Niestety, ta dyskusja już wygasła
Zakończono

Zakupy na Amazon.pl

maj 28. 2023
Cześć, spotkała mnie ostatnio bardzo nieprzyjemna sytuacja związana z zakupami na Amazon.pl.

Złożyłem swoje pierwsze zamówienie na tej stronie, ponieważ znalazłem interesujący mnie produkt w dobrej cenie.

Wszystko przebiegało bez problemu do momentu gdy zamówienie miało opóźnienie przez które nie zdążyłbym wykorzystać go do celu w którym go kupiłem, więc zdecydowałem się zakupić produkt na szybko stacjonarnie a ten najzwyczajniej w świecie zwrócić jak przyjdzie.

Pomijając już fakt, że dopłaciłem dodatkowe pieniądze za opakowanie prezentowe, którego nie było (pojawiła się tylko słabej jakości karteczka mająca na celu poinformowanie iż jest to prezent) okazało się, że na produkt nie da się wygenerować etykiety zwrotnej. Skontaktowałem się z BOK i okazało się, że produkt rzeczywiście jest bezzwrotny (takiej informacji na stronie nigdzie nie było, produkt nie należy również do żadnej z kategorii, której zwrot może być utrudniony domyślnie jak jedzenie, bielizna itd. Jest to drobna elektronika) więc Pani zaproponowała mi zwrot kosztów za ten produkt bez konieczności zwracania go (ta opcja została mi wprost zaproponowana, nie zrobiłem nic aby ją uzyskać i do głowy mi nie przyszło, że produkt może być bezzwrotny lub że takie rozwiązanie może być zastosowane). Ucieszyłem się i zdziwiłem takim rozwiązaniem jednak był to początek moich problemów. Kilka godzin po zleceniu zwrotu konto zostało zamknięte przez Amazon a zwrot kosztów zablokowany. BOK nie jest w stanie pomóc a dział zajmujący się blokowaniem kont na wysyłane wiadomości tylko informuje mnie ciągle kopiuj wklej wiadomościami, że moje konto naruszało ich zasady i że podobno znaleziono jakieś powiązane konta (NIGDY nie miałem innego konta na Amazon). W tej sytuacji zostało mi odebrane prawo do odstąpienia od umowy, mam drogi produkt, który już kompletnie nie jest mi potrzebny i straciłem pieniądze. Próbowałem grożenia UOKIKIEM i stosowania różnego rodzaju próśb o odblokowanie tego konta bądź pozwolenie mi po prostu na zwrot towaru/otrzymanie zwrotu kosztów. Nic nie działa i nie mam już pojęcia co robić. Zgłosiłem finalnie sprawę do UOKIK ale czy to coś da skoro ich decyzja brzmi na stanowczą? Czy miał ktoś podobne doświadczenia i jakoś z tego wyszedł? Czuje się jakby brano mnie za oszusta bo najzwyczajniej chciałem skorzystać z opcji zwrócenia towaru. Proszę o pomoc.
Aktualizacje społecznościowe

11 Komentarzy

sortowanie:
Awatar użytkownika
  1. Awatar użytkownika cptdiver
    cptdiver
    UOKiK zajmuje się masowymi zgłoszeniami. Jesli zamawiales na siebie to do rzecznika praw konsumenta / powiatowego rpk. Jesli na firme to rpp.
    Awatar użytkownika KateMali
    KateMali Autor
    Narazie w UOKIK przekierowali mnie do ECK rozmawiałem 40 minut z kimś od nich i zostałem poproszony o wysłanie wszystkich potwierdzień (screeny ze strony, korespondencja z Amazon, dowód przelewu itp itd) wysłałem sygnaturę sprawy do Amazon i chyba zostało to gdzieś przekierowane, narazie czekam
  2. Awatar użytkownika KateMali
    KateMali Autor
    Dyskusja dodana dla kogoś bez konta tutaj, ja kompletnie nie miałam takiej sytuacji i nie wiem co robić
    Awatar użytkownika cyment
    cyment
    "Zgłosiłem finalnie sprawę do UOKIK ale czy to coś da skoro ich decyzja brzmi na stanowczą?" omg, a czy stanowczna oznacza oznacza zgodna z prawem?

    Pytanie, co to za produkt? Link?
    Czy to byl produkt sprzedawany przez amazon czy firme krzak?

    Ja bym szedl w kierunku prawa do zwrotu towaru kupionego na odleglosc.
  3. Awatar użytkownika JayDustheadz
    JayDustheadz
    Placiles karta? Kontakt z bankiem i ogarniaj chargeback.
    Awatar użytkownika cyment
    cyment
    chargeback raczej tutaj nie ma zastosowania, bo ziomek dostal produkt za ktory zaplacil - a CB stosujesz glownie do uzyskania $$ gdy produkt nie zostanie dostarczony, czy podwojnych (wielokrotnych) obciazen za to samo zamowienie
Awatar użytkownika