Niestety, ta okazja wygasła 19 grudnia 2021.
819°
Opublikowano 15 grudnia 2021

Chłodzenie procesorów SilentiumPC Fortis 5 140mm

169zł189zł-11%
Darmowa dostawa ·
Opublikowane przez
Asper
Dołączył w 2020
21
2 061

O tej okazji

Ta okazja już wygasła. Oto kilka opcji, które mogą Cię zainteresować:

Więcej Chłodzenie procesora

Znajdź więcej okazji Chłodzenie procesora

Sprawdź więcej okazji

Odkryj więcej ofert na głównej stronie

Fortis 5 w jeszcze lepszej cenie!
Darmowa wysyłka do paczkomatu w aplikacji
Do uzyskania powyższej ceny należy użyć kodu rabatowego
Co tu duzo mówić, w tym momencie bezkonkurencyjne chłodzenie w kategorii cena - wydajność
x-kom Więcej szczegółów na
Aktualizacje społecznościowe

64 Komentarze

sortowanie:
Awatar użytkownika
  1. Awatar użytkownika stark2991
    Fajne muszą być marże na sugerowanych przez producenta cenach, skoro sklepy mogą sobie pozwolić na takie obniżki zaraz po premierze
  2. Awatar użytkownika stark2991
    EpicElliot15/12/2021 15:20

    Już nawet chłodzenie robią po kosztach, że nie ma miedzianych ciepłowodów?


    Ciepłowody są miedziane i niklowane.
  3. Awatar użytkownika maryjan
    Pablito15k15/12/2021 11:50

    Wiesz co, to jest kilka blaszek aluminium, ciepłowody i wiatraczek. …Wiesz co, to jest kilka blaszek aluminium, ciepłowody i wiatraczek. Materiałowo wychodzą grosze, a sam proces projektowania i produkcji też szczególnie wybitny nie jest.


    Sam proces R&D jest drogi, stworzenie formy do plastiku. To są koszty rzędu kilkudziesięciu tysięcy złotych dla jednego modelu.
  4. Awatar użytkownika g_bleidd
    Pablito15k15/12/2021 13:07

    Kilkadziesiąt tysięcy złotych to nie są duże koszta jak na R&D... Wyst …Kilkadziesiąt tysięcy złotych to nie są duże koszta jak na R&D... Wystarczy sprzedać 50 tys sztuk, a wyjdzie średnio 1zł na egzemplarz. A za co pozostałe 198zł?


    Aa bo przecież chłodzenie to tylko się składa z kosztów R&D. Koszty materiału (aluminium, miedź, nikiel wiadomo że to taniutkie rzeczy), do tego pośrednicy, hurtownie, sklepy, koszty transportu, magazynowania, koszty podwykonawcy, koszty pracowników to w ogóle bierze się z powietrza. (Edytowano)
  5. Awatar użytkownika Adik.Magikowski
    Wg mnie bezkonkurencyjne to jest Fera, a nie Fortis.
  6. Awatar użytkownika g_bleidd
    piotr.jamrozik15/12/2021 17:07

    Masz racje, moj blad, podalem wartosci dla celej platformy. Jednak to nie …Masz racje, moj blad, podalem wartosci dla celej platformy. Jednak to nie zmienia faktu ze grzeje srogo, w zimie to moze nie problem, wylacze kaloryfer i otworze okno, ale w lecie zobaczymy Nie robilem undervoltingu, a stary 4770 pod obciazaniem nie przekraczal 72 stopni i sie tak nie grzal, ale to moze tylko moje wrazenie. Najtanszego spc spartana tam mialem, zobacze moze cos bedzie lepiej jak wymienie na inne chlodzenie w tym ryzenie.No masz racje, ze TDP i7 miala wyzsze, bo 84W a tu niby 65W, ale nie grzala sie tak, dlatego tymbardziej mnie to dziwi. Chyba czasy sie zmienily i teraz takie temperatury sa ok, maximum case temperature tam bylo 72C, a tu w ryzenie jest 95C.


    Temperatura to nie jest ilość wydzielanego ciepła. i7 biorące 150W i "grzejące" się do 70st ogrzeje bardziej niż R7 biorący 80W i "grzejący" się do 90st. To tak jakby zapałka miała lepiej ogrzać pokój bo rozgrzewa się do 150 stopni niż kaloryfer, który ma 50st.
  7. Awatar użytkownika Pablito15k
    stark299115/12/2021 11:24

    Fajne muszą być marże na sugerowanych przez producenta cenach, skoro sk …Fajne muszą być marże na sugerowanych przez producenta cenach, skoro sklepy mogą sobie pozwolić na takie obniżki zaraz po premierze


    Wiesz co, to jest kilka blaszek aluminium, ciepłowody i wiatraczek. Materiałowo wychodzą grosze, a sam proces projektowania i produkcji też szczególnie wybitny nie jest.
  8. Awatar użytkownika stark2991
    fabiax15/12/2021 11:49

    Słuchajcie mam pytankoMam 5600X i fera 5 To fera 5 nie zakrywa cała p …Słuchajcie mam pytankoMam 5600X i fera 5 To fera 5 nie zakrywa cała powierzchnia procesora , czy to normalne? Czy lepiej postawić na Fortis5 ?


    Fera 5 nie zakrywa całej powierzchni procesora, ale zakrywa tą część, pod którą są ułożone rdzenie. A to najważniejsze. Sam procesor pobiera tak mało energii, że Fortis 5 będzie może o 1-2 stopnie chłodniejszy, więc szkoda pieniędzy.
  9. Awatar użytkownika mjkl_
    piotr.jamrozik15/12/2021 17:07

    Masz racje, moj blad, podalem wartosci dla celej platformy. Jednak to nie …Masz racje, moj blad, podalem wartosci dla celej platformy. Jednak to nie zmienia faktu ze grzeje srogo, w zimie to moze nie problem, wylacze kaloryfer i otworze okno, ale w lecie zobaczymy Nie robilem undervoltingu, a stary 4770 pod obciazaniem nie przekraczal 72 stopni i sie tak nie grzal, ale to moze tylko moje wrazenie. Najtanszego spc spartana tam mialem, zobacze moze cos bedzie lepiej jak wymienie na inne chlodzenie w tym ryzenie.No masz racje, ze TDP i7 miala wyzsze, bo 84W a tu niby 65W, ale nie grzala sie tak, dlatego tymbardziej mnie to dziwi. Chyba czasy sie zmienily i teraz takie temperatury sa ok, maximum case temperature tam bylo 72C, a tu w ryzenie jest 95C.


    Mam 5600x i nie przekracza 70 stopni z ferą 5
  10. Awatar użytkownika -Konomi-
    Usunięty53133315/12/2021 16:53

    No to idą tym poronionym tokiem rozumowania mój procek w lapku to też gr …No to idą tym poronionym tokiem rozumowania mój procek w lapku to też grzejnik mimo, że bierze max 20W.Zresztą jaki jest sens sie przejmowac? Procki intela moga nawet w 100 stopniach normalnie funkcjonowac, tak dlugo jak nie ma thermal throtlingu i spadku wydajnosci to wszystko jest ok


    No wiadomo ze wszystko jest ok jak dziala
    Ale fajnie jakby dzialalo 2razy dluzej
    I pasta nie zasychala po miesiacu
  11. Awatar użytkownika fabiax
    stark299115/12/2021 11:56

    Fera 5 nie zakrywa całej powierzchni procesora, ale zakrywa tą część, pod k …Fera 5 nie zakrywa całej powierzchni procesora, ale zakrywa tą część, pod którą są ułożone rdzenie. A to najważniejsze. Sam procesor pobiera tak mało energii, że Fortis 5 będzie może o 1-2 stopnie chłodniejszy, więc szkoda pieniędzy.


    Czyli bez problemu fera 5 starczy

    Dzięki!
  12. Awatar użytkownika klaczmasterka
    kod nie działa :(((
  13. Awatar użytkownika maryjan
    Pablito15k15/12/2021 13:07

    Kilkadziesiąt tysięcy złotych to nie są duże koszta jak na R&D... Wyst …Kilkadziesiąt tysięcy złotych to nie są duże koszta jak na R&D... Wystarczy sprzedać 50 tys sztuk, a wyjdzie średnio 1zł na egzemplarz. A za co pozostałe 198zł?


    sorry, że nie doprecyzowałem, chodziło o sam koszt formy do plastiku. Do R&D jeszcze dochodzi przecież wynagrodzenie projektantów i wiele innych kosztów, o których się nie myśli.
  14. Awatar użytkownika EpicElliot
    Już nawet chłodzenie robią po kosztach, że nie ma miedzianych ciepłowodów?
  15. Awatar użytkownika Asper
    Autor
    Adik.Magikowski15/12/2021 15:05

    Wg mnie bezkonkurencyjne to jest Fera, a nie Fortis.


    Z biegiem czasu różnice w cenie obu tych modeli będą się zacierać, ale póki co przyznam Ci rację zważywszy, że fere 5 można czasami wyrwać nawet za 80zl
  16. Awatar użytkownika Usunięty468777
    Usunięty53133315/12/2021 12:36

    Ale dużo wydajecie na te chłodzenia, polecam ryzen 3600 + UV i na stock c …Ale dużo wydajecie na te chłodzenia, polecam ryzen 3600 + UV i na stock chłodzeniu 100 fps w wiekszosci gierW trakcie grania i tak 10x głośniejsza jest karta a prockek pobiera jakieś 40W


    To idź i poleć to fanbojom 12 gen Intela.

    A tymczasem ostatni wypust AMD (5ki), to niezłe grzejniki.
    Niektóre nawet zyskały miano loterii krzemowej.

    Tam każde wydajne chłodzenie, jest na wagę złota.
  17. Awatar użytkownika piotr.jamrozik
    Usunięty53133315/12/2021 16:29

    5600X bierze jakieś 60w podczas grania, nie wiem skąd wziąłeś info, że to g …5600X bierze jakieś 60w podczas grania, nie wiem skąd wziąłeś info, że to grzejnik


    Ja wlasnie zmienilem na 5600x z i7 intela starszej genracji i widze, ze ten ryzen to jest straszny grzejnik, dlatego szukam chlodzenia. Na stockowym chlodzeniu w grach temperatury powyzej 80stopni i strach nawet benchmarki wlaczyc, bo pewnie bedzie ponad 90 stopni. Pokoj nagrzany jakbym mial na full kaloryfer jak chwile pogram (Edytowano)
  18. Awatar użytkownika Usunięty531333
    piotr.jamrozik15/12/2021 16:36

    Ja wlasnie zmienilem na 5600x z i7 intela starszej genracji i widze, ze …Ja wlasnie zmienilem na 5600x z i7 intela starszej genracji i widze, ze ten ryzen to jest straszny grzejnik, dlatego szukam chlodzenia. Na stockowym chlodzeniu w grach temperatury powyzej 80stopni i strach nawet benchmarki wlaczyc, bo pewnie bedzie ponad 90 stopni. Pokoj nagrzany jakby mial na full kaloryffer jak chwile pogram


    kolego ale 5600X pobiera max 70W w grach, to jakim cudem on ci nagrzewa pokój? Chyba masz najlepiej ocieplony pokój w tym kraju
  19. Awatar użytkownika g_bleidd
    piotr.jamrozik15/12/2021 16:45

    Zobacz sobie na ten test kolezanko [Obrazek] ...


    Przecież to nie jest pobór mocy samego CPU, boże drogi

    Usunięty53133315/12/2021 16:29

    5600X bierze jakieś 60w podczas grania, nie wiem skąd wziąłeś info, że to g …5600X bierze jakieś 60w podczas grania, nie wiem skąd wziąłeś info, że to grzejnik


    Ale jest ciasno upakowany i ciężko odebrać z niego to ciepło. Im niżej schodzimy z procesem to jest z tym coraz większy problem, dużo ciepła na małej powierzchni. Mam 5800X i na Fortisie 3 w Cinebenchu potrafi łapać 85*C po paru chwilach, jak ustawiłem PBO+200 to już w ogóle test cięzko skończyć bo już sporo pod 95 łapie.
  20. Awatar użytkownika Usunięty531333
    piotr.jamrozik15/12/2021 16:45

    Zobacz sobie na ten test kolezanko [Obrazek] ...


    i co ma pobór całej platformy do tego?
Awatar użytkownika