Niestety, ta dyskusja już wygasła
Zakończono

Pomyłka przy wydaniu procecora ryzen 2600 a dali mi 3600.pomocy

22
paź 9.
witam
potrzebuje szybkiej pomocy
zamówiłem ten procesor w rtv euro agd i sprzedawca pomylił towar wydal mi ryzena 3600 dzwonił do mnie i przeprasza bo wystąpiła pomyłka i czy mógłbym zwrócić towar i a jeśli bym nie chciał to muszę dopłacić. ten procesor jest już zamontowany w komputerze. pomocy co robić rozmawiać z nimi ze to nie moja wina i macie problem czy jak żeby było dla mnie jak najlepiej
Aktualizacje społecznościowe
Zadaj pytanie

Grupy

22 Komentarze
Musisz zwrócić, nie ma innej opcji. Jak ponarzekasz dużo to może jakiś kupon promocyjny czy coś takiego wynegocjujesz
Heh taki sprzedawca zarabia raczej mało i go obciążą za błąd... czyli jego pomyłka a Ty już wiesz o tym fakcie więc kradzione nie tuczy... jeżeli jest w porządku powinien kupić dobrą flaszkę za Twoją fatygę i zrobienie Ci kłopotu o ile nie zauważyłeś w domu innego pudełka i oznaczeń :):)
Może się mylę, ale kojarzę to z:

Art. 539. Jeżeli w miejscu i czasie zawarcia umowy sprzedaży obowiązuje zarządzenie, według którego za rzeczy danego rodzaju lub gatunku nie może być zapłacona cena niższa od ceny określonej (cena minimalna), sprzedawcy, który otrzymał cenę niższą, przysługuje roszczenie o dopłatę różnicy.

W Twoim przypadku - dla sprzedawcy lepszą opcją będzie dopłata z Twojej strony, ponieważ przedmiot został rozpakowany i użyty, więc już nie może zostać sprzedany jako nowy.
Poinformuj sprzedającego o tym fakcie i poproś o zniżkę od ceny detalicznej ze sklepu w przypadku brak zgody, po prostu zwróć towar. Chyba, że zależy Tobie na mocniejszym procesorze... .
Jeżeli byłeś świadomy pomyłki - jw oznaczenia pudełka i procesora, sprzedawca może wystosować inne formy egzekwowania lub nie zgodzić się na Twoje żadania.
Edytowane przez: "stonkaziemniaczana" paź 9.
Poczekaj co przyślą tym razem zanim odeślesz bo może teraz przyjdzie 1600
Poproś o sensowną zniżkę bo już masz zamontowany a ty się na tym nie znasz i znów będzie ci musiał ktoś to montować a to i kłopot i koszt. Jak nie to bym oddał - każdy może się pomylić.
Moim zdaniem powinni przyjąć zwrot rozpakowanego lub zaproponować stosowną obniżkę ceny na którą zgodzisz się jeśli jesteś zainteresowany tym modelem. Jak pamiętam to x-kom sprzedawał rozpakowane 3600 po 799 zł. Tylko pytanie czy rtv euro chce być jak x-kom, co aktualnie jest liderem w sprzęcie komputerowym na rynku.
W tej transakcji moim zdaniem nie możesz być stratny, ale też powinieneś zachować się uczciwie do danej sytuacji.
Problematyczna jest duża sieciówka. Ona może przyjąć błąd na klatę, sprzedawca (ekspedient) może być niedoszkolony, przemęczony dużą ilością klientów, pewnie też nie zarabia zbyt wiele w tym sklepie, bo rotacje w nim duże i mam wrażenie, że już w media expert bardziej stawia się na fachowców - sklep chyba gorszy, ale może lepiej płacą i przyjmują też starszych.
W RTV Euro widzę samych młodych "leszczy" jeśli kogoś zwolnią to "dzieciak" pewnie dostanie lepszą pracę gdzie indziej i szybko zapomni o tym sklepie, ale jednak powinieneś być uczciwy, bo jesli nie to możliwe, że ktoś zapłaci za Ciebie, a może i odpowiednie pismo przedsądowe dostaniesz.
Nie zazdroszczę sytuacji, ale jest jak jest. Skoro też sprzedawca wydał inny model niż powinien to i Ciebie moim zdaniem pociagać za to, że nie zorientowałeś się wcześniej przed montażem. Na cepie są małe cyferki, nie każdy na to patrzy. Normalne jak dla mnie jest, że otworzyłeś pudełko. Dobrze, że plyta i "bios" obsłubują procesor, bo mogło by być gorzej.
No ale reasumując przyjmij sutuację na klatę. Jest jak jest i wybrnij z niej uczciwie.
Są inne promocje, okazje itp. Jest ich całkiem sporo. Na jakąś bez problemu trafisz w razie czego. To niestety nie jest okazja i o tym pamiętaj.
Edytowane przez: "omi" paź 9.
podobnie jak poprzednicy; powiedz im, że procesor został już zamontowany, i że się nie znasz, i będziesz musiał kogoś wzywać do jego demontażu, i następnie do montażu nowego, i zapytaj się czy POKRYJĄ koszt tych usług, bo to przecież nie twoja wina, że ktoś popełnił błąd na magazynie, i wysłał do ciebie niewłaściwy procesor - na co nie zwróciłeś nawet uwagi.

EDIT: Albo jeszcze lepiej, zapytaj się ich czy mają możliwość wysłania kogoś do ciebie do demontażu tego procesora, i zamontowania tego właściwego, bo nie chcesz ponosić kosztów wzywania specjalisty :))

Możesz też wspomnieć, że wyrzuciłeś już pudełeczko, zatem ewentualna zwrot dotyczyć będzie samego procesora :>

I najważniejsze, dzwoń na główną infolinię sklepu, nie pod numer tego sprzedawcy, to dowiesz się czy ich stanowisko jest takie same jak tego pracownika... Wiem, to chamskie, ale ten sklep też jest chamski, zatem nie miałbym żadnych skrupulów w tym przypakdu.
Edytowane przez: "Herushingu" paź 9.
stonkaziemniaczana09/10/2019 17:55

Może się mylę, ale kojarzę to z:Art. 539. Jeżeli w miejscu i czasie zawa …Może się mylę, ale kojarzę to z:Art. 539. Jeżeli w miejscu i czasie zawarcia umowy sprzedaży obowiązuje zarządzenie, według którego za rzeczy danego rodzaju lub gatunku nie może być zapłacona cena niższa od ceny określonej (cena minimalna), sprzedawcy, który otrzymał cenę niższą, przysługuje roszczenie o dopłatę różnicy.W Twoim przypadku - dla sprzedawcy lepszą opcją będzie dopłata z Twojej strony, ponieważ przedmiot został rozpakowany i użyty, więc już nie może zostać sprzedany jako nowy.Poinformuj sprzedającego o tym fakcie i poproś o zniżkę od ceny detalicznej ze sklepu w przypadku brak zgody, po prostu zwróć towar. Chyba, że zależy Tobie na mocniejszym procesorze... .Jeżeli byłeś świadomy pomyłki - jw oznaczenia pudełka i procesora, sprzedawca może wystosować inne formy egzekwowania lub nie zgodzić się na Twoje żadania.


A tak z ciekawości jak mu udowodni, że dostał niewłaściwy procesor, może twierdzić, że dostał tego 2600, i najpierw będą musieli udowodnić, że wydany mu został ten 3600... Swoją drogą dziwna sprawa, musiał go odbierać osobiście w sklepie, a sprzedawca zorientować się gdy pojawił się właściciel 3600, i wtedy uświadomił sobie, że dał ciała, bo w przeciwnym wypadku nie wiem jak mogli dojść do kogo trafił niewłaściwy procesor. W każdym razie nie wydaje mi się, by byli w stanie stwierdzić to z całą pewnością, że autor posiada tego 3600, zatem potencjalnie dużo zachodu przed nimi...
Edytowane przez: "Herushingu" paź 9.
sprawdz czy na pewno masz ten procesor, a potem odpisz im jednym zdaniem ze niestety ale procesor jest juz zamontowany. i poczekaj na ich reakcje/oferte
powiedziałem im ze jest zamontowany i został podkręcony procesor i do tego została użyta pasta grizzly. prosili o zdemontowanie i zwrócenie do sklepu. a jak bylem osobiście w sklepie żeby zaproponowali mi jakiś rabat to kazali mi przyjść jutro bo kierownik będzie. Wiec dzisiaj się okaże co sklep zaproponuje i czy mi zwróci pieniądze za nałożoną pastę.
Herushingu09/10/2019 20:17

A tak z ciekawości jak mu udowodni, że dostał niewłaściwy procesor, może tw …A tak z ciekawości jak mu udowodni, że dostał niewłaściwy procesor, może twierdzić, że dostał tego 2600, i najpierw będą musieli udowodnić, że wydany mu został ten 3600... Swoją drogą dziwna sprawa, musiał go odbierać osobiście w sklepie, a sprzedawca zorientować się gdy pojawił się właściciel 3600, i wtedy uświadomił sobie, że dał ciała, bo w przeciwnym wypadku nie wiem jak mogli dojść do kogo trafił niewłaściwy procesor. W każdym razie nie wydaje mi się, by byli w stanie stwierdzić to z całą pewnością, że autor posiada tego 3600, zatem potencjalnie dużo zachodu przed nimi...


no jeszcze zeskanował czytnikiem kazał mi podać kod i wszystko ok wziąłem poszedłem i tyle bylem tak zadowolony z procka ze nie zwracałem uwagi na napisy :D. Ale wiadomo to jest tylko człowiek nie maszyna każdy może się pomylić. mógł być już zmęczony praca. Dzisiaj się okaże co kierownik zaproponuje jaki rabat
Dogadają sie z gościem osobiście. Ja bym tak zrobil. Jalk tobie zwróci wszystkie poniesione koszty to ok. Sprzedawca też człowiek, każdego z nas może spotkać taka pomyłka.
JonnySam_10/10/2019 01:16

powiedziałem im ze jest zamontowany i został podkręcony procesor i do tego …powiedziałem im ze jest zamontowany i został podkręcony procesor i do tego została użyta pasta grizzly. prosili o zdemontowanie i zwrócenie do sklepu. a jak bylem osobiście w sklepie żeby zaproponowali mi jakiś rabat to kazali mi przyjść jutro bo kierownik będzie. Wiec dzisiaj się okaże co sklep zaproponuje i czy mi zwróci pieniądze za nałożoną pastę.


zabawne, że wolą być w plecy dwa procesory względem jednego, chyba że oferują składanie, i zamierzają go użyć w tym celu, i to powód dla którego nigdy nie korzystam z składania przez sklepy, by nie wpychali mi wątpliwej jakości zwrotów...
JonnySam_10/10/2019 01:20

no jeszcze zeskanował czytnikiem kazał mi podać kod i wszystko ok wz …no jeszcze zeskanował czytnikiem kazał mi podać kod i wszystko ok wziąłem poszedłem i tyle bylem tak zadowolony z procka ze nie zwracałem uwagi na napisy :D. Ale wiadomo to jest tylko człowiek nie maszyna każdy może się pomylić. mógł być już zmęczony praca. Dzisiaj się okaże co kierownik zaproponuje jaki rabat


Serio chciałbyś by ktoś uwierzył, że w żadnym momencie (odbiór/rozpakowanie/montaż) nie zauważyłeś, że dostałeś inny produkt? Proszę Cię. Zrobiłeś to z pełną premedytacją licząc, że Ci się po prostu uda przycebulić na pomyłce sklepu. Zbyt mocno na Twoim miejscu bym się nie kłócił, bo nie masz podstaw.
Juri10/10/2019 10:31

Serio chciałbyś by ktoś uwierzył, że w żadnym momencie (odbi …Serio chciałbyś by ktoś uwierzył, że w żadnym momencie (odbiór/rozpakowanie/montaż) nie zauważyłeś, że dostałeś inny produkt? Proszę Cię. Zrobiłeś to z pełną premedytacją licząc, że Ci się po prostu uda przycebulić na pomyłce sklepu. Zbyt mocno na Twoim miejscu bym się nie kłócił, bo nie masz podstaw.


i? nawet gdyby zauważył to co z tego? Mógł uznać, że skończyły im się 2600, i dlatego dali mu odpowiednio procesor nowszej generacji... Skoro nie wiedza co komu wydają to ich sprawa, osobiście nie wiem jak mogłoby do tego dojść. I jak pisałem ze względu na własne negatywne doświadczenia z tym sklepem nie miałbym żadnych skrupułów w tym aspekcie.

Ale osobiście bym nie miał takowego problemu, bo nie bez powodu posiadam numer do zamówień, którego nie mam w zwyczaju odbierać, mam wyciszonego, i regularnie go zmieniam, zatem mogliby sobie dzwonić, i zapewne dowiedziałbym się o takowym żądaniu gdyby w końcu wysłali mi takową informacje listownie, a za nim by do tego doszło do zapewne sporo czasu by minęło, gdyby w ogóle zdecydowaliby się na takowy krok, bo wydaje mi się to wątpliwe. Bo co niby z nim zrobią? Wcosną nieświadomej osobie do składaka jako nowy, nieużywany egrzemplarz? Szkoda słów.
Herushingu10/10/2019 10:43

i? nawet gdyby zauważył to co z tego? Mógł uznać, że skończyły im się 2600, …i? nawet gdyby zauważył to co z tego? Mógł uznać, że skończyły im się 2600, i dlatego dali mu odpowiednio procesor nowszej generacji...


Uznawać i myśleć mógł co sobie chciał. Liczą się fakty. A te są przeciwko takiemu zachowaniu (paserka też zawsze durnia udaje, że on nie wiedział, że jak kupuje 2x taniej niż cena rynkowa, to że to nie pochodzi z legalnego źródła - argumenty do obalenia przez stażystę drugiego roku prawa w pierwszej lepszej kancelarii ;)).

Herushingu10/10/2019 10:43

I jak pisałem ze względu na własne negatywne doświadczenia z tym sklepem ni …I jak pisałem ze względu na własne negatywne doświadczenia z tym sklepem nie miałbym żadnych skrupułów w tym aspekcie. Ale osobiście bym nie miał takowego problemu, bo nie bez powodu posiadam numer do zamówień, którego nie mam w zwyczaju odbierać, mam wyciszonego, i regularnie go zmieniam, zatem mogliby sobie dzwonić, i zapewne dowiedziałbym się o takowym żądaniu gdyby w końcu wysłali mi takową informacje listownie, a za nim by do tego doszło do zapewne sporo czasu by minęło


A takiego podejścia komentować nie będę - dość typowe i smutne niestety w tym kraju.
Juri10/10/2019 11:20

Uznawać i myśleć mógł co sobie chciał. Liczą się fakty. A te są przeciwko t …Uznawać i myśleć mógł co sobie chciał. Liczą się fakty. A te są przeciwko takiemu zachowaniu (paserka też zawsze durnia udaje, że on nie wiedział, że jak kupuje 2x taniej niż cena rynkowa, to że to nie pochodzi z legalnego źródła - argumenty do obalenia przez stażystę drugiego roku prawa w pierwszej lepszej kancelarii ;))


Ok, nie ma problemu, w takiej sytuacji niech sobie kogoś wysyłają do jego demontażu, oraz montażu właściwego w dogodnym dla mnie czasie, bo ja jako klient nie mam obowiązku ponosić kosztów z tego tytułu, tudzież marnować czas, bo czas to pieniądz..

A jeśli jednak nalegają na to bym dokonał tego we własnym zakresie to powinni zobligować się do zwrotu poniesionych kosztów z tego wynikających, bo ja jako klient nie powinienem być obarczony dodatkowymi kosztami wynikającymi z błędu sklepu.

Oczywiście do tego drugiego zmusić mnie nie mogą, bo co jeśli dokonałem zakupu przejazdem, i zwrot byłoby dla mnie dużym utrudnieniem to nie mogą ode mnie oczekiwać zrobienia tego, w takiej sytuacji sklep powinien zaproponować rozwiązanie dogodne dla klienta, oczywiście w ramach rozsądku, bo sugestia, że bywamy w domu jedynie w godzinach nocnych zapewne nie spełni tego wymogu... Oczywiście to tyko przykład, nie musi być to wyłącznie kwestia dużej odległości, co samo w sobie jest pojęciem względnym, i zależnym od jednostki.

Ale oczywiście w moim przypadku by się nie dodzwonili, zapewne wysłaliby maila, który również wylądował w nieużywanej skrzynce, i do tego nie można wykluczyć, że trafiłby do spamu, zatem zmuszeni byliby do wysłania takowego powiadomienia do mnie listownie, i to zapewne z potwierdzeniem odbioru, bo w przypadku zwykłego listu zapewne bym zignorował, bo nie chciałoby mi zawracać sobie tym głowy i marnować na to czasu - może gdybym był w dobrym nastroju do bym zadzwonił na wskazany numer.

PS: I zaistniała sytuacja jest goła odmienna do paserki, bo trzeba by założyć specjalistyczną wiedzę, i świadome działanie, bo opakowanie 3600 jest podobne do tego 2600 (na podstawie zdjęć w sklepie zapewne nie zwróciłbym uwagi na różnice), pasują na tę sama płytę główną, zatem podczas montażu nie miał powodów podejrzewać, że to niewłaściwy procesor, i to przy założeniu, że sam dokonywał jego montażu, bo zlecić to osobie trzeciej...
Juri10/10/2019 11:20

A takiego podejścia komentować nie będę - dość typowe i smutne niestety w t …A takiego podejścia komentować nie będę - dość typowe i smutne niestety w tym kraju.


Jak sklep klientowi, tak klient sklepowi Zachowanie właściwe. Inna sprawa, że juz danwo nie robiłem tam zakupów, i, przynajmniej na chwilę obecną, nie zamierzam tego nigdy robić.
Herushingu10/10/2019 12:03

Ok, nie ma problemu, w takiej sytuacji niech sobie kogoś wysyłają do jego d …Ok, nie ma problemu, w takiej sytuacji niech sobie kogoś wysyłają do jego demontażu, oraz montażu właściwego w dogodnym dla mnie czasie, bo ja jako klient nie mam obowiązku ponosić kosztów z tego tytułu, tudzież marnować czas, bo czas to pieniądz.. A jeśli jednak nalegają na to bym dokonał tego we własnym zakresie to powinni zobligować się do zwrotu poniesionych kosztów z tego wynikających, bo ja jako klient nie powinienem być obarczony dodatkowymi kosztami wynikającymi z błędu sklepu.Oczywiście do tego drugiego zmusić mnie nie mogą, bo co jeśli dokonałem zakupu przejazdem, i zwrot byłoby dla mnie dużym utrudnieniem to nie mogą ode mnie oczekiwać zrobienia tego, w takiej sytuacji sklep powinien zaproponować rozwiązanie dogodne dla klienta, oczywiście w ramach rozsądku, bo sugestia, że bywamy w domu jedynie w godzinach nocnych zapewne nie spełni tego wymogu... Oczywiście to tyko przykład, nie musi być to wyłącznie kwestia dużej odległości, co samo w sobie jest pojęciem względnym, i zależnym od jednostki.Ale oczywiście w moim przypadku by się nie dodzwonili, zapewne wysłaliby maila, który również wylądował w nieużywanej skrzynce, i do tego nie można wykluczyć, że trafiłby do spamu, zatem zmuszeni byliby do wysłania takowego powiadomienia do mnie listownie, i to zapewne z potwierdzeniem odbioru, bo w przypadku zwykłego listu zapewne bym zignorował, bo nie chciałoby mi zawracać sobie tym głowy i marnować na to czasu - może gdybym był w dobrym nastroju do bym zadzwonił na wskazany numer.PS: I zaistniała sytuacja jest goła odmienna do paserki, bo trzeba by założyć specjalistyczną wiedzę, i świadome działanie, bo opakowanie 3600 jest podobne do tego 2600 (na podstawie zdjęć w sklepie zapewne nie zwróciłbym uwagi na różnice), pasują na tę sama płytę główną, zatem podczas montażu nie miał powodów podejrzewać, że to niewłaściwy procesor, i to przy założeniu, że sam dokonywał jego montażu, bo zlecić to osobie trzeciej...


Generalnie nie chcę za bardzo dyskutować, żeby nie wyszło, że robię personalną wycieczkę w Twoją stronę, albo bronię sklepu (nie narzekam na zakupy u nich, ale ich obrońcą żadnym nie jestem) - po prostu mocno naiwne jest takie podejście i mając trochę doświadczenia w różnych sporach jestem przekonany, iż takie tłumaczenie by nie przeszło. Otrzymał inny, droższy towar i miał wszelką sposobność by to zweryfikować przed, a tym bardziej po montażu - opakowanie/oznaczenie na produkcie/instrukcja obsługi/moc obliczeniowa względem pierwotnego produktu - podejmując tak naprawdę dalszy montaż i używanie produktu robił to w pełni świadomie i wbrew temu co powinien w takiej sytuacji zrobić, czyli oddać towar. Sklep ma pełne prawo żądać zwrotu. To jak się zachowa w tej sytuacji zależy tylko od właściciela/kierownika punktu. Może będą łaskawi
Edytowane przez: "Juri" paź 10.
Błąd popełnił jakiś szary pracownik i to on pewnie dzwonił gdy się ktoś lub on sam dopatrzył. Prosił by w sprawie ewentualnego rabatu poczekać do jutra bo pewnie takim rabatem sam nie dysponuje i musi odkręcać sprawę kierownik a pracownik dostanie po premii lub tylko po uszach. Niech ci urwą z ceny ile mogą, zostaw sobie ten nowy ( bo ze słabszego już zadowolony nie będziesz), dopłać ile trzeba i wszyscy będą WIN WIN. Chyba że zaproponują NIC to niech wezmą od ciebie używany, oddadzą pastę i niech kombinują co dalej.
Artykul do zamkniecia dali mi rabatu 130 zl i kazdy z nas jest zadowolony polecam sklep za odpowiednie podejscie do klienta przepraszal mnie kierownik pare razy i kazdy z nas jest zadowolony dziekuje wszystkim za rady i pozdrawiam
Edytowane przez: "JonnySam_" paź 10.
Prześlij Komentarz
Avatar
@
    Tekst

    Dyskusje