Rękojmia po gwarancji

3
cze 8. 2020
Prawdopodobnie muszę oddać nowego laptopa do naprawy. Zastanawiam się czy naprawa gwarancyjna wyklucza rękojmię w późniejszym terminie. Internet jest zasypany identycznymi tekstami o wyższości rękojmi nad gwarancją. Laptop zniknął ze sklepu bo się skończył więc wymiana na nowy raczej mało prawdopodobna. Zwrot pieniędzy mało opłacalny bo ten był najlepszy a do tego najtańszy.

kontekst
miesiąc temu znajoma szukała laptopa na prezent dla ojca. laptop HP okazał się najlepiej pasujący i miał lepszą cenę. Dostałem go i postawiłem system jak zawsze. Klucz orginalny nie żaden pirat. windows pobrany z oficjalnej strony. żadnych problemów więc zapakowałem do pudełka i oddałem. po tygodniu informacja że cały czas się wiedzą i nie wykrywa dysku. zrobiłem format i test wszystkiego a potem oddałem. Problem nie został rozwiązany. zostawiłem znajomemu do pilnowania bo nie wywalał żadnych błędów u mnie. Okazało się że wiesza się przy usypianiu. właściciel nie powiedział ale o tym wiedział. Przy kolejnym formacie bluescreen podczas instalacji Windowsa. uznałem że może wina windowsa więc pobrałem jeszcze raz. jeden z programów wykrył brak sterownika i go zainstalował. laptop przestał się wieszać. Dzisiaj dostałem informację że co jakiś czas nadal nie wykrywa dysku albo wywala bluescreena. Po takim czasie nie ma szans że wina windowsa bo inni nie mają problemów. zostaje tylko gwarancja lub rękojmia i nie wiem od czego zacząć. Najlepszym wyborem jest chyba gwarancja teraz a jak nie pomoże to rękojmia. Tylko czy coś takiego przejdzie i sprzedawca będzie chciał zwrócić pieniądze.
Aktualizacje społecznościowe
Zadaj pytanie
3 Komentarze
Można skorzystać ALBO z gwarancji producenta ALBO z rękojmi w sklepie.
Jedno nie wyklucza drugiego. To znaczy skorzystanie z gwarancji nie zamyka drogi do skorzystania z rękojmi. I zgłoszenie wady z tytułu gwarancji zawiesza bieg rękojmi.
Zacznij od gwarancji. Na stronie HP można zarejestrować numer seryjny i zweryfikować rodzaj gwarancji. Jeśli chcesz potem ewentualnie korzystać z rękojmi, to najlepiej odddać lapka na gwarancję bezpośrednio, a nie za pośrednictwem sprzedawcy. Potem sprzedawca może sugerować się ewentualnymi argumentami odmowy naprawy gwarancyjnej
Prześlij Komentarz
Avatar
@
    Tekst