Niestety, ta okazja już wygasła
ASUS ZenBook 14 UM433IQ R7-4700U/16GB/1TB/W10 MX350
348° Zakończono

ASUS ZenBook 14 UM433IQ R7-4700U/16GB/1TB/W10 MX350

4.799zł5.299zł-9%x-kom Okazje
18
sie 4. 2020

Ta okazja już wygasła. Oto kilka opcji, które mogą Cię zainteresować:

AMD Ryzen 7 4700U (8 rdzeni, 8 wątków, 2.00–4.10 GHz, 8 MB cache)
test procesora na purepc (Przejdź do testu)

16 GB (SO-DIMM LPDDR4x, 4266MHz)

SSD M.2 PCIe 1024 GB

1920 x 1080 (FullHD) - 14 cali (ponad 80% srgb) (według PurePC)

NVIDIA GeForce MX350 (2048 MB GDDR5)
AMD Radeon Graphics

Kamera na podczerwień (Obsługuje Windows Hello) 1.0 Mpix

Waga 1,18 kg (z baterią)

Kod producenta
UM433IQ-A5023T

Aktualizacje społecznościowe
X-kom OkazjeX-kom kody rabatowe
Najlepsze komentarze
Fajna opcja na przenośnego lapka z mocnym procesorem z naciskiem na mobilność (waga 1.18 kg). Jakość wykonania, jak w Zenbookach, na wysokim poziomie i nie kojarzę udanego konkurenta (Acer Swift ma różne opinie). Jedyna rzecz do przyczepienia się to fakt, że MX350 jest porównywalny z nowymi zintegrowanymi układami w Ryzenach...

16GB RAM obowiązkowe w Zenbooku, bo są wlutowane do płyty, dlatego ciężko polecić wersję 8GB.
18 Komentarzy
o tysiaka za duzo
Fajna opcja na przenośnego lapka z mocnym procesorem z naciskiem na mobilność (waga 1.18 kg). Jakość wykonania, jak w Zenbookach, na wysokim poziomie i nie kojarzę udanego konkurenta (Acer Swift ma różne opinie). Jedyna rzecz do przyczepienia się to fakt, że MX350 jest porównywalny z nowymi zintegrowanymi układami w Ryzenach...

16GB RAM obowiązkowe w Zenbooku, bo są wlutowane do płyty, dlatego ciężko polecić wersję 8GB.
miguelos04/08/2020 13:09

o tysiaka za duzo


W sumie ... to mamy jakąś bezpośrednią alternatywę na polskim rynku oprócz Acer Swifta 3?
Chyba lepiej poczekac na HP Envy z Ryzenem powinien wyniesc wlasnie ten 1000zl mniej.
Gdzie te ryzeny 4800u ja sie pytam
mikesz555504/08/2020 13:44

Gdzie te ryzeny 4800u ja sie pytam


UUUUUU to poczekamy pewnie - btw. świetny proces 15 W!!
bartiz1204/08/2020 13:10

Fajna opcja na przenośnego lapka z mocnym procesorem z naciskiem na …Fajna opcja na przenośnego lapka z mocnym procesorem z naciskiem na mobilność (waga 1.18 kg). Jakość wykonania, jak w Zenbookach, na wysokim poziomie i nie kojarzę udanego konkurenta (Acer Swift ma różne opinie). Jedyna rzecz do przyczepienia się to fakt, że MX350 jest porównywalny z nowymi zintegrowanymi układami w Ryzenach...16GB RAM obowiązkowe w Zenbooku, bo są wlutowane do płyty, dlatego ciężko polecić wersję 8GB.


Niestety nie jest tak różowo. Sprostujmy więc. Procesor jest naprawdę fajny, ale w Asusie coś spaprali i wydajnością mocno ustępuje Swiftowi 3. Tutaj dochodzimy do sytuacji takiej, jaka miała miejsce z i5-8250u - w niektórych modelach chodził na solidnych obrotach i osiągał wyniki typu 700 pkt w CB15. W innych nie wykraczał poza 500. Były takie, gdzie przez chwilę działał ok, aby po kilku minutach odnotować spadek o 30%. Gdy zobaczyłem jakieś testy tego Asusa, to okazało się, że sprawa wygląda podobnie. Co ciekawe - nie chłodzenie jest tutaj problemem, a limity prądowe. Być może da się to odblokować przez ryzenAdj czy coś podobnego (były takie programy dla ryzenów 2xxx oraz 3xxx).

Co do MX350 - nie masz racji. O ile MX250 był rebrandingiem MX150, to MX350 oparta jest na innym układzie. To w zasadzie lekko przycięty GTX1050, więc wydajnością przebija Vegę z Ryzena 7. GPU tego procka jest pomiędzy 10W a 25W wersją MX250.

Tak więc jeśli ktoś lubi pograć, to Asus wydaje się lepszą opcją. Jeśli cenimy maksymalną wydajność procesora w ultrabooku, to jednak Swift.
darks8604/08/2020 14:28

Niestety nie jest tak różowo. Sprostujmy więc. Procesor jest naprawdę faj …Niestety nie jest tak różowo. Sprostujmy więc. Procesor jest naprawdę fajny, ale w Asusie coś spaprali i wydajnością mocno ustępuje Swiftowi 3. Tutaj dochodzimy do sytuacji takiej, jaka miała miejsce z i5-8250u - w niektórych modelach chodził na solidnych obrotach i osiągał wyniki typu 700 pkt w CB15. W innych nie wykraczał poza 500. Były takie, gdzie przez chwilę działał ok, aby po kilku minutach odnotować spadek o 30%. Gdy zobaczyłem jakieś testy tego Asusa, to okazało się, że sprawa wygląda podobnie. Co ciekawe - nie chłodzenie jest tutaj problemem, a limity prądowe. Być może da się to odblokować przez ryzenAdj czy coś podobnego (były takie programy dla ryzenów 2xxx oraz 3xxx). Co do MX350 - nie masz racji. O ile MX250 był rebrandingiem MX150, to MX350 oparta jest na innym układzie. To w zasadzie lekko przycięty GTX1050, więc wydajnością przebija Vegę z Ryzena 7. GPU tego procka jest pomiędzy 10W a 25W wersją MX250. Tak więc jeśli ktoś lubi pograć, to Asus wydaje się lepszą opcją. Jeśli cenimy maksymalną wydajność procesora w ultrabooku, to jednak Swift.


Dzięki za sprostowania. W takim razie MX350 brzmi naprawdę ciekawie i fajnie, że Nvidia coś ruszyła również w bazowych modelach swoich układów mobilnych.

Pamiętam Węgierski test tego Asusa (tuż po premierze, nie mogę znaleźć na reddicie) gdzie po podkręceniu TDP procka na 25W wskoczył on w benchmarkach między i7-9750H a i9-9980H. To była jedna z pierwszych recenzji i wówczas utwierdziła mnie w przekonaniu, że najpewniej Ryzen 4800HS albo 4800U to najlepsze procesory z tej linii.

Jest powód, dla którego w Zenbookach (nie Pro) nie było w ogóle 6 rdzeniowej energooszczędnej i7

Prawda jest taka, że laptop ten staram się w miarę pozytywnie oceniać ze względu na procesor. Już prawie pół roku od premiery Ryzenów mija a nadal brak laptopów flagowych, a jedynie bardzo mocne średniaki (Asus G14 czy ten Zenbook).
bartiz1204/08/2020 14:49

Dzięki za sprostowania. W takim razie MX350 brzmi naprawdę ciekawie i f …Dzięki za sprostowania. W takim razie MX350 brzmi naprawdę ciekawie i fajnie, że Nvidia coś ruszyła również w bazowych modelach swoich układów mobilnych.Pamiętam Węgierski test tego Asusa (tuż po premierze, nie mogę znaleźć na reddicie) gdzie po podkręceniu TDP procka na 25W wskoczył on w benchmarkach między i7-9750H a i9-9980H. To była jedna z pierwszych recenzji i wówczas utwierdziła mnie w przekonaniu, że najpewniej Ryzen 4800HS albo 4800U to najlepsze procesory z tej linii. Jest powód, dla którego w Zenbookach (nie Pro) nie było w ogóle 6 rdzeniowej energooszczędnej i7 Prawda jest taka, że laptop ten staram się w miarę pozytywnie oceniać ze względu na procesor. Już prawie pół roku od premiery Ryzenów mija a nadal brak laptopów flagowych, a jedynie bardzo mocne średniaki (Asus G14 czy ten Zenbook).


Asus G14 nie jest taką złą opcją. W cenie poniżej 5k da się kupić model Ryzen 5 4600H z GTX 1650. Niby 6 rdzeni, ale 12 wątków i 35/45W. Karta graficzna też znacznie mocniejsza. Stąd też taki Asus wcale nie wygląda na moje oko aż tak bardzo atrakcyjnie. Pełne laptopowe Ryzeny 5 osiągami nawet lekko przebijają Ryzena 7 4700U.
darks8604/08/2020 15:43

Asus G14 nie jest taką złą opcją. W cenie poniżej 5k da się kupić model Ryz …Asus G14 nie jest taką złą opcją. W cenie poniżej 5k da się kupić model Ryzen 5 4600H z GTX 1650. Niby 6 rdzeni, ale 12 wątków i 35/45W. Karta graficzna też znacznie mocniejsza. Stąd też taki Asus wcale nie wygląda na moje oko aż tak bardzo atrakcyjnie. Pełne laptopowe Ryzeny 5 osiągami nawet lekko przebijają Ryzena 7 4700U.


Z ROGiem G14 wyszedłem z założenia, że ktoś szuka jednak coś ultra ultra przenośnego pod dokumenty czy studia - dlatego też osoba ta skłaniałaby się w stronę 1.2kg Zenbooka czy Swifta zamiast 1.6 kg nieco grubszego ROGa. Przynajmniej tak mi się wydaje...

Bazowy Rog G14 w cenie poniżej 5k jest moim faworytem obecnie na rynku i bardzo łatwy do polecenia... O ile ma się cierpliwość na czekanie. Model nadal lekki i świetnie wykonany - sam mam Asus pozycjonuje go jako wysoki segment średni i to przytoczyłem, ale moim zdaniem jest to komputer na miarę flagowca z może dwoma kompromisami / oszczędnościami, gdzie jeden z nich wynika z niedostępności w Polsce wersji z matrycą QHD (chociaż wersja 1080p jest nadal dobra, a w standardach Ryzenów nawet bardzo dobra).

Drugim to jest podświetlenie klawiatury w wersji białej... co szczerze mówiąc mało mnie obchodzi. Jeżeli w pokoju jest na tyle jasno, że nadal widzę klawisze, to wyłączam podświetlenie. Jeżeli jest jest w pomieszczeniu naprawdę ciemno, to nawet to słabe podświetlenie jest bardzo dobrze widoczne. A 98% pisania i tak nie patrzę na klawiaturę. To tylko moja opinia

Dlaczego flagowiec? Dobra / bardzo dobra klawiatura (kwestia subiektywna, mnie lepiej pisze się na czymś Thinkpadowym, koleżanka woli klawiaturę z ROGa), touchpad (krytykowany czasem w recenzjach, nie mam pojęcia za co, gdyż jest to jeden z najlepszych z którym się obchodziłem), rewelacyjne głośniki (dźwięk spokojnie porównywalny do MacBooka - ludzie którym puszczam muzykę są zdumieni że z laptopa może być taka głębia dźwięku i słyszalny bass), obudowa (tak, spód jest plastikowy, ale magnezowa powierzchnia robocza robi mega dobrze wrażenie, a plastik na spodzie jest bardzo dobrej jakości i spasowany), nie wspomnę już o stosunku masy do mocy.....

Największą wadą ROGA jest raczej to, że trzeba trochę przy nim się pobawić aby osiągnąć 10h czasu na baterii, lepsza kulturę pracy, lepszy dźwięk z głośników i lepsze temperatury w grach. Moim zdaniem jest to dobry kompromis patrząc na to, że w mega mega dobrej cenie ma się maszynę zdolna zastąpić stacjonarkę (muszę wystawić swoją na sprzedaż!)... W lekkiej obudowie 1.6 kg. Idealny sprzęt dla tzw. power usera który będzie umiał zaktualizować sterowniki czy wyłączyć GPU Nvidii w trybie bateryjnym.

Ostatnio wysoka wersja (Ryzen 4800H, dysk 1TB, RTX 2060) była w Euro za 5800. Bazowa z R5 4600H i GTX 1650Ti bywała za 4500. Mi w ogóle się poszczęściło bo wersję za 5800 kupiłem z outletu Euro za 5260. Przy podłączenie ekranu po hdmi nie mogę regulować jasności ekranu wbudowanego - według Reddita to problem po stronie hardware i może wkrótce się zbiorę aby wysłać ROGa do serwisu gwarancyjnego... Póki co nie chce mi się

Widzisz, co żeś narobił.... Zacząłeś temat o ROG G14 i musiałem po raz kolejny się rozpisać o tym sprzęcie
Edytowane przez: "bartiz12" sie 4.
darks8604/08/2020 15:43

Asus G14 nie jest taką złą opcją. W cenie poniżej 5k da się kupić model Ryz …Asus G14 nie jest taką złą opcją. W cenie poniżej 5k da się kupić model Ryzen 5 4600H z GTX 1650. Niby 6 rdzeni, ale 12 wątków i 35/45W. Karta graficzna też znacznie mocniejsza. Stąd też taki Asus wcale nie wygląda na moje oko aż tak bardzo atrakcyjnie. Pełne laptopowe Ryzeny 5 osiągami nawet lekko przebijają Ryzena 7 4700U.


Teraz tak myślę, to może i rzeczywiście - jeżeli ktoś szuka sprzętu ultra przenośnego, to waga 1.2kg a 1.6 kg będzie i tak śmiesznie niska. Priorytetem mogą być będą bardziej wymiary (13 cali - żeby weszło do mniejszej torby?)
ZenBook mają chyba najlepszy touchpad na jakim pracowałem, to też zaleta. Testowałem na UX433FN. Mobilność 13" i waga 1,2kg też na +. Minus to brak gniazda na pamięć, więc warto od razu się dobrze zastanowić.
Naprawdę kupiłbym zenbooka gdyby nie brak modemu i anten lte oraz slotu na kartę sim...
Niby fajny, tylko po co dopłacać prawie 2000 zł do Vivobooka?

miguelos04/08/2020 13:09

o tysiaka za duzo


No nie da się ukryć.
Edytowane przez: "Ozzie89" sie 6.
Avatar
Usunięty20686
Ktoś coś o matrycy?
ta konfiguracja jest warta połowę ceny

te 8 rdzeni jest zupełnie bez sensu, bo po chwili większego obciążenia taktowanie spada do takiego poziomu, że normalny, zwykły 4-rdzeniowiec zapewni taką samą wydajność
Dokladnie, pytacie o alternatywy, a sam Asus ją ma, i to o wiele tańsza, tzn. nowe Vivobooki. Ustępują przede wszystkim mocno średnim ekranem.
Ktoś może jest zorientowany w temacie komputerów 2 w 1? Szukam lapka z mocną baterią, dotykowym ekranem (wraz z rysikiem do robienia notatek) oraz podobnymi do tego Zenbooka podzespołami (ryzen 7 lub 5, albo ew. i7 10 gen + 16gb ram + jakaś karta graficzna, lepsza od zintegrowanej). Zależy mi również na długim czasie pracy na baterii.
Prześlij Komentarz
Avatar
@
    Tekst