Rower górski Kross Level 2.0 2021 Alivio/Deore, możliwe raty 0 %

maj 29. 2022
Wbrew przewidywaniom, bo z za zimno, zrobiło się aż za ciepło, ceny zamiast "wrócić" do przedpromocyjnych, spadły 😜
Mamy już więc 2288zł za granatową 19-kę na Alivio, a parę wierszy niżej zestawienie ofert.

Dla przyzwoitości już nawet nie podaje że to rabat od 2899zł, czyli tegorocznej ceny, tylko od zeszłorocznej 2699. I choć opis z rocznika '21 to zeszłoroczne 19-ki były z Deore (innych rozmiarów w zasadzie nie było😁), a wersja Alivio jest raczej tegoroczna. Generalnie to już bez znaczenia.

Kwestie wersji Deore zostały z grubsza wyjaśnione. Część sprzedawców co miała wersje z Deore podniosła ceny na okolice 2500-2600-2700, Green-bike podniósł cenę na 2445 i wysyłają ponoć losowo, ale "Luki Team", sprzedaje za 2309, choć trudno powiedzieć który z nich. Po kodzie i zdjęciach to wersja Deore, po opisie Alivio. Rower dalej jest całkiem fajny, ale promocja już nie taka, a dwa, może w końcu zrobi się cieplej, rowerów ubędzie a wtedy ceny niestety szybko wzrosną.
Tegoroczne też są bardzo fajne, a dodatkowo można polecić wersję z korbą Prowheel (kod poniżej), bo wydaje się nieco sztywniejsza, i w teorii ma wymienne zębatki. Dla cięższych lub mocniej jeżdżących osób, może to być zaletą.

44 sztuki granatowego 19" po 2288zł

allegro.pl/ofe…341

Ładny, czerwony 3.0, z tyłem Deore i manetkami z napisem Alivio;-) za 2509. Fajna mała rama 16". Jest niska i długa. Sporo kobiet woli tą ramę niż modele Lea.
allegro.pl/ofe…649

17 sztuk granatowego po 2299.:-)
allegro.pl/ofe…694

W tym oferta na niestety nie wiadomo jaką wersję, bo na zdjęciach Deore a w opisie Alivio, ale za 2309zł (ten trzeci to starszy, inny model):

allegro.pl/ofe…819

Tutaj zbiorczo oferty w lepszej cenie i różnych rozmiarach, bez podziału na Deore/Alivio/Prowheel. Pewnie indywidualnie do ustalenia ze sprzedawcą, bo często na zdjęciach Deore a w opisie Alivio.

allegro.pl/kat…2.0

Warto dodać, że w sklepach autoryzowanych dealerów Kross, przynajmniej stacjonarnie, do końca czerwca możliwe są Raty 0%.

Uwaga, z lepszym osprzętem występuje tylko rozmiar 19", żółty i granatowy. Warto potwierdzić u sprzedawcy, bo pewnie do wyczerpania zapasów. Tegoroczny, teoretycznie jest taki sam, ale fizycznie jest z ciut słabszym osprzętem - przerzutka alivio, "czarna" kaseta.

Mały edit:
żółty rower z Deore powinien mieć kod fabryczny (widoczny na pudle), ale niestety nie mogę ustalić, czy pod tym kodem nie ukrywa się też wersja najbardziej "uboga":
KRLV2Z29X19M002320

żółty z przerzutką Alivio, ale za to z korbą Prowheel, trochę sztywniejszą, i z wymiennymi zębatkami (choć można by zapytać, czy i za ile da się je kupić):
KRLV2Z29X19M004900

granatowy, korba shimano i raczej Deore:
KRLV2Z29X19M002326

granatowy, na pewno: korba Prowheel, przerzutka alivio:
KRLV2Z29X19M004895

Inne rozmiary mogą występować tylko z różnymi korbami. Przerzutka tylna zawsze Alivio i raczej "czarna" kaseta. Choć i taki zestaw nie jest jakiś specjalnie gorszy. Dla cięższych osób chyba warto wziąć wersję Prowheel - korba jest faktycznie masywniejsza.

koniec "edit";-)

Wyjściowa cena tegorocznego, "słabszego" to 2899zł.

Alternatywna oferta na allegro:
allegro.pl/ofe…906

allegro.pl/ofe…741

Zupełnie przyzwoity, dość nowoczesny i praktyczny rower górski. Wersja z przerzutką tylną Deore, do potwierdzenia u sprzedawcy. W takim wyposażeniu (lepsza przerzutka tylna i kaseta) ten rower różni się od obecnego modelu 3.0 za 3299zł, tylko i wyłącznie napisem na manetkach. Cała reszta taka sama.

Rower o fajnej, nowoczesnej geometrii, takiej między rowerem na podjazdy a trailowym i turystycznym. Dość lekka, nowa, wprowadzona w zeszłym roku rama, z dożywotnią gwarancją (coś tam niby trzeba zrobić jakieś przeglądy, ale poza pierwszym nie ma znaczenia jakie, żeby tylko "wbić" w wirtualną gwarancję). Poszerzona oś tylnego koła (boost 141mm), więc co ważne przy 29", zawsze koło trochę mocniejsze.

Profesjonaliści pokręcą nosem, że brak sztywnych osi... Z tyłu nie ma to większego znaczenia (sztywny tył i tak jest wystarczająco sztywny), a z przodu... No cóż. Najtańszy nowy widelec 29 ze sztywną osią, kosztuje więcej niż połowa ceny tego roweru...

Całkiem ładnie schowana część linek, niezłe wykonanie.

Lekko obniżana górna rura, więc w terenie zawsze trochę więcej miejsca pod nabiałem

Schowany wewnątrz ramy tylny hamulec tarczowy, ale za to bezproblemowe i porządne mocowanie do bagażnika.

Uwaga, z lepszym osprzętem występuje tylko rozmiar 19".

Niby prosty osprzęt, ale dzięki dobremu poprowadzeniu pancerzy, bardzo sprawnie działa. Przez to że zębatki z przodu nie są za duże, to zupełnie nie czuć że to dość prosty model korb. Za to później ewentualny serwis/naprawa będą dużo tańsze. Suport na dużych łożyskach maszynowych. Piasty Shimano, a nie tanie chińczyki.

Hamulce "chińczyki", ale na płynie mineralnym, nie na DOT-cie, więc z założenia bezproblemowe.

Prosty, ale całkiem niezły amortyzator o goleniach sporej średnicy, więc jest i w miarę sztywny, i może za dużych luzów nie dostanie.

Ciekawa blokada, hydrauliczna, z manetką na kierownicę. Jak się ją włączy na dociśniętym widelcu, to ten zostaje w takiej pozycji. Obniżony przód na strome podjazdy?!

Firmowe i bardzo uniwersalne opony Schwalbe Smart Sam. Bieżnik niby dość agresywny, ale na środku połączony, więc dość lekko się toczy, a ma spory zapas na trudniejszy teren.

Na 99% wysyłane tak, jak przyszły w kartonie z fabryki. Trzeba przykręcić kierownicę, pedały, założyć przednie koło, ustawić prosto mostek i czasem wyregulować stery. Często przednia przerzutka jest delikatnie krzywo i trochę za wysoko i nie zawsze są dobrze ustawione zakresy w tylnej przerzutce. Ale ogólnie i tak są nieźle poskładane i najczęściej nawet nie trzeba ustawiać hamulców, nawet przedniego! Przy tylnym jest czasem trochę zabawy, bo do śrub dostęp trochę trudny. Ogólnie wrażenia z poskładania i wykonania jak z trochę droższego roweru markowego.

Wydaje mi się, że w tej cenie, to na prawdę dość atrakcyjny, a przede wszystkim sprawnie działający rower.

Aa, zapomniałem! Jeszcze jest kwestia nóżki/podpórki 🤦 Niby to już taki rower, że nie. Ale jakby ktoś chciał, to takie mocowane na widełkach, przy tylnym kole mogą nie dać rady. Hak, hamulec, spore profile i raczej nie za grube ścianki. Za to od wewnątrz dolnej rurki jest wspawana nocowanie. Pasuje chyba tylko dedykowana nóżka Krossa. Z tym, że warto wybrać tą droższą eMarabou. Ma gumowy odbojnik, i powinna mniej hałasować na wybojach.
I jak ktoś nie chce uszkodzić ramy, to:
1. Przykręcamy nóżkę po zdjęciu koła,
2. Tylko i wyłącznie bardzo dobrym kluczem (najlepiej Wera Hex-Plus lub innym dodatkowo wyprofilowanym) bo śruby (są z nóżką) są nierdzewne ale niezbyt twarde, a gniazdo klucza płytkie,
3. Przed przykręceniem najpierw przymierzamy śruby "na sucho" do otworów, sprawdzamy czy nie ma problemu z wkręceniem pierwszych zwoi gwintu,
4. Śruby i gwinty w ramie smarujemy klejem do gwintów o średniej wytrzymałości (klej, który jest fabrycznie na śrubach zdziera się przy wkręcaniu). Dokręcamy z czuciem (miękka śruba), ale mocno. Jeżeli używamy kleju, to nie dajemy smaru.

Tak przykręconej nóżki, nie trzeba będzie co tydzień poprawiać, i nie uszkodzimy ramy.
Aktualizacje społecznościowe

224 Komentarze