Udało się! Chargeback za płatność w RUB w ASOS.com

lip 23. 2022
Siema,
Ten post dedykuje wszystkim, którzy są poszkodowani w przez ASOS.com. Firma ta słynna jest na peperku dzięki super okazjom, a swego czasu dzięki korzystnym cenom w rosyjskiej walucie.

Chciałem się pochwalić, że udało mi się po 4 miesiącach odzyskać zwrot pieniędzy za zwrócone zakupy. Płatność była w rosyjskich rublach. Z pomocą przyszedł revolut. Chargeback zgłoszony w kwietniu. W końcu 17.07.2022 miałem uzyskać update związany z moją sprawą. Oczywiście terminu nie dotrzymali więc przez ostatnie parę dni pisałem jak szalony do ich customer service, aż w końcu udało się!

Tło sprawy:
Przed wybuchem wojny w Ukrainie dokonałem dużego zamówienia we wspomnianym sklepie płacąc w rublach (w tej walucie było ok 20% taniej) za ponad 600 zł. Zdecydowałem się jednak zwrócić niemal wszystkie produkty zgodnie z ich polityką zwrotów. Otrzymałem mailowe potwierdzenie z ich sklepu, że zwrot przyjęty i przygotowują zwrot środków, który powinien trafić w ciągu 10 dni. Oczywiście to się nie stało. Zapewne w związku z sankcjami nałożonymi na rubla.

1) Customer service (jak wszędzie zresztą) odpisuje standardowe formułki "mamy problem z procesowaniem zwrotów w tej walucie, odezwiemy gdy się gdy nam się uda". Mniej kompetentni agenci obiecują, że refund został właśnie zlecony - co jest oczywiście nieprawdą.
2) Polski rzecznik praw konsumenta, brytyjski Citizens Advice, nie są w stanie pomóc, bo UK (gdzie mieści się siedziba firmy) jest poza UE
3) Europejskie centrum konsumenckie odsyła sprawę do brytysjkiego odpowiednika, ten zaleca się skontaktować z tym pierwszym.
4) Sklep odrzuca chargeback gdy revolut wysłał do nich zapytanie. Revolut musi sam wydać wyrok co zajmuje mu dłużej niż przewidywali. W między czasie revolut ogranicza dotęp do konta w RUB i wymiany walut.

Wnioski:

1) Chargeback to świetna sprawa! Zlećcie chargeback do revoluta, wyślijcie im wszystkie dowody. Czekajcie kilka miesięcy.
2) Żadna państwowa/unijna instytucja wam nie pomżę gdy sprawa tyczy się sporu ze sprzedawcą spoza UE
3) Powyższa sprawa utwierdza mnie w nabytym jakiś czas temu przekonaniu, że customer service nie istnieje. Czy to ASOS, Revolut czy nawet polski Media Expert, z którymi też miałem okazję już się zderzyć.
4) Jeśli już robicie w tym sklepie zakupy to płaćcie tylko w PLN, EUR, GBP.

Wisienka na torcie:

Zwrócona kwota po przeliczeniu na PLN jest ok 200 zł wyższa niż pierwotnie.

Powodzenia
Aktualizacje społecznościowe
Sklepy: pytania i opinie
Skomentuj

Grupy

20 Komentarzy

sortowanie:
Avatar
  1. Avatar
    Zwrot dostałeś w RUB?
    Avatar
    Autor

    Odpowiedź do

    Tak, jednak po kilkudniowym męczeniu supportu Revolut udało się na nich wymusić przewalutowanie. Dokładnie 10h prosiłem o połączenie z konsultantem mówiącym po PL. Jeśli piszesz po angielsku to odpisuje Ci robot lub ktoś z kraju zielonego curry i wali templatki.
    Złożyłem oficjalną reklamację i zagroziłem, że zgłoszę sprawę do banku Litwy (pełni rolę polskiego KNF). Jestem jakieś 237 zł do przodu.

    Efekty:
    10382498-6J0BO.jpg10382498-oPSf9.jpg
    Kolejne wnioski:

    - Revolut Centromer support - działa, ale trzeba mocno naciskać. Inaczej zderzysz się z robotem lub z agentem wklejającym templatki. Nie da się skontaktować z mówiącym po polsku agentem.
    - Nie polecam dokonywać zakupów poprzez Revolut w walutach innych niż twarde czy PLN na duże kwoty.
    - ASOS strzelił focha za chargeback i zablokował konto. (Edytowano)
  2. Avatar
    Anonymous User
    Jak byłeś pazerny jak frankowicze to masz nauczkę. Zarabiasz w pln to płac w pln proste, a ze Polacy to chytrusy to jeszcze nie raz ich życia nauczy
    Avatar
    Autor
    Pierwszy raz na pepperze?
  3. Avatar
    Gratuluję udanej sprawy
  4. Avatar
    Ja mam podobny problem - reklamowałem buty zakupione w styczniu opłacone w RUB PayPalem i dostałem zwrotkę, że nie mogę aktualnie ani ich odesłać, ani wymienić.
    Avatar
    Autor
    Paypal też nic nie wskórał?
  5. Avatar
    Jak kontaktowałeś się z Revolutem i wysłałeś dowody? Przez czat czy mailowo?
    Avatar
    Autor
    Chat
  6. Avatar
    Możesz dać jakieś wskazówki jak wymusić na nich przewalutowanie? Od 2 miesięcy bujam się na chacie i żadnych efektów, dostaję co chwilę tenplatki od różnych osób z supportu.
    Avatar
    Autor
    Gdzieś na stronie revoluta (poza aplikacją, ale możliwe, że z poziomu aplikacji przekierowuje na stronę) jest formularz do zgłoszenia oficjalnej skargi. Ja z niego skorzystałem. Możesz też postraszyć ich zgłoszeniem sie do banku Litwy (ichniejszy reguator)
  7. Avatar
    Czy komuś jeszcze udało się odzyskać pieniądze? Ja się z tym bujam od 23.02.2022 i nie chcę, żeby mi przepadło to kilkaset złotych. Revolut odrzucił wniosek o chargeback.
    Avatar
    Autor
    Z jakiego powodu odrzucają? Kontaktowales się z tą europejskim 'rzecznikiem praw konsumenta'?
Avatar