Rękojmia a naprawa ? WTF Ole Ole

10
lis 22. 2019
Witam
Mam pytanko odnośnie reklamacji rękojmi, w Ole Ole formularzu zaznaczyłem rękojmi i zwrot gotówkowy. Dzisiaj serwisant przychodzi dopiero a 15.11 zgłaszałem i mowi, że będzie wymieniać wentylator bo jest uszkodzony. Ja mu na to, że się nie godzę na naprawę to powiedział mi, że 'najwyzej' wyślą ekspertyzę do Ole Ole. Czy dobrze postąpiłem ? Gdyby naprawili to nie mógłbym już pewnie żądać zwrotu gotówki co nie ?
Aktualizacje społecznościowe
10 Komentarzy
Która to była reklamacja ? Jak pierwsza, to żle postąpiłeś, - w sensie odmowy, bo dobrze, że skladałeś reklamacje, ale sklep może jej nie przyjąć.
Edytowane przez: "stonkaziemniaczana" lis 22. 2019
stonkaziemniaczana22/11/2019 13:37

Która to była reklamacja ? Jak pierwsza, to żle postąpiłeś, - w sensie odmo …Która to była reklamacja ? Jak pierwsza, to żle postąpiłeś, - w sensie odmowy, bo dobrze, że skladałeś reklamacje, ale sklep może jej nie przyjąć.


No dobra,ale przyjechał serwisant Amica i chciał naprawiać. Skoro złożyłem reklamację rękojmi to tylko ekspertyza i tyle? Przecież ja sobie moge sam zadzwonić do serwisu żeby naprawili. Chciałem sprzęt sprawny a dostałem zepsuty.
reaXtic22/11/2019 13:54

No dobra,ale przyjechał serwisant Amica i chciał naprawiać. Skoro złożyłem …No dobra,ale przyjechał serwisant Amica i chciał naprawiać. Skoro złożyłem reklamację rękojmi to tylko ekspertyza i tyle? Przecież ja sobie moge sam zadzwonić do serwisu żeby naprawili. Chciałem sprzęt sprawny a dostałem zepsuty.


Nie znam całej sprawy, - od tego jest KC. Ważne jest czy wada ujawniła sie w pierwszym roku, czy była to pierwsza reklamacja, czy była to wada istotna, czy drobna część produktu.
Sprzedawca może odmówić reklamacji ze względu na nadmierne koszta i zaproponować naprawę, Ty w postaci składania rękojmi masz pewność, że każda kolejna usterka będzie Twoim argumentem w sądzie przeciwko sprzedawcy.
Jeżeli sprzedawca wiedział o usterce i nie poinformował kupującego, wtedy masz sprawę wygraną od ręki przy pierwszej reklamacji.
Edytowane przez: "stonkaziemniaczana" lis 22. 2019
stonkaziemniaczana22/11/2019 14:31

Nie znam całej sprawy, - od tego jest KC. Ważne jest czy wada ujawniła sie …Nie znam całej sprawy, - od tego jest KC. Ważne jest czy wada ujawniła sie w pierwszym roku, czy była to pierwsza reklamacja, czy była to wada istotna, czy drobna część produktu.Sprzedawca może odmówić reklamacji ze względu na nadmierne koszta i zaproponować naprawę, Ty w postaci składania rękojmi masz pewność, że każda kolejna usterka będzie Twoim argumentem w sądzie przeciwko sprzedawcy.Jeżeli sprzedawca wiedział o usterce i nie poinformował kupującego, wtedy masz sprawę wygraną od ręki przy pierwszej reklamacji.


Zgłosiłem rękojmię i zwrot gotówki pierwszego dnia. Sprzęt był oryginalnie zapakowany. Po odpakowania i włączeniu 'wypalania' według instrukcji strasznie śmierdziało. Po dwóch kolejnych również jedzie tak, że trzeba okno i cały dom później wietrzyć. Zauważyłem też źle działający wentylator obudowy, który lata na boki i szura o obudowę tym samym sprzęt staje się uciążliwy ze względu na hałas. Kolejny problem to szyba, która ma być bezpieczna dla dzieci a podczas grzania 250'C jest bardzo goraca i dorosly człowiek ma problem trzymać dłoń dłużej niż 3 sekundy. Powtarzam. Rękojmi ze zwrotem gotówkowym zaznaczyłem w formularzu Ole Ole pierwszego dnia poraz pierwszy. Czekałem niemiłosiernie długo bo ponad tydzień na serwis Amica, ktory chciał go naprawiać a ja się na to nie zgodziłem bo skoro sprzęt miał być bez wad to Amica właśnie to stwierdziła - tj wentylator uderzający o obudowę i śmierdzący piekarnik. Czekam teraz na odpowiedź Ole Ole w sprawie ekspertyzy, która otrzymają nie wiadomo kiedy...
W takim przypadku masz domniemanie niezgodności towaru z umową, które istniało już w chwili wydania towaru.
Prawo jest po Twojej stronie i w przypadku sprawy sądowej to sprzedający musi udowodnić, że nie masz racji.
Podejdż do "swojego w mieście" rzecznika konsumenta, pokaż dokumentacje i zapytaj co dalej robić. Jeżeli miałeś błąd merytoryczny w pismie do "oleole", - sprzedający mógł to wykorzystać. Sprawa ma za dużo aspektów, by takie coś omawiać tutaj.
W przypadku zakupu online masz takie prawo w ciągu 14 dni i powinni je uznać art.27 Prawo Konsumenta.
stonkaziemniaczana22/11/2019 15:15

W takim przypadku masz domniemanie niezgodności towaru z umową, które is …W takim przypadku masz domniemanie niezgodności towaru z umową, które istniało już w chwili wydania towaru.Prawo jest po Twojej stronie i w przypadku sprawy sądowej to sprzedający musi udowodnić, że nie masz racji.Podejdż do "swojego w mieście" rzecznika konsumenta, pokaż dokumentacje i zapytaj co dalej robić. Jeżeli miałeś błąd merytoryczny w pismie do "oleole", - sprzedający mógł to wykorzystać. Sprawa ma za dużo aspektów, by takie coś omawiać tutaj.W przypadku zakupu online masz takie prawo w ciągu 14 dni i powinni je uznać art.27 Prawo Konsumenta.


Tak tylko, że 14 dni na nie rozpakowany towar i nie używany ? Bo ja rozpakowałem i użyłem 3x w celu wypalenia z instrukcji. Jak mogę zwrócić ten towar nie obawiając się, że sprzedawcą odbije mi pieniądze za niektóre rzeczy typu np. rozpakowany towar czy tam użyty i ściągnięte folie.
reaXtic22/11/2019 15:31

Tak tylko, że 14 dni na nie rozpakowany towar i nie używany ? Bo ja r …Tak tylko, że 14 dni na nie rozpakowany towar i nie używany ? Bo ja rozpakowałem i użyłem 3x w celu wypalenia z instrukcji. Jak mogę zwrócić ten towar nie obawiając się, że sprzedawcą odbije mi pieniądze za niektóre rzeczy typu np. rozpakowany towar czy tam użyty i ściągnięte folie.



Poczytaj:
maszprawo.org.pl/201…et/
Prawo jest po Twojej stronie, ale nie masz wpływu na decyzję sklepu. Jeżeli się z nią nie zgadzasz pozostaje Tobie droga sądowa.
Edytowane przez: "stonkaziemniaczana" lis 22. 2019
stonkaziemniaczana22/11/2019 16:11

Poczytaj:https://maszprawo.org.pl/2015/05/uprawnienia-kupujacego-przy-zawarciu-umowy-przez-internet/Prawo jest po Twojej stronie, ale nie masz wpływu na decyzję sklepu. Jeżeli się z nią nie zgadzasz pozostaje Tobie droga sądowa.


Oleole robi takie jazdy. W zasadzie każdą usterkę nazywają nieistotną. Sytuacja u mnie: żelazko, z tych inteligentnych, przestało się uruchamiać. Odpowiedź z Oleole - wada nieistotna, zamiast zwrotu gotówki naprawią.
Fakt, nie było to dla mnie problemem, więc nie wojowałem o to, ale niesmak pozostał.

Nadmienię, że wysłali żelazko do złej miejscowości... (ta sama nazwa ulicy i numer, inna miejscowość) Więc i tak zwrócili pieniądze.
Vernek22/11/2019 22:23

Oleole robi takie jazdy. W zasadzie każdą usterkę nazywają nieistotną. Sytu …Oleole robi takie jazdy. W zasadzie każdą usterkę nazywają nieistotną. Sytuacja u mnie: żelazko, z tych inteligentnych, przestało się uruchamiać. Odpowiedź z Oleole - wada nieistotna, zamiast zwrotu gotówki naprawią.Fakt, nie było to dla mnie problemem, więc nie wojowałem o to, ale niesmak pozostał.Nadmienię, że wysłali żelazko do złej miejscowości... (ta sama nazwa ulicy i numer, inna miejscowość) Więc i tak zwrócili pieniądze.


Aż się boje co to u mnie będzie. Niby serwisant Amici wysle ekspertyzę do Ole Ole i wtedy zobaczymy.
reaXtic22/11/2019 22:24

Aż się boje co to u mnie będzie. Niby serwisant Amici wysle ekspertyzę do O …Aż się boje co to u mnie będzie. Niby serwisant Amici wysle ekspertyzę do Ole Ole i wtedy zobaczymy.


Obyś nie trafił na Panią "Martę". Ma problemy z czytaniem ze zrozumieniem.
Dodatkowo, jeżeli chodzi o infolinię serwisu, to chyba się tam dzielą na ich wlasny call center i jakiś outsourcing. Bo raz byli w stanie mnie połączyć z osobą z którą wcześniej rozmawiałem, a raz nie mieli nawet możliwości sprawdzenia z kim rozmawiałem 5 minut wcześniej.
Jak obiecują, że odzwonią o 17, to znaczy że ta osoba pracuje do 16 i o 17 jej już dawno nie ma.
Czy znasz na pamięć numer zgłoszenia reklamacyjnego? Od powtarzania go nauczyłem się na pamięć.

Ale życzę Ci z całego serca pomyślnego zalatwienia sprawy.
Prześlij Komentarz
Avatar
@
    Tekst