Opublikowano 12 stycznia 2022

Szukam smartfonu na Androidzie z długim wsparciem

Szukam smartfonu na Androidzie z długim wsparciem


Czyli kupuje nowy i nie musze się martwić że po roku lub dwóch latach skończą się aktualizacje zabezpieczeń ani tylko maksymalnie 2 nowe Androidy.


Może Samsung A52?


Narazie nie określam budżetu, proszę proponujcie mi konkretne modele i piszcie ile im jezcze zostało wsparcia miesiecznych aktualizacji oraz ile jeszcze otrzymają nowych androidów.
Aktualizacje społecznościowe

Kategorie

35 Komentarzy

sortowanie:
Awatar użytkownika
  1. Awatar użytkownika Tahoe
    Najdłuższe wsparcie mają Pixele
  2. Awatar użytkownika Papitan
    Aktualnie jeśli chodzi o wsparcie aktualizacjami to muszę przyznać, że Samsung bryluje na tym polu. Oczywiście Pixel dzierży palmę pierwszeństwa, ale Samsung tuż za nim. Dlatego myślę, że A52S będzie dobrym wyborem, jeśli nie zależy Ci na ip68 i bezprzewodowym ładowaniu. Ten model będzie miał 3 duże aktualizacje androida i 4 lata łatek bezpieczeństwa.
  3. Awatar użytkownika rucle
    LineageOS.
    Ale tylko oficjalne, nie żadne community-ROMy z XDA, bo tam może często siedzieć malware.

    Jeśli jesteś choć trochę techniczny, to poradzisz sobie z instalacją.
    Wręcz, jeśli wszystko pójdzie gładko* (a często idzie), to osoba nietechniczna sobie poradzi – Zobacz instrukcję na oficjalnej stronie, żeby określić czy sobie poradzisz. W zasadzie całość instalacji to ściągnięcie 2 rzeczy z neta i wklepanie 3 poleceń, wszystko zgodnie z instrukcją. Czyste czytanie ze zrozumieniem.

    *niegładko, to gdy coś się nie uda i trzeba googlować za rozwiązaniem. Czyli też w zasadzie zero wkładu własnego, wszystko gotowe na necie

    Jeszcze jest kwestia wyboru modelu, dla którego z dużym p-stwem społeczność będzie wypuszczała nowe wersje Lineage'a.
    Chyba najlepiej brać coś na czym npjohnson i spółka wypuszczają nowe wydania. Od 2 wydań jest to m.in. Galaxy S4 – żeby pokazać że nawet na tak starym flagowcu można mieć najnowszego Andro – ale oczywiście lepiej wziąć coś nowszego.

    Edit: Chyba najlepiej po wybór modelu będzie poszukać takiego pytania na Reddicie. (Edytowano)
  4. Awatar użytkownika Marvo
    rucle13/01/2022 12:00

    LineageOS.Ale tylko oficjalne, nie żadne community-ROMy z XDA, bo tam może …LineageOS.Ale tylko oficjalne, nie żadne community-ROMy z XDA, bo tam może często siedzieć malware.Jeśli jesteś choć trochę techniczny, to poradzisz sobie z instalacją.Wręcz, jeśli wszystko pójdzie gładko* (a często idzie), to osoba nietechniczna sobie poradzi – Zobacz instrukcję na oficjalnej stronie, żeby określić czy sobie poradzisz. W zasadzie całość instalacji to ściągnięcie 2 rzeczy z neta i wklepanie 3 poleceń, wszystko zgodnie z instrukcją. Czyste czytanie ze zrozumieniem.*niegładko, to gdy coś się nie uda i trzeba googlować za rozwiązaniem. Czyli też w zasadzie zero wkładu własnego, wszystko gotowe na necie Jeszcze jest kwestia wyboru modelu, dla którego z dużym p-stwem społeczność będzie wypuszczała nowe wersje Lineage'a.Chyba najlepiej brać coś na czym npjohnson i spółka wypuszczają nowe wydania. Od 2 wydań jest to m.in. Galaxy S4 – żeby pokazać że nawet na tak starym flagowcu można mieć najnowszego Andro – ale oczywiście lepiej wziąć coś nowszego.Edit: Chyba najlepiej po wybór modelu będzie poszukać takiego pytania na Reddicie.


    Tak, w sumie wspomnialem autorowi o tym ale nie rozwinalem watku
    LineageOS jest super opcja - kolega rozwinal temat, nic dodac nic ujac

    miban13/01/2022 11:44

    Nie wiem jak to sprawdzić dokładnie, ale przyszedł mi na myśl One Plus jes …Nie wiem jak to sprawdzić dokładnie, ale przyszedł mi na myśl One Plus jeszcze. Chyba wspierają długo starsze modele


    wspieraja, ja niedawno dostalem aktualizacje OnePlusa 6 (debiut tego modelu maj/czerwiec 2018)
    aczkolwiek nie wiem jak te najnowsze modele beda wspierane

    flagowce na pewno 3 duze aktualizacje systemowe (pewnie 3 lata)

    seria Nord 2 duze aktualizacje systemowe (raczej 2 lata) (Edytowano)
  5. Awatar użytkownika abc77
    Narciarz14/01/2022 01:01

    Czyli mówissz że goły android nawet w postaci PIxela to wcale nie taka do …Czyli mówissz że goły android nawet w postaci PIxela to wcale nie taka dobra sprawa? Że tylko jego jego dobrą stroną jest szybkość, wsparcie długie i najszybcie nadchodzące ale googlowskie programy do dzwonienia smsowania i innych rzeczy po prostu są wkurzające jak ktoś całe życie używał nakładek nie tylko Samsunga?


    Nie, tego nie mowie. Ogolnie Pixel 4a jest super telefonem za taka cene (zaplacilem 1600 PLN z przesylka z Niemiec). Kupilem go, poniewaz:

    1. Jest poreczny (to dla mnie najwazniejsze) - 5.8' w dzisiejszych czasach to nie jest duzo - da sie to w miare ogarnac jedna reka (ponizej o tym pisze, ze jednak w Samsungu i tak lepiej).
    2. Szybko dziala, nic sie nie laguje (rzeczywiscie mozna powiedziec, ze to taki iPhone na Androidzie).
    3. Ma te 128 GB pamieci i mi to wystarcza.
    4. Robi super zdjecia (dla mnie to w sumie niewazne, ale pisze, poniewaz dla niektorych tak).

    Nie pisze o aktualizacjach - dla mnie nie ma to znaczenia, czy dostane poprawki bezpieczenstwa od razu (Pixel), czy za dwa tygodnie, czy tam za miesiac (Samsung). Jak nie klikasz glupich linkow w sms'ach/mailach, to to chyba nie ma znaczenia.

    Ale mam tez kilka 'ale' do czystego Androida:

    1. Na stronie glownej (jedynej, ktora mam) mam tylko podstawowe aplikacje. Reszte otwieram przesunieciem palcem do gory - czyli z poziomu wszystkich aplikacji. W Samsungu moglem to okno z wszystkimi aplikacjami grupowac w foldery. W Pixelu foldery moge tworzyc tylko na stronie glownej. Powoduje to to, ze gdy sobie zainstaluje cokolwiek nowego, to wszystkie aplikacje zmieniaja swoje miejsce w oknie aplikacji. W Samsungu moglem sobie wrzucic nowa aplikacje w folder i nie bylo klopotu. Wszystko bylo zawsze w tym samym miejscu.

    2. Otwierajac wiadomosci w Samsungu od razu wszystko ustawia sie na srodek ekranu - tak, zeby to mozna bylo ogarnac jedna reka. Kontakty tak samo - nie trzeba cwiczyc Jogi dlonia i siegac palcem na gore ekranu. Super udogodnienie w Samsungu.

    3. AOD w Android 12 jest w Samsungu fajnie zrobione - mozesz sobie to ustawic tylko dla nowych powiadomien - czyli masz wylaczony ekran, a wlacza sie i pozostaje wlaczony tylko wtedy, gdy masz nowe powiadomienia. W czystym Androidzie tego nie ma.

    4. Nie moge schowac daty w Pixelu, ktora jest na gorze ekranu. Malo tego - jak ustawiam ikony w formacie 5x5, to data jest na srodku ekranu. Jak ustawiam ikony w formacie 4x5, to data sie przesuwa do lewej. No bzdura totalna. Niby super customizowany Android, a prostej rzeczy nie mozna schowac. Dla mnie ekran glowny jest nawazniejszy. Skonczylo sie to tym, ze zainstalowalem Niagara Launcher i mam tak, jak chce. Czyli minus dla Pixela - w Samsungu tego nie musialem robic (patrz ponizej).

    5. Widget do pogody w Samsungu jest po prostu super. W Pixelu mi sie nie podoba.


    Podsumowujac - Hardware w Pixelu 4a jest lepszy (porownanie robie do Galaxy A20e - wiem, ze to inna klasa telefonu, ale taki mialem przedtem i nie za bardzo widze innego, malego Samsunga - do 6 cali - do ktorego tego Pixela porownac) - wiecej RAM, wiecej ROM, lepszy aparat. Ale ogolnie - mimo, ze telefon za 1/3 ceny (zaplacilem na Amazonie 485 PLN), to Samsunga uzywalo mi sie lepiej. I tyle. (Edytowano)
  6. Awatar użytkownika piotr.piotr-88fc2.03920
    Chcesz aktualizację to bierz coś z android one
  7. Awatar użytkownika miban
    Nie wiem jak to sprawdzić dokładnie, ale przyszedł mi na myśl One Plus jeszcze. Chyba wspierają długo starsze modele
  8. Awatar użytkownika Usunięty232720
    Strasznie kombinujesz. Tak jak pisałem - zamiast 2000 zł i zastanawiania się nad wsparciem, wybierasz coś za 1000, a za 2 lata coś kolejnego w podobnej cenie. Czyli za 2k masz sprzęt na 4 lata, który po 2 latach przyspieszy zamiast zwolnić, nie trzeba się martwić baterią i wsparciem. Na i jak po 2 latach będziesz sprzedawał, to ten będzie jeszcze coś wart, więc w sumie wyjdzie taniej. (Edytowano)
  9. Awatar użytkownika Usunięty232720
    A jakieś inne wymagania? Bo jak to jest jedyne kryterium, to prościej kupić telefon za 900 zł (np Realme 8 czy tam Moto g31), niż płacić 1800 za telefon dla wsparcia, skoro za 2-3 lata padnie bateria i trzeba będzie dopłacić za wymianę (o ile znajdziesz oryginał wtedy). Za 2 lata kupisz kolejny za 900 albo i mniej jak się rynek poprawi.
  10. Awatar użytkownika Marvo
    Hmm z tego co pamietam to bylo kilka smartphonow na androidzie w programie "Android One", ale nie wiem czy i jakie obecnie sa smartphony biorace udzial w tym programie... z tego co pamietam nie byly to najmocniejsze modele, ale moich dwoch znajomych mialo (np jeden motorole z android one) i bardzo sobie chwalili i baterie i dzialanie telefonu
    Realme na pewno ma 3 lata gwarancji, ale jak dlugo bedzeie wspierane trudno mi powiedziec, juz nie jestem tak biegly w znajomowsci smarpthonow jak kiedys

    a co do samego bezpieczenstwa - szczerze to nie ma sie zbytnio czego obawiac, sam to przerabialem i mialem podobne podejscie jak Twoje, bylem/jestem swojego rodzaju geekiem, wiec wiem co mowie - wiekszosc aplikacji i tak jest odpowiednio zabezpieczona, grunt to nie sciagac podejzanych aplikacji (mniejszosc jest takich, malo ktora jest niebezpieczna) a aplikacje bankowe maja tez odpowiedni software i nie jest to takie proste wlamac sie do nich - wlamanie sie do samego telefonu tez latwe nie jest.
    Jezeli nie korzystasz np z aplikacji bankowych czy gieldowych to nie ma powodu aby bac sie ze nagle ktos przejmie kontrole nad Twoim smartphonem - a na dobra sprawe jezeli ktos bardzo chce to i tak sie wlamie.
    Bardziej skupilbym sie na Twoim miejscu na systemie i ewentualnie odpowiednich przegladarkach - tutaj dla przykladu przegladarka ThorChain powinna Cie zainteresowac, albo wlasnie system Linux (moge tez podac Ci namiary na jedno forum, na ktorym dokladnie sa opisane kwestie dbania o calkowita prywatnosc w sieci - bo wiadomo jest ze obecnie tej anonimowosci nie mamy)
    Sprawdz sobie Chromebooki - ja wychaczylem uzywanego Asusa Chromebook niecale 2 lata temu, z jeszcze 4 letnim wsparciem producenta. Sprzety te maja na swoim pokladzie ChromeOS na ktorego na dobra sprawe nie ma wirusow i wlasciwie nic tam sie nie da zepsuc.

    Jezeli interesuje Cie tylko smartphone to rozwaz instalacje customROMa (jezeli masz czas na takie rzeczy) wyjdzie stosunkowo tanio. Jezeli masz troche wiecej pieniedzy to Apple nie bedzie zlym wyborem, maja dlugie wsparcie producenta, ale sam nie jestem fanem, uwazam ze sa to sprzety mocno przereklamowane.
    Najnowsze Samsungi maja 3letnie wsparcie, a koreanski producent dba o jakosc, dlatego ze chce rywalizowac z Applem na rynku - wiec tak jak napisales, jest to ciekawa opcja, moj szwagier ma A52s, mialem ten telefon w rece i wyglada i sprawuje sie swietnie, szwagier jest bardzo zadowolony z niego.


    Nie wiem co jeszcze moge napisac, wiem ze rozgrzebalem pare watkow, ale nie wyczerpalem zadnego - moze masz jakies pytania? pisz smialo moze bede umial pomoc
  11. Awatar użytkownika Papitan
    piotr.piotr-88fc2.0392013/01/2022 09:02

    Chcesz aktualizację to bierz coś z android one


    Nie zgadzam się. Miałem telefon z Android one i aktualizacje były bardzo słabe. Ten projekt stał się klapą, bo aktualizacje i tak zależą od producenta. Samsung nie uczestniczy w tym programie, a i tak aktualizuje swoje telefony dużo lepiej niż nokia czy Motorola, które należą.
  12. Awatar użytkownika Marvo
    Papitan13/01/2022 09:33

    Nie zgadzam się. Miałem telefon z Android one i aktualizacje były bardzo sł …Nie zgadzam się. Miałem telefon z Android one i aktualizacje były bardzo słabe. Ten projekt stał się klapą, bo aktualizacje i tak zależą od producenta. Samsung nie uczestniczy w tym programie, a i tak aktualizuje swoje telefony dużo lepiej niż nokia czy Motorola, które należą.


    jednak produkt wypuszcza producent, tak ze jest to w pewnym sensie obowiazek, aby producent dostosowal system pod model, to normalne i oczywiste, dlatego jeden model z ta sama wersja systemi chodzi szybciej, a drugi wolniej
    Narciarz13/01/2022 11:11

    Pprzecztyałem Was wszystkich i powiem że mam sieczkę teraz w mózgu.A52 to t …Pprzecztyałem Was wszystkich i powiem że mam sieczkę teraz w mózgu.A52 to telefon z 2011 r. wiec ma 1 rok mnie już wsparciaS21 FE jest ze stycznia 2022r. więc miałby najwięcej wsparcia prawda?


    Tak to wyglada, generalnie najdluzsze wsparcie maja najwczesniej wychodzace telefony, chociaz nie zawsze jest to regula - wsparcie moze byc dluzsze lub krotsze
    Ja kupowalem OnePlusa 6 (debiut maj/czerwiec 2018) i teoretycznie mial miec wsparcie 3 letnie, a niedawno (to jest miesiac temu) dostalem kolejna aktualizacje, wiec to zalezy od producenta

    Ja na Twoim miejscu bralbym Pixela 6, owszem tani nie jest, ale tez warto zauwazyc ze ma ju zapewnione z tego co pamietam chyba z 3 lata wsparcia i chyba 5 lat nakladek (albo 4, nie jestem pewien na 100% ale na pewno dluzsze wsparcie niz poprzednik Pixel 5) a jednak te 2900zl to w obecnym czasie calkiem niezla cena jak za smartphon z tak dlugim wsparciem - jest w tej chwili ok oferta na amazon.de, wiem ze 2900 to duzo ale to taki kompromis

    A co mysle... no tak, tylko wiesz, to wcale nie jest tak, ze jezeli masz nieaktualny system (2-3 miesiiace czy nawet pol roku bez nowych nakladek) to nie jest tak ze jestes niezabezpieczony, kazde latki bezpieczenstwa to kosmetyczne zmiany
  13. Awatar użytkownika Marvo
    Narciarz13/01/2022 11:30

    Co sądzisz o tym co napisałem na górze?Co sądzisz o tym co napisałem na gór …Co sądzisz o tym co napisałem na górze?Co sądzisz o tym co napisałem na górze również? Przeczytaj co napisałem na górze, Android One niestety to chyba w większości zbyt mało wydaje urządzenia, chociaż Motorola Power była świetna!Prawda jest taka że wiele z tych producentów którzy używają Android One, dodają niewielką nakładkę systemową od siebie i to już powoduje że nie otrzymują Androida nowego ani nowych zabezpieczen w ten sam dzien co Google Pixel



    pepper.pl/pro…247
  14. Awatar użytkownika Papitan
    Narciarz13/01/2022 11:11

    Pprzecztyałem Was wszystkich i powiem że mam sieczkę teraz w mózgu.A52 to t …Pprzecztyałem Was wszystkich i powiem że mam sieczkę teraz w mózgu.A52 to telefon z 2011 r. wiec ma 1 rok mnie już wsparciaS21 FE jest ze stycznia 2022r. więc miałby najwięcej wsparcia prawda?


    Mi chodzi o A52s. On wyszedł nie tak dawno, chyba we wrześniu. Jest więc nowszy niż S21 FE. Wybór między tymi dwoma modelami sprowadza się do tego czy chcesz dopłacić do ip68 i indukcji. To są te dwa elementy premium, które je różnią.
  15. Awatar użytkownika rucle
    Marvo13/01/2022 12:05

    Tak, w sumie wspomnialem autorowi o tym ale nie rozwinalem watkuLineageOS …Tak, w sumie wspomnialem autorowi o tym ale nie rozwinalem watkuLineageOS jest super opcja - kolega rozwinal temat, nic dodac nic ujacwspieraja, ja niedawno dostalem aktualizacje OnePlusa 6 (debiut tego modelu maj/czerwiec 2018)aczkolwiek nie wiem jak te najnowsze modele beda wspieraneflagowce na pewno 3 duze aktualizacje systemowe (pewnie 3 lata)seria Nord 2 duze aktualizacje systemowe (raczej 2 lata)


    nie czytałem, tylko puściłem Ctrl+F i nikt nie pisał o Lineage.
    Co do custom romów, to tak jak pisałem na wstępie: Tylko LineageOS, tylko z oficjalnej strony.
    W jakiś ROMach wrzucanych na forach może być zło.
    Adam Lange z Zaufanejtrzeciejstrony przejrzał kiedyś parę takich ROMów i ciekawe rzeczy w nich były

    Jest parę mniejszych projektów, ale albo zaraz upadną bo nikomu się nie będzie chciało robić za free, albo nie wiem po co jeszcze są (teraz sprawdziłem Replicanta: Póki co wypuścili Andro 6, pracują nad Andro 10. Wspierane urządzenia to muzeum),
    albo stracą momentum w śmierdzących, niewyjaśnionych okolicznościach (CopperheadOS, teraz GrapheneOS – polecam sobie poczytać jaka tam była heca. Aczkolwiek GrapheneOS wydaje się być ok, ale absolutnie bym nie szedł w ROMa robionego pasją jednego gościa, jeśli chodzi nam o long-term-support. Zawsze gościowi może się odechcieć). (Edytowano)
  16. Awatar użytkownika Marvo
    Narciarz13/01/2022 12:12

    Nie umiem i boje sie kupować na Amazon inny niż PL. Bo co jeśli zwrot itd? …Nie umiem i boje sie kupować na Amazon inny niż PL. Bo co jeśli zwrot itd? Klapa. A ile Pixel6 kosztuje w Polsce?


    Wlasnie oficjalnej dystrybucji nie ma i tutaj pojawiaja sie schody
    Trzeba bazowac na firmach ktore sciagana te telefony z Niemiec np.
  17. Awatar użytkownika Papitan
    Jeśli chodzi o Pixela to moim zdaniem szkoda zachodu. Wystarczy spojrzeć, że w tym linku wysłanym przez kolegę wyżej z okazją na Amazon Pixel ma ocenę 3,7/5. Do tego brak 5g i volte w Polsce.
  18. Awatar użytkownika abc77
    Ogolnie czysty Android to szkoda zachodu. Dziala moze plynniej, ale nie duzo. I tyle.

    Przesiadlem sie z Samsung Galaxy A20e - wiem, moze to nawet nie sredniak, na Pixela 4a. I widze, ze One UI Samsunga jest duzo lepsze niz Android. Uzywam Pixela 2 dni i juz chce go sprzedac. Serio.
  19. Awatar użytkownika Tahoe
    Narciarz14/01/2022 14:07

    Realme ma świetną nakładkę, lepszą niż obecne MIUI od Xiaomi które pełne je …Realme ma świetną nakładkę, lepszą niż obecne MIUI od Xiaomi które pełne jest niedoróbek bo za dużo wydają sprzętu a za mało pracują nad softem.1. Czy uważasz że skoro polubiłem Realme GT to muszę sprawdzić OnePLus oraz Pixel? Lub ewentualnie Samsunga S20FE lub tegorocznego w przedsprzedaży w nowej promocji za -400 zł mniej przy zakupie S21FE (daje to 3099zł za 8/128)?2. Gdybym sprawdzał to bym musiał kupić i zwrócić więc tylko Polskie sklepy wchodzą w grę. Nie mogę poświecić miesięcy lat z mojego życia na potencjalne męczenie się z telefonem który jest gorszy od jakiegoś który jest znany a lepszy dla mnie.3. Stare Samsungi znam i nie potrzebuje ich super fotek, IP68, bezprzewodowego ładowania oraz okropnej bateriii mimo używania coraż cżęściej Snapdragona zamiast Exynosa. Ale jestem otwarty bo ponoć Exynos 2100 z S21/S21+/S21Ultra się sprawdza oraz te z S20FE i m51/m52 oraz A52/A52s - może to jest to.4. Dziękuję za twoją pomoc masz ogromną wiedzę.5. Potrzebuje kupić jeden telefon na bardzo długo, tak raz a dobrze a taki to wydawałby się Apple ale on ma słabą baterię i nie do końca mi się jego interfejs i brak personalizacji podoba ale może ktoś mnie do niego jeszcze przekona bo ostatniwego słowa do Apple nie powiedział zwłaszcza po używaniu IP12mini jedną reką - rewelka.6. Z jednej strony chcę taki super najepszy telefon ale w cenie jak za tysiaka, wg mnie najlepiej wyceniony telefon w POlskiej dystrybucji to RealmeGT 8/128.7. Inna sprawa, że smartfonów bedę potrzebował lub ew. ipadów/tabletów lub zestawu ipadzM1 w domu + kiepski smartfon na wyjścia przez tylko najbliższe 8 lat. Po 8 latach z powodów zdrowotnych umrę więc jak szaleć to teraz ale jak wydam całą zaoczędzoną kasœę na telefon to zabraknie mi na akcesoria do PC bo się ciągle pojawiaja jakieś fajne rzeczy które mi ułatwiają korzystanie z kompa.


    Chłopie nie mów, że umrzesz w ciągu 8 lat. Nigdy nie wiadomo co komu pisane. Zdrowia i 100 lat.
    Komórkę kupuj jaką chcesz i na jaką Cię stać. Raz się żyje.
  20. Awatar użytkownika konrad1624
    Samsung Galaxy A52S
    Bardzo dobry aparat ( na tą półkę cenową), dobry procesor, funkcjonalna nakładka, no i najważniejsza rzecz o której mówiłeś czyli wsparcie jeszcze 3 lata i 4 zabezpieczeń
Awatar użytkownika