Mamy Wam do przekazania informacje dotyczące nowych Zasad Publikacji na Pepper.pl. Nad ich odświeżeniem pracowaliśmy przez dłuższy czas i w końcu nadeszła pora, aby się nimi podzielić. Z poniższego tekstu dowiecie się jaki był nasz cel i jakie kroki podjęliśmy, by go osiągnąć.
W skrócieOdświeżone Zasady Publikacji, naszym zdaniem powinny doprowadzić do zwiększonej liczby okazji przy zapewnieniu odpowiedniej ich jakości. Chcielibyśmy, aby każdy przeczytał treść tej dyskusji (zwłaszcza jeżeli publikuje lub korzysta z wielu okazji), ale wiemy, że nie każdy ma na to czas lub ochotę, więc możecie po prostu przejść do treści zasad klikając
tutaj. Jeśli jednak chcecie dowiedzieć się więcej, czytajcie dalej...
Zasady Publikacji to pokrótce zestaw wytycznych spełniających oczekiwania naszej społeczności co do treści i jakości okazji. Społeczność jest naszą siłą napędową, więc zapewnienie odpowiednich standardów, abyśmy wszyscy mogli znaleźć najlepsze okazje, jest kluczowe.
Staramy na bieżąco adaptować się do sytuacji, ale stworzenie łatwo dostępnych Zasad Publikacji uzupełnianych przez nasz regulamin ułatwi naszej społeczności przygotowywanie publikacji na platformie Pepper.pl.
Wydarzenia na świecie pokazały, że potrzebujemy elastyczności, aby nie pominąć okazji, które będą wartościowe dla naszej społeczności. Jednak elastyczność musi być zrównoważona z posiadaniem łatwo zrozumiałych zasad. W przeciwnym razie może powstać zamieszanie (nie tylko dla społeczności, ale również dla zespołów Wsparcia Społeczności odpowiedzialnych za zarządzanie udostępnionymi treściami).
Równie ważna jest dla nas ochrona naszych społeczności przed zagrożeniami finansowymi, osobistymi oraz wszelkimi innymi, które ograniczają możliwość prowadzenia wartościowych dyskusji. Jest to oczywiście czynność wymagająca wyważenia, ale leżąca u podstaw wszystkiego, co robimy.
Przedstawiamy Wam zaktualizowany zestaw zasad, które przyniosą największe korzyści naszej społeczności w postaci nie tylko wyeliminowania okazji nie spełniających pewnego standardu, ale też większej klarowności działania Wsparcia Społeczności.

NASZ GŁÓWNY CEL to zapewnienie jak największej liczby okazji o wysokiej jakości i jednocześnie ochrona społeczności przed oszustwami i spamem.Co zrobiliśmy do tej pory?Zasady Publikacji opracowaliśmy dla społeczności Peppera w ośmiu krajach w różnych częściach świata zaczynając naszą pracę w Marcu.
Oto co zrobiliśmy:
- Współpracowaliśmy ze wszystkimi liderami zespołów Wsparcia Społeczności, aby dokonać przeglądu tego, co działa dobrze (lub nie) na różnych platformach.
- Stworzyliśmy projekt, skupiający się na tym, co chcemy osiągnąć, który został przedstawiony na otwartej sesji dyskusyjnej w siedzibie firmy Pepper w Berlinie.
- Otworzyliśmy dyskusję dla ponad 100 współpracowników (Wsparcie Społeczności, Edytorzy i inni), aby zrozumieć, jak powinniśmy kształtować zasady na poszczególnych platformach.
- Kilka kolejnych sesji dopracowywania zasad, podczas których zagłębiliśmy się w szczegóły dotyczące ich stosowania.
- Końcowe dyskusje i sprawdzenia wewnętrzne, czyli postawienie kropki nad "i".


Po tych wszystkich działaniach jesteśmy gotowi zaprezentować zasady wszystkim członkom społeczności, jako ‘soft launch’ i zaprosić Was do do dyskusji i przekazania swoich opinii.
Czym są Zasady Publikacji?Zasady Publikacji można zamknąć w 6 punktach:
- Staramy się publikować okazje, jeśli przynoszą one korzyści społeczności.
- Staramy się weryfikować wszystkich sprzedawców.
- Okazje dla dobra społeczności, a nie osobistych korzyści.
- Okazje zbiorcze (od kilku sprzedawców) z zachowaniem pewnych zasad, aby utrzymać porządek na platformie.
- Wytyczne dla permanentnych okazji.
- Komentarze miejscem na żywe rozmowy.
Mamy nadzieję, że te wytyczne nadają jasny kierunek niektórym kluczowym tematom związanym z okazjami. Na stronie z pełnymi
Zasadami Publikacji znajdziecie bardziej szczegółowe opisy (zachęcamy wszystkich zainteresowanych do zapoznania się z nimi).
Prace nad Zasadami Publikacjami umożliwiły nam również zminimalizować różnice pomiędzy podejściem na poszczególnych platformach Pepper. Wierzymy, że ogólny kierunek jest właściwy dla wszystkich społeczności i powinien skutkować zwiększoną liczbą lepszych okazji. Niemniej każda z platform Peppera ma swoją specyfikę, więc postanowiliśmy dopuścić pewne różnice.
Gdzie jest reguła dotycząca cashbacku?Zasady dotyczące cashbacku różnią się obecnie dość znacznie w zależności od kraju. Wiemy, że jest to coś, na czym bardzo zależy członkom społeczności, więc poświęcamy trochę więcej czasu na znalezienie właściwej drogi. Damy Wam znać, gdy to nastąpi.
Podsumowanie i dalsze krokiCiężko pracowaliśmy, aby osiągnąć odpowiedni balans w liczbie i jakości okazji jednak weryfikacja podjętych kroków przyjdzie po pewnym czasie obowiązywania zasad.
Będziemy prowadzić regularne przeglądy Zasad Publikacji, podczas których będziemy analizować wszystkie opinie i dane oraz wprowadzać ewentualne poprawki. Czekamy więc na wszystkie konstruktywne opinie – wiemy, że będą obszary, które niektórym podobają się bardziej niż inne, co jest całkowicie w porządku. Jeśli możecie dać nam sugestie i przykłady, dlaczego pewne rzeczy działają lub nie działają, to naprawdę pomoże nam to w dalszym doskonaleniu tych zasad.
Jesteśmy naprawdę podekscytowani tym długo oczekiwanym startem i wierzymy, że rezultatem będzie więcej wysokiej jakości ofert dla każdego.
Daj nam znać, co myślisz!
186 Komentarzy
sortowanie:Obecna lista takich produktów to:
* PS5.
* Limitowane produkty modowe.
* Karty graficzne.
* Produkty kolekcjonerskie dostępne w ograniczonej liczbie. (Edytowano)
ale... skoro mamy wyrazić swoje zdanie, to proszę:
1.
brałam udział w ankiecie peppera - i szczerze.. nie wiem o co w niej chodziło. Sprawdzano umiejętność czytania ? czy wiem co to data i czym to się różni od tytułu okazji... Naprawdę byłam zdziwiona.
2.
czy pepper to ma być społeczność martwych dusz ? im więcej zarejestrowanych, tym lepiej ? a może - skoro mówimy o jakości - niech ci zarejestrowani zaczną coś robić dla społeczności ? i to coś pożytecznego, a nie hejt w komentarzach i siup dostanę odznakę. Może niech zaczną być doceniani ci, którzy dodają wstawki, bo to dzięki nim się wszystko kręci.
A może renifery tylko dla aktywnych ? Tylko wtedy nie potrzebne będą multi-konta i martwe dusze.
Często dostaję na priv informację o nowej okazji z komentarzem - wstaw, bo mnie się nie chce - nooosz qu.. a
3.
Pepper to śmietnik, bo kategorie nie działają. Ja wiem, że moderatorzy często ręcznie je zmieniają, ale przy tylu wstawkach to syzyfowa robota. A świetnie to działa w Niedźwiedziowej nakładce.
Można nie wyświetlać okazji z czarnej listy - np. wyłączenie alkoholu, żeby nie kusił alkoholików.
Nie wszystkich też interesują produkty dla młodych mam i ich dzieci - bo to specyficzne rzeczy.
A jak się ma 12-16 lat, to też nie koniecznie ciekawe są promocje na zakupy domowe (marchewka tańsza o złotówkę, czy schab z kością).
Można zaś podkreślić te "dla studentów", "za darmo", "planszówka" etc.
Nooo... ale to działa u Niedźwiedzia, a nie na głównym Pepperze.
Poza tym kafelki...
REASUMUJĄC (a) dostęp do wszystkich kategorii na etapie pisania okazji, (b) możliwość skonfigurowania peppera tak, żeby wyświetlało mi się tylko to co chcę, a nie wszystko (=śmietnik)
Napisz, proszę, co szukać w google albo podrzuć jakiś link na priv.
Z góry dzięki!
Nie ma problemu. Przeczytałem na szybko i w pierwszej chwili sobie pomyślałem: ładne lanie wody w korporacyjnym slangu.
Ale postanowiłem przeczytać jeszcze raz z maksymalną uwagą. I wiecie co? Po drugim przeczytaniu stwierdzam: naprawdę ładne lanie wody w korporacyjnym slangu.
Pochlebienie sobie, jak ciężko się napracowaliście?
Zaliczone!
Fotki dokumentujące berliński 'miting'?
Zaliczone!
Odwołanie się do wzniosłych celów typu 'flexibility' i 'clarity'?
Zaliczone!
Przypochlebienie się pepperowej 'komjunity'?
Zaliczone!
Odegranie roli dobrotliwego tatusia, który troskliwie otacza opieką swoje dzieciaczki?
Zaliczone!
Ekscytacja, pozytywna energia, korporacyjny 'pałer'?
Zaliczone!
Papierowa obietnica wzięcia pod uwagę opinii użytkowników?
Zaliczone!
No więc życzę wam jak najwięcej tej całej elastyczności, klarowności, ekscytacji, siły napędowej i konstruktywnej krytyki.
Ale najlepiej wykażcie to w konkretnym działaniu, bo produkowanie ślicznie wyglądających frazesów poprawi nastrój, ale samo w sobie poziomu serwisu nie podniesie.
Mnóstwo rzeczy jest do poprawy. Pamiętajcie, że warto zajmować się przede wszystkim tym, co rzeczywiście zasługuje na poprawę, a nie tym, co najbardziej pasuje do pochwalenia się w korporacyjnych pokazach slajdów.
Druga okazja, to wydarzenie, podczas którego można było przejechać się ponad 100letnią karuzelą (przez 2 dni) za 1 zł... Zwykle takie przejażdżki to 20 zł w górę. Ale okazja została zamieniona w... dyskusję. Mimo, że zyskiwała sporo plusów.
Kilka dni temu myślę sobie, co mi tam, może wrócę do wrzucania okazji. Mamba za 0,29 groszy z ważnością do któregośtam 2023 roku. Okazja prędziutko usunięta przez administrację i prośby o dosłanie dodatkowych zdjęć, mimo iż na zdjęciu widoczna jest data ważności.
Proponuję zamiast spotkań, które mogłyby być prezentacją przeznaczyć czas na:
- dokładniejsze sprawdzanie okazji
- respektowanie (kulawego niestety) regulaminu
- niewstrzymywanie atrakcyjnych limitowanych okazji w pseudomoderacji (wszyscy wiemy o co chodzi)
- równe traktowanie każdego użytkownika
- słuchanie użytkowników, abyście po wielkiej poważnej naradzie w BERLINIE nie musieli pisać "naszym zdaniem powinny doprowadzić" tylko żebyście byli pewni swoich działań (Edytowano)
Pkt 1. Zasady nie dotyczą moderacji, dzialaja wg własnego widzimisię.
Koniec.
Co ty tu chcesz odświeżać?
Mam też prośbę aby poniższe słowa Cada każdy Moderator i Moderatorka sobie wydrukowali i powiesili w ramce:
Nigdzie nie napisali "my ekipa pepper.pl"...
Zawsze jak są jakieś zmiany, to piszą "my", nawet jeśli decyzja zapadła w DE itp.
Taka marketingowa papka.
A jedynie w komentarzach bez papki odpisują w stylu "nie mamy nic do gadania, możemy tylko przekazać"... (Edytowano)
@Pepper @Cad odblokujcie dodawanie okazji podmiotów, które kiedyś tam się naraziły Pepperowi (np. ABFOTO- oni to już chyba ze 2 lata mają infiltrację, MAXELECTRO, onyxstore, jakaś tam apteka też ma przesrane od dłuższego czasu i inne-- zanim się one ukażą to już po promce, bo się skończyła), a i zróbcie coś z dodawaniem okazji z EURO RTV (aby w trakcie dodawania nie trzeba było robić 3 prób, podobne problemy są z polskim amazonem - chyba trzeba użyć 2 prób).
A na marginesie - to do wszystkich- zdrowy rozsądek i tyle (dla niektórych aż tyle), dodawajmy okazje ze sprawdzonych, legitnych sklepów, ze sprawdzoną obsługą (wiele okazji sobie odpuszczam, jeśli mi się coś w niej nie podoba).
Sam nie jestem bez grzechu, zdarzały mi się wrzutki nie sprawdzając do cna wszystkich zagrożeń (ale to natura człowieka- błędy popełnia).
Zdrowy rozsądek, sprawdzenie okazji czy rzeczywiście nią jest oraz czy nie narusza dobra innych i regulaminu (choć przyznaje nigdy go nie czytałem od deski do deski).
A zupełnie na marginesie- szkoda, że nie ma tu już ludzi sprzed 3-4 lat ( a może jednak są tam gdzieś, ale nie wyrażają aktywności - jeśli są dajcie znać, że jesteście - choćby przez lajka, uśmieszek... @Jeżew @Sangittar ), jakoś tamto środowisko było inne, wymagające ale inne, toczone były dyskusje bardzo merytoryczne i ciekawe, uczące.
Aktualnie poziom merytoryczności, kultury jest o co najmniej połowę niższy- warto o tym pomyśleć kształtując przyszłość Peppera.
Siedzę w tym Pepperze przez te 4 lata i w sumie nie wiem po jaką grzybnię wrzucam te okazje. Dzięki za sub od ponad 1tys os. - to zobowiązuje
to tyle ode mnie na tą chwilę
Ja, Jarząbek v. HieronimzBialego, OtoJa, Zatoichi (Edytowano)
Przydałaby się prezentacja proporcji aktualnej temperatury do całkowitej ilości oddanych głosów. Wówczas +100 byłby czymś zupełnie innym przy stu oddanych głosach, a czymś zupełnie innym przy tysiącu oddanych głosów.
Przydałaby się możliwość negatywnego oceniania komentarzy. Wiem że żyjemy w epoce akceptacji bliźniego i pozytywnego myślenia, jednak możliwość ustosunkowania się poprzez kliknięcie "nie zgadzam się" z opinią piszącego chyba nie zburzy porządku świata. Wiele portali daje możliwość plusowania i minusowania komentarzy.
1. Przydałaby się bardziej aktywna i świadoma moderacja.
- aktywna - mam wrażenie, że w tej chwili reakcje są dopiero po zgłoszeniu użytkowników (wisi pełno śmieciowych komentarzy)
- świadoma - część komentarzy chyba jest usuwanych z automatu po zgłoszeniu - bez sprawdzenia treści. Mamy na forum typowych trolli, którzy zgłaszają komentarze w zemście za moderację i ich wnioski także są uwzględniane.
2. Brakuje możliwości dobrowolnego (globalnego) ukrycia komentarzy użytkowników, którzy dotąd pisali komentarze niskiej jakości. Mamy na forum osoby, które specjalizują się w komentarzach typu "za tyle to ja bym kupił...", "było taniej", "a komu to potrzebne?!" itp.
2. Próbowałeś opcji ignorowania użytkownika? (Edytowano)
Być może traktowałeś pepper.pl jako kolejne forum w Internecie (być może wiele osób w ogóle uważa, że to jakiś społeczny projekt), ale przecież pod spodem jest normalne przedsiębiorstwo (Pepper Media Holding GmbH)
To wybiórcze moderowanie komentarzy jest żałosne
Okazje spadają z rowerka jako "do weryfikacji" za to spam botów pod wstawkami, duplikaty, "pseudo" promocje są całkowicie okej. Przycisk "nieaktualne" też możecie w CSSie ustawić jako hidden bo jeszcze nigdy nie widziałem aby działał.
Sama moderacja nie ogarnia regulaminu...