Wymiana towaru na rękojmię a jej przedłużenie.

cze 25. 2022
Miałem niedawno ciekawą historię - byłem w Castoramie oddać do naprawy / zakwalifikować do wymiany przeciekającą baterię umywalkową. Spodziewałem się papierologii i czekania na wymianę, a tu miła niespodzianka - wymiana od ręki w punkcie gwarancyjnym. Całość trwała może 15 minut i najdłużej czekałem aż pracownik przyniesie nową sztukę.

Ale to nie koniec. Pani w punkcie obsługi odmówiła mi wydania jakiegokolwiek potwierdzenia wymiany na nowy egzemplarz. Nic nie wydamy i koniec.
Jawnie powiedziała, że firmie chodzi o to, żeby nie wydłużyć okresu gwarancyjnego - bo na nowy towar powinna być nowa gwarancja. Zastanawiam się jak w takiej sytuacji podejść do tematu... Niby niewielka sprawa, ale podejście korpo do klienta, przy sporej liczbie klientów daje firmie niezłe oszczędności, ale czy jest zgodne z prawem?

Decyzja o przedłużeniu rękojmi/gwarancji przy wymianie towaru na nowy miała przejść 2018.01.01, ale ostatecznie z tego co wiem - nie przeszła. Tak więc, czy wymiana towaru z tytułu rękojmi nie przedłuża czasu jej trwania?
Aktualizacje społecznościowe
Zadaj pytanie
Dyskusje

1 Komentarz