Badanie markerów nowotworów dla niej /niego woj. śląskie  Śląskie Laboratoria Analityczne
772°Zakończono

Badanie markerów nowotworów dla niej /niego woj. śląskie Śląskie Laboratoria Analityczne

52zł100zł-48%
68
kwi 24.
Witam dzieciaki nie komentujcie.


Wstawiam to bo robiąc jedno badanie w moim przypadku oszczędziło mi to wiele pieniędzy które wydałbym na zdrowie.
Badanie dla niej



  • nabłonkowych jajnika
  • trzonu macicy
  • trzustki
  • dróg żółciowych
  • wątroby i żołądka


lub Badanie dla niego


  • prostaty
  • gruczolaka prostaty
  • trzustki
  • dróg żółciowych
  • wątroby i żołądka


unkty pobrań krwi













Aktualizacje społecznościowe

Grupy

Najlepsze komentarze
Szponix24/04/2019 09:29

Nie rozumiem? Twierdzisz że nie ma sensu robić tych badań? O.o


Tak, nie ma sensu robić tych badań. Markery nowotworowe nie są swoiste co oznacza, że mogą być podwyższone nie tylko w nowotworach. Mają głównie zastosowanie przy ocenie leczenia nowotworów czy obserwowania wznowy. Jest to zwykłe wyciąganie od ludzi pieniędzy.
Potwierdzone badaniami jest tylko robienie cytologii, mammografii, kolonoskopii. Lepiej regularnie się badać przy jakichkolwiek niepokojących objawach.
" Witam dzieciaki nie komentujcie.

Wstawiam to bo robiąc jedno badanie w moim przypadku oszczędziło mi to wiele pieniędzy które wydałbym na zdrowie. "

nie nie i jeszcze raz nie. te markery są po to aby je badać regularnie w grupach ryzyka i tylko wtedy mają one udowodnioną wartość diagnostyczną. Jednorazowe badanie nic nie da, to nie służy do tego ale skoro jesteś taki nie-dzieciak to chyba takie rzeczy wiesz? a może to po prostu reklama...
Szponix24/04/2019 09:29

Nie rozumiem? Twierdzisz że nie ma sensu robić tych badań? O.o


Z tego co wiem, to badania markerów nowotworowych mogą często dawać wyniki fałszywie dodatnie, dlatego nie robi ich się ot tak sobie.

W zasadzie są trzy wskazania do tych badań:
1. po zakończonym leczeniu nowotworu, żeby sprawdzić, czy nie ma nawrotu,
2. jak ktoś już jest chory, aby określić zaawansowanie choroby,
3. jak już jest ktoś chory i w trakcie leczenia, to badanie te pozwala kontrolować przebieg leczenia.

Robienie sobie tych badań jednorazowo, tak dla jaj, ma średni sens, żaden lekarz tego nie zaleca, a wyniki mogą tylko napędzić stracha.
Jak dla mnie ta wstawka to zwykła próba reklamy.
68 Komentarzy
Popraw trochę formatowanie dla lepszego odbioru. Za takie akcje plus.
Pozdrawiam i każdemu zdrowia życzę!
" Witam dzieciaki nie komentujcie.

Wstawiam to bo robiąc jedno badanie w moim przypadku oszczędziło mi to wiele pieniędzy które wydałbym na zdrowie. "

nie nie i jeszcze raz nie. te markery są po to aby je badać regularnie w grupach ryzyka i tylko wtedy mają one udowodnioną wartość diagnostyczną. Jednorazowe badanie nic nie da, to nie służy do tego ale skoro jesteś taki nie-dzieciak to chyba takie rzeczy wiesz? a może to po prostu reklama...
Minus za opis.
ciuchcia12124/04/2019 09:21

" Witam dzieciaki nie komentujcie.Wstawiam to bo robiąc jedno badanie w …" Witam dzieciaki nie komentujcie.Wstawiam to bo robiąc jedno badanie w moim przypadku oszczędziło mi to wiele pieniędzy które wydałbym na zdrowie. "nie nie i jeszcze raz nie. te markery są po to aby je badać regularnie w grupach ryzyka i tylko wtedy mają one udowodnioną wartość diagnostyczną. Jednorazowe badanie nic nie da, to nie służy do tego ale skoro jesteś taki nie-dzieciak to chyba takie rzeczy wiesz? a może to po prostu reklama...


Nie rozumiem? Twierdzisz że nie ma sensu robić tych badań? O.o
Szponix24/04/2019 09:29

Nie rozumiem? Twierdzisz że nie ma sensu robić tych badań? O.o


Tak, nie ma sensu robić tych badań. Markery nowotworowe nie są swoiste co oznacza, że mogą być podwyższone nie tylko w nowotworach. Mają głównie zastosowanie przy ocenie leczenia nowotworów czy obserwowania wznowy. Jest to zwykłe wyciąganie od ludzi pieniędzy.
Potwierdzone badaniami jest tylko robienie cytologii, mammografii, kolonoskopii. Lepiej regularnie się badać przy jakichkolwiek niepokojących objawach.
Szponix24/04/2019 09:29

Nie rozumiem? Twierdzisz że nie ma sensu robić tych badań? O.o


Z tego co wiem, to badania markerów nowotworowych mogą często dawać wyniki fałszywie dodatnie, dlatego nie robi ich się ot tak sobie.

W zasadzie są trzy wskazania do tych badań:
1. po zakończonym leczeniu nowotworu, żeby sprawdzić, czy nie ma nawrotu,
2. jak ktoś już jest chory, aby określić zaawansowanie choroby,
3. jak już jest ktoś chory i w trakcie leczenia, to badanie te pozwala kontrolować przebieg leczenia.

Robienie sobie tych badań jednorazowo, tak dla jaj, ma średni sens, żaden lekarz tego nie zaleca, a wyniki mogą tylko napędzić stracha.
Jak dla mnie ta wstawka to zwykła próba reklamy.
@ciuchcia121 Jeżeli mamy niepokojące objawy to badanie markerów daje nam pewność w przypadku zdiagnozowania choroby. Zwykłe badanie przy dobrym stanie zdrowia też nam dużo pomoże, ponieważ w przypadku podwyższonych norm da nam sygnał, że coś się dzieje w naszym organizmie. Najważniejsza jest kontrola. Takimi wpisami sugerujesz, że należy odpuścić badanie, bo ono nic nie znaczy. Potem dziwimy się, że śmiertelność przez nowotwory jest taka wysoka jak społeczeństwo dalej cechuje się wysoką ignorancją.
ciuchcia12124/04/2019 09:21

" Witam dzieciaki nie komentujcie.Wstawiam to bo robiąc jedno badanie w …" Witam dzieciaki nie komentujcie.Wstawiam to bo robiąc jedno badanie w moim przypadku oszczędziło mi to wiele pieniędzy które wydałbym na zdrowie. "nie nie i jeszcze raz nie. te markery są po to aby je badać regularnie w grupach ryzyka i tylko wtedy mają one udowodnioną wartość diagnostyczną. Jednorazowe badanie nic nie da, to nie służy do tego ale skoro jesteś taki nie-dzieciak to chyba takie rzeczy wiesz? a może to po prostu reklama...


Powiem zrobione dodatkowo operacja wycięte po sprawie szybko się odbyło okazał się nie złośliwy
Granitoid2 g, 31 min

Komentarz usunięty


Każdy z nas ma raka. Tylko nie u każdego się uaktywni. To badanie pozwoli wykryć jego aktywność. Szkoda że u mnie niema.
Pamiętajcie też, że małe prywatne firemki potem zonglują waszymi danymi genetycznymi. Za 50 zł i niepewne wyniki oddajecie buk wie komu info o swoim genomie+wszystkie dane personalne. To znacznie większe ryzyko niż sprzedanie adresu i telefonu za próbkę karmy dla kota A te dane wyciekają, zostają przekazywane dalej, tylko nikt się tym chwali jak Morele. Prywatny sektor medyczny o profilu genetycznym to w Polsce jeszcze dżungla. Zarówno pod kątem bezpieczeństwa danych, jak i wmawiania ludziom, że zdrowy człowiek bez objawów powinien wejść z ulicy i zrobić markery. Te wyniki nic wam nie powiedzą, w necie też nie znajdziecie podpowiedzi. To nie ob podwyższone lub nie. Musi to zobaczyć lekarz i to nie rodzinny, bo jeden podwyższony marker może świadczyć o pięciu chorobach lub o niczym.
Edytowane przez: "Caramilla" kwi 24.
NiestandardoweOferty14 min

Powiem zrobione dodatkowo operacja wycięte po sprawie szybko się odbyło ok …Powiem zrobione dodatkowo operacja wycięte po sprawie szybko się odbyło okazał się nie złośliwy



a po polsku mozna?
Badumtsss31 min

Tak, nie ma sensu robić tych badań. Markery nowotworowe nie są swoiste co o …Tak, nie ma sensu robić tych badań. Markery nowotworowe nie są swoiste co oznacza, że mogą być podwyższone nie tylko w nowotworach. Mają głównie zastosowanie przy ocenie leczenia nowotworów czy obserwowania wznowy. Jest to zwykłe wyciąganie od ludzi pieniędzy.Potwierdzone badaniami jest tylko robienie cytologii, mammografii, kolonoskopii. Lepiej regularnie się badać przy jakichkolwiek niepokojących objawach.


Moja dziewczyna, która pracuje w labolatorium mówi tak samo
Granitoid24/04/2019 09:35

@ciuchcia121 Jeżeli mamy niepokojące objawy to badanie markerów daje nam pe …@ciuchcia121 Jeżeli mamy niepokojące objawy to badanie markerów daje nam pewność w przypadku zdiagnozowania choroby. Zwykłe badanie przy dobrym stanie zdrowia też nam dużo pomoże, ponieważ w przypadku podwyższonych norm da nam sygnał, że coś się dzieje w naszym organizmie. Najważniejsza jest kontrola. Takimi wpisami sugerujesz, że należy odpuścić badanie, bo ono nic nie znaczy. Potem dziwimy się, że śmiertelność przez nowotwory jest taka wysoka jak społeczeństwo dalej cechuje się wysoką ignorancją.


takie badanie jako przesiew (tak tutaj zostało wstawione) to bardzo duże ryzyko wyników fałszywie dodatnich jak i fałszywie ujemnych. Ryzyko zaniechania dalszych badań w skutek myśli, że skoro nic nie wyszło to jestem zdrów i ryzyko nadmiernych interwencji jeżeli wyjdzie coś powyżej norm jest bardzo duże. Dlatego wstawianie tego w taki sposób wraz z nieumiejętnym opisem wynikającym z braku wiedzy powinno spotkać się z krytyką, szczególnie zdanie w którym napisałeś że mając niepokojące objawy badanie markerów daje pewność zdiagnozowania choroby. Nie daje, pewność zdiagnozowania to najczęściej patomorfologia po biopsji. Markery to przydatna w diagnostyce sprawa ale na określonych warunkach, których w opisie zabrakło. Kontrola jest najważniejsza, ale to co tutaj wychwalacie nie służy do kontroli w taki sposób jaki opisaliście.
Tylko i wyłącznie podstawowe badania obrazowe, regularnie. Markery owszem, ale później. Natomiast dostaję białej gorączki i krew mnie nagła zalewa. Zdaję sobie sprawę z tego, że przemysł farmaceutyczny jest najpotężniejszym na świecie i bardziej "opłaca" się leczyć, niż zapobiegać. Na litość, PROFILAKTYKA!!! Moim zdaniem, jeżeli ktoś jest w grupie ryzyka, albo właśnie u kogoś w rodzinie (w linii prostej) zdiagnozowano nowotwór, to listem poleconym za potwierdzeniem odbioru, powinien dostać nakaz wykonania badań. Problem jest w tym, że jeżeli dalej będą nas mieć za nic jak tylko woły robocze, to za chwilę te woły zdechną, bądź wyjadą tam, gdzie się będzie o nie dbać. Wdech i wydech. Proszę wybaczyć, uniosłem się.
szkoda że nie w krako.
Caramilla24/04/2019 10:03

Pamiętajcie też, że małe prywatne firemki potem zonglują waszymi danymi gen …Pamiętajcie też, że małe prywatne firemki potem zonglują waszymi danymi genetycznymi. Za 50 zł i niepewne wyniki oddajecie buk wie komu info o swoim genomie+wszystkie dane personalne. To znacznie większe ryzyko niż sprzedanie adresu i telefonu za próbkę karmy dla kota A te dane wyciekają, zostają przekazywane dalej, tylko nikt się tym chwali jak Morele. Prywatny sektor medyczny o profilu genetycznym to w Polsce jeszcze dżungla. Zarówno pod kątem bezpieczeństwa danych, jak i wmawiania ludziom, że zdrowy człowiek bez objawów powinien wejść z ulicy i zrobić markery. Te wyniki nic wam nie powiedzą, w necie też nie znajdziecie podpowiedzi. To nie ob podwyższone lub nie. Musi to zobaczyć lekarz i to nie rodzinny, bo jeden podwyższony marker może świadczyć o pięciu chorobach lub o niczym.



Co realnie tym ryzykuję? Co komu po moim genomie i danych?
ciuchcia12124/04/2019 10:04

takie badanie jako przesiew (tak tutaj zostało wstawione) to bardzo duże r …takie badanie jako przesiew (tak tutaj zostało wstawione) to bardzo duże ryzyko wyników fałszywie dodatnich jak i fałszywie ujemnych. Ryzyko zaniechania dalszych badań w skutek myśli, że skoro nic nie wyszło to jestem zdrów i ryzyko nadmiernych interwencji jeżeli wyjdzie coś powyżej norm jest bardzo duże. Dlatego wstawianie tego w taki sposób wraz z nieumiejętnym opisem wynikającym z braku wiedzy powinno spotkać się z krytyką, szczególnie zdanie w którym napisałeś że mając niepokojące objawy badanie markerów daje pewność zdiagnozowania choroby. Nie daje, pewność zdiagnozowania to najczęściej patomorfologia po biopsji. Markery to przydatna w diagnostyce sprawa ale na określonych warunkach, których w opisie zabrakło. Kontrola jest najważniejsza, ale to co tutaj wychwalacie nie służy do kontroli w taki sposób jaki opisaliście.


Markery to jedno z narzędzi do poprawnego wykrycia choroby nowotworowej. Nie ma czegoś takiego jak wyniki fałszywie ujemne. Albo mieszczą się w normie albo są podwyższone. Jeżeli są podwyższone to albo przez chorobę albo np. jak w niektórych przypadkach przez wytężony wysiłek fizyczny. WSZYSTKIE wyniki trzeba skonsultować z lekarzem specjalistą. Ktoś kto ma olać i tak by nawet nie zrobił tych badań, a reszta, która jest świadoma może się profilaktycznie zbadać. Badanie daje pewność, masz prosty przykład. Nowotwór jądra. Jądro nie boli, nie jest nawet powiększone. Po wykonaniu markerów nowotworowych widzimy podwyższone wartości. Po samych markerach widzimy z czym mamy do czynienia. Nieumiejętnie robisz zamieszanie. To o czym wspominasz to wynik histopatologiczny, który klasyfikuje nam nowotwór. Pewność masz gdy zrobisz markery i TK. Wtedy widzisz postęp choroby. Markery nowotworowe to pierwszy bodziec, najłatwiejszy do zbadania.
CeeRIPe24/04/2019 10:18

Tylko i wyłącznie podstawowe badania obrazowe, regularnie. Markery owszem, …Tylko i wyłącznie podstawowe badania obrazowe, regularnie. Markery owszem, ale później. Natomiast dostaję białej gorączki i krew mnie nagła zalewa. Zdaję sobie sprawę z tego, że przemysł farmaceutyczny jest najpotężniejszym na świecie i bardziej "opłaca" się leczyć, niż zapobiegać. Na litość, PROFILAKTYKA!!! Moim zdaniem, jeżeli ktoś jest w grupie ryzyka, albo właśnie u kogoś w rodzinie (w linii prostej) zdiagnozowano nowotwór, to listem poleconym za potwierdzeniem odbioru, powinien dostać nakaz wykonania badań. Problem jest w tym, że jeżeli dalej będą nas mieć za nic jak tylko woły robocze, to za chwilę te woły zdechną, bądź wyjadą tam, gdzie się będzie o nie dbać. Wdech i wydech. Proszę wybaczyć, uniosłem się.



Mógłbyś napisać jakie badania warto robić sobie regularnie? Czy są na NFZ czy trzeba prywatnie?
Badumtsss24/04/2019 09:35

Tak, nie ma sensu robić tych badań. Markery nowotworowe nie są swoiste co o …Tak, nie ma sensu robić tych badań. Markery nowotworowe nie są swoiste co oznacza, że mogą być podwyższone nie tylko w nowotworach. Mają głównie zastosowanie przy ocenie leczenia nowotworów czy obserwowania wznowy. Jest to zwykłe wyciąganie od ludzi pieniędzy.Potwierdzone badaniami jest tylko robienie cytologii, mammografii, kolonoskopii. Lepiej regularnie się badać przy jakichkolwiek niepokojących objawach.


mammografia jest malo skutecznym badaniem. w austrii chyba całkowicie z niej zrezygnowali właśnie ze względu na małą skuteczność w stosunku do kosztów. uznali ze lepsza jest samokontrola a potem ewentualnie badanie usg.
0la24/04/2019 10:32

Co realnie tym ryzykuję? Co komu po moim genomie i danych?



To, ze dla ciebie nie maja one wartosci nie znaczy, ze dla kogos innego tez nie.
Po co na polce w sklepie 4 rodzaje masla skoro ty kupujesz jeden? Komu sa potrzebne pozostale 3?
Prześlij Komentarz
Avatar
@
    Tekst