Opublikowano dzień temu

Zwrot telefonu do amazon.it - moja droga przez mękę.

Postanowiłem podzielić się moją historią ze zwrotem na amazon.it. Zacznę od początku. Telefon kupiłem z promki na pepperze za około 2750 zł - 10.04.2024r. . Chciałem przycebulić - zarezerwowałem telefon i do opłacenia telefonu zaznaczyłem konto revolut, które było już zamknięte. Moje zdziwienie było ogromne, kiedy bez autoryzacji płatności telefon dotarł do moich drzwi. Oczywiście odebrałem w dniu 15.04.2024r. Następnie zaczęła się gehenna - 17.04.2024r. przyszło mailowo przypomnienie o płatności z uwagi na zamknięte konto revolut.

Dzień dobry, Niestety nie udało nam się obciążyć Twojego konta bankowego w związku z zamówieniem na Amazon.it. Zapraszamy do wpłaty pozostałej kwoty 642,63 EUR najpóźniej do dnia 01.05.2024 r., odpowiadającego dacie wpływu wpłaty, na poniższy rachunek bankowy:-- Odbiorca: Amazon EU S.à.rl--Bank: HSBC Włochy-- IBAN: .............................-- BIC ........................-- Numer referencyjny płatności: ..................... Kwota jest następująca:Numer zamówienia Kwota Powód odrzucenia obciążenia-------------------------------------------------- ---------------------------------------- 639,63 EUR Konto zamknięteOdrzucona opłata za zarządzanie opłatą 3,00 EUR-------------------------------------------------- ----------------------------------------Całkowita kwota 642,63 EUR Zamówiony przedmiot:171-4120280-6355508, Smartfon Samsung Galaxy S23 AI, ładowarka w zestawie, wyświetlacz Dynamic AMOLED 2X 6,1 cala, aparat 50 MP, 8 GB RAM, 256 GB, 3900 mAh, zielony [wersja włoska] Pamiętaj o podaniu numeru referencyjnego płatności ..................., aby Twoja płatność mogła zostać przypisana do prawidłowego konta Amazon. Przetworzenie płatności i aktualizacja konta może zająć bankowi do 5 dni roboczych. Jeśli zapłaciłeś za produkty lub je zwróciłeś, możesz zignorować tę wiadomość. Możesz sprawdzić szczegóły swojego zamówienia w dowolnym momencie na stronie internetowej Amazon amazon.it/ w sekcji „Moje konto”, gdzie możesz również znaleźć kopię tego przypomnienia o płatności w sekcji „Twoje wiadomości”. Uwaga: Amazon nie otrzymuje od Twojego banku dodatkowych informacji o przyczynach niepowodzenia płatności. Jeśli masz pytania dotyczące płatności, skontaktuj się bezpośrednio ze swoim bankiem. Amazon.it

Dostałem powyższą wiadomość i jako jedna z opcji był zwrot przedmiotu. Więc w dniu 17.04.2024r. zwróciłem telefon.

19.04.2024 r. otrzymałem wiadomość
Szanowny Kliencie .................., Informujemy, że na Twoim koncie nadal znajdują się niespłacone długi, w związku z czym tymczasowo je zablokowaliśmy, łącznie z blokadą wszystkich złożonych zamówień. Sprawdź, czy nie jest to błąd techniczny Twojego banku. Otrzymałeś lub otrzymasz e-mail od Amazon dotyczący odrzuconych kwot faktur i informacji o sposobie płatności. Po spłaceniu wszystkich zaległych długów natychmiast odblokujemy Twoje konto. Do tego czasu nie będziesz mieć do niego dostępu. Bankom przetworzenie płatności i powiadomienie nas zajmuje około 3 do 5 dni roboczych. Poniżej znajduje się lista zamówień, które nie zostały opłacone w ciągu ostatnich 15 miesięcy:Zamówienie 1:* Numer zamówienia: ..........................* Data zamówienia: Mittwoch, 10. kwietnia 2024 22:33 Uhr MESZ* Zamawiany przedmiot:: Smartfon Samsung Galaxy S23 AI, ładowarka w zestawie, wyświetlacz Dynamic AMOLED 2X o przekątnej 6,1 cala, aparat 50 MP, 8 GB RAM, 256 GB, 3900 mAh, zielony [wersja włoska]* Kwota: 639,63 €* Sprzedawca: Amazon.it Jeśli masz jakiekolwiek pytania dotyczące tego e-maila, skontaktuj się z naszym Działem Obsługi Klienta za pomocą formularza dostępnego na stronach Pomocy:amazon.it/sko…tuj się z nami Aby skorzystać z formularza kontaktowego zaloguj się na swoje konto. Jeśli zapłaciłeś już za zamówienia wskazane powyżej i otrzymałeś tę wiadomość e-mail z powodu błędu technicznego z naszej strony, prosimy o zignorowanie tej wiadomości.

Zablokowali mi konto, tutaj już nie było mowy o możliwości zwrotu przedmiotu, a jedynie o konieczności opłacenia przedmiotu. 28.04.2024 r. przyszło drugie ponaglenie i uwaga pocztą polską listownie na mój adres wezwanie doi zapłaty. Moje odpisywanie mailem z informacją, że zwróciłem telefon, to jak grochem o ścianę. Informacja, że telefon został doręczony 30.04.2024r. nie dawała amazonowi nic, bo twierdzili, że telefon nie dotarł do nich.

07.05.2024 r. opłaciłem ten pierniczony telefon z nowego konta revolut. To był mój błąd, który niósł za sobą konsekwencje, których nie przewidziałem.

07.05.2024 r. odblokowali mi konto.

Napisałem około 10 maili i łączyłem się poprzez czat około 20 razy, informowałem, że telefon został zwrócony i dodatkowo opłacony z nowego konta revolut. Wszystko łamanym włoskim z translatora google. Każda wiadomość poprzez czat to kopiuj - wklej taka sama odpowiedź.

20.05.2024r. po ostatnim mailu nareszcie - nie mają niby telefonu ze zwrotu, ale robią ukłon w moją stronę i zwracają pieniądze za telefon. UWAGA - na konto podane przy składaniu zamówienia - czyli na zamknięty REVOLUT !!!!!

Od 20.05 do 03.06.2024 r. napisałem około 20 maili po włosku i kontaktowałem się poprzez czat również około 20 razy. Na czacie nie mogłem załatwić nic- odpowiedź była jedna - brak możliwości zmiany numeru konta do zwrotu za telefon. Na mail 30.05. odpisał nareszcie człowiek, który mnie zrozumiał.

Drogi .......,

jestem Dział Obsługi Klienta Eni, chętnie Ci pomogę.

Po uprzejmości maila informuję, że osobiście będę monitorował Twoją sprawę.

Zadzwonię do ciebie później, żeby rozwiązać sprawę.

Zostaniesz o tym poinformowany przeze mnie osobiście.

Pozostajemy do Państwa pełnej dyspozycji.

Z niecierpliwością czekam na wiadomość od Ciebie. Korzystając z okazji, życzę Ci miłego dnia.

On sprawił, że podałem konto do zwrotu pieniędzy aktualne i na to konto dzisiaj 05.06.2024 r. otrzymałem zwrot pieniędzy....jeżeli to przeczytałeś i masz zamiar kupić coś z amazon włoskiego i zwracać, albo jeszcze inaczej coś cebulić z kontami czy brakiem płatności zastanów się 2 razy.


Został jeszcze zwrot kosztów przesyłki 65 zł. Nie wiem czy mam tyle siły by odbić od nich te 65 zł. To opisali (nutella).

Drogi ...................

Przykro nam, że nie otrzymałeś zwrotu kosztów zwrotu smartfona Samsung Galaxy S23 AI z ładowarką, wyświetlaczem Dynamic AMOLED 2X 6,1'', aparatem 50 MP, 8 GB RAM, 256 GB , 3900 mAh, Zielony [wersja włoska]. Ponieważ nasze Centrum Zwrotów nie przetworzyło przedmiotu, dla którego utworzono zwrot, nie możemy dokonać zwrotu pieniędzy ani zapewnić dalszej pomocy.

Dziękujemy za zrozumienie.

Także oni nawet nie ogarniają, że zwrócili mi pieniądze za telefon, który wg. nich nie został zwrócony.


Aktualizacje społecznościowe

Kategorie

14 Komentarzy

sortowanie:
Awatar użytkownika
  1. Awatar użytkownika Zhurq
    Jak na włoski amazon i tylko miesiąc zabawy ze swojego błędu, to aż kusisz do zakupów tam
  2. Awatar użytkownika buszmen_z_buszu
    Czyli chciales dostac telefon za darmo i sie tym jeszcze chwalisz w necie? Nie rozumiem tego żal-postu
    Awatar użytkownika olo_mistrzu
    Autor
    To był raczej błąd przy rezerwacji, która została wysłana. Nie odebrałbyś ? Nie wiem czy telefon nie zaginąłby w drodze powrotnej i tak czy siak amazon chciałby za to kasę. To raczej informacja dla kupujących, że nie ma czegoś takiego jak zmiana numeru rachunku po zakupie w amazon.it. Do dnia dzisiejszego nie ma oznaczenia, że telefon został zwrócony - tylko wisi status, że czekają na zwrot przedmiotu. (Edytowano)
  3. Awatar użytkownika Andrzej_Paszner
    Jaki cebularz hahahaha
  4. Awatar użytkownika adam45648
    Zawracają na numer z którego przyszło, piszesz do banku i przekierowują z konta technicznego pieniądze.
    Awatar użytkownika olo_mistrzu
    Autor
    Revolut twierdził, że nie widzi tych pieniędzy i po 5 dniach mam pisać do nadawcy (amazon) bo te pieniądze zostaną zwrócone. (Edytowano)
Awatar użytkownika