Gwarancja czy nie, HDD, SSD, TLC, MLC, łotewer, jak się nie archiwizuje danych, to kupa.
ADATA 960GB 2,5'' SATA SSD Ultimate SU650
O tej okazji
Ta okazja już wygasła. Oto kilka opcji, które mogą Cię zainteresować:
Prędkość odczytu (maksymalna):520 MB/s
Prędkość zapisu (maksymalna): 450 MB/s
Kości TLC.
Do znawców: opłaca się brać?
Pamięć: Flash NAND 3D TLC
Pojemność: 960 GB
Prędkość odczytu (maksymalna): 520 MB/s
Prędkość zapisu (maksymalna): 450 MB/s
Odczyt losowy: 40,000 IOPS
Zapis losowy: 75,000 IOPS
Niezawodność MTBF: 2 000 000 godz.
Sprawdź również
33 Komentarze
sortowanie:- Mi z dnia na dzień raz padł stareńki Crucial M4 - robił już wtedy tylko za magazynek pierdół, więc szkoda mała. I tak samo super nagle padł WD Blue, jeden z kilku dysków backupowych, podłączanych przez stację dokującą. Nie napracował się, nie był noszony, nie przegrzany, nic. Po prostu któregoś dnia po wsadzeniu do stacji charknął, chrumknął i tyla. Ale znowu strata mała, bo archiwum trzymam na kilku dyskach.
Gwarancja czy nie, HDD, SSD, TLC, MLC, łotewer, jak się nie archiwizuje danych, to kupa. VINCENZO21/09/2018 00:20
Generalnie masz rację. Zresztą myślałem tak jak ty. Aż padł mi Cruciala MX1 …Generalnie masz rację. Zresztą myślałem tak jak ty. Aż padł mi Cruciala MX100 512GB i nawet odczytać danych nie byłem w stanie. Jak padnie kontroler to bez zabawy w wymianę kontrolera, nie odzyskasz danych
Dokładnie.
Jedyny dysk SSD jaki mi do tej pory padł to OCZ Vector na kościach MLC. Swojego czasu najlepszy dysk konsumencki w ofercie OCZ. Pewnego dnia po prostu zniknął z systemu i więcej się nie pokazał . Miał mniej niż rok.
To mnie wyleczyło z przekonania że jak SSD to tylko MLC a TLC na stos.
Co do oferty to kupiłem dokładnie ten dysk w gorącym strzale kilka tygodni temu za 650😥. Teraz, za te 560 to jest moim zdaniem bardzo dobra okazja.
Na magazyn dla mniej istotnych plików i parę programów idealny.- Chyba trzeba będzie w końcu wyposażyć laptopa, wyrzucić ten stary HDD i trzymać dwa SSD. Takie pieniążki fajne...
- Nie jest to chyba jakiś niesamowity dysk, ale cena za gigabajt już jest naprawdę niezła. Czeka teraz tylko pozostaje na takie 960 GB ale z MLC i już można by było nawet talerzowca zastąpić (choć trzeba pamiętać, że w przypadku SSD dysk po prostu nagle może odmówić posłuszeństwa, nie jak w HDD, gdzie się raczej bad sektory zaczynają pojawiać) (Edytowano)
Jackenmen20/09/2018 23:08
Nie jest to chyba jakiś niesamowity dysk, ale cena za gigabajt już jest n …Nie jest to chyba jakiś niesamowity dysk, ale cena za gigabajt już jest naprawdę niezła. Czeka teraz tylko pozostaje na takie 960 GB ale z MLC i już można by było nawet talerzowca zastąpić (choć trzeba pamiętać, że w przypadku SSD dysk po prostu nagle może odmówić posłuszeństwa, nie jak w HDD, gdzie się raczej bad sektory zaczynają pojawiać)
Proszę Cię.. w HDD może Ci paść elektronika albo mnóstwo innych rzeczy np. silnik, mogą wystąpić problemy z głowicą. W SSD może paść kontroler albo kości pamięci. Natomiast zasada jest taka, że w przypadku zestarzenia się komórek pamięci w SSD dane w nich zapisane pozostaną w trybie tylko do odczytu. Problem będzie z zapisem ale dostęp do danych będziesz miał. W przypadku HDD nieważne co padnie, problem z dostępem do danych będzie. Nie wiem jak z awaryjnością SSD ale jak do niedawna pracowałem w serwisie laptopów, to codziennie trafiało do nas przynajmniej kilka laptopów z uwalonym HDD. SSD padł jeden przez pół roku.
Dla mnie oferta OK, biorę jeden do swojego lapka w miejsce HDD 1TB 7200 obr. Myślę, że dogada się z systemowym ADATA 480GB M.2 PCIe XPG SX8200. (Edytowano)fret21/09/2018 01:05
Komórki, które zawierają informację (są w nich zapisane bajty) potrzebują z …Komórki, które zawierają informację (są w nich zapisane bajty) potrzebują zasilania, aby tą informację pamiętać. Zwykle zmagazynowanej energii starcza na kilka tygodni, ale co ciekawe, w niskich temperaturach informacja może zniknąć po kilkunastu dniach. Znów ciężko o jakieś aktualne artykuły naukowe, ale na podstawie materiałów z 2015, dysk, który zapisał dane w temperaturze 55+ i jest przetrzymywany w temp 25 - dane będa pamiętane przez tydzień.
Tak a z pendrive to bez powerbanku to po godzinie już nie ma co odczytywać bo wszystko samo się skasowało...
Jeśli sam mówisz że nie ma badań to po co plecisz głupoty że po paru dniach ktoś straci dane? Nikt nie przechowuje SSD w zamrażarce...
Miałeś w ręku jakiś SSD czy używasz z szklanej kuli zwanej HDDfret21/09/2018 03:08
Nie ma w miare aktualnych danych, widzę, że u Ciebie problem z czytaniem z …Nie ma w miare aktualnych danych, widzę, że u Ciebie problem z czytaniem ze zrozumieniem.Bardziej naukowo (z 2015) masz tutaj: https://www.anandtech.com/show/9248/the-truth-about-ssd-data-retentionale gdybyś nie rozumiał po angielsku, to kupyn już zalinkował artykuł po polsku: https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3073943.html
Remember that the figures presented here are for a drive that has already passed its endurance rating, so for new drives the data retention is considerably higher, typically over ten years for MLC NAND based SSDs.
Jeszcze chcesz coś dodać o czytaniu ze zrozumieniem czy dalej będziesz straszył ludzi którzy chcą kupić SSD że po tygodniu stracą dane?kupyn20/09/2018 23:07
Prędkość zapisu taka sobie.. :/
A powiedz mi co i ile Ty tam chcesz zapisywać, że musisz mieć pełne 500? I z czego te dane będzie kopiować i po czym? Tym bardziej, że te 450 to i tak dla optymalnej sytuacji - czyli kopiujesz z czegoś typu NVMe i są to wielkie, ogromne pliki. No i jedziesz po SATA a nie USB.
Bez przesady, praktycznie każdy współczesny SSD działa w praktyce tak samo. Odstajo jakieś starsze i małe dyskacze np. V300 120Gb czy coś w tym stylu.Ert21/09/2018 00:55
Dokładnie.Jedyny dysk SSD jaki mi do tej pory padł to OCZ Vector na k …Dokładnie.Jedyny dysk SSD jaki mi do tej pory padł to OCZ Vector na kościach MLC. Swojego czasu najlepszy dysk konsumencki w ofercie OCZ. Pewnego dnia po prostu zniknął z systemu i więcej się nie pokazał . Miał mniej niż rok. To mnie wyleczyło z przekonania że jak SSD to tylko MLC a TLC na stos.Co do oferty to kupiłem dokładnie ten dysk w gorącym strzale kilka tygodni temu za 650😥. Teraz, za te 560 to jest moim zdaniem bardzo dobra okazja. Na magazyn dla mniej istotnych plików i parę programów idealny.
Należy pamiętać, że to nie może być magazyn offline. Dane z SSD znikają i to stosunkowo szybko, bo w normalnych warunkach w ciągu tygodni.kupyn21/09/2018 00:59
Jak to... Znikają?
Komórki, które zawierają informację (są w nich zapisane bajty) potrzebują zasilania, aby tą informację pamiętać. Zwykle zmagazynowanej energii starcza na kilka tygodni, ale co ciekawe, w niskich temperaturach informacja może zniknąć po kilkunastu dniach. Znów ciężko o jakieś aktualne artykuły naukowe, ale na podstawie materiałów z 2015, dysk, który zapisał dane w temperaturze 55+ i jest przetrzymywany w temp 25 - dane będa pamiętane przez tydzień.matvix_M21/09/2018 02:46
Tak a z pendrive to bez powerbanku to po godzinie już nie ma co odczytywać …Tak a z pendrive to bez powerbanku to po godzinie już nie ma co odczytywać bo wszystko samo się skasowało...Jeśli sam mówisz że nie ma badań to po co plecisz głupoty że po paru dniach ktoś straci dane? Nikt nie przechowuje SSD w zamrażarce...Miałeś w ręku jakiś SSD czy używasz z szklanej kuli zwanej HDD
Nie ma w miare aktualnych danych, widzę, że u Ciebie problem z czytaniem ze zrozumieniem.
Bardziej naukowo (z 2015) masz tutaj: anandtech.com/sho…ion
ale gdybyś nie rozumiał po angielsku, to kupyn już zalinkował artykuł po polsku: elektroda.pl/rtv…tmlmatvix_M29 min
Remember that the figures presented here are for a drive that has already …Remember that the figures presented here are for a drive that has already passed its endurance rating, so for new drives the data retention is considerably higher, typically over ten years for MLC NAND based SSDs.Jeszcze chcesz coś dodać o czytaniu ze zrozumieniem czy dalej będziesz straszył ludzi którzy chcą kupić SSD że po tygodniu stracą dane?
Przeczytałeś całość? Włącznie z moim komentarzem? Artykuł jest z 2015, więc oczywistym jest, że należy go traktować trochę z przymrużeniem oka. Z drugiej strony jednak, w 2015 myślano, że dyski będą się rozwijać w kierunku zwiększania wytrzymałości dysków, a dziś mamy QLC, które z definicji są kilkanaście (kilkadziesiąt?) razy mniej trwałe, niż ich odpowiedniki MLC
Znajdz rzetelny artykuł z tego roku i przyznam Ci rację. Póki co trzymam się swojej wersji, że dane z dysków SSD, które nie są podłączone podłączone pod stałe źródło zasilania ulegają degradacji. Kwestię tego, że znikną w ciągu tygodnia masz opisaną w wcześniej przytoczonym linku. Nic nie wymyślam, sam na pewno zauważyłeś tą ładną tabelkę. Jak jest naprawdę? Nie wiem, nie nudzę się aż tak, aby to sprawdzać. Ale jak dla mnie, możesz śmiało trzymać swoje dyski SSD w szufladzie "na backup" Ja pozostanę przy backupie na HDD i w chmurze (Edytowano)- Zgodzę się że jako archiwum(hdd vs ssd) jedynie dyski talerzowe ale straszenie dwoma tygodniami to jakaś bzdura a same artykuły wyjątkowo ogólnikowe.No i podsumowanie z artykułu:
--------------------------------
Podsumowując, nie ma absolutnie żadnego powodu, aby martwić się o przechowywanie danych SSD w typowym środowisku klienta. Pamiętaj, że przedstawione tutaj dane dotyczą dysku, który już przeszedł ocenę wytrzymałości, więc w przypadku nowych napędów retencja danych jest znacznie wyższa, zwykle ponad dziesięć lat w przypadku dysków SSD opartych na MLC NAND. Jeśli dziś kupisz dysk i go skasujesz, sam dysk stanie się przestarzały i szybszy, niż straci dane. Poza tym, biorąc pod uwagę koszt dysków SSD, nie jest opłacalne ich używanie do przechowywania w chłodni, więc jeśli chcesz archiwizować dane, polecam je z dyskami tylko ze względu na koszty.
----------------------
A cena zacna mam w firmach koło 30 Adat i odpukać wszystko z nimi OK a przeważnie pracują 24 H rbb42 min
[Obrazek] Brać bo nie starczy... a nie, czekaj ...... 9 godzin …[Obrazek] Brać bo nie starczy... a nie, czekaj ...... 9 godzin później[Obrazek] Szaleństwo
W 15 min (dodawałem okazję ok. 22:15) sprzedało się 49 szt.. wtedy wydawało mi się że szybko schodzą.. później sprzedaż faktycznie siadła
BTW. Nie napisałem żeby "brać"VINCENZO8 g, 58 min
Generalnie masz rację. Zresztą myślałem tak jak ty. Aż padł mi Cruciala MX1 …Generalnie masz rację. Zresztą myślałem tak jak ty. Aż padł mi Cruciala MX100 512GB i nawet odczytać danych nie byłem w stanie. Jak padnie kontroler to bez zabawy w wymianę kontrolera, nie odzyskasz danych
Dlatego napisałem "w przypadku zestarzenia się komórek pamięci w SSD". Mój znajomy przyszedł do mnie dwukrotnie z uwalonymi dyskami SSD. Kupował drogie dyski SSD, a korzystał w PC z zasilacza za 50 zł, w którym nie było mowy o jakichś standardach napięć. Raz na jakiś czas zasilacz puszczał sobie za wysokie napięcie i jarał elektronikę SSD, z resztą nie tylko tą. Raz zgłosił się gość z dyskiem 2 TB Seagate, na którym miał kopię zdjęć dziecka z dzieciństwa. Dysk padł z uwagi na niską tolerancję napięć i marną jakość zasilacza zewnętrznej kieszeni. Poszła elektronika, po naprawie której głowica zawieszała się w pozycji parkowania. Ogólnie większość danych udało się odzyskać ale tanio nie było. Musiała to wykonać firma, która przełożyła talerze do zewnętrznej maszyny i ręcznie wprowadzała wszystkie parametry dysku aby następnie odczytać dane. Skończyła się era kiedy to wystarczyło przełożyć jedynie elektronikę, dzisiaj ten sam model dysku o takiej samej pojemności może posiadać różną ilość talerzy. Tak więc w mojej opinii dyski SSD nadal pozostają bezpieczniejszym rozwiązaniem, jeżeli na bieżąco się z nich korzysta. Natomiast gdzieś czytałem, że SSD nie lubi długiego leżakowania gdy się go nie używa. Zmagazynowane dane ponoć potrafią się w takim przypadku ulatniać z dysku. Jak pisałem w innym komentarzu "Nie znam nikogo kto by zajechał kości pamięci w dysku SSD, zawsze padał kontroler". (Edytowano)- Prędkość zapisu taka sobie.. :/
Narv20/09/2018 23:19
Proszę Cię.. w HDD może Ci paść elektronika albo mnóstwo innych rzeczy np. …Proszę Cię.. w HDD może Ci paść elektronika albo mnóstwo innych rzeczy np. silnik, mogą wystąpić problemy z głowicą. W SSD może paść kontroler albo kości pamięci. Natomiast zasada jest taka, że w przypadku zestarzenia się komórek pamięci w SSD dane w nich zapisane pozostaną w trybie tylko do odczytu. Problem będzie z zapisem ale dostęp do danych będziesz miał. W przypadku HDD nieważne co padnie, problem z dostępem do danych będzie. Nie wiem jak z awaryjnością SSD ale jak do niedawna pracowałem w serwisie laptopów, to codziennie trafiało do nas przynajmniej kilka laptopów z uwalonym HDD. SSD padł jeden przez pół roku.Dla mnie oferta OK, biorę jeden do swojego lapka w miejsce HDD 1TB 7200 obr. Myślę, że dogada się z systemowym ADATA 480GB M.2 PCIe XPG SX8200.
Generalnie masz rację. Zresztą myślałem tak jak ty. Aż padł mi Cruciala MX100 512GB i nawet odczytać danych nie byłem w stanie. Jak padnie kontroler to bez zabawy w wymianę kontrolera, nie odzyskasz danychfret21/09/2018 00:57
Należy pamiętać, że to nie może być magazyn offline. Dane z SSD znikają i t …Należy pamiętać, że to nie może być magazyn offline. Dane z SSD znikają i to stosunkowo szybko, bo w normalnych warunkach w ciągu tygodni.
Jak to... Znikają?fret59 min
Komórki, które zawierają informację (są w nich zapisane bajty) potrzebują z …Komórki, które zawierają informację (są w nich zapisane bajty) potrzebują zasilania, aby tą informację pamiętać. Zwykle zmagazynowanej energii starcza na kilka tygodni, ale co ciekawe, w niskich temperaturach informacja może zniknąć po kilkunastu dniach. Znów ciężko o jakieś aktualne artykuły naukowe, ale na podstawie materiałów z 2015, dysk, który zapisał dane w temperaturze 55+ i jest przetrzymywany w temp 25 - dane będa pamiętane przez tydzień.
elektroda.pl/rtv…tmlkater20/09/2018 23:14
A powiedz mi co i ile Ty tam chcesz zapisywać, że musisz mieć pełne 500? I …A powiedz mi co i ile Ty tam chcesz zapisywać, że musisz mieć pełne 500? I z czego te dane będzie kopiować i po czym? Tym bardziej, że te 450 to i tak dla optymalnej sytuacji - czyli kopiujesz z czegoś typu NVMe i są to wielkie, ogromne pliki. No i jedziesz po SATA a nie USB.Bez przesady, praktycznie każdy współczesny SSD działa w praktyce tak samo. Odstajo jakieś starsze i małe dyskacze np. V300 120Gb czy coś w tym stylu.
Tu nie masz nawet tych 450, gdy zapelnisz dysk... prędkość drastycznie spada (nawet do 66MB/s przy wersji 120gb) (Edytowano)
Złącze: SATA
Typ pamięci: NAND 3D TLC
Odczyt: 520 MB/s
Zapis: 450 MB/s (wg. producenta)
Pojemność: 960 GB
Cena za gigabajt: ~0.58zł/GB