PROBLEM z Mate 20 Pro

7
sie 6. 2020
pytanie do użytkowników

mam problem występujący tylko w trybie głośnomówiącym.
moi rozmówcy słyszą swoje echo i jest to bardzo irytujące.
sprawdzałem na dwóch różnych kartach SIM (chociaż tego samego operatora Tmobile) i zawsze jest tak samo.

czasem zdarza się, że kiedy przełączę się na głośnomówiący to echo nie pojawia się od razu tylko dopiero po chwili. czasem po kilku czasem po kilkdziesięciu sekundach. najczęściej jest jednak pojawia się od razu.

echo znika kiedy wyłączam tryb głośnomówiący.

tak, sprawdzałem otwory wylotowe mikrofonu u spodu słuchawki. wszystko z nimi ok, nie są w żaden sposób zasłonięte. problem występuje w etui i bez etui.

przyciszanie w trybie głośnomówiącym też nie ma znaczenia.
wygląda to trochę tak jakby słuchawka przełączała się z jakiegoś powodu na mikrofon u góry, który jest zbyt blisko głośnika i on zbiera więc powstaje taki efekt - tak wynika z opisów w necie.

oczywiście próbowałem z opcjami w telefonie, z mikrofonem kierunkowym, VoLTE i wszystkie możliwe do przełaczania opcje, nie pomagają.

zrobiłem pełny reset telefonu do ustawień fabrycznych i bez wgrywania żadnych dodatków, pierwsza testowa rozmowa i po dwóch minutach pojawiło się echo u rozmówcy.

korzystam już blisko rok z tego telefonu i nigdy nie było z tym problemu.
mam nieodparte wrażenie, że problem pojawił się z ostatnią aktualizacją.

możecie sprawdzić jak jest i Was i przeprowadzić kilka dłuższych rozmów korzystając z przełączenia na tryb głośnomówiący i zapytać rozmówcę pod koniec czy słyszy sam siebie w formie echo?

z góry dziękuję
Aktualizacje społecznościowe
Zadaj pytanie
7 Komentarzy
Ja i moi znajomi też tak często mamy, a posiadamy różne telefony. To chyba "normalne"?
nie, nie jest to normalne. używamy telefonów od wielu lat i dużo rozmawiamy na głośnomówiących
absolutnie nigdy nie było takich problemów i ten telefon też przez około rok sprawował się bezproblemowo.
mam nieodparte wrażenie, że to kwestia jakiejś aktualizacji ale może się mylę.

problem pojawia się przy każdej rozmowie i najczęściej od razu po przełączeniu na głośnik.
raz na pięć rozmów początek po przełączeniu czyli zwykle niespełna minuta czasem dwie trzy i dopiero pojawia się pogłos.

po wyłączeniu głośnomówiącego pogłos znika. efekt jest dokładnie pasuje do opisu sytuacji z zatkaniem dolnych dziur mikrofonu, kiedy słuchawka przełącza się na górny mikrofon i on zaczyna zbierać dźwięki wydobywające się z głośnika.

zastanawiam się co mogę jeszcze z tym zrobić zanim wyśle telefon na gwarancji.
chciałbym uniknąć rozklejania go przez serwis bo mam wrażenie, że to problem z softem.

czy właściciele zaktualizowanych do najnowszej wersji Mate 20 Pro mogliby sprawdzić swój telefon jakąś dłuższą rozmową na głośnomówiącym i napisać tutaj czy problem występuje oraz z jakiego korzystają operatora?
Mam to samo od niedawna w Mate 20.
Może kolejne aktualizacje rozwiążą ten problem.
Miałem to samo w każdym smartfonie, od Samsunga, LG po Huawei. Najciekawsze jest że czasem się pojawia, a czasem tego nie ma. Może sprawdź czy jest zależność jeśli któryś z rozmówców korzysta z sieci 3G zamiast LTE. Przepustowość łącza może mieć wpływ na użycie przez smartfon noise cancellingu. Teoria z czapy, ale może coś w tym jest.
tytus.wojno13/08/2020 13:07

Mam to samo od niedawna w Mate 20.Może kolejne aktualizacje rozwiążą ten pr …Mam to samo od niedawna w Mate 20.Może kolejne aktualizacje rozwiążą ten problem.



dokładnie, u mnie też od niedawna. jaka sieć? u mnie T-mobile

wielka prośba do osób z tymi modelami telefonu aby sprawdziły jakąś dłuższą rozmowę na głośnomówiącym
The same. Od ok 3 tygodniu po jakiejś aktualizacji.
Powrót do poprzedniej wersji oprogramowania pomógł. Trzeba to zrobić przez HiSuite, robiąc wcześniej kopię zapasową wszystkich danych. Niestety mimo późniejszego przywrócenia danych, ustawień i aplikacji, wiele rzeczy trzeba konfigurować jak w nowym telefonie. Na szczęście można już teraz swobodnie korzystać z głośnomówiącego.
Prześlij Komentarz
Avatar
@
    Tekst