Niestety, ta okazja już wygasła
Płyta główna MSI MAG B550 TOMAHAWK
435° Zakończono

Płyta główna MSI MAG B550 TOMAHAWK

649zł749zł-13%x-kom Okazje
25
paź 12. 2020

Ta okazja już wygasła. Oto kilka opcji, które mogą Cię zainteresować:

Dla tych którzy nie załapali się na promk3 w Sferis

649PLN z kodem komponenty-18
Aktualizacje społecznościowe
X-kom OkazjeX-kom kody rabatowe
Najlepsze komentarze
Aorus za 400zl kalkulował się lepiej szkoda że już wyszła z promki.
25 Komentarzy
Aorus za 400zl kalkulował się lepiej szkoda że już wyszła z promki.
Krzysztof_Opalka12/10/2020 18:27

Aorus za 400zl kalkulował się lepiej szkoda że już wyszła z promki.


Jak ja nie mogę tego przeboleć ...
Widziałem. Świetna cena. Niestety podobnie jak 2070 Super za 1599 zniknęła w kilka minut
Może na Amazonie będzie taniej od jutra na Prime Day
Oczywiście każdemu podług potrzeb, ale zgadzam się z większością ludzi że płyty główne oparte o chipset B550 nie są warte Waszej uwagi. Lepiej kupić B450 ze wsparciem dla zen 3 lub MOBO oparte o X570.
Poniżej mówi na ten temat Jayztwocents i zasadniczo ciężko się z nim nie zgodzić
GMP12/10/2020 18:55

Oczywiście każdemu podług potrzeb, ale zgadzam się z większością ludzi że p …Oczywiście każdemu podług potrzeb, ale zgadzam się z większością ludzi że płyty główne oparte o chipset B550 nie są warte Waszej uwagi. Lepiej kupić B450 ze wsparciem dla zen 3 lub MOBO oparte o X570. Poniżej mówi na ten temat Jayztwocents i zasadniczo ciężko się z nim nie zgodzić[Video]


Możesz streścić?
GMP12/10/2020 18:55

Oczywiście każdemu podług potrzeb, ale zgadzam się z większością ludzi że p …Oczywiście każdemu podług potrzeb, ale zgadzam się z większością ludzi że płyty główne oparte o chipset B550 nie są warte Waszej uwagi. Lepiej kupić B450 ze wsparciem dla zen 3 lub MOBO oparte o X570. Poniżej mówi na ten temat Jayztwocents i zasadniczo ciężko się z nim nie zgodzić[Video]


Pod warunkiem, że godzisz się czekać na update BIOSu pod nowe Ryzen'y do stycznia. B550 można parować z nowymi prockami praktycznie zaraz po premierze.
salve2k12/10/2020 19:12

Możesz streścić?


Polecam obejrzeć w tempie x2 będzie szybciej ;-)
Edytowane przez: "GMP" paź 15.
michal.klhNB12/10/2020 19:21

Pod warunkiem, że godzisz się czekać na update BIOSu pod nowe Ryzen'y do st …Pod warunkiem, że godzisz się czekać na update BIOSu pod nowe Ryzen'y do stycznia. B550 można parować z nowymi prockami praktycznie zaraz po premierze.


W zasadzie to masz rację, jednak nie :-)
Jeśli nie możesz poczekać do aktualizacji mobo z zakupem proca, to lepiej wziąć coś opartego na x570
GMP12/10/2020 18:55

Oczywiście każdemu podług potrzeb, ale zgadzam się z większością ludzi że p …Oczywiście każdemu podług potrzeb, ale zgadzam się z większością ludzi że płyty główne oparte o chipset B550 nie są warte Waszej uwagi. Lepiej kupić B450 ze wsparciem dla zen 3 lub MOBO oparte o X570. Poniżej mówi na ten temat Jayztwocents i zasadniczo ciężko się z nim nie zgodzić[Video]


Dlaczego ?
Czy może ktoś doradzić jaką płytę najbardziej się kalkuluje kupić z tych promocji w xkombie? Tyle tego dzisiaj jest, że ja już się gubię. Dopiero zaczynam składać kompa i póki co mam tylko zakupioną kartę GTX 1660 Super z promki.
Mauser9212/10/2020 20:06

Dlaczego ?


Odpowiedź w materiale video do którego zamieściłem link
Z tym b450 to sie nie zgodze nigdy, wystarczy poczytać co ludzie mysla o biosach obsługujących ryzen 3000 na b450 do tego pcie 3 na gpu a reszta slotow pcie 2.0 nawet do drugiego dysku nvme za wolne. Pomijajac juz ze plyty na b450 nie oferuja takich vrm, czy audio jak nawet sredniopolkowe b550.
GMP12/10/2020 19:41

W zasadzie to masz rację, jednak nie :-)Jeśli nie możesz poczekać do akt …W zasadzie to masz rację, jednak nie :-)Jeśli nie możesz poczekać do aktualizacji mobo z zakupem proca, to lepiej wziąć coś opartego na x570




Polecam lekturę


In an effort to keep as many people from wasting as much money as possible This is not intended to sway you from X570, or to B550/B450; it's an attempt to help you make an informed decision.

The motherboard is the most frequent point of over-spend when it comes to system building, and especially when it comes to gaming - that $50 you spent on "X570" could have pushed your graphics card up one tier, or pushed your CPU up one tier, or allowed for faster RAM. Or gone on a nicer gaming keyboard. Any of which would affect your gaming experience more than a mere chipset bump.

If you're considering an AMD X570 motherboard over a lower chipset with all the same features, ask yourself why.

If the answer is "I don't know", you don't need X570.
If the answer is "the number is higher", you don't need X570.
If the answer is "PCIe 4.0 support" or "future proofing", you probably don't need X570.
If the answer is "better VRMs" ... stay tuned, but it's still 99.9% certain that you don't need X570.
If the answer is "I'm using a 2000 Ryzen or 3000G Ryzen", you still might not need X570.

The differences between the X570 and B550 chipsets are:

Compatibility with 2000 Ryzen and 3000G Ryzen (B450 has this as well),
PCIe 4.0 lanes at the chipset as well as the CPU (B550 is CPU only, enough for a graphics card and an NVMe drive),
Eight USB 3.2 ports, instead of two (total USB count is unaffected),
Up to twelve SATA ports, instead of up to six.
That's it. If none of these apply, or will apply, to you - or you don't understand them - you don't need X570 and it should play no part in your decision. And if you don't plan on using PCIe 4.0 at all, even B550 might be wasted money - maybe an A520 or B450 is better for you; B550 isn't the end-all and be-all, either.

Ignore the chipset and look for features you do need - CPU/APU compatibility, WiFi, BIOS Flashback, things like that. If some X570 comes in cheaper than a B550 and has all the features you need - and the VRMs are up to it - go for it. Just don't buy it because it's X570, and don't pay more for X570. And if a B450 gives you everything you need, don't pay more fot B550, either.


More people worry about VRMs than need to, in my opinion, but in any case, X570 does not automatically mean better power delivery. Look at this table - you will see B550 boards above X570 boards, in some places. For example, the MSI B550 Tomahawk is an S-tier board costing £180, while the X570 Gaming Pro Carbon is a C-tier board costing £40 more.

Unless you are literally overclocking a 3950X on liquid nitrogen there will be a B550 board that's got you covered. Don't spend more than you have to on VRMs - enough is enough, and extra adds nothing but cost; there's no sense buying some sixteen-phase leviathan for a Ryzen 3600.


TLDR - if you're thinking of X570 over B550 or B450, unless you

have a Ryzen 2000 or 3000G, and/or
will ever need more than one PCIe 4.0 card/ drive, and/or
will ever need more than six SATA drives, and/or
will ever need more than two USB 3.2, and/or
you can't find a cheaper B550/B450 board with the same or better VRMs from this table and all the features and connectivity you need,
you don't need it.
Edytowane przez: "michal.klhNB" paź 14.
ale to proste jesli masz jeden nvme i w zasadzie nie stanowi dla ciebie problemu nawet fakt ze bedzie korzystal z pci 3.0 ale chcesz w przyszlosci podlaczyc GPU pod pci 4.0 to b550 jest w zupelnosci wystarczajace. tak jak mi ktos kiedys odpisal i tak za rok bedzie nowa podstawka. dla kogos kto dzis wydaje 8k na kompa - bez roznicy, dla kogos kto chce robic upgrade ze slabego/sredniego sprzetu na cos lepszego ale i tak zrobi to dopiero za rok moze dwa, b550 styka. teraz zostaje kwestia ceny czyli co da sie kupic taniej
Brac pod ryzena 5000 czy czekac na lepszą promke?
Jeezy_12/10/2020 20:57

Brac pod ryzena 5000 czy czekac na lepszą promke?


Lepsza była, ale skończyła się w kilka minut (B550 Aorus Elite za 399PLN)

Możesz zobaczyć co będzie jutro (Amazon Prime Days) lub poczekać na Black Friday
Powiem Wam, że pod kątem płyt głównych to straszna bieda na tym Amazon Prime Day. Nic ciekawego. Zastanawiam się w takim razie nad tym Tomahawkiem
salve2k13/10/2020 12:19

Powiem Wam, że pod kątem płyt głównych to straszna bieda na tym Amazon Prim …Powiem Wam, że pod kątem płyt głównych to straszna bieda na tym Amazon Prime Day. Nic ciekawego. Zastanawiam się w takim razie nad tym Tomahawkiem


Ja zamówiłem. Wygląda nieźle

5270223-uPP9t.jpg
GMP12/10/2020 18:55

Oczywiście każdemu podług potrzeb, ale zgadzam się z większością ludzi że p …Oczywiście każdemu podług potrzeb, ale zgadzam się z większością ludzi że płyty główne oparte o chipset B550 nie są warte Waszej uwagi. Lepiej kupić B450 ze wsparciem dla zen 3 lub MOBO oparte o X570. Poniżej mówi na ten temat Jayztwocents i zasadniczo ciężko się z nim nie zgodzić[Video]


Dla fanbojów B550 lub teoretyków lub tych którzy się podniecają niezdrowo zostawiam materiał z obiektywnymi argumentami za pozostaniem przy np. MSI B450 tomahawk max lub mortar
Oczywiście profesjonaliści potrzebujący ściąć każdą sekundę podczas renderów przesiądą się na B550 lub X570 i wezmą nvme z pcie 4.0, ale czy cała reszta powinna iść w ich ślady...?



i jeszcze jedno B450 tomahawk max otrzymał 15 czerwca 2020 aktualizacje AMD AGESA 1.0.0.6 więc na tym powinny się się zakończyć stękania ludzi mających problemy z różnymi kośćmi pamięci które nie chcą współpracować, a dla tych którzy wyciskają dodatkowe klatki w grach powinno przynieść wzrosty
Edytowane przez: "GMP" paź 15.
Prześlij Komentarz
Avatar
@
    Tekst