Niestety, ta okazja już wygasła
Moduł przekaźnikowy - możliwość sterowania przez Google Home
424° Zakończono

Moduł przekaźnikowy - możliwość sterowania przez Google Home

36,50zł53zł-31%AliExpress Okazje
42
sty 12. 2019Dostawa z: Chiny

Ta okazja wygasła. Oto kilka opcji, które mogą Cię zainteresować:

Moduł przekaźnikowy do wpięcia w instalację Smart Home. Można sterować przez komórkę (nic specjalnego) ale również przez Google asystenta (i to jest fajne).
Ja osobiście zamierzam to podpiąć w instalację zrobioną na naszym rodzimym Satelu Integra (przekaźnik będzie sterował wejściem Open Collector (OC) na płycie głównej bądź rozszerzeniu INT-E. Wg mojej wiedzy będzie to działać (jak nie to niech mnie ktoś naprostuje).

Cena świetna $6.84 - 7.60 + przesyłka $2.93. Jest to ok $4-5 mniej niż do tej pory widziałem i na Ali jak na Banggood (jak było w promocji).
Widełki cenowe bo do wyboru 2 wersje - zasilana albo niskie napięcie albo 230V. Osobiście polecam tą pierwszą wersję gdyż płytka będzie montowana zapewne w miejscu gdzie będą inne komponenty niskonapięciowe zasilane pewnie 12V. Nie wiem też jakiej jakości jest przetwornica napięcia na tej płytce zasilanej 230V.
Dodatkowo jednak obydwie płytki mogą być zasilane przez USB czyli 5V.


Można obniżyć przez kupon dla nowego klienta Ali (w przypadku tańszej wersji trzeba wybrać droższą wysyłkę). Cashback pewnie też zadziała, ale mi z jakiegoś powodu nie chciała przejść transakcja płatności.


Tutaj instrukcja jak to uruchomić


A tutaj video z podobną zabawką
Aktualizacje społecznościowe

Grupy

Najlepsze komentarze
1794934-5cFdR.jpg
Jeśli mam być szczery to elektroniczne płytka wygląda słabo. Brak szczelin powietrznych przy liniach 230v. Zasilanie 230v płytki mało odseparowane od niskonapieciowego. Na plus ze ma pola lutownicze do podlaczenia zewn przycisków KEYx, ale brak separacji.
42 Komentarze
1794934-5cFdR.jpg
Nie wiem do czego to ale opis brzmi super 😁
Możesz trochę precyzyjniej opisać do czego chcesz to zastosować w tym satelu. Mam też integre i zastanawiam się co planujesz.
Podobne do sonoff r4 tylko bez obudowy i ma trochę inaczej wyprowadzone wyjścia. Jest kompatybilne z suplą?
Edytowane przez: "Filo301" sty 12. 2019
rafaell6812/01/2019 13:32

Możesz trochę precyzyjniej opisać do czego chcesz to zastosować w tym sat …Możesz trochę precyzyjniej opisać do czego chcesz to zastosować w tym satelu. Mam też integre i zastanawiam się co planujesz.


Napisz mi tylko czy Integre masz wykorzystaną tylko i wyłącznie jako centralkę alarmową czy też masz jakąś formę Smart Home na niej opartą? W szczególności - masz w rozdzielni elektrycznej moduły Satel INT-IORS (albo INT-ORS)?

1795045-d7hqI.jpg
Jeśli mam być szczery to elektroniczne płytka wygląda słabo. Brak szczelin powietrznych przy liniach 230v. Zasilanie 230v płytki mało odseparowane od niskonapieciowego. Na plus ze ma pola lutownicze do podlaczenia zewn przycisków KEYx, ale brak separacji.
Filo30112/01/2019 13:35

Podobne do sonoff r4


Tak, dokładnie, ale bardziej pasuje do skrzynek instalacyjnych gdzie będzie zestawiona Integra.
seungeun12/01/2019 13:38

Tak, dokładnie, ale bardziej pasuje do skrzynek instalacyjnych gdzie …Tak, dokładnie, ale bardziej pasuje do skrzynek instalacyjnych gdzie będzie zestawiona Integra.


Sonoff 4CH nie ma przypadkiem szyny din?
Edytowane przez: "Filo301" sty 12. 2019
darnok12/01/2019 13:37

Jeśli mam być szczery to elektroniczne płytka wygląda słabo. Brak szczelin …Jeśli mam być szczery to elektroniczne płytka wygląda słabo. Brak szczelin powietrznych przy liniach 230v. Zasilanie 230v płytki mało odseparowane od niskonapieciowego. Na plus ze ma pola lutownicze do podlaczenia zewn przycisków KEYx, ale brak separacji.


A widzisz jakieś zagrożenie, jeśli przekaźniki będzie się tylko wykorzystywać do zwarcia do masy tranzystorów trybie OC? Prądy pewnie będą rzędu pojedynczych mA. Mam na myśli płytkę z zasilaniem niskonapięciowym (7-32V). Zasilę ją albo z trafo AC 18V albo z zasilacza 12V DC.
seungeun12/01/2019 13:37

Napisz mi tylko czy Integre masz wykorzystaną tylko i wyłącznie jako ce …Napisz mi tylko czy Integre masz wykorzystaną tylko i wyłącznie jako centralkę alarmową czy też masz jakąś formę Smart Home na niej opartą? W szczególności - masz w rozdzielni elektrycznej moduły Satel INT-IORS (albo INT-ORS)?[Obrazek]


Mam tylko alarm z dostepem przez telefon.
Filo3014 min

Sonoff 4CH nie ma przypadkiem szyny din?


Zdaje się, że tak. Pewnie będzie lepszym wyborem jeśli ma być elementem wykonawczym. U mnie ta płytka ma być urządzeniem sterującym stąd preferuję właśnie ją. Urządzeniem wykonawczym będzie moduł przekaźnikowy Satel INT-IORS montowany w rozdzielnicy.
Edytowane przez: "seungeun" sty 12. 2019
seungeun12/01/2019 13:42

A widzisz jakieś zagrożenie, jeśli przekaźniki będzie się tylko wykor …A widzisz jakieś zagrożenie, jeśli przekaźniki będzie się tylko wykorzystywać do zwarcia do masy tranzystorów trybie OC? Prądy pewnie będą rzędu pojedynczych mA. Mam na myśli płytkę z zasilaniem niskonapięciowym (7-32V). Zasilę ją albo z trafo AC 18V albo z zasilacza 12V DC.


Jeśli nie planujesz przełączać 230v i zasilisz z innego źródła to spoko. Moje uwagi odnoszą się bardziej do włączania lamp i obwodow 230v.
rafaell687 min

Mam tylko alarm z dostepem przez telefon.


To co możesz zrobić w takiej konfiguracji to nic specjalnego. Możesz głosowo włączyć/wyłączyć alarm, włączyć syrenę. Reasumując - nie warto.
darnok23 min

Jeśli nie planujesz przełączać 230v i zasilisz z innego źródła to spoko. Mo …Jeśli nie planujesz przełączać 230v i zasilisz z innego źródła to spoko. Moje uwagi odnoszą się bardziej do włączania lamp i obwodow 230v.


Dzięki za cenną uwagę. Ja tylko kierowałem się przeczuciem, że ta chińszczyzna do napięć sieciowych nie jest najlepszym wyborem.
Filo3011 g, 44 min

Sonoff 4CH nie ma przypadkiem szyny din?


1795483-lCeRA.jpg1795483-vEX4W.jpgMa
Cześć,
skoro mowa o przekaźnikach to mam pytanie:
planuję robić "intelygentne" podświetlenie schodów ledami . Sterowanie PWM tranzystorem mosfet.
Potrzebuję części.
1) Pod jakim hasłem szukać na aliexpres odpowiednika czegoś takiego: napad.pl/pro…htm
2) Jakich tranzystorów użyć: napięcie 12V, prąd około 1A (per stopień). Będzie jeden tranzystor na stopień. Polecicie coś?
pawel35 min

Cześć,skoro mowa o przekaźnikach to mam pytanie: planuję robić "int …Cześć,skoro mowa o przekaźnikach to mam pytanie: planuję robić "intelygentne" podświetlenie schodów ledami . Sterowanie PWM tranzystorem mosfet.Potrzebuję części.1) Pod jakim hasłem szukać na aliexpres odpowiednika czegoś takiego: https://www.napad.pl/produkty-343-3756-listwa-bezpiecznikowa.htm2) Jakich tranzystorów użyć: napięcie 12V, prąd około 1A (per stopień). Będzie jeden tranzystor na stopień. Polecicie coś?


Zobacz na cos takiego jak Supla. Do sterownika LED H801 można wgrać soft od nich i całkiem fajnie to działa. Jest sterowanie RGB + dwa kanały że sterowaniem tylko ściemniacza. Oczywiście RGB też ma sterowanie jasnością. Jeśli sterownik ma za mało mocy (ja na tym stawiałem 20m ledow to się spaliło po kilku godzinach) to dość łatwo wymienić mosfety na mocniejsze, ja wsadziłem je z takim zapasem że i 50m ledow by uciagnely
Edytowane przez: "BartoszPijet" sty 12. 2019
pawel312/01/2019 15:24

[…]prąd około 1A (per stopień). […]


Nie polecę, ale z praktyki wiem, że wystarcza 0,1A przy 5V do zasilenia podświetlenia 5 stopni (oczywiście takiego nieco symbolicznego, ale tam nie musi być jasno jak w dzień ;O), więc chyba nieco przeszacowałeś zapotrzebowanie.

seungeun12/01/2019 13:42

A widzisz jakieś zagrożenie, jeśli przekaźniki będzie się tylko wykor …A widzisz jakieś zagrożenie, jeśli przekaźniki będzie się tylko wykorzystywać do zwarcia do masy tranzystorów trybie OC? Prądy pewnie będą rzędu pojedynczych mA. Mam na myśli płytkę z zasilaniem niskonapięciowym (7-32V). Zasilę ją albo z trafo AC 18V albo z zasilacza 12V DC.


Szczerze mówiąc to ja w takim zastosowaniu wcale nie widzę potrzeby użycia przekaźników - to jak strzelanie do muchy z armaty (wystarczyłoby kilka transoptorów jeśli obwody muszą być izolowane)
No chyba że tam maja płynąć wysokie prądy?
szopen33 min

Nie polecę, ale z praktyki wiem, że wystarcza 0,1A przy 5V do zasilenia p …Nie polecę, ale z praktyki wiem, że wystarcza 0,1A przy 5V do zasilenia podświetlenia 5 stopni (oczywiście takiego nieco symbolicznego, ale tam nie musi być jasno jak w dzień ;O), więc chyba nieco przeszacowałeś zapotrzebowanie.


Szacunek zawyżony, bo realnie będzie ok. 0.8A na stopień (taśma 9,6W/m). Ale nadal nie wiem jaką moc powinny mieć tranzystory.
Będziesz miał za jasno, tranzystory musisz dobrać do wydzielanej w nich mocy (policzyć by trzeba),
ale przy sterowaniu PWM można zastosować "mocowo za słabe" (bo one pracują tylko w momencie przełączania, w normalnych warunkach będą zimne), byleby uciągnęły prąd.
Moim zdaniem dobrałeś zbyt jasną taśmę LED, a przy małym współczynniku wypełnienia przy sterowaniu PWM widać migotanie (no chyba, że pójdziesz w wysoką częstotliwość, ale wtedy rosną straty w tranzystorach i generowane zakłócenia do otoczenia).
Edytowane przez: "szopen" sty 12. 2019
Prześlij Komentarz
Avatar
@
    Tekst