Zapowiada się bankructwo firm motoryzacyjnych (kary za emisję CO2 mld€)? + efekt Osborne'a?

20
lut 22.
237515.jpgEDIT 12.07.2020 -- Efekt Osborne’a w branży motoryzacyjnej? Co o tym wszystkim sądzicie?
elektrowoz.pl/aut…le/
Aktualizacje społecznościowe
Różne
20 Komentarzy
Unii bardzo są potrzebne pieniądze.. reset przydałby się
Edytowane przez: "www" lut 22.
W każdym razie to może być szok dla rynku. Istne 180 stopni. Armagedon. Bodziec. Koniec haseł GO SMOG NO HYBRID hehehe
W sumie jak nie wiadomo o co chodzi to ostatecznie chodzi o $.
Ty myslisz ze oni to wiedza od wczoraj ?? Wielkie koncerny sie do tego przygotowuja od kilku lat... W wiekszosci dostanie sie troche po nosie ale nikt z wielkich graczy nie mysli zamknieciu interesu... Poprostu bardziej przez to przyspiesza nieunikniona ewolucje branzy...
Jakie bankructwo? Skąd to autor wytrzasnął?
Jedyne co nas czeka to dalszy downsizing, dalsze ograniczanie oferty silnikowej do coraz mniejszych pojemności, coraz więcej hybryd i elektryków i oczywiście coraz mniejsza trwałość.
Nic takiego się nie stanie. Limity miały służyć zahamowaniu ekspansji azjatyckiej motoryzacji na europejskie rynki. Tak chyba średnio to wychodzi. Tu naprawdę nikomu nie chodzi o emisję tylko o szmal. Zawsze chodzi o szmal.
Twoja wizja Niderlandzka @stark2991 w Polsce bardzo się mi podoba Gdy właściciel dużego dostał by 2500 PLN ekstra podatku hehehe za to, że ma za dużego. Sam jestem ciekaw rozwoju sytuacji. Do Norwegii już jeżdżą całe zarządy, żeby zbadać jąk to będzie po roku '25 (zakaz sprzedaży nowych samochodów na bezyne i rope). Co do trwałości to się nie zgodzę, udowodnił to w miarę nowy producent że stanów, że można przejechać swoim autem 1.000.000 km i ponad.
@Frog Zgodzę się że oni już to wiedzą od dawna, ale może liczą na cud? Bicz został ukręcony Czy przez przypadek znikla z oferty dobrze się sprzedająca miala miejska Skoda spalinowa? @Tom.Brajder może się okazać, że już się dzieje. Ciekawe czasy.
@zimny o jakiej Skodzie mowa?
Trojaczki WV Up!, Skoda citigo i Seat mii.
Pracuje w jednym z koncernow i nikt ani nie mysli o bankructwie. Poprostu juz zaczeli wdrazac plan przechodzenia na hybrydy i elektryki i tyle. Moze nie ze wszystkim zdaza na czas i troche kar poleci ale wiekszosc idzie zgodnie z planem i przepisy te tylko przyspiesza krok ewolucji w tym przemysle...
Trochę kar poleci@Frog ? Zabawny cytat. Te kwoty nie mogą pozostać bez znaczenia To może nie być ewolucja o której mówisz lecz wręcz rewolucja. Mam nadzieję że jesteś choć na to przygotowany. Oni wiedzą - wiem, ale na pewno Tobie nie powiedzą.

Edit: nawet w Toyotach, ja się tam na samochodach nie znam, ale jestem ciekaw czy w dzisiejszych samochodach hybrydowych na kołach jest silnik elektryczny, czy instalowany jest uparcie silnik spalinowy nie tylko do ładowania bateryjki, ale też do napędzania samochodu? Pytam, na chłopski rozum tylko tak można by na dużą skalę zredukować emisję.
Edytowane przez: "zimny" lut 23.
Ceny pójdą w górę, a za wszystko ostatecznie zapłacą klienci. Być może rozrosnie się rynek wypożyczania samochodów?
Ciekawe w jakim czasie nastąpi punkt zwrotny. To znaczy kiedy cena najtańszego auta elektrycznego zrówna się z cena najtańszego auta spalinowego. Dotychczas ta data była poza obrębem naszego życia. Liczby które są w tabelce sugerują jednak coś innego. Jak sądzicie - kiedy. Jak obstawiacie? Ja obstawiam na rok '22-24 ale pewności nie mam. Czas mnie oceni.
zimny23/02/2020 19:06

Trochę kar poleci @Frog ? Zabawny cytat. Te kwoty nie mogą pozostać bez zn …Trochę kar poleci @Frog ? Zabawny cytat. Te kwoty nie mogą pozostać bez znaczenia To może nie być ewolucja o której mówisz lecz wręcz rewolucja. Mam nadzieję że jesteś choć na to przygotowany. Oni wiedzą - wiem, ale na pewno Tobie nie powiedzą.Edit: nawet w Toyotach, ja się tam na samochodach nie znam, ale jestem ciekaw czy w dzisiejszych samochodach hybrydowych na kołach jest silnik elektryczny, czy instalowany jest uparcie silnik spalinowy nie tylko do ładowania bateryjki, ale też do napędzania samochodu? Pytam, na chłopski rozum tylko tak można by na dużą skalę zredukować emisję.


Jasne ze nie pozostaja bez znaczenia... Ale to je ze tak powiem wliczone i pogodzone.. Nawet obecnie moj koncern placi ogromne kary za pewne silniki...Strata wliczona w kosztorys bo na chwile obecna tak byc musi....Wiadome ze wszystkiego nie wiem bo w zarzadzie nie zasiadam ale conieco wiem dlatego pisze.... Jesli chodzi o koncern w ktorym pracuje to mamy target do konca 2024 roku by kazdy model z oferty mial swoja elektryczna badz hybrydowa opcje....I tak bedzie stopniowo wygladac przechodzenie na te nowe technologie...
Hehe, a Toyota tylko 18 milionów
A ktoś wie może czemu dla każdego producenta jest inny target w 2021?
Przy ilości sprzedawanych aut to nie są jakieś kwoty które zarżna firmę. Koncern vw sprzedał w 2018 roku 10 mln aut. To cała ta kara po podzieleniu na auto wyniesie 450 euro .
https://electrek.co/2020/02/21/report-at-current-rate-of-ev-deployment-automakers-not-expected-to-meet-eu-co2-targets/

@Frog interpretując co napisałeś wieszcze, że po stworzeniu zamienników naturalną koleją rzeczy będzie uśmiercenie starego typu floty.
Mowa tu o CO2, więc hybryda z silnikiem spalinowym nie jest tu żadnym rozwiązaniem. Żeby było śmieszniej w takiej Polsce elektryk też nie, skoro z gniazdka leci CO2

Bankructwa żadnego nie będzie. Kary są rozłożone już na klienta - patrz podwyżka cen samochodów w tym roku. Zwykły byle kompakt kosztuje już 60 tysięcy. Jak dla mnie efekt zostanie osiągnięty przeciwny do zamierzonego - Kowalski kupi ponownie używanego grzmotka, bo na nowsze nie będzie go stać.
Edytowane przez: "Juri" lut 26.
Prześlij Komentarz
Avatar
@
    Tekst