Niestety, ta okazja już wygasła
Chłodzenie wodne Enermax Liqtech 240 (ELC-LT240-HP), kompaktowe
-60° Zakończono

Chłodzenie wodne Enermax Liqtech 240 (ELC-LT240-HP), kompaktowe

369zł469zł-21%Proline Okazje
16
cze 5.

Ta okazja wygasła. Oto kilka opcji, które mogą Cię zainteresować:

Aktualizacje społecznościowe
Proline OkazjeProline wyprzedaże

Grupy

16 Komentarzy
Za taką cenę lepiej kupić noctua d15 lub be quiet pro 4
AM4 brak
Matij4S05/06/2019 09:23

Za taką cenę lepiej kupić noctua d15 lub be quiet pro 4


W chodzeniu powietrznym przynajmniej mniejsze szanse na jakąś awarię. Kiedyś zastanawiałem się nad silent loop 240 i 360 ale wybrałem noctua. Fakt brzydkie to ale swoją robotę robi.
Piotr_Piotrlmt05/06/2019 09:29

W chodzeniu powietrznym przynajmniej mniejsze szanse na jakąś awarię. Ki …W chodzeniu powietrznym przynajmniej mniejsze szanse na jakąś awarię. Kiedyś zastanawiałem się nad silent loop 240 i 360 ale wybrałem noctua. Fakt brzydkie to ale swoją robotę robi.


Zgadzam się w 100%, a jak już brać jakieś wodne to custom loop albo aio z chłodnica 360mm od fractal/corsair/nzxt
Piotr_Piotrlmt05/06/2019 09:29

W chodzeniu powietrznym przynajmniej mniejsze szanse na jakąś awarię. Ki …W chodzeniu powietrznym przynajmniej mniejsze szanse na jakąś awarię. Kiedyś zastanawiałem się nad silent loop 240 i 360 ale wybrałem noctua. Fakt brzydkie to ale swoją robotę robi.


Są przecież wersje black i white
Lifelover134905/06/2019 10:29

Są przecież wersje black i white


Kupowałem dwa lata temu to chyba był tylko kolor kremowy czy coś takiego.
Lifelover134905/06/2019 10:29

Są przecież wersje black i white


Sa wersje black and white, ale za doplata
Matij4S05/06/2019 09:47

Zgadzam się w 100%, a jak już brać jakieś wodne to custom loop albo aio z c …Zgadzam się w 100%, a jak już brać jakieś wodne to custom loop albo aio z chłodnica 360mm od fractal/corsair/nzxt


Custom loop - duużo roboty. Pomiędzy 360 a 240 jest minimalna różnica w wydajności temperaturowej (a czasami nawet 360 wypada gorzej od 240), a spora (przynajmniej dla mnie) w generowanym hałasie.


Matij4S05/06/2019 09:23

Za taką cenę lepiej kupić noctua d15 lub be quiet pro 4


Noctua jest bezkonkurencyjna ALE to wielkie ustrojstwo na procesorze nie wygląda fajnie...do tego wielkie brązowo-beżowe* ustrojstwo. Jeśli kierować się performance - tak - noctua...ale patrząc przez pryzmat wyglądu taki kraken wypada genialnie.

*choć chyba już wyszły w kolorze czarnym

hmm...zawsze można oskalpować proca i założyć blok wodny bezpośrednio na chip (bez zabawy z ciekłym metalem pod czapką)
Matij4S05/06/2019 10:53

Sa wersje black and white, ale za doplata


Za piękno trzeba płacić :v A poważnie - wiele drożej nie wychodzi przecież :') Ja w sumie zapłaciłem 5 dyszek wygląda świetnie.
drathir05/06/2019 14:22

*choć chyba już wyszły w kolorze czarnym


Są zarówno czarne jak i białe dostępne, chociaż tak jak zauważył @Matij4S za dopłatą
drathir05/06/2019 14:22

Custom loop - duużo roboty. Pomiędzy 360 a 240 jest minimalna różnica w wyd …Custom loop - duużo roboty. Pomiędzy 360 a 240 jest minimalna różnica w wydajności temperaturowej (a czasami nawet 360 wypada gorzej od 240), a spora (przynajmniej dla mnie) w generowanym hałasie. Noctua jest bezkonkurencyjna ALE to wielkie ustrojstwo na procesorze nie wygląda fajnie...do tego wielkie brązowo-beżowe* ustrojstwo. Jeśli kierować się performance - tak - noctua...ale patrząc przez pryzmat wyglądu taki kraken wypada genialnie.*choć chyba już wyszły w kolorze czarnymhmm...zawsze można oskalpować proca i założyć blok wodny bezpośrednio na chip (bez zabawy z ciekłym metalem pod czapką)


custom loop, nie duzo roboty, a duzo pieniedzy xD. Jesli chodzi o roznice z chlodnicami, zawsze 360 bedzie bardziej wydajne z uwagi na wiekszy obszar oddawania ciepla
Matij4S05/06/2019 14:41

custom loop, nie duzo roboty, a duzo pieniedzy xD. Jesli chodzi o roznice …custom loop, nie duzo roboty, a duzo pieniedzy xD. Jesli chodzi o roznice z chlodnicami, zawsze 360 bedzie bardziej wydajne z uwagi na wiekszy obszar oddawania ciepla


Pieniędzy - owszem, robota - zależy od własnego projektu. Zaginanie rurek jednak zajmuje trochę czasu (no chyba że robisz to z węża ogrodowego :P ), sprawdzanie leaków + ewentualny drain loop, potestowanie...no i przede wszystkim samo przemyślenie/zaprojektowanie/wymierzenie/dobranie komponentów (u mnie to zawsze zajmuje najwięcej czasu - research ).

Otóż nie zawsze 360 > 240 (mimo, że to co piszesz powinno tak działać) - nie mówię z własnego doświadczenia, a z testów na YT. Kojarzę co najmniej 3 przypadki/testy w których 360 okazywała się gorsza (pamiętam jeden - któryś z filmików Linusa, w którym porównywali z noctuą (chyba))

No i dochodzi jeszcze kwestia fin dense (chyba tak to się zwało) w chłodnicy (zakładając, że wysokość jest taka sama) 240 może lepiej wypaść.
Edytowane przez: "drathir" cze 5.
drathir05/06/2019 21:45

Pieniędzy - owszem, robota - zależy od własnego projektu. Zaginanie rurek j …Pieniędzy - owszem, robota - zależy od własnego projektu. Zaginanie rurek jednak zajmuje trochę czasu (no chyba że robisz to z węża ogrodowego :P ), sprawdzanie leaków + ewentualny drain loop, potestowanie...no i przede wszystkim samo przemyślenie/zaprojektowanie/wymierzenie/dobranie komponentów (u mnie to zawsze zajmuje najwięcej czasu - research ). Otóż nie zawsze 360 > 240 (mimo, że to co piszesz powinno tak działać) - nie mówię z własnego doświadczenia, a z testów na YT. Kojarzę co najmniej 3 przypadki/testy w których 360 okazywała się gorsza (pamiętam jeden - któryś z filmików Linusa, w którym porównywali z noctuą (chyba))No i dochodzi jeszcze kwestia fin dense (chyba tak to się zwało) w chłodnicy (zakładając, że wysokość jest taka sama) 240 może lepiej wypaść.


Sam preferowałem z węża z uwagi na łatwiejsze spuszczanie płynu z układu :D, przemyślenie tego wszystkiego najwięcej zajmuje i ogólne o tym czy warto (ja po paru latach zrezygnowałem i teraz siedzę na aio, zwyczajnie wychodzi zbyt drogo w porównaniu do osiągów), samo porównanie z noctuą było na 100% u Jayz2cents, nie wiem czy linus coś takiego robił, gdzie ta noctua szła naprawdę dobrze jak na to, że kosztowała 1/9 LC ;), co do finów (wiecej finów to wieksza powierzchnia oddawania ciepła ale wieksze opory w przepływie powietrza) czy w zasadzie to tak, że im więcej fin dense tym twoja wentylatory muszą szybciej pracować ogólnie z własnego doświadczenia nie warto lepiej coś pokroju hardware labs slim 360 niz wersje thicc, w tym przypadku 240 może wypaść lepiej, ale jakim kosztem jak masz mieć ustawione wentylatory na 2200 obr/min?
Matij4S05/06/2019 22:29

Sam preferowałem z węża z uwagi na łatwiejsze spuszczanie płynu z układu Sam preferowałem z węża z uwagi na łatwiejsze spuszczanie płynu z układu :D, przemyślenie tego wszystkiego najwięcej zajmuje i ogólne o tym czy warto (ja po paru latach zrezygnowałem i teraz siedzę na aio, zwyczajnie wychodzi zbyt drogo w porównaniu do osiągów), samo porównanie z noctuą było na 100% u Jayz2cents, nie wiem czy linus coś takiego robił, gdzie ta noctua szła naprawdę dobrze jak na to, że kosztowała 1/9 LC ;),


Sam custom loop jakbym miał montować to głównie dla wyglądu...aio to wygoda (pomijam fakt, że co parę lat będę musiał naprawić (pompa/elektronia/płyn) - lubię się w coś takiego bawić...ew kupić nową).

U jaya na pewno widziałem (jakby ktoś szukał), u linusa...hmmm...sec...ok znalazłem
youtube.com/wat…Itk 6:33 (ew samo 7:49).
Akurat same crosairy (aoi) i bez d15 ale gdzieś jeszcze (nie przypomnę sobie gdzie ;/) widziałem inne testy pokazujące przypadki 240 > 360

Matij4S05/06/2019 22:29

co do finów (wiecej finów to wieksza powierzchnia oddawania ciepła ale wi …co do finów (wiecej finów to wieksza powierzchnia oddawania ciepła ale wieksze opory w przepływie powietrza) czy w zasadzie to tak, że im więcej fin dense tym twoja wentylatory muszą szybciej pracować ogólnie z własnego doświadczenia nie warto lepiej coś pokroju hardware labs slim 360 niz wersje thicc, w tym przypadku 240 może wypaść lepiej, ale jakim kosztem jak masz mieć ustawione wentylatory na 2200 obr/min?


Mądrze mówisz, ale kilka moich myśli.
Ta (nawet robocza powierzchnia) potrafi być mniejsza/porównywalna z powierzchnią standardowej 360 - to tylko dywagacje bo nie tylko to wpływa. Ale nawet zakładając że taka sama gęstość na mm2 - wolałbym jednak 2x240 niż 3x120 (wiadomo, zależy jakie jeszcze wentylatory i masa innych czynników). 360 to jednak miejsce/koszt/hałas (zazwyczaj).

Chyba po prostu jestem zwolennikiem 240
Edytowane przez: "drathir" cze 5.
drathir05/06/2019 23:01

Sam custom loop jakbym miał montować to głównie dla wyglądu...aio to wygo …Sam custom loop jakbym miał montować to głównie dla wyglądu...aio to wygoda (pomijam fakt, że co parę lat będę musiał naprawić (pompa/elektronia/płyn) - lubię się w coś takiego bawić...ew kupić nową). U jaya na pewno widziałem (jakby ktoś szukał), u linusa...hmmm...sec...ok znalazłemhttps://www.youtube.com/watch?v=23vjWtUpItk 6:33 (ew samo 7:49).Akurat same crosairy (aoi) i bez d15 ale gdzieś jeszcze (nie przypomnę sobie gdzie ;/) widziałem inne testy pokazujące przypadki 240 > 360Mądrze mówisz, ale kilka moich myśli. Ta (nawet robocza powierzchnia) potrafi być mniejsza/porównywalna z powierzchnią standardowej 360 - to tylko dywagacje bo nie tylko to wpływa. Ale nawet zakładając że taka sama gęstość na mm2 - wolałbym jednak 2x240 niż 3x120 (wiadomo, zależy jakie jeszcze wentylatory i masa innych czynników). 360 to jednak miejsce/koszt/hałas (zazwyczaj).Chyba po prostu jestem zwolennikiem 240


Arctic ma takie fajne 240, gdzie po obu stronach masz wentylatory w konfiguracji push-pull, one są dosyć dobre w takich testach 240vs360 morele.net/chl…36/
Prześlij Komentarz
Avatar
@
    Tekst