Niestety, ta okazja wygasła 4 minuty temu.
2171° Zakończono
102 Opublikowano 4 października 2022
Kalisz - darmowa komunikacja miejska dla wszystkich mieszkańców
Stacjonarnie: Wielkopolskie


O tej okazji
Ta okazja już wygasła. Oto kilka opcji, które mogą Cię zainteresować:
Darmowy transport publiczny dla Kaliszan w całym 2023 i 2024r. niezależnie od wieku, wyznania, zawodu i koloru skóry
Warunkiem jest posiadanie Kaliskiej Karty Mieszkańca
Bezpłatny transport jest eksperymentem miasta, który ma trwać 2 lata. Na podstawie analiz i efektów będzie albo utrzymany dalej albo modyfikowany.
Warto dodać że Kalisz będzie największym polskim miastem z darmową komunikacją publiczną.
Zgodnie uchwałą Rady Miasta Kalisza od 1 stycznia 2023 roku posiadacze Kaliskiej Karty Mieszkańca będą podróżować komunikacją miejską za darmo
Uzasadnienie miasta jest następujące:
Zdaniem władz miasta wprowadzenie darmowych przejazdów ma zwiększyć mobilność osób z niskimi dochodami, które nie posiadają własnego środka transportu oraz zmniejszyć wydatki z budżetów mieszkańców przeznaczone na komunikację. Zakłada się także ograniczenie transportu kołowego w mieście, a tym samym redukcję poziomu smogu i hałasu, co ma przyczynić się do usprawnienia ruchu drogowego i zwiększenia dostępności do miejsc parkingowych w centrum miasta.
Czy takie pomysły są słuszne i czy faktycznie przyniosą zakładany efekt to już zupełnie inna kwestia, ale jeśli coś jest dostępne za darmo to warto się podzielić
Warunkiem jest posiadanie Kaliskiej Karty Mieszkańca
Bezpłatny transport jest eksperymentem miasta, który ma trwać 2 lata. Na podstawie analiz i efektów będzie albo utrzymany dalej albo modyfikowany.
Warto dodać że Kalisz będzie największym polskim miastem z darmową komunikacją publiczną.
Zgodnie uchwałą Rady Miasta Kalisza od 1 stycznia 2023 roku posiadacze Kaliskiej Karty Mieszkańca będą podróżować komunikacją miejską za darmo
Uzasadnienie miasta jest następujące:
Zdaniem władz miasta wprowadzenie darmowych przejazdów ma zwiększyć mobilność osób z niskimi dochodami, które nie posiadają własnego środka transportu oraz zmniejszyć wydatki z budżetów mieszkańców przeznaczone na komunikację. Zakłada się także ograniczenie transportu kołowego w mieście, a tym samym redukcję poziomu smogu i hałasu, co ma przyczynić się do usprawnienia ruchu drogowego i zwiększenia dostępności do miejsc parkingowych w centrum miasta.
Czy takie pomysły są słuszne i czy faktycznie przyniosą zakładany efekt to już zupełnie inna kwestia, ale jeśli coś jest dostępne za darmo to warto się podzielić
Więcej szczegółów od sprzedawca
Aktualizacje społecznościowe
102 Komentarze
sortowanie:Traci minionym systemem. (Edytowano)
Te komentarze są świetne, takie oderwane od rzeczywistości przez jakis dziwny ból dupy.
Pieszych też informujesz że chodnik nie jest darmowy, mimo że nie płacą za wejście?
A może przy drodze stoisz i machasz do kierowców że ulica nie była darmowa, mimo że nie płacą?
Chętnie bym zobaczył jak każdego w parku informujesz że park nie jest za darmo, mimo że nie płacili na wejściu
Każdy mieszkaniec, czyli każdy kto na to płaci, nie płaci dodatkowo. I dobrze. Jeszcze tylko ograniczyć zbędne auta i może w miastach będzie dało się żyć.
Podoba się czy nie to i tak musisz płacić (z podatków). (Edytowano)
Niektóre miasta zdecydowały się na darmową komunikację, niektóre sprzedają bilety (ale nadal w dużej części pokrywają koszty z budżetu, tj. dofinansowują). To nie jest dyskusja o opłacalności. To jest dyskusja o nakłonieniu ludzi do korzystania ze zbiorkomu i do poprawy ogólnej mobilności mieszkańców.
Oczywiście część osób (szczególnie o poglądach prawicowych, wolnościowych) uwielbia podkreślać tę różnicę na każdym kroku, tj. "darmowy" - za darmo, a "bezpłatny" - bez płatności bezpośredniej.
Zatem zagadka dla Ciebie. Co jest "za darmo"? Po co w ogóle mamy to słowo? Może jakieś przykłady?
oczywiście akcje popieram
Nie mniej niedawno był dzień bez samochodu w różnych miastach i nawet tutaj na stronie pod każdym tematem był potok bólu dupy
Wszystkie posty w stylu " to komunizm rozdawnictwo rujnowanie gospodarki" i oczywiście obowiązkowe podkreślanie że (ja i tak nie bee korzystał bo jeżdżę samochodem )
I to był tylko 1 dzień w roku a tutaj pełne 2 lata i nagle wszyscy są za
Za to wszyscy pozostali ceny biletów x2 bo pasożytuje na mieście na które się nie składają, tylko je zapychają, zaśmiecają i zajmują miejsce ludziom, którzy na miasto łożą.
faktykaliskie.info/art…sta
Do tego w tym roku rozkopali prawie pół miasta. Trasa z pracy do domu o 15 kiedyś zajmowała 6-7 minut teraz zajmuje ponad 20 minut. Przydała by się sygnalizacja zsynchronizowana z komunikacja miejską i było by ok. bo buss pasów brak.
Tyle to we Wrocławiu przejedziesz (1 przystanek) oltaszyn czy wojnow
Rychu to lubi!
Darmowe znaczy 3x tyle będzie ta zabawa kosztować podatnika.
Socjalizm winien być zbanowany. (Edytowano)
Można to łatwo porównać, bo był covid. Przed covidem mieli stratę 100tys zł, przez covid przychód z biletów był mniejszy o połowę (3,8mln zamiast 7,6mln) i straty na koniec wyszły 3,2mln.
Natomiast są inne zalety, jak mniejszy ruch samochód, czyli mniej wypadków, czyli mniej akcji policji
Mniejszy ruch aut to też mniejsze zużycie dróg oraz mniejsza potrzeba remontów i modernizacji.
Zwieksza się za to możliwości osób co może zachęcić ludzi do spędzania czasu "na mieście".
Rachubek zysków i strat nie jest taki prosty bo idą na wielu płaszczyznach, jak to życie ma w zwyczaju. (Edytowano)