Opublikowano 5 czerwca 2024

Problem z rękojmią na zakup Dreame L10s Ultra od oficjalnego sklepu allegro

Cześć!
Mam problem z reklamacją odkurzacza Dreame L10s ultra, który kupiłem bezpośrednio od allegro końcem 2023 roku. W odkurzaczu padł silnik ssący, bardzo warczał, słychać było zgrzyty z silnika (mocno się przestraszyłem jak to się zaczęło dziać, bo nie były to subtelne dźwięki). Złożyłem reklamację z tytułu rękojmi z informacją, że proszę o zwrot pieniędzy. Kazali odesłać do nich sprzęt na ekspertyzę i wydanie opinii. Odesłałem sprzęt, czekam już ponad tydzień na jakąkolwiek odpowiedź. W końcu odpisali, że reklamacja zostaje odrzucona, bo sprzęt jest sprawny.
Jak k... sprawny, jak silnik ssący w ogóle przestał już pracować, nawet nie ma siły zassać brudu do pojemnika.
Ponoć mają zrobić ponowne oględziny w serwisie i mam się nic nie martwić
Pytanie, czy to jest jakaś ich gra na czas?
Bardzo żałuję, że nie kupiłem na Amazonie, bo już bym miał nowy sprzęt bez niepotrzebnych nerwów i tracenia czasu na udowadnianie, że odkurzacz jednak nie działa.
Doradźcie mi, co ja mogę z tym zrobić? Jak mogę im udowodnić, ze sprzęt jednak jest niesprawny? Szczerze, to wolałbym żeby mi oddali za niego pieniądze, niż żeby jakiś fajtłapa grzebał w dość drogim sprzęcie i oddał mi w takim stanie jak niegdyś pionowy odkurzacz Xiaomi, w którym padła bateria.
Aktualizacje społecznościowe

12 Komentarzy

sortowanie:
Awatar użytkownika
  1. Awatar użytkownika yenfnbqee
    O ile mi wiadomo, to na odpowiedź na reklamacje jest 28 albo 30 dni. Więc na razie musisz uzbroić się w cierpliwość.

    Masz filmiki z tego, jak nie działa i hałasuje?

    Nawet jeśli odrzucą, to zostaje Ci niezależny rzeczoznawca, za którego zapłacisz. Ale o ile mi wiadomo, zawsze można domagać się od sprzedawcy, czy tam gwaranta zwrotu kosztów.

    Na stronie uokik.gov.pl jest kontakt do infolinii konsumenckiej. Zadzwoń, dopytaj o wszystko fachowców. Powiedzą Ci wszystko łącznie z paragrafami, na które warto się powołać w korespondencji ze sprzedawcą

    Aaa, z tym amazonem to też nie jest tak różowo, jak nam się wydaje. Jest tu kilka ciekawych dyskusji na ten temat (Edytowano)
    Awatar użytkownika Michalmiko
    Autor
    Dziękuję Ci za odpowiedź i poświęcony czas
    Z tego co znalazłem, to sprzedawca ma 14 dni na odpowiedź na reklamację, czyli dziś minęło równo 14 dni od założenia dyskusji na allegro.
    Tak, mam nagranie, przesłałem im. Mam nadzieję, że to pomoże.
    Dobry pomysł z telefonem do uokik i rzeczoznawcą. Jak znajdę chwilę, to zadzwonię do nich, może coś ciekawego mi podpowiedzą.
    Odnośnie Amazona, już kilka razy bardzo pozytywnie mnie zaskoczyli. Kupiłem oczyszczacz powietrza Sharp, męczyłem się z nim około rok czasu. Myślę, że napiszę do nich, że coś źle działa ten oczyszczacz, może wyślą do naprawy, albo coś zaproponują, a ci od razu podczas rozmowy na czacie, że wymiana na nowy, albo zwrot kasy. Sprzęt za około 2000zł, spakowałem odesłałem, oddali kasę i kupiłem Philipsa Wiem, że to może nie zawsze tak działać, ale zyskali u mnie po tym.
    Następnego sprzętu już na pewno nie kupię od allegro.
  2. Awatar użytkownika a123
    Ja jak kupiłem laptopa (w innym sklepie) to prawie 2 lata nagrywałem filmy, jak nie da się go włączyć i odsyłałem do sklepu. Za każdym razem twierdzili, że wszystko działa.

    UOKiK to jedynie takie coś może napisać:

    Szanowny Panie,

    w opisanej sprawie sugeruję złożyć ponownie reklamację z tytułu rękojmi sprzedawcy tj. w trybie art. 556 i nast. kodeksu cywilnego - dalej k.c..

    Składając ponownie reklamację, zwrócić należy uwagę na fakt, że jeżeli istnienie wady fizycznej zostanie stwierdzone przed upływem roku od dnia wydania rzeczy, to przyjmuje się (domniemywa), że wada lub przyczyna jej powstania istniały w chwili wydania produktu. W związku z tym, to na przedsiębiorcy w tym wypadku spoczywa ciężar udowodnienia, że wada w towarze nie istnieje. W sytuacji gdy wada ujawniła się po roku od wydania towaru, ciężar udowodnienia, że wada istniała w momencie jego wydania spoczywa na konsumencie (art. 556 (2) k.c.).

    Informuję ponadto, że odpowiedzialność sprzedawcy za wadliwy towar zgodnie z art. 568 k.c. trwa przez 2 lata od jego wydania. Reklamację z tytułu rękojmi należy złożyć w ciągu roku od dnia zauważenia wady. Termin ten może zostać przedłużony do 2 lat od wydania towaru, ponieważ czas na złożenie skutecznej reklamacji nie może się zakończyć przed upływem okresu odpowiedzialności sprzedawcy.

    Składając reklamację można żądać:

    • naprawienia wady (usunięcie wady) albo
    • wymiany albo
    • obniżenia ceny albo
    • odstąpienia od umowy ze wzajemnym zwrotem świadczeń o ile wada jest istotna.
    Wybór żądania należy do konsumenta. Żądania są żądaniami alternatywnymi co oznacza, że należy wybrać jedno z nich.

    W sytuacji natomiast gdy reklamacja jest zgłaszana z tytułu rękojmi i złożone zostanie sprzedawcy jedno z żądań tj. wymiana albo naprawa albo obniżenie ceny, a sprzedawca nie ustosunkuje się do tego w terminie 14 dni kalendarzowych, należy zgodnie z art. 561 (5) k.c. przyjąć, iż uznał reklamację za uzasadnioną. Nie może więc już podnosić, że rzecz nie ma wady lub że powstała ona za sprawą konsumenta. Ustosunkowanie się do reklamacji to potwierdzenie lub zaprzeczenie jej zasadności. Jeżeli żądanie będzie dotyczyło odstąpienia od umowy, milczenie sprzedawcy nie jest równoznaczne z uznaniem reklamacji.

    Składając reklamację, można skorzystać z wzorów dostępnych na stronie: infoliniakonsumencka.pl/wzo…sm/

    W dalszej kolejności (sporu z przedsiębiorcą) może Pan zwrócić się o pomoc powiatowego albo miejskiego rzecznika konsumentów, który ma możliwość skierowania wystąpienia do przedsiębiorcy.

    Informuję, że rzecznicy konsumentówdziałają w powiatach i miastach na prawach powiatu, co oznacza, że ich siedziby mieszczą się odpowiednio w urzędach starostw powiatowych lub urzędach miast. Co istotne, konsument potrzebujący pomocy powinien zwrócić się do rzecznika właściwego ze względu na jego miejsce zamieszkania a nie ze względu na siedzibę przedsiębiorcy, z którym pozostaje w sporze.

    Zgodnie z art. 42 ust. 1 ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów do zadań rzeczników należy m. in.:

    zapewnienie bezpłatnego poradnictwa konsumenckiego,udzielanie informacji prawnej w zakresie ochrony prawa konsumentów,kierowanie wystąpień do przedsiębiorców w sprawach ochrony praw i interesów konsumentów,przystępowanie do sprawy toczącej się przed sądem w indywidualnej sprawie konsumenta,występowanie do sądów z pozwami w sprawach konkretnych konsumentów, przy czym decyzję w tym zakresie podejmuje rzecznik,występowanie jako oskarżyciele publiczni w sprawach o wykroczenia na szkodę konsumentów.Dane teleadresowe rzeczników konsumentów dostępne są m. in. na stronie internetowej uokik.gov.pl/rze…php

    Z poważaniem


    Oczywiście nic to nie dało.
    Dopiero jak napisałem, że będę odsyłał laptopa tak długo, aż w końcu oddadzą pieniądze, że pójdę do sądu albo do telewizji, to nagle stwierdzili, że jednak nie działa i oddali pieniądze. Wcześniej jeszcze chcieli wymienić na gorszego laptopa, ale wolałem zwrot pieniędzy.
    Awatar użytkownika adam45648
    Pisałeś do rzecznika tak jak Ci tu napisali?
  3. Awatar użytkownika user1310
    Nie ma czegos takiego, ze od razu zwrot pieniedzy. Sprzedawca ma najpierw naprawiac, a dopiero po 3 zgloszeniu moze oddac pieniadze albo wymienic na nowy. Na Amazonie niestety mozna tak czasem trafic na jakiegos idiote, ktory ci bedzie wlasnie tak odrzucac. Zakladajac, ze faktycznie jest jak piszesz, a nie po prostu chcesz zwrot pieniedzy, bo ci sie nie podoba odkurzacz. Swoja droga ja mialem dosc podobna sytuacje w Euro AGD. Tez odrzucali bez zadnego sprawdzenia, ale po ilus tam pismach w koncu ulegli. Musisz walczyc, ale szykuj sie na dlugie tygodnie odbijania maili, bo Amazon z uwagi na swoja wielkosc jest zasadniczo bezkarny.
    Awatar użytkownika Michalmiko
    Autor
    No właśnie tak też wyczytałem, ale o ile znalazłem właściwą informację - Przy pierwszym zgłoszeniu może próbować naprawiać, ale już kolejne musi ustosunkować się do roszczenia klienta i zwrócić pieniądze.
    Jest taka sprawa, że z biegiem czasu trochę przestał mi się podobać, bo wolałbym kupić nowszy model, ale wystąpiła usterka, trzaski z silnika były bardzo niepokojące. Podejrzewam, że po prostu posypała się turbina w silniku. Jak naprawią i go przy tym nie uszkodzą, to będzie ok, ale jak oddadzą w takim stanie jak kiedyś inny odkurzacz (nie pamiętam gdzie kupiony, ale wysłany do serwisu Xiaomi), to ręce mi opadną.
    Jako sprostowanie - właśnie z Amazonem mam dobre doświadczenia, tu problemem jest "oficjalny" sklep allegro
  4. Awatar użytkownika Michalmiko
    Autor
    W końcu odesłali odkurzacz. Naprawili silnik, chodzi dużo ciszej niż nawet na początku po zakupie. Problem z tym co zrobili z tym sprzętem i czego się obawiałem. Ten brud za szybką przy kamerze i tak słabo widać. Jak odsyłałem, to było czyste. Do tego porysowana klapka w bazie


    18996675-WgYfc.jpg

    18996675-WuU6c.jpg
Awatar użytkownika