kwi 23. 2022
Witam wszystkich.
Chciałem się podzielić spostrzeżeniem pewnego cwanego procederu z X-KOM
generalnie kupując w internecie mamy czas na zwrot 14 dni. Tego, szanownym Pepperkom nie muszę tłumaczyć. Ale co jeśli ktoś z was myśli, że zwrócił towar z ww. tytułu, a tak na prawdę złożył reklamację.
Rożnicy też nie będę tutaj rozwijać, ale podam linka gdzie jest to ładnie opisane: federacja-konsumentow.org.pl/n,1…tml

A na zdjęciu zaznaczę, gdzie taki myk stosuje X-KOM.

Na sam koniec jeszcze, krótka historia.
Dla tych co jednak wolą złożyć odstąpienie od umowy. Najprościej wydrukować druk: lp.x-kom.pl/a/s…pdf
I złożyć go razem z towarem w sklepie.
Mailem jak próbuje się zgłosić odstąpienie z tym drukiem, pracownik X-KOMU, odbiera wiadomość. Ale odpisuje aby złożyć przez formularz na stronie. (a tu wracamy do pkt1. Czyli podpisania regulaminu REKLAMACJI !! )

527592-3rmJF.jpg
Mam nadzieję, że pozwoli to wam uniknąć problemów.
Dodam, iż wiele osób korzysta z formularza i nic się pewnie złego nie dzieje.
Ale gdyby jednak coś było na rzeczy, to X-Kom jest na wygranej pozycji.
Aktualizacje społecznościowe
Avatar
Przecież jest wyraźnie napisane "Jeżeli zgłosisz reklamację na podstawie gwarancji producenta..."

Tak ciężko ogarnąć typ zgłoszenia w formularzu i wybrać zwrot, że musi być clickbaitowy temat?
Skomentuj

13 Komentarzy

sortowanie:
Avatar
  1. Avatar
    Autor
    stark299123/04/2022 22:10

    Wszedłem z ciekawości sprawdzić czy piszesz prawdę i to nie do końca tak wy …Wszedłem z ciekawości sprawdzić czy piszesz prawdę i to nie do końca tak wygląda. https://www.x-kom.pl/serwis#zglos-zwrot-lub-wymianeSą tutaj 3 niebieskie przyciski - zgłoś reklamacje (do zgłaszania reklamacji bezpośrednio u producenta), zgłoś reklamację w x-kom oraz zgłoś zwrot lub wymianę. Ostatnie dwa kierują do tego samego formularza, na którym z listy wybierasz co chcesz załatwić:[Obrazek] Na liście jest też pozycja dotycząca gwarancji producenta, i to tej pozycji dotyczy ten zaznaczony przez Ciebie zapis - w tym wypadku faktycznie sklep jest pośrednikiem między Tobą a producentem, bo zepsuty sprzęt wysyłasz do x-komu, a oni do serwisu producenta.


    Wiesz, ja to widzę inaczej. Dajmy na to sporządzamy umowę kupna sprzedaży. Każda strona normalna, wszystkie dane etc. A na koniec każę Ci podpisać ostatnią stronę ( która na dodatek jest ponumerowana- czyli całość dokumentu ) a na niej widnieje odstąpienie od praw jakie daje Ci wcześniej wypisany formularz kupna sprzedaży, na dodatek mam zapis, że jestem tylko pośrednikiem między tobą a firmą 3 cią.
    Podpisujesz mi takie pismo ??

    Dodam, że po trzecim mailu utworzyli mi RMA, nawet darmowego kuriera mam. Super.
    Ja nie mam do X-Kom pretensji jako do firmy, po prostu zwróciłem uwagę, na coś co jest moim zdaniem fanaberią.

    A tu cytat z bezprawnika:

    Zwroty i reklamacje w sklepie internetowym – Formularz odstąpienia od umowyŻeby odstąpić od umowy, konsument musi złożyć stosowne oświadczenie. Najczęściej stosowany jest w tym zakresie wzór formularza odstąpienia, który konsument może pobrać ze strony sklepu, wypełnić i przesłać sprzedawcy.

    Wzór formularza odstąpienia od umowy znajdziesz w pakiecie dla sklepów internetowych.Niemniej jednak, konsument może takie oświadczenie złożyć w dowolnej formie, choćby przesyłając wiadomość e-mail, z której wynika wola odstąpienia od umowy.

    W tym miejscu pierwsza ważna uwaga praktyczna – nie możesz odmówić zwrotu tylko dlatego, że konsument nie posłużył się formularzem, którzy przygotowałeś w tym celu. Konsument może skorzystać z takiego wzoru, ale nie musi.

    Najczęściej jest tak, że oświadczenie o odstąpieniu konsument przesyła wraz z produktem. Tutaj jednak kolejna ważna uwaga – wcale nie musi tak być. Konsument może najpierw złożyć ci stosowne oświadczenie, choćby w ostatnim dniu przysługującego mu terminu, a dopiero później przesłać produkt.

    *************************************

    Ja dopiero po 3 mailu zostałem przyjęty, rzekomo nie wysłałem skanu... (proszę cie mam maila z potwierdzeniem i załącznikiem )

    a 2 pierwsze maile nakłaniali mnie na formularz.

    Jestem im wdzięczny za pomoc w wysyłce, mimo iż wybieram się fizycznie do pkt X-Kom to miło z ich strony. (Edytowano)
  2. Avatar
    Wszedłem z ciekawości sprawdzić czy piszesz prawdę i to nie do końca tak wygląda.
    x-kom.pl/serwis
    Są tutaj 3 niebieskie przyciski - zgłoś reklamacje (do zgłaszania reklamacji bezpośrednio u producenta), zgłoś reklamację w x-kom oraz zgłoś zwrot lub wymianę. Ostatnie dwa kierują do tego samego formularza, na którym z listy wybierasz co chcesz załatwić:
    9716459-Fcqbv.jpgNa liście jest też pozycja dotycząca gwarancji producenta, i to tej pozycji dotyczy ten zaznaczony przez Ciebie zapis - w tym wypadku faktycznie sklep jest pośrednikiem między Tobą a producentem, bo zepsuty sprzęt wysyłasz do x-komu, a oni do serwisu producenta.
  3. Avatar
    @plewu Zgadzam się ze stwierdzeniem, że w x-kom to są cwaniaki. Z drugiej strony często mają dobre ceny na różne rzeczy.
    Miałem kiedyś z nimi taki numer, że kupowałem drogi sprzęt powyżej 7k i do niego były dodawane w komplecie akcesoria o wartości kilkuset złotych.
    Natomiast na FVAT były one ujęte w kwocie 1 grosza.
    Pech chciał, że jedna z tych rzeczy, zepsuła się po niecałym roku, zgłosiłem na RMA i x-kom zamiast wymiany czy naprawy zaproponował mi zwrot tego 1 grosza...
    Ogólnie nie mam uprzedzeń i jak jest tam w x-komie coś w dobrej cenie to kupuje, mając świadomość z tyłu głowy, od kogo kupuje. Przede wszystkim patrze żeby była gwara producenta min 24msc a najlepiej 36 lub 60msc i żadnych myków typu 1 grosz na FVAT)
  4. Avatar
    Edycja: nie ważne. (Edytowano)
  5. Avatar
    Autor
    Jest dostępny do pobrania. Dałem linka. Myślę że to zamyka usta UOKiK. Oni tam nie są głupi. Tak jak napisałem, sądzę że nie robią problemów przy zwykłym zwrocie który oferują, ale pewnie się zabezpieczają. Może jak się wypowie ktoś kto oddawał tak towar, to się temat rozkręci. W jedną, lub w drugą stronę. Ale fakt, utrudniają skorzystanie z prawa... Tyle że w granicach, które pewnie nie przekroczą. Ale to moje domysły. Zobaczymy jak mi pójdzie zwrot karty. (Edytowano)
  6. Avatar
    plewu23/04/2022 22:04

    Może jak się wypowie ktoś kto oddawał tak towar, to się temat rozkręci.


    Odstępowałem niedawno od Chromecasta (sprzedany jako nowy, a sprzęt z ewidentnymi znakami użytkowania, pewnie ze zwrotu) i o ile formularz mówi o reklamacji to w mailu już normalnie mówią o odstąpieniu od umowy, a ich system pokazuje zgłoszenie reklamacyjne o typie "zwrot" (screen1, screen2), więc stworzyli jeden formularz i nie chciało im się zmieniać słownictwa zależnie od wybranego typu zgłoszenia.
    Co do drugiego zaznaczenia to, tak jak stark napisał, wystarczy przeczytać początek zdania - dotyczy tylko zgłoszenia na gwarancję producenta i jest to standard w przypadku jeśli sklep oferuje pośrednictwo w takim zgłoszeniu.
  7. Avatar
    Autor
    Dodam też że nie zgadzam się z użytkownikiem : gdyby tak było jak piszesz, to po wybraniu formy zwrotu na dole regulamin powinien zmienić się na regulamin zwrotu. Nadal podpisujesz kolego regulamin reklamacji ( reklamacja ma także przewidziany zwrot towaru !! )

    Aktualizacje społecznościowe

    el_marinar
    13 g, 31 min
    1Przecież jest wyraźnie napisane "Jeżeli zgłosisz reklamację na podstawie gwarancji producenta..."

    Tak ciężko ogarnąć typ zgłoszenia w formularzu i wybrać zwrot, że musi być clickbaitowy temat?
  8. Avatar
    Ostatnie dwa zwroty w x-komie robiłem lokalnie, oświadczenie woli o odstąpieniu od umowy zawartej poza siedzibą składane było ustnie. Nie przyopominam sobie, jak to wyglądało x lat wcześniej, ale ogólnie ani razu żadnych problemów ze zwrotem (i nie tylko zwrotem) w tym sklepie nie miałem.

    Nie będę nic kupować tylko po to, żeby sprawdzić całą ścieżkę zwrotu z powodu odstąpienia od umowy od początku do końca, ale też rzuciło mi się w oczy to, co napisał @el_marinar . Być może jest jakiś problem na stronie, że kieruje do jednego dokumentu, a powinien do dwóch różnych. A być może tak to sobie dział prawny firmy wymyślił. W każdym razie zaznaczony przez Ciebie fragment o tym, że x-kom jest tylko pośrednikiem dotyczy tylko reklamacji na podstawie gwarancji u producenta. I wtedy chyba logiczne, że sprzedawca jest tylko pośrednikiem.

    Dla mnie nie ma tu żadnego cwaniactwa ze strony firmy. Tylko Twoja nadinterpretacja.

    Oczywiście mogę się mylić, ale wg mnie trzebaby mieć mocniejsze dowody na udowodnienie, że x-kom kombinuje. Te mnie nie przekonują.
  9. Avatar
    Autor
    Nie rozumiem waszej ślepej wiary w "firmę" owszem mogę się mylić. Dla tego poruszę ten wątek na kilku forach prawnych. Zobaczymy co mają do powiedzenia ludzie z trochę szerszym spektrum wiedzy niż ja. (Edytowano)
  10. Avatar
    plewu24/04/2022 16:15

    Nie rozumiem waszej ślepej wiary w "firmę" owszem mogę się mylić. Dla tego …Nie rozumiem waszej ślepej wiary w "firmę" owszem mogę się mylić. Dla tego poruszę ten wątek na kilku forach prawnych. Zobaczymy co mają do powiedzenia ludzie z trochę szerszym spektrum wiedzy niż ja.



    Ale przecież w tym zdaniu, którego się czepiasz jest wyraźnie napisane:
    "Jeśli zgłosisz reklamację na podstawie gwarancji producenta my będziemy tylko pośrednikiem".
    Czepiasz się drugiej części zdania. Nie zwracając uwagi na pierwszą.

    Dokonujesz zwrotu na podstawie reklamacji z tytułu gwarancji producenta?
    Twierdzisz, że nie, że to zwrot bo odstąpiłeś od umowy zawartej na odległość. Więc to zdanie Cię nie dotyczy.

    Ale z chęcią poznam opinię prawników. Daj proszę znać, możesz zresztą dodać tu linki. (Edytowano)
  11. Avatar
    Autor
    Ale zwróć uwagę że musisz zaznaczyć opcję, zgadzam się z warunkami reklamacji.
    Bez tego formularz nie puści dalej. Poza tym na zwrot z tyt. ustawy jest 14 dni, nie 15 jak pisze szanowny sklep.
    A to potwierdza mnie dodatkowo w przekonaniu że robi się reklamacje. Ponadto konsultant potwierdził mi, że mogę dokonać zwrotu zgodnie z ustawą, wysyłając list lub mail.
    Czy oni kręcą? Nie mniej niż inne sklepy. Pamiętajmy że mają też do czynienia z prawdziwymi trollami.
    Ja jakbym chciał przetestować sprzęt i oddać. To dbam o niego jak o złote jajko. Ale ile jest takich trolli, co oddają zepsuty, poplamiony Sprzęt...

    Tak czy owak. Jak dzieci pójdą spać, zredaguje temat i wyśle na kilka forów. Chce poznać opinie ludzi z zacięciem prawniczym.

    raffaello24/04/2022 16:25

    Ale przecież w tym zdaniu, którego się czepiasz jest wyraźnie napisane: "Je …Ale przecież w tym zdaniu, którego się czepiasz jest wyraźnie napisane: "Jeśli zgłosisz reklamację na podstawie gwarancji producenta my będziemy tylko pośrednikiem". Czepiasz się drugiej części zdania. Nie zwracając uwagi na pierwszą. Dokonujesz zwrotu na podstawie reklamacji z tytułu gwarancji producenta?Twierdzisz, że nie, że to zwrot bo odstąpiłeś od umowy zawartej na odległość. Więc to zdanie Cię nie dotyczy.Ale z chęcią poznam opinię prawników. Daj proszę znać, możesz zresztą dodać tu linki.

    (Edytowano)
  12. Avatar
    Zwracałem kilka zamówień przez aplikację i zero problemów, nigdy żadne nie weszło w tryb reklamacji. Wszystko robiłem z poziomu danego zamówienia z aplikacji, nigdy nie wypełniałem ani nie dołączałem żadnych papierowych ani elektronicznych formularzy czy druków.
  13. Avatar
    Ostatnio robiłem zwrot rtx 3090 kupionego na "gorącym strzale" i na którymś etapie jak pojawiło się w zgłoszeniu "ślady użytkowania" to trafiłem między innymi na ten wątek. Bałem się, że będzie zabawa jak z morele gdzie dotarło do RK i pobujało się przez rok aż oddali kasę (a do tej pory po x-kom się nie spodziewałem takich zagrywek dlatego tam kupiłem zakładając, że zwrot mogę jednak zrobić). No i zaskoczenie bo kasa wróciła bezproblemowo. Zwrot robiłem przez formularz nie podając przyczyny.(a realnie to cena spadła jeszcze ok. tysiąc zł więc szkoda nie skorzystać). Tak więc moje "3 grosze" w temacie x-kom. (Edytowano)
Avatar