Niestety, ta okazja już wygasła
Crucial MX500 1TB dysk SSD 3D NAND, SATA, 2,5 cala Amazon 100,84 EUR
842° Zakończono

Crucial MX500 1TB dysk SSD 3D NAND, SATA, 2,5 cala Amazon 100,84 EUR

438zł500zł-12% Darmowa dostawa DarmowaAmazon Okazje
106
wrz 6. 2019

Ta okazja już wygasła. Oto kilka opcji, które mogą Cię zainteresować:

Promocja znaleziona na Amazon na dysk:
Crucial MX500 1TB dysk SSD 3D NAND, SATA, 2,5 cala
Cena w Polsce wg. Ceneo około 500 zł. Dzisiaj na Amazon za 438 z płatnością w Euro przez Revolut.
Przed zakupem trzeba aktywować kupon promocyjny na stronie produktu.
Specyfikacja dysku dostępna na stronie Amazon.
Aktualizacje społecznościowe
Amazon OkazjeAmazon promocje

Grupy

Najlepsze komentarze
escapers06/09/2019 16:04

cena dobra, ale jak na revolucie wychodzi Ci poniżej 400 zł bo mi wychodzi …cena dobra, ale jak na revolucie wychodzi Ci poniżej 400 zł bo mi wychodzi 438... (100,84 Euro)


Oczywiście masz rację że wychodzi 438. Poprawiłem cenę.
106 Komentarzy
Miesiu07/09/2019 10:43

"Typie" ? Hmmm - argument personalny. Skoro innych nie masz...Może użyty …"Typie" ? Hmmm - argument personalny. Skoro innych nie masz...Może użyty przeze mnie skrót myślowy nie jest zbyt fortunny, lecz ten dysk ma kości pamięci Micron 3D TLC NAND - http://www.benchmark.pl/testy_i_recenzje/crucial-mx500-250gb-500gb-i-1tb-test.html .Czyli szmelc. Można go podłączyć pod TV czy PlayStation ale nie do komputera do używania codziennego. Postaw na tym bazę danych albo VMki i sprawdź transfery po roku. Aaabc chyba, że włożysz do komputeru blądinky co to raz dziennie sprawdza "majla" na "szajsbógó" - to faktycznie i po 100 latach wtedy się nie wypali.


Micron czyli producent który ma swoje kostki wszędzie ma mieć coś co będzie działało negatywnie na obraz marki?
Mam m1100 od 1,5roku zapisane 17000GB czas pracy 4500h. I popatrz siedzi na nim system, a nie zwolnił nic a nic.
Avatar
Usunięty203433
Miesiu07/09/2019 10:43

"Typie" ? Hmmm - argument personalny. Skoro innych nie masz...Może użyty …"Typie" ? Hmmm - argument personalny. Skoro innych nie masz...Może użyty przeze mnie skrót myślowy nie jest zbyt fortunny, lecz ten dysk ma kości pamięci Micron 3D TLC NAND - http://www.benchmark.pl/testy_i_recenzje/crucial-mx500-250gb-500gb-i-1tb-test.html .Czyli szmelc. Można go podłączyć pod TV czy PlayStation ale nie do komputera do używania codziennego. Postaw na tym bazę danych albo VMki i sprawdź transfery po roku. Aaabc chyba, że włożysz do komputeru blądinky co to raz dziennie sprawdza "majla" na "szajsbógó" - to faktycznie i po 100 latach wtedy się nie wypali.


Typie, to nie był skrót myślowy, tylko elementarny brak wiedzy z twojej strony
Jakiż musi być twój mind fuck, gdy widzisz kostki 3D MLC Doedukuj się, bo robisz z siebie błazna.


I jeszcze to lizanie własnego p... lajkowanie własnego posta xD
Co za koleś
2799583-1F8B4.jpg
tymol07/09/2019 11:04

Rzeczywiście od skrajności do skrajności. Do baz danych czy klastrów wir …Rzeczywiście od skrajności do skrajności. Do baz danych czy klastrów wirtualizacyjnych są dyski enterprise, nie MX500. Standardowy użytkownik komputera nawet pracując na tym dysku 8h dziennie nie zajedzie tych pamięci przez okres gwarancji.


No tak, tylko za dysk serwerowy ssd zapłacisz 4x tyle...
Kamil_Bu07/09/2019 12:22

No tak, tylko za dysk serwerowy ssd zapłacisz 4x tyle...


Jeżeli prowadzisz data center to wiesz jak szybko ten dysk się zwróci. Natomiast jak nie wiesz jak szybko się zwróci to znaczy że nie potrzebujesz takich dysków.
tymol07/09/2019 12:32

Jeżeli prowadzisz data center to wiesz jak szybko ten dysk się zwróci. Na …Jeżeli prowadzisz data center to wiesz jak szybko ten dysk się zwróci. Natomiast jak nie wiesz jak szybko się zwróci to znaczy że nie potrzebujesz takich dysków.


Ale czy myślisz, że ktoś tu szuka dysków do dc, lub w ogóle pod produkcyjne systemy? Po co tu porównanie i gadanie o tym?
Kamil_Bu07/09/2019 12:35

Ale czy myślisz, że ktoś tu szuka dysków do dc, lub w ogóle pod prod …Ale czy myślisz, że ktoś tu szuka dysków do dc, lub w ogóle pod produkcyjne systemy? Po co tu porównanie i gadanie o tym?


Najwyraźniej taki Miesiu szuka. Cofnij się stronę do tyłu i zobacz skąd się wzięła rozmowa o tym.
tymol07/09/2019 12:40

Najwyraźniej taki Miesiu szuka. Cofnij się stronę do tyłu i zobacz skąd się …Najwyraźniej taki Miesiu szuka. Cofnij się stronę do tyłu i zobacz skąd się wzięła rozmowa o tym.


To jaki byś mu polecił, może to napisz?
Kamil_Bu07/09/2019 12:48

To jaki byś mu polecił, może to napisz?


Kolego, przestań czytać tylko ostatni komentarz i przeczytaj ze zrozumieniem cała dyskusję. Już ustaliliśmy, że MX500 to nie dysk serwerowy i zakończymy na tym bez polecania czegoś co i tak nikt stąd nie kupi, bo to nie miejsce na poszukiwanie takich porad.
Tak myślałem:-D
Usunięty20343307/09/2019 11:21

Typie, to nie był skrót myślowy, tylko elementarny brak wiedzy z twojej st …Typie, to nie był skrót myślowy, tylko elementarny brak wiedzy z twojej strony Jakiż musi być twój mind fuck, gdy widzisz kostki 3D MLC Doedukuj się, bo robisz z siebie błazna.I jeszcze to lizanie własnego p... lajkowanie własnego posta xD Co za koleś [Obrazek]



Lajkuję co lubię - nic Ci do tego.
duży_bill07/09/2019 11:21

Micron czyli producent który ma swoje kostki wszędzie ma mieć coś co będ …Micron czyli producent który ma swoje kostki wszędzie ma mieć coś co będzie działało negatywnie na obraz marki? Mam m1100 od 1,5roku zapisane 17000GB czas pracy 4500h. I popatrz siedzi na nim system, a nie zwolnił nic a nic.


17000GB = 17 TB - żadna ilość nawet po 1,5 roku.

Niewiele mniej mam na dysku, z którego 1000 razy uruchomiłem domowego peceta, na którym jest tylko desktop - raptem 3 przeglądarki i ThunderBird.

2800570-YQ9bR.jpg
Miesiu07/09/2019 16:03

17000GB = 17 TB - żadna ilość nawet po 1,5 roku. Niewiele mniej mam na dy …17000GB = 17 TB - żadna ilość nawet po 1,5 roku. Niewiele mniej mam na dysku, z którego 1000 razy uruchomiłem domowego peceta, na którym jest tylko desktop - raptem 3 przeglądarki i ThunderBird. [Obrazek]


zaraz wstawię tutaj komentarz sprzed 4miesięcy gdzie mam identyczny dysk w innym komputerze. Może też tam powiesz że to mało TB.


pepper.pl/pro…e=4
Edytowane przez: "duży_bill" wrz 7. 2019
Ten dysk ma wogole jakis RAM? Bo bez cache raczej slabo.
Edytowane przez: "Balrogos" wrz 7. 2019
Miesiu07/09/2019 10:45

Nie masz co zbytkować sobie, bo produkcyjnie takiego dysku nie użyjesz.


Tak się składa, że serwerowe Microny 5100 są właśnie na TLC i nikt nie narzeka.
tymol07/09/2019 12:32

Jeżeli prowadzisz data center to wiesz jak szybko ten dysk się zwróci. Na …Jeżeli prowadzisz data center to wiesz jak szybko ten dysk się zwróci. Natomiast jak nie wiesz jak szybko się zwróci to znaczy że nie potrzebujesz takich dysków.


Różnica między takim 1100, a serwerowymi 5100 to:
- brak bufora zapisu pSLC w wersjach DC
- kondensatory podtrzymujące zapisy danych, a nie tylko metadanych
- większy OP

Reszta ta sama. Te same kości. Ten sam kontroler.
Balrogos07/09/2019 20:48

Ten dysk ma wogole jakis RAM? Bo bez cache raczej slabo.



MX500 to z grubsza BX500 z DRAM. Oba już nie mają raczej (super)kondensatorów.
Edytowane przez: "pwil" wrz 7. 2019
duży_bill07/09/2019 20:13

zaraz wstawię tutaj komentarz sprzed 4miesięcy gdzie mam identyczny d … zaraz wstawię tutaj komentarz sprzed 4miesięcy gdzie mam identyczny dysk w innym komputerze. Może też tam powiesz że to mało TB.https://www.pepper.pl/promocje/ssd-crucial-bx500-48gb-sata-mozliwe-175zl-158179?page=4#comment-2310253



Jak widać tyle się wyrabia wczytując sam system/desktop a w zapisie kesz przeglądarki i ThunderBirda. Więc co to za ilość kilkanaście TB wyrobić czas licząc w latach a nie dniach ?

Jakbyś wyrobił 17.000 TB przez te 1,5 roku - czyli 30 TB dziennie to byłby dobry test obciążenia.
Taki GoodRAM podaje wytrzymałość swoich dysków jako 180 TB rocznie przez 5 lat:

goodram.com/pro…25/
Maksymalnie 2 miliony godzin średniego czasu między awariami oraz najlepsza w swojej klasie wytrzymałość do 500 GB/dobę przez 5 lat – oto nowa definicja niezawodności wśród SSD.



1000 uruchomień - 2 lata - raz postawiony system + aktualizacje i też prawie tyle samo mam. FV na mój dysk:

2801652-6ryU0.jpg

Jaką jeszcze chcesz info, że te 17.000GB = 17TB liczone w latach to jest pikuś nie transfer ?
pwil07/09/2019 20:56

Tak się składa, że serwerowe Microny 5100 są właśnie na TLC i nikt nie narz …Tak się składa, że serwerowe Microny 5100 są właśnie na TLC i nikt nie narzeka.



Jeśli postawisz na tym strony / hosting, gdzie większość / wszystkie dane są keszowane w RAMie to dysk nie pracuje. Zrobisz jeden reboot / rok to Ci 200-300MB pobierze zależy co zainstalowałeś. Do tego nawet jak zamontujesz 5 kart sieciowych to i tak nie masz jak wysycić dysku. Nawet jak dasz kartę 10GB.

Jeśli masz maszynę do liczenia to odbiera dane, liczy w RAMie i wysyła - dysk nie pracuje tudzież niewiele.

Używałem Xapiana do indeksowania i wyszukiwania zbiorów to problemem był tylko zapis - odczyt szedł błyskawicznie nawet z talerzowca więc ewidentnie leci z RAMu.

Zależy co będziesz trzymał na tych dyskach i czy czas dostępu jest krytyczny. Dysk serwerowy a przeznaczenie/firma to też osobny temat - w bankach dyski tak samo jak akumulatory wymienia się co roku nawet jak pokażą 95% sprawności.

Sam producent podaje ewidentnie spadki transferu - SSD prawie jak talerzowiec (moja Toshiba 5TB wyciska 220MB/sek):
micron.com/-/m…=en

Pytanie brzmi - czy te spadki następują zawsze przy 100K IOPSów czy też systematycznie jak dysk się wypala ?
Przerabiałem już dyski SSD, które miały po 3-5 lat a transfer sekwencyjny na poziomie 20MB/sek do chwilowego 40MB/sek.

2801781-3NBaG.jpg

A żywotność tak jak napisałem Szanownemu @duży_bill => 17PB czyli 17.000 TB i wtedy należy zrobić testy.
tymol06/09/2019 16:06

Oczywiście masz rację że wychodzi 438. Poprawiłem cenę.


Jak Ci wychodzi 100 z hakiem w EUR, skoro wisi od tygodni za ponad 104 frustrated free i ponad 108 w normal package?
Rumpsztel08/09/2019 03:29

Jak Ci wychodzi 100 z hakiem w EUR, skoro wisi od tygodni za ponad 104 …Jak Ci wychodzi 100 z hakiem w EUR, skoro wisi od tygodni za ponad 104 frustrated free i ponad 108 w normal package?


Przeczytaj opis okazji.
Prześlij Komentarz
Avatar
@
    Tekst