Reklamacja Inpost uszkodzone opakowanie i towar - porady

9
maj 26. 2020
Cześć
Odebrałem paczkę od kuriera Allegro Inpost która została uszkodzona, kurier zostawił pod drzwiami, wrzuciłem do mieszkania, uszkodzenie zauważyłem wieczorem.
Przechodził ktoś z was przez procedurę reklamacyjną i mógłby poradzić jak to zrobić poprawnie ?
Aktualizacje społecznościowe
9 Komentarzy
Zadzwoń do nich na infolinię pokierują Cię
I zapewne odrzuca reklamacje. Mi DPD odrzuciło reklamacje bo otworzyłem paczkę minute po wyjściu z punktu odbioru
moja porada to ubezpieczyć przesyłkę za 1 PLN, a później się martwić. @Pitrstar ma racje.
Hej. Ja miałem podobną sytuację. Kurier przywiózł paczkę do miejsca gdzie pracuję, odebrała ją sekretarka i po chwili dopiero ja od sekretarki. Paczka uszkodzona. Wybiegłem przed firmę ale kuriera już nie było.

Dzwonię na infolinię i...po godzinie dodzwoniłem się i mówię co i jak. Pani mówi, żebym zgłosił to poprzez formularz na stronie a kurier przyjedzie spisać protokół. OK, zgłosiłem przez stronę i sobie czekam. Mijają dwa tygodnie i przychodzi odmowa uznania reklamacji. gdyż nie dostarczyłem paczki do ekspertyzy.

Dzwonię i pytam o co chodzi. Pan mówi, że miałem przywieźć paczkę do biura lub napisać odrębne pismo ( oprócz tego reklamacyjnego ), że chcę aby kurier przyjechał obejrzeć paczkę. Mówię, że nikt mi nie powiedział przez telefon że trzeba zgłosić odrębną prośbę o to, żeby przyjechał kurier.

Pan w słuchawce mówi, że to niemożliwe bo oni mają takie procedury. OK, więc zgłosiłem zażalenie na to, że mnie oszukano i nie powiedziano mi jak wygląda procedura reklamacyjna. Podałem godzinę i datę rozmowy z konsultantem.

Przyszła odpowiedź na maila, że sprawdzili tę rozmowę i rzeczywiście mnie źle poinstruowano. Mówię OK, ale co teraz z moim zleceniem reklamacyjnym. Pan odpisał, że już po czasie, bo minęły 2 tygodnie. No więc mówię, że przecież wiedzą, że źle mi powiedziano co mam robić. Pan odpisał, że rozumie i przekazali pracownikowi, że ma już tak nie mówić.

Generalnie Inpost zniszczył mi paczkę a reklamacji nie uznał bo ... zrobiłem tak jak mi kazano przez telefon. Oczywiście instrukcje były złe ale ich to nie obchodzi.

Także powodzenia z reklamacją, szczerze, dużo szczęścia życzę.
To fakt, już od wielu osób słyszałem że reklamacje w InPost to męka. Są tani i dobrzy póki jest ok.
Dlatego jeśli chodzi o paczkomaty to polecam obejrzeć przesyle tuż po wyjęciu. Jak coś jest nie tak to zaznaczyć na ekranie i odesłać.
MichalPa27/05/2020 00:36

To fakt, już od wielu osób słyszałem że reklamacje w InPost to męka. Są tan …To fakt, już od wielu osób słyszałem że reklamacje w InPost to męka. Są tani i dobrzy póki jest ok.Dlatego jeśli chodzi o paczkomaty to polecam obejrzeć przesyle tuż po wyjęciu. Jak coś jest nie tak to zaznaczyć na ekranie i odesłać.


Dokładnie. Problem występuje wtedy, jeśli kurier przywozi paczkę i odbiera ktoś inny. Wiadomo, jeśli ktoś robi dla nas przysługę i odbiera paczkę za nas, to już nie będę takiej osoby kłopotał sprawdzaniem stanu paczki i wypisywaniem formularzy. Generalnie co bardziej wartościowe paczki wolę jednak wysyłać, o dziwo, pocztą polską. Z wszystkich kurierów z jakich korzystałem ( DPD, DHL, UPS, FedEx, GLS ) to jednak w poczcie uwzględniono mi reklamację w 100% przypadków ( odpukać, puki co ). Wiadomo, poczta obecnie nie jest najtańsza, panie w okienku w niektórych placówkach też nie są do końca profesjonalne ( choć i to się zmienia ), no ale jednak tam chociaż ( póki co ) trzymają się regulaminów i nie kombinują.
zimny26/05/2020 22:44

moja porada to ubezpieczyć przesyłkę za 1 PLN, a później się martwić. @Pitr …moja porada to ubezpieczyć przesyłkę za 1 PLN, a później się martwić. @Pitrstar ma racje.


A co by to zmieniło w tym przypadku? Przewoźnik będzie się upierał, że klient odebrał przesyłkę bez zastrzeżeń, a potem sam uszkodził i teraz szuka frajera.
Edytowane przez: "Pi69" maj 28.
AndItsGone27/05/2020 10:06

Dokładnie. Problem występuje wtedy, jeśli kurier przywozi paczkę i odbiera …Dokładnie. Problem występuje wtedy, jeśli kurier przywozi paczkę i odbiera ktoś inny. Wiadomo, jeśli ktoś robi dla nas przysługę i odbiera paczkę za nas, to już nie będę takiej osoby kłopotał sprawdzaniem stanu paczki i wypisywaniem formularzy. Generalnie co bardziej wartościowe paczki wolę jednak wysyłać, o dziwo, pocztą polską. Z wszystkich kurierów z jakich korzystałem ( DPD, DHL, UPS, FedEx, GLS ) to jednak w poczcie uwzględniono mi reklamację w 100% przypadków ( odpukać, puki co ). Wiadomo, poczta obecnie nie jest najtańsza, panie w okienku w niektórych placówkach też nie są do końca profesjonalne ( choć i to się zmienia ), no ale jednak tam chociaż ( póki co ) trzymają się regulaminów i nie kombinują.



Ja co prawda nie mialem uszkodzonego sprzętu, ale 2 razy skladalem reklamację w związku z przekroczonym czasem dostarczenia paczki i w obu przypadkach dostałem odszkodowanie. Wiec tez mogę polecic Pocztex pod tym kątem.
Edytowane przez: "Jonnie" maj 27.
Z tego co słyszałem w przypadku pozostawienia pod drzwiami uszkodzonej paczki firma odrzuca reklamacje. W takiej sytuacji być może lepiej po prostu stwierdzić, że się nie dostało przesyłki. Z niektórymi kurierami nie da się dogadać po polsku, daje paczkę, nie chce podpisu i ucieka, żadne protokoły ich nie interesują - sytuacja ta sama.Skuteczne reklamacje są jedynie przez paczkmat pod warunkiem natychmiastowego zgłoszenia w maszynie i dobrego zapakowania. Inaczej też nie uznają i trzeba się szarpać ze sprzedawcą ale wtedy mamy w ręku kwit potwierdzający nieodpowiednie zabezpieczenie przesyłki.
W kwestii reklamacji nic się u nich nie zmieniło na lepsze. Gdzieś w końcowej fazie poleconego (tego za 3,94) przesyłki potrafiły iść po 2-3tygodnie. Oczywiście dział spychologii ups reklamacji uwalał wszystkie jak leci twierdząc, że te 3-4dni to nie był czas gwarantowany a był, już dokładnie nie pamiętam ale naginali regulamin.
Edytowane przez: "numerek" maj 27.
Prześlij Komentarz
Avatar
@
    Tekst