Niestety, ta okazja wygasła 6 lipca 2023.
1215°
Opublikowano 6 czerwca 2023

Bezpłatne „Kursy jazdy na autostradzie” - dla kursantów, dla osk, dla naszego bezpieczeństwa

Awatar użytkownika Hunt
Opublikowane przez
Hunt
Dołączył w 2015
1.748
1.948

O tej okazji

Ta okazja już wygasła. Oto kilka opcji, które mogą Cię zainteresować:

Autostrada Wielkopolska po raz kolejny współorganizuje kolejną edycję programu „Kurs jazdy na autostradzie”. Tym razem z ogólnopolskim zasięgiem. Dla kandydatów na kierowców szkolenie pod okiem doświadczonych instruktorów dla ośrodków szkolenia możliwość uatrakcyjnienie oferty.

Kurs jazdy na autostradzie, czyli praktyczna nauka jazdy pod okiem doświadczonych instruktorów, zwiększa swój zasięg. Od teraz w programie mogą brać udział także kursanci z województw: pomorskiego, kujawsko-pomorskiego, śląskiego oraz małopolskiego. To możliwe dzięki nawiązaniu przez Autostradę Wielkopolską współpracy z Gdańsk Transport Company, zarządcą koncesyjnego odcinka autostrady A1 oraz Stalexportem Autostradą Małopolską, zarządcą koncesyjnego odcinka autostrady A4 Katowice-Kraków. Poprzez rozwój programu jeszcze więcej przyszłych kierowców w Polsce będzie miało możliwość zdobycia praktycznych umiejętności przed pierwszą samodzielną podróżą po autostradzie lub drodze ekspresowej.

Jazda po odcinkach autostrad oraz dróg ekspresowych, mimo że różni się od jazdy zwykłymi drogami, nie stanowi obecnie obowiązkowego elementu kursu na prawo jazdy. Wielu kierowców musi zmierzyć się z tym wyzwaniem podczas pierwszej samodzielnej podróży samochodem. Wychodząc im naprzeciw, w 2021 roku Autostrada Wielkopolska zapoczątkowała program społeczno-edukacyjny, jakim jest Kurs jazdy na autostradzie. Dzięki niemu przyszli kierowcy, jeszcze przed otrzymaniem uprawnień do prowadzenia pojazdów, mają szansę zdobyć nowe umiejętności podczas jazdy autostradą i nauczyć się, jak pewnie i bezpiecznie poruszać się jazdy po tego typu drogach.

- Program Kurs jazdy na autostradzie jest jednym z ważniejszych projektów, jakie podejmujemy w dziedzinie edukacji kierowców. Nieustannie dbamy o ich bezpieczeństwo, inwestując w autostradową infrastrukturę. Wraz z rozszerzeniem zasięgu Kursu jazdy na autostradzie chcemy zwiększać świadomość i umiejętności kierowców w zakresie bezpiecznej jazdy po autostradach i wierzymy, że wspólnie z nowymi partnerami, których zaprosiliśmy do udziału w tej inicjatywie, ten cel osiągniemy - mówi Krzysztof Andrzejewski, członek Zarządu Autostrady Wielkopolskiej S.A. W program zaangażowało się już ponad 30 Ośrodków Szkolenia Kierowców z województw wielkopolskiego i lubuskiego oraz kilkuset kursantów. Ambasadorem Kursu jazdy na autostradzie jest Tomasz Czopik – znany polski kierowca rajdowy i promotor bezpieczeństwa ruchu drogowego.

Ogólnopolski zasięg. Wiosną 2023 roku do Kursu jazdy na autostradzie dołączyli Gdańsk Transport Company, zarządca AmberOne Autostrady A1 Gdańsk – Toruń oraz Stalexport Autostrada Małopolska, zarządca autostrady A4 Katowice-Kraków. Większy zasięg programu umożliwi przyszłym kierowcom szkolenie w miejscowościach zlokalizowanych blisko koncesyjnych odcinków autostrad w Polsce. Zajęcia prowadzone są przez doświadczonych instruktorów, którzy posiadają nie tylko wiedzę teoretyczną, ale także praktyczne doświadczenie w prowadzeniu pojazdów po polskich autostradach. - AmberOne Autostrada A1 z pełnym zaangażowaniem włącza się do programu Kurs jazdy na autostradzie. W naszej prowadzonej od 10. lat kampanii edukacyjnej Bezpieczeństwo, moje drugie imię priorytetowo traktujemy zwłaszcza praktyczne aspekty poprawiające bezpieczeństwo w podróży. Jesteśmy przekonani, że trening czyni mistrza, również mistrza kierownicy, dlatego mamy nadzieję na szeroki oddźwięk inicjatywy w pomorskich i kujawsko-pomorskich OSK - wyjaśnia Wojciech Mąkinia, Wiceprezes Zarządu Gdańsk Transport Company S.A.

Realizacja programu we współpracy z najlepszymi ośrodkami szkolenia kierowców (OSK) umożliwia kursantom odbycie praktycznych jazd po autostradzie już na etapie kursu przygotowującego do egzaminu na prawo jazdy. Taki kurs przewiduje cztery godziny jazdy szkoleniowej poza terenem zabudowanym. Współpracujące z autostradami szkoły nauki jazdy część tego czasu wykorzystują na praktyczne zajęcia na autostradzie. Co ważne, realizacja takich jazd w ramach kursu przygotowującego do egzaminu na prawo jazdy jest dla kursanta bezpłatna - koncesjonariusze zwalniają pojazdy współpracujących OSK z opłat za przejazd. Dzięki temu kursant zyskuje dodatkowe szkolenie i podnosi swoje umiejętności, a OSK poszerza ofertę szkoleniową. - Od lat organizujemy i wspieramy działania edukacyjne związane z bezpiecznym prowadzeniem pojazdów. Niedawno zrealizowaliśmy kampanię społeczną Jazda bez czytanki, zwracającą uwagę na problem używania przez kierowców telefonów komórkowych podczas jazdy. W programie Kurs jazdy na autostradzie widzimy szansę na zwiększenie bezpieczeństwa podróżujących, co ma szczególne znaczenie dla naszego regionu. Na Śląsku i w Małopolsce, jak w żadnym innym obszarze kraju, drogi szybkiego ruchu prowadzą przez dużą liczbę miejscowości o wysokim stopniu zagęszczenia ludności i krzyżują się licznie z innymi drogami. Brak umiejętności czy brawura za kierownicą mogą mieć bardzo dotkliwe konsekwencje dla życia i zdrowia, dlatego tak ważne jest budowanie świadomości i szlifowanie umiejętności kursantów - mówi Andrzej Kaczmarek, Prezes Zarządu Stalexportu Autostrady Małopolskiej S.A.

Jak skorzystać. Aby zostać uczestnikiem programu, wystarczy z listy ośrodków szkolenia kierowców na stronie internetowej kursjazdynaautostradzie.pl wybrać ośrodek najbliższy swojego miejsca zamieszkania i odbyć w nim kurs. Termin rozpoczęcia jazd na autostradzie zależeć będzie od programu nauki realizowanego przez ośrodek szkolenia kierowców. Kurs jazdy na autostradzie realizowany jest przez zarządców koncesyjnych odcinków polskich autostrad, tj. Autostradę Wielkopolską (A2, Świecko-Konin), Gdańsk Transport Company (A1, Rusocin-Toruń) oraz Stalexport Autostradę Małopolską (A4, Katowice-Kraków). Na platformie online kursjazdynaautostradzie.pl kursanci, instruktorzy i właściciele ośrodków szkolenia kierowców, ale też kierowcy, którzy chcą jeszcze lepiej poznać środowisko autostradowe i udoskonalić swoje umiejętności jazdy po trasach szybkiego ruchu, znajdą wszelką niezbędną wiedzę. Uczestnikom programu udostępniono m.in.: teoretyczne i praktyczne informacje, jak zachowywać się na autostradzie, filmy instruktażowe pokazujące zasady poruszania się po autostradzie oraz materiały dydaktyczne niezbędne w procesie kształcenia realizowanym przez ośrodki szkolenia kierowców. Program zdobył duże uznanie także wśród kierowców, którzy już mają prawo jazdy, ale z różnych przyczyn nie czują się pewnie poruszając się po autostradach czy drogach ekspresowych. Obecnie jazdy doszkalające dla kierowców są kontynuowane we współpracy z ośrodkami doskonalenia techniki jazdy z miast zlokalizowanych w pobliżu Autostrady Wielkopolskiej, czyli między Świeckiem a Koninem.

Kurs jazdy na autostradzie jest realizowany w ścisłej współpracy z Wojewódzkimi Ośrodkami Ruchu Drogowego w Poznaniu, Gorzowie Wielkopolskim, Zielonej Górze i Toruniu. Patronat honorowy nad programem objęli: Krajowa Rada Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego, Marszałek Województwa Wielkopolskiego, Marszałek Województwa Lubuskiego, Marszałek Województwa Małopolskiego, Prezydent Miasta Poznania, Prezydent Miasta Katowice, Komendy Wojewódzkie Policji w Poznaniu, w Gorzowie Wielkopolskim oraz Gdańsku i Bydgoszczy.

Źródło: Autostrada Wielkopolska
Więcej szczegółów od
Aktualizacje społecznościowe

168 Komentarzy

sortowanie:
Awatar użytkownika
  1. Awatar użytkownika kielon101
    kielon101
    Może w końcu ludzie się nauczą, żeby nie jeździć na autostradzie cały czas środkowym pasem...
    Awatar użytkownika Santa
    Santa
    Nie nauczą...
    Niestety, ale tu potrzebna jest zmiana mentalności kierowców. Na razie mamy samych szeryfów i władców dróg wszelakich, którzy nie ustąpią choć im się nigdzie nie spieszy. Bo to Ty masz wąchać jego spaliny, nie on Twoje.
    Nie pomyśli taki, że być może omdlałe dziecko/żonę/rodzica do szpitala wieziesz bo karetka odmówiła przyjazdu... Masz jechać za nim i to 10-15 km/h wolniej niż ograniczenie, bo "to Cię nauczy".

    Robię rocznie ~45 kkm i to co obserwuję to dramat mentalny społeczeństwa. Jazda w myśl: "wszyscy co jadą wolniej od nas to ostatnie ofermy, wszyscy co jadą szybciej od nas to skończeni idioci".
  2. Awatar użytkownika Blacklight
    Blacklight
    Krótki kurs:
    + Masz zachować odstęp od poprzedzającego Cię auta równy co najmniej połowie prędkości. Jeśli nie rozumiesz dlaczego siedzenie na zderzaku może być tragiczne w skutkach, polecam krótki kurs fizyki. Dobrze jest też nie zajeżdżać drogi wyprzedzonemu pojazdowi tylko po to, by jak najszybciej zrobić miejsce poganiaczom za Tobą

    + Maksymalna prawnie dozwolona prędkość dla samochodów ciężarowych poruszających się po autostradach i drogach szybkiego ruchu to uwaga uwaga 80km/h a nie zwyczajowo przyjęte 93 na tempomacie. Dla samochodów do 3.5tony to odpowiednio 140 i 120 (co i tak stawia nas w czołówce państw europejskich jeśli chodzi o prędkość)

    + Wbrew obiegowej opinii, lewy pas nie służy wyłącznie do wyprzedzania - przy dużym natężeniu ruchu lub kiedy nie ma możliwości bezpiecznego zjechania na prawy pas, np. ze względu na niemożliwość zachowania bezpiecznego odstępu od kolejnego auta, należy poruszać się pasem lewym.

    + Mruganie długimi światłami nie rozladuje magicznie ruchu, nie daje również pierwszeństwa i nie sprawi, że Skoda z Silnikiem 1.0 zacznie przyspieszać jak auto sportowe. (I nie, nie jeżdżę takim autem)

    + W Polsce nie obowiązuje nakaz ustąpienia pierwszeństwa pojazdom poruszającym się szybciej lub mrugającym długimi światłami. Nie ma też obowiązku jazdy slalomem między tirami po prawej a poganiaczami po lewej. Można spokojnie wyprzedzać kolumnę tirów i nie trzeba przy tym jechać tyle ile fabryka dała. Jeśli sądzisz, że lepsze auto równa się pierwszeństwo, to niestety zatrzymałeś się w rozwoju na poziomie kierowców z Albanii

    + Jazda 10km/h poniżej maksymalnego dopuszczalnego limitu prędkości, zwłaszcza gdy jest mokra jezdnia lub są warunki ograniczonej widoczności, to nie tamowanie ruchu.

    + Jazda pomiędzy dwoma tirami to bardzo zły pomysł

    + Pas rozbiegowy służy rozpędzeniu auta zanim zmieni się pas. Będąc na pasie rozbiegowym nie wyprzedzaj auta "włączającego się do ruchu" przed Tobą, bo zablokujesz mu drogę i skończy na pasie awaryjnym. Auto będące na pasie rozbiegowym i zmieniające pas, ma pierwszeństwo przed autem zmieniającym pas z lewego na prawy.

    + W sytuacjach nagłego obniżenia prędkości dobrze jest włączyć światła awaryjne. W sytuacjach zatrzymania ruchu trzeba odpowiednio zjechać do krawędzi jezdni, by utworzyć korytarz życia dla przejazdu służb a nie spieszących się Januszów. (Edytowano)
    Awatar użytkownika PEREZ
    PEREZ
    Szkoda tylko, że mnóstwo nosaczy i sebixów nigdy nie będzie w stanie posiąść i ogarnąć tak zawiłej wiedzy.
  3. Awatar użytkownika djjeer
    djjeer
    U mnie też darmowy kurs:

    - Nie jedź na zderzaku — zachowaj odległość (droga hamowania jest długa)
    - Jedź prawym pasem, wyprzedzaj lewym
    - W miarę możliwości nie jedź między tirami (w razie najechania, będą Cię zeskrobywać spod naczepy)
    - Nie blokuj lewego pasa
    - Patrz w lusterka
    - Używaj prawidłowo pasa rozbiegowego, nie wjeżdżaj przy niskiej prędkości
    Awatar użytkownika kater
    kater
    - Nie jedź na zderzaku — zachowaj odległość (droga hamowania jest długa)
    - Jedź prawym pasem, wyprzedzaj lewym
    - W miarę możliwości nie jedź między tirami (w razie najechania, będą Cię zeskrobywać spod naczepy)
    - Nie blokuj lewego pasa - tak naprawdę b b mało jest takich przypadków, że ktoś bezmyślnie lub złośliwie blokuje lewy, mimo wolnego prawego / środkowego. To o czym mówisz to pewnie przypadek, że lewym jedzie kolumna aut wyprzedzających, oczywiście z prędkością tego pierwszego. A ta może być niższa niż byśmy chcieli bo to np. dostawczak wyprzedza TIRa. Zresztą nieważne - do lewego pasa prawo mamy wszyscy i przepychanie się nim, bo mamy np. fantazję akurat jechać szybciej, to zło w czystej postaci. A poza tym to się ogólnie zgadzam.
    - Patrz w lusterka
    - Używaj prawidłowo pasa rozbiegowego, nie wjeżdżaj przy niskiej prędkości
  4. Awatar użytkownika InspektorGadzet
    InspektorGadzet
    A moze czas sie nuczyc ze na autostradzie mozna wyprzedzac tez prawym pasem.....(albo moze lepiej nie bo jak ludzie notorycznie nie patrza na autostradzie w lusterka to moze byc smutno gdy wszyscy zaczną wyprzedac prawym)


    Natomiast tak u nas generalnie jest problem....

    prawym NIE sie da normalnie jechac bo co chwile tir 90km/h....
    Lewym nie da sie normlanie jechac te przepisowe komfortowe 140km/h (150 ) bo zawsze albo sie znajdzie pan "dwiescie po miescie" co usiadzie na dupie i mruga swiatlami bo on musi 190km/h jechac albo znajdzie sie sierota co jedzie lewym 110 bo wiecej sie boi (i sznurek aut za nim siedzacych sobie na dupie) albo tiry postanowily sie wyprzedzac i oba pasy przyblokowane przez kilka km....ja juz wyroslem z latania po 200+ bo te 140/150 jest calkiem ok do sesnownego przemieszaczania sie z punktu A do B bez nadmiernego wiru w baku....tyle ze u nas nie da sie tak plynnie jechac....zwlaszcza na takiej A2 do Warszawy i spowrotem...tam to jest dopiero dramat.

    Z innych czestych smaczkow, nagminne nie patrzenie w lusterka przy zmianie pasa...to juz regularnie mi sie zdarza ze ktos z prawego obudzil sie ze musi tira wyprzedzic i zjezdza sobie na lewy jak nigdy nic nie patrzac czy cos nie jedzie..a jak wyprzedzam prawym (przypominam ze moge) to juz totalny hardcore bo o ile o lewym lusterku zapominaja to o prawym chyba wogole nie wiedza ze maja...i nagle potym jak przez kilka km zajmowaj lewy pas jadac 110hm/h wlasie sie obudzil ze moze zjedzie jednak na prawy bo sie korek za nim zrobil.

    Zachowanienie odlegosci wg najnowszych przepisow to kolejny martwy przepis.....a potem wszyscy stoja bo znow byla bęc.

    No i tiry to inna historia wyprzedzanie sie kilometrami bo jeden jedzie 89 a drugiemu kaganiec odcina przy 92 wiec przeciez nie bedzie sie wlec.....no kuzwa na tych 500km jadac 89 zamiast 93 stracil cale 15minut.....osobowka na tym dystansie zamiast jechac 140km/h hamowna co chwile przez tiry do 90km uzyskujac srednia na przyklad 110km/h traci ponad godzine czasu. (Edytowano)
    Awatar użytkownika Ludwig
    Ludwig
    A to tak źle, jak jadę 110 lewym wyprzedając ciężarówkę jadąca prawym 90, a jak wyprzedzę to wracam na prawy? Chyba do tego służą 2 pasy. Mam prawo wyprzedzać lewym i jakiś imbecyl za mną może sobie mrugać długimi bo on się spieszy i chce jechać 150
  5. Awatar użytkownika Damian_Rychert
    Damian_Rychert
    Kto potrzebuje takiego kursu to i tak nie pójdzie
    Awatar użytkownika maciek.andrzejczak
    maciek.andrzejczak
    Smutne, ale prawdziwe
  6. Awatar użytkownika Podkomorzy
    Podkomorzy
    Tu żaden kurs nie pomoże. Tu trzeba mentalność zmienić. A jak ktoś jest bucem w życiu to będzie nim wszędzie, nawet w aucie. I zupełnie tu nie chodzi o brak wiedzy, tylko o brawurę i wywyższanie się za pomocą auta.
    Awatar użytkownika ajr
    ajr
    to prawda, dlatego jak to mówia zmiany zaczyna się od siebie, wiec zmieniam swoja mentalność i uczę sie nie reagować na te światełka, które nerwowo mrugają za mną albo jak myślą, że się przykleją do mnie to mi pomoże bo zmniejszą się zawirowania powietrza na haku i szybciej pojade.
  7. Awatar użytkownika MoThorLog_.
    MoThorLog_.
    Wydaje się, że tej wiedzy nie ma większość użytkowników naszych autostrad. Wsiadając w samochód sądzimy, często że prawy pas jest dla Pana Areczka, a lewy dla nas dla zarządu.
    Awatar użytkownika Brajansynjanusza
    Brajansynjanusza
    Dokładnie tak. Szczególnie w oczy rzuca się kilka specyficznych marek pojazdów, głównie produkcji niemieckiej.
  8. Awatar użytkownika kater
    kater
    Mam nadzieję, że najwięcej czasu i uwagi poświęcają tam trzymaniu odpowiedniego, bezpiecznego odstępu. I tłuką tym tłukom do głowy, że duży odstęp jaki ktoś przed sobą zostawia przy prędkości +120 kmh nie jest zaproszeniem do wbicia tam, tylko to odstęp dla bezpieczeństwa osoby go utrzymującej.
    Awatar użytkownika quantmaster
    quantmaster
    Oj tak
  9. Awatar użytkownika maciek.andrzejczak
    maciek.andrzejczak
    Szanuję takie akcje i popieram w pełni, ale niestety ci, którzy takiego kursu potrzebują, na niego nie pójdą.
  10. Awatar użytkownika Jan.Kowalski338
    Jan.Kowalski338
    Offtopic: Czy komuś znikają jego komentarze pisane na portalu tablica-rejestracyjna.pl? Nie mam kamerki, mało jeżdżę, lecz czasem widuję złe zachowanie na drodze. W komentarzach nie używam wulgaryzmów tylko staram się konstruktywną krytykę, a mimo to po kilku godzinach (max 2 dni) komentarz znika. Czy jedyną formą komentarza, który nie byłby usunięty byłoby nagranie?
    Awatar użytkownika WielkiBetonowy
    WielkiBetonowy
    Kup kamerę dla świetego spokoju, zeby w razie kwasu wyjaśnić leszcza bez stresu w obecności policji. A jak masz czas, to wyczyny co lepszych kasztanów, ślij ma skrzynkę „stop agresji drogowej”. Pisanie ckliwych komci na portalu o tablicach ma połowiczny, bardzo ograniczony skutek. Podobnie jak wszelkie inne cywilizowane próby ogarniania żywiołu polskiego kierowcy. Niedasie. Na bohaterskiego husarza (w trupie tdi bądź leasingowanym pod korek golasie) działa tylko chomąto.
  11. Awatar użytkownika LeDomello
    LeDomello
    Jako kierowca mam staż zaledwie 9 lat. Dane mi było jeździć po całej Polsce i wielu krajach Europy. Miałem wrażenie przez te wszystkie lata, że w Polsce to chyba kultura kierowców się poprawia.

    Ale jak czytam te wszystkie komentarze, to wiele z nich bardzo próbuje mi uświadomić, jak się mylę...

    Wszystkim życzę rozwagi. Najlepszą pierwszą lekcją dla nas wszystkich (sam święty nie jestem) byłoby zacząć od poprawnego szacowania dzielących nas prędkości od innych pojazdów, mając na uwadze takie a takie zakresy prędkości. Dzięki tej informacji można znacznie lepiej zapanować nad dynamiką pojazdu i ogólnego przemieszczania się. Oczywiście pomijam tu kwestię lusterek, bo za kierownicą jesteśmy odpowiedzialni tylko za siebie, stąd właśnie zasada ograniczonego zaufania. I to właśnie ona jest jedną z podwalin pod stwierdzenie, że jedną z najważniejszych spraw jest odpowiedni DYSTANS.

    DYSTANS DO WSZYSTKIEGO, ŁĄCZNIE Z NOTORYCZNĄ OCENĄ WSZYSTKICH POZOSTAŁYCH KIEROWCÓW (pomijam typowo chamskie zachowania, których nie da się usprawiedliwić praktycznie niczym). (Edytowano)
  12. Awatar użytkownika PEREZ
    PEREZ
    Obowiązkowy kurs dla kierowców Arteona
    Awatar użytkownika GowPY
    GowPY
    Ogólnie służbowych aut marki Skoda i innych każda jazda autostrada to kilku takich gagatkow. Służbowa Octavka i 200 but w podłogę.
  13. Awatar użytkownika czcz
    czcz
    Przydałoby się dla minimum 80% kierowców. O ile zrozumieją:(
  14. Awatar użytkownika Victorarmy
    Victorarmy
    Jeszcze taka myśl mnie naszła a propos odległości od poprzedzającego pojazdu, przepis mówi, ze połowa metrów od prędkości, w efekcie mamy do czynienia z „karawaningiem”, bo ten z przodu za chu..a nie zjedzie na prawy pas, bo po co skoro ten z tylu jest daleko i porusza się z tą samą prędkością. Tak to przepis zamiast upłynnić ruch spowolnił go. Aaaa i jeszcze jedno zjawisko, z którą już mamy i będziemy mieć coraz częściej do czynienia.. samochody elektryczne.. jedziesz, a tu nagle pół autostrady jedzie 90km/h bo Tesla X za milion złotych jedzie eko, bo nie wie czy dojedzie. Już jest nawet takie powiedzenie, że jazda elektrykiem jest jak sraczka, nigdy nie wiesz czy dojedziesz. Tak wygląda wprowadzanie nieprzygotowanej (nomen omen słusznej) technologii na siłę. O tzw ekologii nie wspominam bo to historia na osobną dyskusję.
    Awatar użytkownika JLZ
    JLZ
    zajebiście się jeździ po Polsce na aktywnym tempomacie muszę powiedzieć. nie sposób usnąć przez ilość interwencji jak ktoś się ładnie włącza z prawego...
    zawsze mam wtedy wrażenie, że nie jest to technologia opracowana na nasze za ciasne drogi.
    kiedy nie ma większego ruchu jest jednak elegancko.
  15. Awatar użytkownika mk321
    mk321
    Coś podobnego w Warszawie?
  16. Awatar użytkownika linia_nocna
    linia_nocna
    Zmorą polskich autostrad jest jazda na zderzaku i mrugacze. Ludzie nie rozumieją, że wyprzedzając i nie mogąc wrócić bezpiecznie na prawy pas z powodu braku bezpiecznej odległości od poprzedzającego pojazdu to my jesteśmy na prawie. O zwykłej kulturze i ograniczeniach prędkości już nie wspominając. Dopóki nie zmienimy mentalności w narodzie to żadne szkolenia w tej kwestii nie pomogą.
    Awatar użytkownika Adam_C4
    Adam_C4
    Raczej Janusze lewego pasa, którzy zapominają zjechać do prawej i przez których występują niebezpieczne sytuacje. Nie mówię już o korzystaniu z lusterek
  17. Awatar użytkownika GowPY
    GowPY
    Co 2 Polak powinien udać się na taki kurs.
  18. Awatar użytkownika KarolinaJ2
    KarolinaJ2
    Ja się chętnie dowiem, jak się właściwie poruszać fragmentem A2 między Łodzią a Warszawą Prawy pas jest tak rozjeżdżony przez cieżarówki, że jedzie się jak po tarce. A dopuszczalna prędkość dalej 140, chociaż nikt rozsądny po takiej drodze nie będzie tyle jechał, bo skończy na barierkach albo co najmniej nabawi się bólu głowy. Po co naprawiać nawierzchnię? A potem się dziwić, że ludzie jeżdżą lewym.
  19. Awatar użytkownika Isharu
    Isharu
    Najgorzej spotkac pierdołe co jedzie 100km/h srodkowym pasem
    Albo 120 lewym i takie niemoty tamują ruch

    Najgorsi chyba i tak ci co jada lewym i w ostatnim momencie skrecaja na skrajny prawy bo do maczka trzeba zjechac
    Awatar użytkownika PEREZ
    PEREZ
    A jak jest najlepiej?
  20. Awatar użytkownika pablo_c
    pablo_c
    W programie:
    -jazda lewym pasem
    -poganianie światłami
    -jazda na zderzaku
    Dla właścicieli audi: jak być prawdziwym dupkiem.
    Awatar użytkownika JózefBąk
    JózefBąk
    Szkolący - właściciel BMW :-P (Edytowano)
Awatar użytkownika