Telefon i spuchnięta bateria (kolejny raz).

14
sie 30.
Nie znam się na tym, ale czy mogę skorzystać z rękojmi, zamiast gwarancji, przy kolejnym zgłaszaniu wady? Sklep to x-kom. Jeżeli to możliwe, to proszę o podstawy prawne.
Aktualizacje społecznościowe
Zadaj pytanie
14 Komentarzy
A minął rok od zakupu czy nie ?
voodoo6930/08/2019 20:02

A minął rok od zakupu czy nie ?


Telefon kupiony w grudniu 2017 i rękojmia obowiązuje dwa lata.
tommas_30/08/2019 20:05

Telefon kupiony w grudniu 2017 i rękojmia obowiązuje dwa lata.


To jest podstawa prawna, a poprzedniej naprawy dokonywałeś sam czy wysyłałes do sklepu? Bo jak do sklepu to wczesniej tez korzystales z rękojmi. Z gwarancji to jakbys sam wyslal do serwisu.
Edytowane przez: "e-Rick" sie 30.
e-Rick30/08/2019 21:15

To jest podstawa prawna, a poprzedniej naprawy dokonywałeś sam czy w …To jest podstawa prawna, a poprzedniej naprawy dokonywałeś sam czy wysyłałes do sklepu? Bo jak do sklepu to wczesniej tez korzystales z rękojmi. Z gwarancji to jakbys sam wyslal do serwisu.


Czyli w poniedziałek jadę i mówię "nowy telefon albo zwrot pieniędzy?"
O to się pytam.
Nie mam ochoty czekać, aż znowu będzie 2-3 tygodnie w serwisie.
Ps. Telefon to Redmi 4X.
tommas_30/08/2019 21:22

Czyli w poniedziałek jadę i mówię "nowy telefon albo zwrot pieniędzy?"O to …Czyli w poniedziałek jadę i mówię "nowy telefon albo zwrot pieniędzy?"O to się pytam.Nie mam ochoty czekać, aż znowu będzie 2-3 tygodnie w serwisie.Ps. Telefon to Redmi 4X.


Akurat tu nie masz nic do gadania, to sprzedawca decyduje o sposobie realizacji rękojmi.
Jeśli telefon ma też 2 lata gwarancji, to skończy się na tym, że oni go wyślą do serwisu. Nie zyskujesz wtedy nic, a wręcz tracisz czas, bo zanim sklep to przeprocesuje, potem wyslą, potem odbiorą, wyślą Tobie albo poinformują, że do odbioru (w zależności pewnie jak tam ustalisz z nimi).

Ja kiedyś nie miałem laptopa 2 miesiąca, tak mi serwis naprawiał, że 3 razy odsyłany był i guzik możesz z tym zrobić.

Swoją droga to w rocznym Redmi Note 5A ojca też spuchła bateria po roku, też z polskiej dystrybucji (Media Expert). Coś nie tak z tymi siaomi chyba.
Edytowane przez: "e-Rick" sie 30.
Rękojmia jest zapisana w polskim prawie i to klient decyduje, jak z niej skorzystać.

Ja pytam, czy po dwóch naprawach gwarancyjnych, mogę wciąż skorzystać z rękojmi.
Niby sprzęt doprowadzony do stanu fabrycznego, ale zawsze mogą się przyczepić.
tommas_30/08/2019 21:34

Rękojmia jest zapisana w polskim prawie i to klient decyduje, jak z niej …Rękojmia jest zapisana w polskim prawie i to klient decyduje, jak z niej skorzystać.Ja pytam, czy po dwóch naprawach gwarancyjnych, mogę wciąż skorzystać z rękojmi.Niby sprzęt doprowadzony do stanu fabrycznego, ale zawsze mogą się przyczepić.


Nie do końca.
Ustawa jw. daje kupującemu prawo wyboru sposobu doprowadzenia towaru do zgodności z umową, (czyli mówiąc zwykłym językiem - sposobu usunięcia wady). Ten wybór zawęża się jednak do żądania naprawy, bądź wymiany na nowy towar. Dlatego nie liczyłbym na kasę.
Nie do końca rozumiem drugie zdanie - sprzęt doprowadzony do stanu fabrycznego, czyli sprawny? Jeśli tak to co chcesz reklmować?
e-Rick30/08/2019 21:44

Nie do końca.Ustawa jw. daje kupującemu prawo wyboru sposobu doprowadzenia …Nie do końca.Ustawa jw. daje kupującemu prawo wyboru sposobu doprowadzenia towaru do zgodności z umową, (czyli mówiąc zwykłym językiem - sposobu usunięcia wady). Ten wybór zawęża się jednak do żądania naprawy, bądź wymiany na nowy towar. Dlatego nie liczyłbym na kasę.Nie do końca rozumiem drugie zdanie - sprzęt doprowadzony do stanu fabrycznego, czyli sprawny? Jeśli tak to co chcesz reklmować?


Druga wizyta w serwisie i telefon sprawny. Po czasie znowu bateria spuchnięta i raczej front panel i płyta główna znowu do wymiany. Widać, trefna partia w moim Redmi 4X.
tommas_30/08/2019 22:00

Druga wizyta w serwisie i telefon sprawny. Po czasie znowu bateria …Druga wizyta w serwisie i telefon sprawny. Po czasie znowu bateria spuchnięta i raczej front panel i płyta główna znowu do wymiany. Widać, trefna partia w moim Redmi 4X.


No to spróbuj z wymianą na nowy, chociaż tu pewnie mogą odmówić. Bo wiesz, prawo prawem, ale jak nie ma dobrej woli drugiej strony to możesz sobie co najwyżej iść do sądu i próbowac egzekwować. Ewentualnie rzecznik praw konsumenta, ale to nie jest instytuacja która ma jakieś uprawnienia, co najwyżej może za Ciebie pismo napisać.
e-Rick30/08/2019 21:25

Akurat tu nie masz nic do gadania, to sprzedawca decyduje o sposobie …Akurat tu nie masz nic do gadania, to sprzedawca decyduje o sposobie realizacji rękojmi.Jeśli telefon ma też 2 lata gwarancji, to skończy się na tym, że oni go wyślą do serwisu. Nie zyskujesz wtedy nic, a wręcz tracisz czas, bo zanim sklep to przeprocesuje, potem wyslą, potem odbiorą, wyślą Tobie albo poinformują, że do odbioru (w zależności pewnie jak tam ustalisz z nimi).Ja kiedyś nie miałem laptopa 2 miesiąca, tak mi serwis naprawiał, że 3 razy odsyłany był i guzik możesz z tym zrobić.Swoją droga to w rocznym Redmi Note 5A ojca też spuchła bateria po roku, też z polskiej dystrybucji (Media Expert). Coś nie tak z tymi siaomi chyba.


Raczej nie z Xiaomi problem lecz w kanibaliźmie podzespołów. Wpisz na yt. Dużo tego o naprawach chińskich telefonów w polskich serwisach
stfpl31/08/2019 01:15

Raczej nie z Xiaomi problem lecz w kanibaliźmie podzespołów. Wpisz na yt. D …Raczej nie z Xiaomi problem lecz w kanibaliźmie podzespołów. Wpisz na yt. Dużo tego o naprawach chińskich telefonów w polskich serwisach


Spotkalem sie z taka teoria wlasnie na pepperze, ale nie wiem czy to prawda.
Mozna wiedzieć w jakim?? Bo mi spuchla po 3 latach w j5 samsung
Adas_necc02/09/2019 14:31

Mozna wiedzieć w jakim?? Bo mi spuchla po 3 latach w j5 samsung



Puchnie bo zostawiacie telefon na noc do ładowania a i w dzień ładujecie do 100proc. to po pierwsze. Po drugie nawet jak używacie dobrej ładowarki to zapewne nie zainwestowaliście w dobry kabel i ładujecie na oryginalnym lub nawet czymś gorszym.
Dobry kabel bywa droższy od ładowarki i ma pozłacane styki. Ale i chińskie za kilka dolców potrafią być bardzo dobre.
Skutki = zmniejsza się pojemność i żywotność baterii. Czasami puchnie bateria bo ma już 100proc. a wy ją dalej ładujecie. To jak ma nie puchnąć? Teoretycznie powinien zadziałać system, który odcina proces ładowania. Powinien ale nie zawsze tak jest. A jak macie pecha to i jakość baterii w telefonie może być kiepska (jak w pewnych topowych Samsungach) a wtedy dobry kabel , ładowarka i odpowiednie ładowanie nie pomoże... tak tak odpowiednie ładowanie... czytacie instrukcje obsługi? Ta od Honora 8 mówi, że nie można używać telefonu podczas ładowania. Tylko czy ktoś to czyta. To trochę na wyrost bardziej chodzi by podczas ładowania unikać nagrzewania telefonu dlatego nie wolno grać i najlepiej pozamykać aplikacje które mocniej obciążają baterię.
I na koniec ładowarkę podłączamy gdy bateria ma 20 proc. ale nie mnie niż 15proc. I to co w pierwszym zdaniu nie ładujemy do 100 proc.
Chlopie co Ty pierdoli** ? Uzywam lacznie teraz 5 telefonow i tablet do tego historia ostatnich lat umozliwila uzytkowanie z 30 telefonow i co ?spuchla tylko w samsungu tak samo je ladujac do 98% i nie ladujac cala noc wiec to udowadnia ze samsung ma problem z bateria bylo glosno o wybuchu w samolocie "samsunga note"a Ty sugerujesz niewiadomo jakie herezje nie zadawajac nawet 1 pytania o "ladowanie tel" skad to bierzesz z kuli pana Macieja? P.s mimo ze baterie maja ten feler(moze nie wszystkie) uwazam, ze samsung to producent b.dobrych smartfonow
Prześlij Komentarz
Avatar
@
    Tekst

    Dyskusje