sie 25. 2022
Cześć,
Chciałbym podzielić się swoją historią ze sklepem X-kom sprzed 2 tygodni, aby przestrzec i zwrócić uwagę co warto sprawdzić po zakupie sprzętu. Generalnie szukałem najtańszej oferty na Oculus Quest 2 po podwyżce jego ceny o 100€ i Ceneo wskazało mi X-kom, gdy inne sklepy miały już cenę 2299zł, u nich nadal widniała 1899zł. Uznałem, że może zalega im na magazynie sprzęt kupiony jeszcze po starej cenie i uznałem to za nie lada okazję. Zamówiłem go 9 sierpnia, wstawiając tu okazję pepper.pl/pro…813 gdzie ostrzegł o możliwości otrzymania odnowionego produktu (jego komentarz). Tu zaczyna się przygoda.
Napisałem na czacie X-kom z zapytaniem, czy sprzęt jest nowy. Zostałem zapewniony, że tak, co mnie usatysfakcjonowało i nie miałem powodów mieć dalszych podejrzeń (przecież to czołówka sklepów internetowych w Polsce, to chyba można im wierzyć, c'nie?). Rozmowa wyglądała tak:
Szymon 12:50:35
Witam, zakupiłem wczoraj u was Oculus Quest 2. Ostrzeżono mnie, że może to być odnowiony sprzęt, czy stosujecie takie praktyki?
Adam 13:05:32
Dzień dobry,
my nie odnawiamy taki produktów
Szymon 13:06:05
Czyli na pewno będzie to nowy sprzęt?
Adam 13:06:27
sprzedajemy tylko nowe produkty
Szymon 13:07:12
Rozumiem, bardzo dziękuję
Adam 13:07:22
Dziękuję i pozdrawiam
11 sierpnia otrzymałem gogle, rozpakowałem, skonfigurowałem i zgodnie z promocją Meta powinienem otrzymać z reflinka kolegi $30 i darmowego Beat Sabera. Niestety nic takiego się nie stało. Napisałem do supportu Meta, na co dostałem odpowiedź:
Po sprawdzeniu Twojego konta w systemie zauważyłem, że Twój zestaw słuchawkowy XXXXXXXXXXXXXX ma poprzednią datę aktywacji to luty 2022. Jak wspomniano zarówno w programie poleceń, jak i mechanice promocyjnej Beat Saber, odnowione i wcześniej posiadane zestawy słuchawkowe nie kwalifikują się do obu promocji.
Tu należy pochwalić support Meta, gdyż po dalszym przedstawieniu sytuacji dali mi Beat Sabera jak i fundusze do sklepu Meta z reflinka.
Skoro otrzymałem od Meta zakupione bonusy, można byłoby zamknąć temat, ale pytanie co z gwarancją, czy nie jest liczona od lutego i czy nie kupiłem sprzętu, który został przez kogoś oddany z powodu jakiejś wady, której sam nie widzę (jest to mój pierwszy VR)? Napisałem ponownie na czacie do X-kom, gdzie zostałem odesłany na ich maila serwisowego. Oto rozmowa:
Szymon 18:35:04
Miałem w dwóch oknach x-kom otwarty i mi się wiadomości zbugowały, już przechodzę do rzeczy Quest 2 miał teraz promocję, że dla sprzętu aktywowanego po 1 sierpnia 2022 dodawali Beat Sabera za darmo. Nie otrzymałem owego, napisałem do supportu Meta i otrzymałem taką odpowiedź "Po sprawdzeniu Twojego konta w systemie zauważyłem, że Twój zestaw słuchawkowy XXXXXXXXXXXXXX ma poprzednią datę aktywacji to luty 2022. Jak wspomniano zarówno w programie poleceń, jak i mechanice promocyjnej Beat Saber, odnowione i wcześniej posiadane zestawy słuchawkowe nie kwalifikują się do obu promocji."
Tomasz 18:37:33
a przesłałeś im fakturę zakupu ?
Szymon 18:37:37
Tak
Tomasz 18:38:04
napisz z tym do nas na [email protected]x-kom.pl
Szymon 18:38:58
Mniej więcej jak szybko dostanę od was odpowiedź na maila? Szczerze czuję się oszukany i teraz zamiast cieszyć się sprzętem muszę rozwiązywać ten problem
Tomasz 18:39:01
tym niemniej prawdopodobnie oni podają datę produkcji, ponieważ w naszym przypadku sprzedaż liczy się w momencie wystawienia faktury, sprzęt ten nie mógł być nigdy wcześniej uruchomiony, ponieważ tyle co do nas dojechał od producenta
Szymon 18:39:42
Ok, prosiłbym jeszcze o kopię tej rozmowy na maila
Tomasz 18:39:58
ok 1-2 dni, prawdopodobnie jutro, jeśli serwis nie znajdzie rozwiązania to możemy wystawić dla Ciebie oświadczenie o dacie sprzedaży tego produktu
Pan Tomasz wspomniał tu o możliwej pomyłce supportu Meta, o co zapytałem ich i dostałem odpowiedź jako screenshot z ich panelu gdzie były widoczne Daty aktywacji (1 lutego, 3 lutego i moja 11 sierpnia) oraz data produkcji 3 grudnia 2021.

Napisałem na wskazanego maila i dostałem odpowiedź:
Dzień dobry,
wskazany przez Pana numer seryjny jest błędny oraz nie widnieje w naszym systemie.
Produkt, który Pan otrzymał jest fabrycznie nowy i nigdy nie został odnowiony czy zwrócony. Uprzejmie proszę o przesłanie zdjęcia tabliczki znamionowej z numerem seryjnym produktu, który Pan wskazuje.
W naszym systemie w Pana zamówieniu widnieje innym numer seryjny, względem podanego przez Pana.
Tu jeszcze bardziej podburzyłem się sytuacją, bo w takim przypadku jakbym za np. pół roku oddał sprzęt na rękojmię, mogliby powiedzieć mi to samo i odmówić rękojmi. Przesłałem w zdjęcie i w odpowiedzi otrzymałem:
uprzejmie prosimy o przesłanie zdjęć, wszystkich numerów seryjnych, dostępnych na opakowaniu oraz urządzeniu.
Wcześniej wskazany numer seryjny nie widnieje w naszej bazie
Przesłałem w odpowiedzi wszystkie zdjęcia, kartonu, numerów seryjnych pod bateriami kontrolerów, nawet pustych boków kartonu
dziękuję za przesłane zdjęcia, przekazałem je do naszych techników celem ich weryfikacji.
Gdy otrzymam informację zwrotną, skontaktuję się z Panem w celu jej przekazania.
Przesłałem nowe zdjęcia tego samego kartonu... i po 8 dniach końcowo dostałem odpowiedź
Dzień dobry,
uprzejmie informuję, iż w zaistniałej sytuacji najlepszym rozwiązaniem będzie zwrot produktu. Istnieje możliwość dokonania takowego zwrotu w terminie do 15 dni od daty wydania rzeczy. W tym celu polecamy wypełnienie formularza odstąpienia od umowy, który znajdzie Pan na naszej stronie: [...]
Cała powyższa konwersacja trwała od 11 sierpnia do 19 sierpnia, w między czasie sam myślałem o zwrocie, ale nie wiedziałem jaki rezultat przyniesie konwersacja z serwisem. Wniosek o zwrot złożyłem 19 sierpnia, wybierając sposób rozwiązania problemu jako wymianę produktu na nowy. Zwrot nadałem w poniedziałek 22 sierpnia, dziś otrzymałem decyzję, że zwrócą mi pieniądze.
W międzyczasie oglądałem unboxingi na YouTube i okazało się, że karton fabrycznie zapakowany jest w folii, ja dostałem karton bez folii z 4 okrągłymi tasiemkami łączącymi biały karton z brązowym.
Straciłem ponad 8 dni, sklep nawet nie wytłumaczył się ze swojego kłamstwa, które mówił jeden i drugi konsultant.
Tak więc tu moja przestroga, aby kupując sprzęt:
1. Nie wierzyć sklepom, a szczególnie X-kom
2. Po otrzymaniu go sprawdzić jego numer seryjny u producenta. Tu wyszło to dzięki promocji, a normalnie pewnie wiele takich oszustw uchodzi im płazem.
Chciałbym podzielić się swoją historią ze sklepem X-kom sprzed 2 tygodni, aby przestrzec i zwrócić uwagę co warto sprawdzić po zakupie sprzętu. Generalnie szukałem najtańszej oferty na Oculus Quest 2 po podwyżce jego ceny o 100€ i Ceneo wskazało mi X-kom, gdy inne sklepy miały już cenę 2299zł, u nich nadal widniała 1899zł. Uznałem, że może zalega im na magazynie sprzęt kupiony jeszcze po starej cenie i uznałem to za nie lada okazję. Zamówiłem go 9 sierpnia, wstawiając tu okazję pepper.pl/pro…813 gdzie ostrzegł o możliwości otrzymania odnowionego produktu (jego komentarz). Tu zaczyna się przygoda.
Napisałem na czacie X-kom z zapytaniem, czy sprzęt jest nowy. Zostałem zapewniony, że tak, co mnie usatysfakcjonowało i nie miałem powodów mieć dalszych podejrzeń (przecież to czołówka sklepów internetowych w Polsce, to chyba można im wierzyć, c'nie?). Rozmowa wyglądała tak:
Szymon 12:50:35
Witam, zakupiłem wczoraj u was Oculus Quest 2. Ostrzeżono mnie, że może to być odnowiony sprzęt, czy stosujecie takie praktyki?
Adam 13:05:32
Dzień dobry,
my nie odnawiamy taki produktów
Szymon 13:06:05
Czyli na pewno będzie to nowy sprzęt?
Adam 13:06:27
sprzedajemy tylko nowe produkty
Szymon 13:07:12
Rozumiem, bardzo dziękuję
Adam 13:07:22
Dziękuję i pozdrawiam
11 sierpnia otrzymałem gogle, rozpakowałem, skonfigurowałem i zgodnie z promocją Meta powinienem otrzymać z reflinka kolegi $30 i darmowego Beat Sabera. Niestety nic takiego się nie stało. Napisałem do supportu Meta, na co dostałem odpowiedź:
Po sprawdzeniu Twojego konta w systemie zauważyłem, że Twój zestaw słuchawkowy XXXXXXXXXXXXXX ma poprzednią datę aktywacji to luty 2022. Jak wspomniano zarówno w programie poleceń, jak i mechanice promocyjnej Beat Saber, odnowione i wcześniej posiadane zestawy słuchawkowe nie kwalifikują się do obu promocji.
Tu należy pochwalić support Meta, gdyż po dalszym przedstawieniu sytuacji dali mi Beat Sabera jak i fundusze do sklepu Meta z reflinka.
Skoro otrzymałem od Meta zakupione bonusy, można byłoby zamknąć temat, ale pytanie co z gwarancją, czy nie jest liczona od lutego i czy nie kupiłem sprzętu, który został przez kogoś oddany z powodu jakiejś wady, której sam nie widzę (jest to mój pierwszy VR)? Napisałem ponownie na czacie do X-kom, gdzie zostałem odesłany na ich maila serwisowego. Oto rozmowa:
Szymon 18:35:04
Miałem w dwóch oknach x-kom otwarty i mi się wiadomości zbugowały, już przechodzę do rzeczy Quest 2 miał teraz promocję, że dla sprzętu aktywowanego po 1 sierpnia 2022 dodawali Beat Sabera za darmo. Nie otrzymałem owego, napisałem do supportu Meta i otrzymałem taką odpowiedź "Po sprawdzeniu Twojego konta w systemie zauważyłem, że Twój zestaw słuchawkowy XXXXXXXXXXXXXX ma poprzednią datę aktywacji to luty 2022. Jak wspomniano zarówno w programie poleceń, jak i mechanice promocyjnej Beat Saber, odnowione i wcześniej posiadane zestawy słuchawkowe nie kwalifikują się do obu promocji."
Tomasz 18:37:33
a przesłałeś im fakturę zakupu ?
Szymon 18:37:37
Tak
Tomasz 18:38:04
napisz z tym do nas na [email protected]x-kom.pl
Szymon 18:38:58
Mniej więcej jak szybko dostanę od was odpowiedź na maila? Szczerze czuję się oszukany i teraz zamiast cieszyć się sprzętem muszę rozwiązywać ten problem
Tomasz 18:39:01
tym niemniej prawdopodobnie oni podają datę produkcji, ponieważ w naszym przypadku sprzedaż liczy się w momencie wystawienia faktury, sprzęt ten nie mógł być nigdy wcześniej uruchomiony, ponieważ tyle co do nas dojechał od producenta
Szymon 18:39:42
Ok, prosiłbym jeszcze o kopię tej rozmowy na maila
Tomasz 18:39:58
ok 1-2 dni, prawdopodobnie jutro, jeśli serwis nie znajdzie rozwiązania to możemy wystawić dla Ciebie oświadczenie o dacie sprzedaży tego produktu
Pan Tomasz wspomniał tu o możliwej pomyłce supportu Meta, o co zapytałem ich i dostałem odpowiedź jako screenshot z ich panelu gdzie były widoczne Daty aktywacji (1 lutego, 3 lutego i moja 11 sierpnia) oraz data produkcji 3 grudnia 2021.

Napisałem na wskazanego maila i dostałem odpowiedź:
Dzień dobry,
wskazany przez Pana numer seryjny jest błędny oraz nie widnieje w naszym systemie.
Produkt, który Pan otrzymał jest fabrycznie nowy i nigdy nie został odnowiony czy zwrócony. Uprzejmie proszę o przesłanie zdjęcia tabliczki znamionowej z numerem seryjnym produktu, który Pan wskazuje.
W naszym systemie w Pana zamówieniu widnieje innym numer seryjny, względem podanego przez Pana.
Tu jeszcze bardziej podburzyłem się sytuacją, bo w takim przypadku jakbym za np. pół roku oddał sprzęt na rękojmię, mogliby powiedzieć mi to samo i odmówić rękojmi. Przesłałem w zdjęcie i w odpowiedzi otrzymałem:
uprzejmie prosimy o przesłanie zdjęć, wszystkich numerów seryjnych, dostępnych na opakowaniu oraz urządzeniu.
Wcześniej wskazany numer seryjny nie widnieje w naszej bazie
Przesłałem w odpowiedzi wszystkie zdjęcia, kartonu, numerów seryjnych pod bateriami kontrolerów, nawet pustych boków kartonu
dziękuję za przesłane zdjęcia, przekazałem je do naszych techników celem ich weryfikacji.
Gdy otrzymam informację zwrotną, skontaktuję się z Panem w celu jej przekazania.
Przesłałem nowe zdjęcia tego samego kartonu... i po 8 dniach końcowo dostałem odpowiedź
Dzień dobry,
uprzejmie informuję, iż w zaistniałej sytuacji najlepszym rozwiązaniem będzie zwrot produktu. Istnieje możliwość dokonania takowego zwrotu w terminie do 15 dni od daty wydania rzeczy. W tym celu polecamy wypełnienie formularza odstąpienia od umowy, który znajdzie Pan na naszej stronie: [...]
Cała powyższa konwersacja trwała od 11 sierpnia do 19 sierpnia, w między czasie sam myślałem o zwrocie, ale nie wiedziałem jaki rezultat przyniesie konwersacja z serwisem. Wniosek o zwrot złożyłem 19 sierpnia, wybierając sposób rozwiązania problemu jako wymianę produktu na nowy. Zwrot nadałem w poniedziałek 22 sierpnia, dziś otrzymałem decyzję, że zwrócą mi pieniądze.
W międzyczasie oglądałem unboxingi na YouTube i okazało się, że karton fabrycznie zapakowany jest w folii, ja dostałem karton bez folii z 4 okrągłymi tasiemkami łączącymi biały karton z brązowym.
Straciłem ponad 8 dni, sklep nawet nie wytłumaczył się ze swojego kłamstwa, które mówił jeden i drugi konsultant.
Tak więc tu moja przestroga, aby kupując sprzęt:
1. Nie wierzyć sklepom, a szczególnie X-kom
2. Po otrzymaniu go sprawdzić jego numer seryjny u producenta. Tu wyszło to dzięki promocji, a normalnie pewnie wiele takich oszustw uchodzi im płazem.
Aktualizacje społecznościowe
Kategorie
Dyskusje Popularne
13 Komentarzy
sortowanie:Odpowiedź do
W tych czasach to raczej bardzo częste.
Amazon tez tak robi ..
+ kupiłam po większej cenie niż we wstawce więc to już w ogóle dramat jak dla mnie