Niestety, ta okazja już wygasła
Olej syntetyczny Orlen Platinum 5w40 4,5l Biedronka
474° Zakończono

Olej syntetyczny Orlen Platinum 5w40 4,5l Biedronka

94
sie 23. 2018

Ta okazja wygasła. Oto kilka opcji, które mogą Cię zainteresować:

Olej do samochodów z silnikami benzynowymi jak i diesla do kupienia w Biedronce w cenie 49,90 zł za 4,5 L.
Aktualizacje społecznościowe
Olej silnikowy syntetyczny Orlen 5w40
4,5litra za 49,99 w biedronkach
Biedronka OkazjeBiedronka gazetka

Grupy

Najlepsze komentarze
Lepszy taki olej co 10 tys. niż jakiś lepszy co 20-30 tys.
Jako że mam samochód co może jeździć na etanol a do tego zamontowane LPG to się wypowiem:
Są 2 ważne wartości w parametrach oleju. Zasadowość (TBN) i Lepkość HTHS w temp 150 stopni C. O ile mając bene lub diesla wystarczy aby te wartosci byly wysokie (HTHS powyzej 3, TBN minimum 9) o tyle mając LPG lub jezdzac na etanolu (w innych krajach to mozliwe), nalezy podwójnie zadbać o olej.

Wg tego co sie kiedyś naczytałem, wystarczy TBN na poziomie 9-10 gdyż jego degradacja następuje ale nie jakoś ekstremalnie . Najwazniejsze jest to, ze na LPG, ta wartość szybciej ulega zmniejszeniu ze względu na zwiększone wytwarzanie się kawasów podczas spalania LPG. Inne parametry oleju "dzięki temu" równiez ulegają pogorszeniu. Dlatego zamiast skupiać sie na szukaniu max TBN, trzeba po prostu częsciej zmieniać olej.

Jak pisalem, mam silnik dostosowany do etanolu E85.
Wiadomo, że E85 i LPG to 2 różne paliwa ale skutki ich stosowania (spalania) sa praktycznie identyczne. Obydwa wpływają na znaczne zwiększenie "zakwaszenia" w komorze spalania i degradacje własciwości smarnych (film olejowy). Zanim kupiłem samochód z tym silnikiem, przeczytałem cały internet w poszukiwaniu informacji co to jest, z czym to sie je i co mnie czeka.

Własnie ze względu na wyższy poziom zakwaszenia a co z tym idzie, korozji w komorze spalania, silniki do etanolu zostały specjalnie przystosowane do wykorzystywania E85. Są utwardozne gniazda zaworowe, uszczelki o podwyższonej odporności na korozje itd. Dodatkowo sam producent nakazuje (co zaprogramował w komputerze samochodu), serwis olejowy co 10k km ze względu na szybszą utrate własciwiości oleju podczas jazdy na E85. Dokładnie to samo dzieje się na LPG i moje zdanie jest takie, że jeżdząc na LPG należy zastosowac dokładnie te same zasady serwisu silnika jakie obowiązują dla silnika na etanol. Przy okazji dobrze jest mieć silnik uodporniony na pogorszone warunki w komorze spalania.

Wg testów dostepnych w necie przeprowadzonych przez osrodki badawcze, utrata lepkości zaczyna następować po 150h pracy co odpowiada 8-9k km

Odpowiadając na pytanie jaki olej ? Taki który ma wysoką lepkość HTHS w 150°C oraz wysokie TBN: 9-10. Nie muszą to byc jakies mega wartosci ale chodzi o to aby nie były niskie. Niezaleznie od tego, należy go częściej zmieniać, np co 10kkm.

Badanie wpływu spalania etanolu/LPG na olej: archiwum.inig.pl/ins…pdf



Olej z "okazji" nie ma nawet wskazane jaką ma lepkość HTHS w 150 stopniach. Po prostu Orlen nie podaje. Inaczej ma sie kwestia weersji oleju Synthetic ale "nie classic" (butelka srebrna). Ten drugi ma HTHS 4,0 co jest bdb wartością i TBN 10 czyli też BDB.

Kolejna sprawa to baza olejowa. Taki TOTAL ECS INEO albo Quartz 9000 to sa oleje pseudosyntetyczne, tzw hydrocracki udające syntetyki. A czym jest olej z "okazji" ?

Karta produktu
orlenoil.pl/_la…pdf

Otwieramy kartę i co widzimy?
Sekcja 3 Skład/Informacja o składnikach: "Mieszanina olejów bazowych". Dlaczego to minerał? O tym na podstawie kolejnej karty

PLATINUM PRO V 5W–30
Karta:
orlenoil.pl/_la…df

Olej prawdziwie syntetyczny jak powyższy Platinum Pro zawiera w sekcji nr 3 taki wpis: mieszanina syntetycznych olejów bazowych

To może olej z okazji to półsyntetyk? Niestety nie. Półsyntetyki mają wpis: mieszanina mineralnych, syntetycznych olejów bazowych

Także olej z okazji to pseudo syntety, tak naprawde mineralny uszlachetniony bez podanej smarności pod obciążeniem(!!!)

Tak, wiem, niektórzy niedowierzają, że na opakowaniu napisane jest Syntetyczny a to tak naprawde Minerał. I nie tylko ten tak ma.

Niemcy mają inne prawo i zakazują robienie ludzi w wała. U nich oleje hydrokrakowane nie mają oznaczenia "Synhetic" lecz "HC Synthese" czyli Hydrocrack aby było wiadomo który olej to pradziwy syntetyk na bazie syntetycznej a który tylko udaje.
Edytowane przez: "Biqbluee_." sie 23. 2018
Wszedłem tutaj żeby poczytać te komentarzyki znafcow którzy nabrali się na marketing. Pokażcie chociaż jeden test laboratoryjny który pokazuje że j taki olej jest gorszy od motula. A nie durnoty w stylu "leje motula i silnik działa już trzeci rok". Powtarzacie mity jak baby na targu. To już się nudne robi. Wiece co oznaczają normy oleju na opakowaniu?
94 Komentarze
To nie jest olej syntetyczny, opis wprowadza w blad. Minus
Ogólnopolska?
Lepszy taki olej co 10 tys. niż jakiś lepszy co 20-30 tys.
Szkoda że na 5W30 nie ma takiej ceny
pat23/08/2018 09:15

Szkoda że na 5W30 nie ma takiej ceny


Dokładnie też taki mam w honda
Kubim23/08/2018 09:13

Lepszy taki olej co 10 tys. niż jakiś lepszy co 20-30 tys.


Lepiej taki jaki wynika z katalogu. A nie dowolny
Dobra cena, uzywalem go w poprzednim aucie
Kubim23/08/2018 09:13

Lepszy taki olej co 10 tys. niż jakiś lepszy co 20-30 tys.


Do poloneza moze byc i moze byc i co 30tys. Do normalnego auta nie. Olej standardowo zmienia sie co 10-15 tys, szczegolnie w nowoczesnych silnikach. Kto robi inaczej prosi sie o klopoty. Chyba ze auta zmienia jak rekawiczki albo jezdzi starym heblem wiec i moze to lac.
Edytowane przez: "kocjan" sie 23. 2018
Mang23/08/2018 09:17

Lepiej taki jaki wynika z katalogu. A nie dowolny


Pewnie, ale jak ktoś ma zalecany 5W40 to czemu nie ten? Raz go miałem u siebie zalanego i nie był jakiś zły (ale samochód stary, także nie było aż tak szkoda). Teraz mam Elfa co 10 tys.
Mang23/08/2018 09:17

Lepiej taki jaki wynika z katalogu. A nie dowolny


taa producent zaleca wymiane oleju co 20-30 tyś już niektórzy pisza o 40tyś (taka ekologia)

Czytałem gdzieś że w tych nowych silnikach co mają silnik 1.0 i po 140KM to lepiej wymieniać olej co 7tyś

JA w civicu wymieniam co 10tys. A od tego roku co 20 tys olej w skrzyni
Taka cena tego oleju to akurat jest prawie na stałe w Auchan.

Więcej to on w sumie nie jest wart. Leje ten badziew do Opla żony, bo żłopie olej jak dwusów. Do normalnego auta bym tego nie zalał.
kocjansie 23. 2018

Do poloneza moze byc i moze byc i co 30tys. Do normalnego auta nie. Olej …Do poloneza moze byc i moze byc i co 30tys. Do normalnego auta nie. Olej standardowo zmienia sie co 10-15 tys, szczegolnie w nowoczesnych silnikach. Kto robi inaczej prosi sie o klopoty. Chyba ze auta zmienia jak rekawiczki albo jezdzi starym heblem wiec i moze to lac.


Jak ktoś zmienia olej co tyle ile zaleca producent, to szkoda gadać.

A później płacz bo silniki padają, a wystarczyłby zdroworozsądkowy częstszy serwis.
rm_12523/08/2018 09:26

taa producent zaleca wymiane oleju co 20-30 tyś już niektórzy pisza o 40 …taa producent zaleca wymiane oleju co 20-30 tyś już niektórzy pisza o 40tyś (taka ekologia)Czytałem gdzieś że w tych nowych silnikach co mają silnik 1.0 i po 140KM to lepiej wymieniać olej co 7tyś JA w civicu wymieniam co 10tys. A od tego roku co 20 tys olej w skrzyni


W tych silnikach nie trzeba wymieniać bo trzeba na bieżąco dolewać - 1L/1000 km
zulusiksie 23. 2018

W tych silnikach nie trzeba wymieniać bo trzeba na bieżąco dolewać - 1L/ …W tych silnikach nie trzeba wymieniać bo trzeba na bieżąco dolewać - 1L/1000 km


to nie prawda że każdy civic bierze olej. Na 10tyś ubywa max 0,5 l
Syntetyczny całkowicie syntetyczny wg opisu, niewiele niższe parametry od tych najlepszych. Dobra cena. Idę kupić, silnik mojego auta nie poczuje różnicy.
Wszedłem tutaj żeby poczytać te komentarzyki znafcow którzy nabrali się na marketing. Pokażcie chociaż jeden test laboratoryjny który pokazuje że j taki olej jest gorszy od motula. A nie durnoty w stylu "leje motula i silnik działa już trzeci rok". Powtarzacie mity jak baby na targu. To już się nudne robi. Wiece co oznaczają normy oleju na opakowaniu?
kocjan23/08/2018 09:10

To nie jest olej syntetyczny, opis wprowadza w blad. Minus


To jaki jest znafco?
1142677-7Ud4i.jpgTo Ty wyprowadzasz w błąd.
Edytowane przez: "stalker2007" sie 23. 2018
W każdej instrukcji samochodu jest napisane jakiej klasy lać olej, np api sl/cf albo acea a3/b3 takie są w starszych furach i ten olej te normy spełnia więc dlaczego go nie lać? Lać olej z normami jakie są w instrukcji i sie nie przejmowac czy to motul czy orlen. Jak ktoś chce to może kupować olej z takimi samymi normami nawet za 300zł to niech kupuje, ważne żeby dobrze w nocy spał Oczywiście wymieniać olej co 10-15 tys do tego dobry filtr oleju i bedzie wszystko git
Edytowane przez: "Areks90" sie 23. 2018
Zawsze pod promocją na olej samochodowy jest dyskusja co ile lać i jaki lać. Sam mam samochód, który jest warty około 4,5 tysiąca i czuję się jak bogacz (na tle komentarzy), gdyż przed sezonem letnim wymieniłem olej w silniku na castrol, w skrzyni biegów na hondowski, wymieniłem też filtry, zrobiłem porządny serwis klimatyzacji. Inne rzeczy są OK. "Nawet" 2 lata temu kupiłem letnie opony, bo lubię swoje życie. Jest takie przysłowie odnośnie samochodów "Jak dbasz, tak masz". Nie rozumiem ludzi, którzy mając stary samochód leją do silnika byle gówno, bo jest stary. Właśnie dlatego, że silnik jest stary trzeba lać lepszej jakości olej. Sam przy następnej wymianie zamówię Motul lub Valvoline.
Wojciech_198923/08/2018 09:56

Wszedłem tutaj żeby poczytać te komentarzyki znafcow którzy nabrali się na …Wszedłem tutaj żeby poczytać te komentarzyki znafcow którzy nabrali się na marketing. Pokażcie chociaż jeden test laboratoryjny który pokazuje że j taki olej jest gorszy od motula. A nie durnoty w stylu "leje motula i silnik działa już trzeci rok". Powtarzacie mity jak baby na targu. To już się nudne robi. Wiece co oznaczają normy oleju na opakowaniu?


Fachowiec się odezwał co nigdy nie zalał Motula czy Liqui Moly... a wypowiada się o braku różnic. Kupuj Orlen jak nie stać Cię na nic więcej...
Prześlij Komentarz
Avatar
@
    Tekst