rejonach zagrożonych chorobami tropikalnymi, w tym 3 w Afryce równikowej. Znam wiele osób, które miały mniej szczęścia niż ja czy ty (niektóre z nich zmarły z powodu powikłań chorobowych złapanych w Afryce) więc po prostu (w odróżnieniu od ciebie) mam odrobinę pokory i nie wyrywam się z tak naiwnym polecaniem miejsc nieszczególnie sprzyjających rekreacyjno-wypoczynkowemu (żeby nie powiedzieć "januszowemu") charakterowi wakacji.
Edytowane przez: "Padre70" sie 12.
Padre7012/08/2020 14:44

Nie dość, że koronawirus, to jeszcze malaria i żółta febra. Oferta dla …Nie dość, że koronawirus, to jeszcze malaria i żółta febra. Oferta dla prawdziwych hardkorów.


Prędzej w PL zachorujesz na COVIDa... byłeś w Afryce kiedyś wgl?

Odwiedziłem Zanzibar i spędziłem tam najlepszy urlop w życiu, organizowałem wszystko sam, jeździłem gdzie chciałem, mieszkałem w Bungalow'ach, jadłem czasem w przydomowej 'restauracji' z jednym stolikiem (zaskakująco smacznie), komary gryzły, jaszczurki wyjadały słodycze, słońce paliło, ale nie mogę się doczekać kolejnej podróży tam....

Te Wyspy też wyglądają fajnie, dam plusa
Slawomir_Majak12/08/2020 17:49

lepiej byś oszczedzał a nie wydawał pieniążki bez powodu na jakieś zwied …lepiej byś oszczedzał a nie wydawał pieniążki bez powodu na jakieś zwiedzanie


Zdębiałem jak to przeczytałem Po pierwsze ludzie inteligentni nigdy nie rozmawiaja o pieniądzach. Po drugie nie twój interes na co on wydaje swoje zaoszczędzone i zarobione pieniądze. Jego sprawa. Po trzecie. Podróże kształcą.
Edytowane przez: "hykker" sie 12.
50 Komentarzy
Na chwilę obecną to ta kraina jest na czarnej liście lotów z Polski
Marcin.Piasecki12/08/2020 14:40

Na chwilę obecną to ta kraina jest na czarnej liście lotów z Polski (em …Na chwilę obecną to ta kraina jest na czarnej liście lotów z Polski


Na czarnej liscie to Polska jest.
Nie dość, że koronawirus, to jeszcze malaria i żółta febra.
Oferta dla prawdziwych hardkorów.
Edytowane przez: "Padre70" sie 12.
hykker12/08/2020 14:42

Na czarnej liscie to Polska jest.


Do 25 sierpnia, jest zakaz lotów tam.
pawel_kowalski50G12/08/2020 14:45

Do 25 sierpnia, jest zakaz lotów tam.




Do 25 sierpnia 2021? No to faktycznie oferta dla odważnych. Bo w opisie jak byk stoi wiosna 2021. Wiec jak zakaz lotu do lata 2021 to chyba nie polatamy za bardzo. Chyba, ze ty kolejny co nalezysz do grupy AW...
Edytowane przez: "hykker" sie 12.
Zakaz lotów, ale można płynąć wpław. Ostatnio typ 2 doby kraulem śmigał więc da radę.
Padre7012/08/2020 14:44

Nie dość, że koronawirus, to jeszcze malaria i żółta febra. Oferta dla …Nie dość, że koronawirus, to jeszcze malaria i żółta febra. Oferta dla prawdziwych hardkorów.


Prędzej w PL zachorujesz na COVIDa... byłeś w Afryce kiedyś wgl?

Odwiedziłem Zanzibar i spędziłem tam najlepszy urlop w życiu, organizowałem wszystko sam, jeździłem gdzie chciałem, mieszkałem w Bungalow'ach, jadłem czasem w przydomowej 'restauracji' z jednym stolikiem (zaskakująco smacznie), komary gryzły, jaszczurki wyjadały słodycze, słońce paliło, ale nie mogę się doczekać kolejnej podróży tam....

Te Wyspy też wyglądają fajnie, dam plusa
Plusik za super opis
Wiosna to możliwe że będzie u Świętego Piotra a nie u Tomasza...
Marzenia podsycane okazją-plusik
pitrro13112/08/2020 15:11

Prędzej w PL zachorujesz na COVIDa... byłeś w Afryce kiedyś wgl? Odw …Prędzej w PL zachorujesz na COVIDa... byłeś w Afryce kiedyś wgl? Odwiedziłem Zanzibar i spędziłem tam najlepszy urlop w życiu, organizowałem wszystko sam, jeździłem gdzie chciałem, mieszkałem w Bungalow'ach, jadłem czasem w przydomowej 'restauracji' z jednym stolikiem (zaskakująco smacznie), komary gryzły, jaszczurki wyjadały słodycze, słońce paliło, ale nie mogę się doczekać kolejnej podróży tam....Te Wyspy też wyglądają fajnie, dam plusa



I o czym to ma niby świadczyć - wg mnie jedynie o tym, że miałeś dużo szczęścia.
Lista wymienionych chorób czekających na niedoświadczonych (choć częściej zwyczajnie głupich) amatorów wypraw do czarnej Afryki nie jest zamknięta. W Gabonie można też złapać: dengę, amebozę, bilharcjozę (po malarii najczęściej występująca choroba tropikalna na świecie) i milion innych -oz z "wisienką" - ebolą - "na torcie" (w przeszłości odnotowywano już zachorowania na tę chorobę w tym rejonie).
I tak - zwiedziłem ponad 40 krajów na świecie - w tym kilkanaście w rejonach zagrożonych chorobami tropikalnymi, w tym 3 w Afryce równikowej. Znam wiele osób, które miały mniej szczęścia niż ja czy ty (niektóre z nich zmarły z powodu powikłań chorobowych złapanych w Afryce) więc po prostu (w odróżnieniu od ciebie) mam odrobinę pokory i nie wyrywam się z tak naiwnym polecaniem miejsc nieszczególnie sprzyjających rekreacyjno-wypoczynkowemu (żeby nie powiedzieć "januszowemu") charakterowi wakacji.
Edytowane przez: "Padre70" sie 12.
Padre7012/08/2020 14:44

Nie dość, że koronawirus, to jeszcze malaria i żółta febra. Oferta dla …Nie dość, że koronawirus, to jeszcze malaria i żółta febra. Oferta dla prawdziwych hardkorów.


....i HIV
@hykker byłeś tam, albo może planujesz jechać?

Plus za to, że chciało Ci się taką ofertę przygotować
Padre7012/08/2020 14:44

Nie dość, że koronawirus, to jeszcze malaria i żółta febra. Oferta dla …Nie dość, że koronawirus, to jeszcze malaria i żółta febra. Oferta dla prawdziwych hardkorów.



skawiszon12/08/2020 16:16

....i HIV


Najgorsza jest ślepota rzeczna, którą można się tam bardzo łatwo zarazić. Aczkolwiek miejsce jest świetne.
kenny12/08/2020 16:36

@hykker byłeś tam, albo może planujesz jechać? Plus za to, że chciało Ci si …@hykker byłeś tam, albo może planujesz jechać? Plus za to, że chciało Ci się taką ofertę przygotować


Ja do maja 2021r. nie mam wolnych terminów na loty W planach mam Indie, Nepal, Bangladesz, Bhutan, Wietnam, Kambodżę, Ukrainę, Turcję, Maltę. I na wszystko już pokupowane bilety. Tylko czekam na spokój z covidem.
Ale Afryka Pd bardzo mnie interesuje. Te państewko także. Moja dziewczyna była w takim państwie, o którym istnieniu nawet nie wiedziałem
Edytowane przez: "hykker" sie 12.
mastha212_12/08/2020 15:03

Zakaz lotów, ale można płynąć wpław. Ostatnio typ 2 doby kraulem śmigał wię …Zakaz lotów, ale można płynąć wpław. Ostatnio typ 2 doby kraulem śmigał więc da radę.


Zakaz lotów nie obowiązuje do Portugali. Lot jest z Lizbony. Poza tym loty sa wiosna przyszłego roku. Mamy 2020 rok a loty są w roku 2021! Już moja przyjaciółka pracująca w banku zwróciła uwagę, że Polacy nie wiedzą co czytają. To sie nazywa analfabetyzm wtórny. Bardzo powszechny wśród Polaków
hykker12/08/2020 16:51

Ja do maja 2021r. mam nie mam wolnych terminów na loty W planach mam …Ja do maja 2021r. mam nie mam wolnych terminów na loty W planach mam Indie, Nepal, Bangladesz, Bhutan, Wietnam, Kambodżę, Ukrainę, Turcję, Maltę. I na wszystko już pokupowane bilety. Tylko czekam na spokój z covidem.Ale Afryka Pd bardzo mnie interesuje. Te państewko także. Moja dziewczyna była w takim państwie, o którym istnieniu nawet nie wiedziałem


Ciekawe co tam robiła i z kim...
hykker12/08/2020 16:59

Zakaz lotów nie obowiązuje do Portugali. Lot jest z Lizbony. Poza tym loty …Zakaz lotów nie obowiązuje do Portugali. Lot jest z Lizbony. Poza tym loty sa wiosna przyszłego roku. Mamy 2020 rok a loty są w roku 2021! Już moja przyjaciółka pracująca w banku zwróciła uwagę, że Polacy nie wiedzą co czytają. To sie nazywa analfabetyzm wtórny. Bardzo powszechny wśród Polaków


Gościu ogarnij się. Piszesz, że Polacy nie wiedzą co czytają, a jednocześnie sam w poważnym tonie odpisujesz na wypowiedź, która jest żartem.
pitrro13112/08/2020 15:11

Prędzej w PL zachorujesz na COVIDa... byłeś w Afryce kiedyś wgl? Odw …Prędzej w PL zachorujesz na COVIDa... byłeś w Afryce kiedyś wgl? Odwiedziłem Zanzibar i spędziłem tam najlepszy urlop w życiu, organizowałem wszystko sam, jeździłem gdzie chciałem, mieszkałem w Bungalow'ach, jadłem czasem w przydomowej 'restauracji' z jednym stolikiem (zaskakująco smacznie), komary gryzły, jaszczurki wyjadały słodycze, słońce paliło, ale nie mogę się doczekać kolejnej podróży tam....Te Wyspy też wyglądają fajnie, dam plusa


Ładnie napisane. Pozdrawiam.
zimny_drań12/08/2020 17:00

Ciekawe co tam robiła i z kim...


Nurkowała i czyściła rafę. Nie jest Polką więc o jej wierność się nie martwię
Edytowane przez: "hykker" sie 12.
Prześlij Komentarz
Avatar
@
    Tekst