Niestety, ta okazja wygasła 5 minut temu.
165°
Opublikowano 3 dni temu

Aparat Panasonic Lumix GH6 - flagowy bezlusterkowiec z matrycą mikro 4/3

6 344,95zł7 299zł-13%
29,95zł ·
Awatar użytkownika uniqueid
Opublikowane przez
uniqueid
Dołączył w 2020
2
25

O tej okazji

Ta okazja już wygasła. Oto kilka opcji, które mogą Cię zainteresować:

Jest to aparat/kamera, który pełnię możliwości da osobom zajmującym się wideografią profesjonalnie lub półprofesjonalnie, lub osobom z takimi aspiracjami. Nie jest to sprzęt, który jest jakimś tanim i wybitnym wyborem dla początkujących (aczkolwiek nawet gdy zaczynasz to z wyjątkiem dalekiego od doskonałości autofocusa, jest to aparat który nie zestarzeje się przez długie lata i długo ograniczeniem będą umiejętności operatora, a nie zakres funkcji aparatu), więc odsyłam przede wszystkim do specyfikacji i testów i zostawię tutaj kilka kluczowych smaczków dla osób siedzących głębiej w temacie.

Sam kupowałem go w czerwcu, gdy cena body około 9000 zł była ceną bardzo atrakcyjną. Od paru tygodni ceny spadają, aktualnie już drugi lub trzeci raz można upolować go w promocji w zaufanym FotoPlus za 7299 zł (fotoplus.pl/akc…062), lecz nigdy nie było to jeszcze obecne mniej niż 6400 zł. Jeśli wolicie zostawić swoje pieniądze w FotoPlus, szczególnie gdy chcecie kupić aparat wraz z dodatkowym sprzętem lub potrzebujecie leasingu, to odezwijcie się do nich, może uda się Wam jeszcze wynegocjować dodatkowy rabat i ostatecznie wyjdzie to Wam lepiej niż na iBOODzie. Czasami można też trafić na atrakcyjną ofertę open-boxa w niemieckim Amazon Warehouse, ale nie widziałem tam nigdy niższej niższej ceny niż 6800 zł (jest tam jakiś aktualnie w takiej cenie).

Specyfikacja - panasonic.com/pl/…tml

Testy/filmy - m.in. sporo filmów od Micro Four Nerds (youtube.com/@Mi…gh6) czy Geeky Nerdy Tech na YouTube

Zalety:
- wewnętrzne nagrywanie 5.7K 30p open-gate (4:3) 10bit 4:2:0 LongGOP
- wewnętrzne nagrywanie 4K 60p (bez cropa!) 10bit 4:2:2, 120p 4:2:0 (ALL-I, LongGOP) nadpróbkowane z 6K
- wewnętrzne nagrywanie ProRes w 4K 60p na kartę CFexpress typu B (koszt około 700 zł za 512GB od Angelbirda) oraz zewnętrzne po USB-C
- po HDMI ProRes RAW z rekorderami od Atomosa, BRAW z Blackmagic Video Assist
- dwa sloty - jeden CFExpress typu B, drugi SD (polecam V90 albo V60 do nagrywania w ALL-I)
- świetna stabilizacja, jeszcze lepsza w połączeniu z obiektywami Lumix z Power OIS
- dobra ergonomia, wygodny grip, wiele programowalnych przycisków w tym dwa na przedniej ściance
- aparat nie jest lekki (około 800g) i mały, ale w połączeniu z zazwyczaj lekkimi i małymi obiektywami systemu mikro 4/3 tworzy bardzo przenośny wół roboczy
- uszczelniona obudowa
- aktywne chłodzenie - efektywnie brak limitu nagrywania niezależnie od pogody

Wady:
- słaby autofocus - zawiódł mnie pare razy i zazwyczaj trzeba dostroić ustawienia AF i dobrać odpowiedni tryb (duży plus za elastyczność ustawień), lecz dla większej kontroli poszedłem w bezprzewodowy systemem follow focus od SmallRig, aby zniwelować skutki

12.09 miał premierę Lumix G9II (fotograficzny flagowiec) dostępny w przedsprzedaży (wysyłka prawdopodobnie w listopadzie, ja już czekam na swojego w kolejce) za 8699 zł (FotoPlus, Fotoforma, Cyfrowe.pl i nie tylko), który w końcu wprowadza do linii Lumix G autofocus oparty o detekcję fazy (youtube.com/res…gh6), lecz nie będzie miał aktywnego chłodzenia, slotu na karty CFexpress czy mniej uchylny ekran. GH7, czyli bezpośredni następca GH6 jako filmowy flagowiec, przewidywany jest w przyszły roku, na razie bez konkretów.

W ofercie również ze świetnym obiektywem uniwersalnym Panasonic Leica 12-60 mm f2.8-4 (odpowiednik 24-120 mm na pełnej klatce) za 9059,95 zł (najtaniej w FotoPlus za 9999 zł) - ibood.com/pl/…959. A także inne modele Lumix (G9, G100, S1R, dawno niewidziany w sklepach BGH1, BGS1):
ibood.com/pl/…336

Uprzedzając pytania o sprzedawcę - dyskusje na temat iBOODa pojawiają się pod wieloma wstawkami na Pepperze, w razie obaw warto poszukać i poczytać. Osobiście zrealizowałem u nich kilkanaście zamówień w przeciągu kilku lat (w tym słuchawki, telefon, tablet, gimbal) i nie miałem z nimi żadnego problemu. Bezproblemowa możliwości uzyskania faktury VAT - przerabiane wielokrotnie. Należy tylko założyć drugie konto nad dane firmowe, jeśli mamy już u nich konto prywatne. Faktura VAT 23% wystawiana przez iBOOD Sp. z o.o. z siedzibą w Poznaniu.

Opis nie wskazuje na to, żeby miały to być aparaty odnowione. Pełna gwarancja 24 miesiące.

Wysyłka po 31 października, ale w wielu przypadkach iBOOD wysyłał moje zamówienia nieco szybciej niż przewidywano.


732979_1.jpg
iBOOD Więcej szczegółów na
Aktualizacje społecznościowe

15 Komentarzy

sortowanie:
Awatar użytkownika
  1. Awatar użytkownika Adam_Kukulka
    Jak obecnie wypadają w segmencie m4/3 panasonic do Olympusow? Mam starego om-d em1 mark I który powoli dogorywa, muszę ponownie wejść w temat i znaleźć mu zastępstwo. Myślałem o przejsciu na em5, ale w sumie dopiero mi przyszło do głowy że może warto pomyśleć o przejściu na panasonic? Używam szkieł samyang 12 mm manualne, panasonic 25 mm 1.7 oraz m.zuiko 45 mm, jestem nimi zachwycony i nie chce ich zmieniać, chce znaleźć korpus który będzie z nimi dobrze pasował jak chlebek do masełka - żeby nie kłaść kawioru do czerstwej bułki - to nie są topowe szkła więc nie wiem czy korpus ze wstawki nie byłby do nich za bardzo na wyrost?
    Awatar użytkownika uniqueid
    Autor
    Z tego co mówią testerzy, Olympusy (obecnie OM SYSTEM) nie odbiegają mocno od Panasoniców jako aparaty fotograficzne, ale jako kamery to mają już zdecydowanie mniej fajerwerków niż GH6 ze wstawki lub wspomniany nadchodzący G9II.

    Świeże porównanie flagowca OM-1 z przedprodukcyjnym G9II:


    Sam trzymam się obiektywów Panasonica, bo o ile nie będzie konfliktów pomiędzy obiektywami Panasonica i Olympusa z body przeciwnego producenta, to można wyciągnąć sporo więcej mając body i obiektyw tej samej firmy - na co przykładem w Panasonicu jest m.in. stabilizacja DUAL I.S. 2 (z obiektywami posiadającymi Power OIS) czy możliwość dostrojenia trybu i zakresu pokrętła MF z wybranymi obiektywami (dpreview.com/for…811).

    Nie wydaje mi się, żeby wspomniane szkła były jakimś wąskim gardłem dla GH6. Akurat 25/1.4 mam od Leici, ale 42.5/1.7 już budżetowe od Lumixa, czy tani obiektyw makro 30/2.8 od Lumixa i dają radę. Tak jak wspomniałem wyżej, po prostu nie skorzystasz z niektórych funkcji. A ponadto GH6 sprawi, że Twoje szkła będą dawały jeszcze lepsze efekty dzięki świetnej stabilizacji czy szerokiemu zakresowi tonalnemu. (Edytowano)
  2. Awatar użytkownika MruczekMiauczek
    Plusik za porządny opis na emeryturę i podróże sobie kiedyś sprawię taki sprzęt zamiast telefonem chwytać momenty
    Awatar użytkownika uniqueid
    Autor
    Dziękuję! Porządnej optyki sztuczna inteligencja w telefonach (jeszcze ) nie zastąpi. Życzę spełnienia planów. Ja się tylko zastanawiam czy na emeryturze będę miał wystarczająco sił by targać te wszystkie aparaty i obiektywy... Pozdrawiam, miau!
  3. Awatar użytkownika bozydar_szczerbadlo
    Wsadzając do niego stary "kontrastowy" AF Panasonic strzelił sobie w kolano... tym bardziej, że chwilę później wypuścił już aparaty z hybrydowym AF (detekcja fazy)...

    Lepiej poczekać na normalne ceny G9 II... no chyba, że ktoś jest filmowcem pełną gębą i brzydzi się AF... wtedy zakłada full-manual szkło i jazda...
    Awatar użytkownika uniqueid
    Autor
    Niestety. Tak niewiele zabrakło do perfekcji w GH6, a jednak tak wiele... Nie wiem czy te czekanie na detekcję fazy w linii G (m4/3) to był tylko marketing, żeby zachęcić ludzi do kupowania pełnej klatki Lumixa (linia S) już z detekcją fazy (sporo mieliśmy cashbacków na nie przez ostatni rok, są mocniej promowane), czy rzeczywiście musieli aż tak dopracowywać technologię, że zajęło im to tak dużo czasu.

    Sam kupuję G9II i zachowuję GH6, bo będę widział zastosowania dla obu aparatów, ale przeciętny użytkownik, a szczególnie konsument, będzie miał większą korzyść z G9II przede wszystkim dzięki autofocusowi. Na ten moment GH6, pomimo przewagi nad G9II w niektórych aspektach, przemawia na swoją korzyść przede wszystkim ceną.
  4. Awatar użytkownika JakubZico_Ciesielski
    Super opis i wyjaśnienia. Swego czasu zastanawiałem się pomiędzy ta serią, a Bmpcc. Wygrało to drugie, ale jedno ze szkieł to właśnie Panasonic Leica i jest petarda. Potwierdzam też zakupy z iBood, są bezproblemowe.
    Awatar użytkownika uniqueid
    Autor
    Dziękuję. Też bardzo długo zwlekałem decyzją pomiędzy GH6 a BMPCC4K i ostatecznie wygrała chęć posiadania sprzętu radzącego sobie zarówno bez riga, jak i w rigu. No i jakby słaby nie był ten AF to chciałem być przez niego wyręczany w niektórych sytuacjach. Jednak z utęsknieniem patrzę w kierunku Pocketa, żeby kiedyś zasmakować BRAW i Color Science od Blackmagic. Dobrego użytkowania! Z ciekawości, jakie to szkło Panasonic Leica sobie chwalisz? Ja jestem bardzo zadowolony ze stosunku cena-jakość i mobilności 9/1.7 i 25/1.4. A i 12-60/2.8-4 i 8-18/2.8-4 to świetna para za dnia i bardzo kompaktowa szczególnie w porównaniu z obiektywami EF.
  5. Awatar użytkownika seikofan
    Aż się łza w oku kręci, zaczynałem zabawę z 10 lat temu z GH2, odblokowany soft, filmy z bitrate 100 mb/s to był kosmos.
    Awatar użytkownika uniqueid
    Autor
    Przyjemne wspomnienia. Cenię Panasonica za ciągłe innowacje w funkcjach nagrywania i wciąż wyprzedzanie innych w oferowanych kodekach i bitrate'ach, seria GH to zawsze było coś wyjątkowego. A 100 Mb/s nadal może dawać radę co świadczy o tym, że wcale nie trzeba co 2 lata zmieniać sprzętu na flagowca.
  6. Awatar użytkownika henio.ziombelski
    a co myślicie o zakupie GH5 dla celów początkującego kanału YT? Jest trochę tańszy (5600) z tym samym obiektywem. Czy jest duża różnica względem GH6?
    Awatar użytkownika uniqueid
    Autor
    W zestawie z obiektywem różnica cenowa jest spora - 9059,95 (GH6) vs. 5664,95 (GH5), ale według mnie różnice są istotne i GH6 znacznie dłużej będzie się opierał pokusom zmiany go na nowszy model (o ile ten AF nie doprowadzi do szewskiej pasji). Krótko myślałem o GH5 przed zakupem GH6, ale:
    - GH6 dużo lepiej radzi sobie w słabym świetle (są porównania na YouTube, jeszcze GH5s jest dość blisko GH6 w tej kwestii, ale z kolei on nie ma stabilizacji)
    - wewnętrzne nagrywanie 6K zarówno w 4K open gate (proporcje 4 na 3) i 17:9 to jest coś wspaniałego - downscaling do 4K powinien dać lepszą jakość niż samo 4K i mamy możliwość kadrowania w postprodukcji - mały panning, symulacja zoomu/najazdu (przydatne na YT )
    - narzekałem tutaj dużo na AF GH6, ale powinien on być i tak sporo lepszy niż w GH5
    - GH5 słynął ze stabilizacji, GH6 jeszcze to poprawił

    GH6 na pewno bardzo mogę polecić z zamkniętymi oczami każdemu kto będzie świadomy, że AF trzeba pilnować i mu pomagać.

    Czy te różnice są warte dopłaty zależy od specyfiki kanału i przewidywanych zastosowań. Nie śledziłem dawno ofert używanych GH5 czy GH5s - może warto się rozejrzeć i jeszcze przyoszczędzić, a w przyszłości przejść na GH6 (myślę, że blisko premiery bezpośredniego następcy zejdzie to takiej ceny jak tutaj) albo nadchodzący G9II jak stanieje. Przy czym jeśli namyślisz się na nową GH5 to chyba tutaj jest najlepsze źródło - w polskich sklepach praktycznie już nie występuje. Ale jeśli nie jesteś związany z systemem mikro 4/3 to mimo mojej sympatii do Panasonica, warto też rozważyć np. Canona R50 czy coś od Sony w półce cenowej tego GH5. Może w niektórych aspektach będą dla Ciebie lepsze. (Edytowano)
Awatar użytkownika