Niestety, ta okazja wygasła 29 grudnia 2022.
1187° Zakończono
113
Opublikowano 15 grudnia 2022

Rower górski Kross Level 2.0 19" wersja PW lub Shimano

2.099zł2.699zł-22%
12,99zł · Allegro Okazje
Avatar
Opublikowane przez Mario500
Dołączył w 2021
18
203

O tej okazji

Ta okazja już wygasła. Oto kilka opcji, które mogą Cię zainteresować:

Edit: Sorry, trzy się sprzedały i cena już wzrosła do 2099🤷 (było 1999 za wersję z korbą prowheel). Cena dalej dobra ale ...smak pozostał

+ Mały edit dotyczący rozmiarów. "Stary" Lewel i Esprity na nim oparte (5.1 oto) mają rozmiarówkę: S-17", M-19", L-21", XL-23". Ten nowy Level ma: S-16", M-17", L-19", XL-20", XXL-22". I o ile długość rury podsiodłowej (cale), to też parametr niespecjalnie istotny jeżeli chodzi o pozycję, poza możliwością maksymalnego podniesienia czy opuszczenia siodełka, o tyle w tym przypadku można przyjąć, że między stara a nową generacją rozmiary w calach są w miarę porównywalne. Koniec edit.

A taki jest opis:
Wrzucam ponownie - cena dobiła kolejnego minimum. Pol-Bike ma chyba niezłe zapasy tego roweru - bo nie widzę innego powodu, żeby go tak przeceniać, zresztą inni sprzedawcy też.

Cena na przyszły rok 3099 i rower nie zmieniony, więc tu jest poniżej obecnej ceny dla sklepów.

Zupełnie przyzwoity i całkiem nowoczesny góral na codzienną i terenową jazdę. Zrobiony trochę jak bardziej markowe rowery - niezłe rama, widelec, piasty, opony, kokpit, geometria, za to mniej szpanerski napęd czy tylna przerzutka.

Przy całej swojej "nowoczesności" to oczywiście tylko prosty ala góral, który nie wymięknie pod pierwszą lepszą trudniejszą podmiejską górkę czy na zjeździe z niej. Także brak sztywnych osi czy proste hydrauliczne tarczówki raczej trudno uznać za wadę - to ani jeszcze nie ten poziom roweru, ani ta cena.

Kompromis między ceną a zgraniem wyposażenia wydaje się całkiem rozsądny. Sporo było o tym w tym wątku:
pepper.pl/pro…366

Wersje z lepszą kasetą i przerzutką Deore (592) już chyba "przepadły", ale temu Alivio nic nie brakuje - i mniej trwałe przy miejsko - lekko terenowej jeździe też nie będzie - mimo że ma trochę plastiku. Wydaje mi się, że większą różnicę robi korba Prowheel (występuje też Shimano MT101) - ma skręcane zębatki - jest trochę sztywniejsza - przynajmniej subiektywne.

Wersja z "oryginalną" korbą Shimano - 96 zł drożej...
allegro.pl/ofe…341

Geo gdzieś między Trail a ATB czyli trochę dłuższa rama (niż w ATB, np Hexagonie) i krótszy mostek, łagodniejszy kąt główki. Jest sensownie, i w trudniejszym terenie, i dość wygodnie "na mieście".

Nowa generacja ram Level (od 2021 r) - niby proste z wyglądu - ale rurki mają sporo różnych profili dostosowanych do konstrukcji roweru. Dolna rura poszerzona przy główce, masywne dolne widełki przy suporcie zwężające się w stronę haków, hamulec wewnątrz trójkąta, całkiem zgrabne haki z porządnymi mocowaniami pod bagażnik/błotniki.

Sterówka widelca nie jest taperowana. Dolne łożysko jest normalne - 1 1/8" - w tej klasie to też nie wada - za to główka ma stożkowy kształt - tak, by mogła być jak najlepiej połączona z dolną, szeroką rurą ramy.

Dużo miejsca na opony - widziałem ten rower z założonymi semislickami 2,4 - i z tyłu było jeszcze po centymetrze po bokach przy dolnych rurkach tylnego trójkąta - aż by się prosiło o szersze obręcze.

Piasta tylna na zacisk - ale poszerzona - boost 141mm - zawsze trochę sztywniejsze koło.

Widelec - chyba najlepszy z prostych modeli Suntoura, blokada na kierownicę i coś w rodzaju tłumika hydraulicznego - choć bez regulacji.

Sporo było dyskusji o hamulcach - czasem fabrycznie są lekko zapowietrzone - i z tego co mówi zaprzyjaźniony mechanik - nie najłatwiej się je odpowietrza. W klamce jest jakieś miejsce, które zatrzymuje małe pęcherzyki - ale wiedząc, że o to chodzi jak najbardziej wykonalne. Są za to na płynie mineralnym, więc nie zgniją w środku za kilka lat.

Dla cięższych osób warto wymienić tarczę i klocki przód na lepszej klasy lub 180mm. To im doda sporo "mocy".

Jak każdy rower "z pudła", a przynajmniej większość, to tylko z grubsza sklecone ze sobą części - na prawdę warto zainwestować w dobry pierwszy serwis. Nawet z wykręceniem, nasmarowaniem i ponownym skręceniem suportu. A na pewno z dociągnięciem linek, ustawieniem przerzutki przód, ustawieniem zakresów pracy przerzutek. Po pierwszych jazdach warto docentrować koła, sprawdzić stery kierownicy.

Rama jest ta sama aż do Levela 6.0 i jak dotąd nie słyszałem nic o jakiś awariach czy pęknięciach - więc chyba im to całkiem nieźle wyszło.

Po zarejestrowaniu i wykonaniu przeglądu gwarancyjnego (90 zł) co roku przez chyba 4 lata - dożywotnia gwarancja na ramę. Cokolwiek to znaczy. Ale napisali, więc zawsze coś.
Allegro Więcej szczegółów na Allegro
Aktualizacje społecznościowe

113 Komentarzy

sortowanie:
Avatar
  1. Avatar
    kurła przeplaciłem w maju teraz dwie stówy taniej
    Avatar
    Ale zdążyłeś pojeździć. Według mnie warto było
  2. Avatar
    Jaki górski rower polecacie do 5k ? Taki żeby właśnie nim w góry moc jechać a nie żeby tylko z nazwy był "górski". Czy może do 5k to się nie da takiego znalezc?
    Avatar
    Używany:D nawet jak będzie starszy rocznikowo, to będzie miał lepsze komponenty niż 99% nowych rowerow w takich samych pieniądzach.
    Stargować cenę o wartość serwisu i ciesz się jazdą - no chyba że w grę wchodzi tylko nowy

    A jeśli nowy, to mierzyłbym w ten:
    rower.com.pl/gho…061

    Pełna zawiecha w góry jak znalazł. (Edytowano)
  3. Avatar
    Jakiś czas temu przymierzałem się do Kross Level i lepiej się czułem na rozmiar M a mam 182 - ale to trzeba się przymierzyć, dziś chyba jeszcze raz się przejdę zbadać temat bo cena kusząca
    Avatar
    Poprawka w modelu Level rozmiar L jak najbardziej pasuje pod wzrost 182 - przed chwilą mierzyłem
  4. Avatar
    cena w porządku jak na realia widelca xcr już nie uświadczy się za tą cenę tak jak 3 lata temu
    jedyny co to zalecam uwage na rozmiar
    miałem krosa level 4 właśnie w tym rozmiarze, jestem na dolnej granicy wzrostu około 183 cm
    i troche się umęczyłem, tragedii nie było bo 8k km pykło mi na nim ale teraz bym wziął o rozmiar mniejszy bo kross robi dość duże te ramy
    ogolnie co do dobory roweru zasada jest taka że lepiej kupić mniejszy niż większy jeżeli są takie rozterki
    Avatar
    Autor
    Tylko jak trzy lata temu, to jeszcze pewnie poprzednia generacja ram - nie wiem czy nie były nieco większe - dłuższe przy rozmiarze 19. Teraz też jest inna rozmiarówka. Jest L -19", ale po niej jest zaraz XL - 20" i następna już 22". W poprzedniej generacji było 19, 21, 23 jak pamiętam. Można zresztą sprawdzić chyba z geometrią Espritów - to te same ramy jak mi się wydaje.
  5. Avatar
    Rower już w cenie 2099
  6. Avatar
    Wbiłem poczytać komentarze o tym, że taki rower to w sumie nadaje się tylko do tego by stał w garażu i to nawet niekoniecznie. Oczywiście trzeba jeszcze wspomnieć o tym, że na żadnym rowerze poniżej 10 koła nie da się jeździć. (Edytowano)
    Avatar
    Nawet w garażu trochę wstyd. Do garażu to taki za 8k. Szanujmy się.
  7. Avatar
    Anonymous User
    Pod trekking jeszcze ujdzie i w sumie nic poza tym.
    Avatar
    moim zdaniem trekking to bardzo ujdzie, asfalt, lasek, polne ściezki - a jak coś sie sypnie to wymiana na lepsze i po chwili będzie można jeszcze ciężej katować jeżeli rama daje radę - akurat nie wiem bo nie jeździłem, szkoda tylko że nie tapered głowka
  8. Avatar
    A są one rozmiary?
    Avatar
    Bardzo
  9. Avatar
    Wersja PW to pedałuj więcej?
    Avatar
    Wersja prawa
  10. Avatar
    czekaj czekaj to teraz sprzedają po 2k, a za miesiąc będą po 3k? xD to po co dzisiaj sprzedają po 2k? xD
    Avatar
    Autor
    Właśnie.
  11. Avatar
    Jakby ktoś widzial elektryki 150mm skoku w zwyz... W fajnych pieniądzach
    Avatar
    allegro.pl/ofe…371 tego wyrwałem za 14600 i w takiej cenie bywa na allegro. Jestem mega zadowolony.
  12. Avatar
    Na 178 cm będzie ok ?
    Avatar
    Autor
    Powinien być. Znajomy ma takiego levela 5-kę i tyle wzrostu, i jest ok, na takie w miarę aktywne jeżdżenie. Trochę miasta, trochę lasu i lekkiego terenu.
  13. Avatar
    Czekam na żółtą 19" w tej cenie
  14. Avatar
    bikester.pl/cub…tml
    Zastanawiam się jeszcze nad Cube.
    Może ktoś jakieś sugestie w porównaniu z tym Krossem?
    Avatar
    Ze względu na wygląd brałbym tego Cube, bo mi się podoba po prostu.
  15. Avatar
    Dobra cena
  16. Avatar
    Przerzutka altus...nie dzięki. W podobnej cenie można było wyhaczyc Indianę z pełnym deore i 29 cali. Mam...polecam.
    Avatar
    Dokładnie, bo Ty jesteś sportowcem, więc na pewno robi Ci to wielką różnicę.
  17. Avatar
    Wykorzystam to miejsce do pytania o porady gdzie kupić tanio prostą, aluminiową ramę do 29'? Niestety mam piękniecie przy sztycy i tego miejsca nie ma sensu spawać.
    Avatar
    Autor
    Accent, allegro.
  18. Avatar
    Zmienić widelec na coś normalnego i na zimówkę spoko opcja.
  19. Avatar
    Ma niezłe zapasy i niezłe narzuty a KROSS i Arkus zalega z ogromnymi stanami w tym roku
  20. Avatar
    2099 ale przez te droższa korbę "oryginalną" nie przypadkiem?
    Avatar
    Nie,z korbą Shimano jest za 2095
Avatar