sty 21. 2023
Spotkala mnie dziwna sytuacja: kupilem produkt tuz przed ogloszeniem zamkniecia (w okolicach 200zl), sprzedawca wyslal cos w tej samej kategorii ale zupelnie innego (duzo tanszy model). Z jakiegos dziwnego powodu, wyslal to kurierem mimo ze paczka lekko by sie zmiescila do paczkomatu.
I tu zaczyna sie problem - shopee nie pozwala automatycznie wygenerowac etykiet na takie zwroty i prosi cie o ogarniecie odeslania samodzielnie ( w sytuacji zamkniecia shopee, na pewno nie otrzymalbym zwrotu kosztow wysylki ). Musialem sie meczyc z ich supportem troche czasu i w koncu wyslali mi etykiete do paczkomatu.
W tej samej sprawie probowalem rozwiazac tez inny problem i w odpowiedzi na ten drugi, konsultant z jakiegos powodu odniosl sie tez do w/w zwrotu zwiazanego z etykieta/kurierem. To co napisal wydaje mi sie BARDZO dziwne:
w celu rozpatrzania Twojego wniosku o zwrot środków, proszę o anulowanie wniosku złożonego w aplikacji Shopee oraz o potwierdzenie odbioru zamówienia.W celu potwierdzenia odbioru zamówienia proszę wejść w zakładkę "Ja" -> "Moje zakupy" -> "W dostawie" i pod zgłoszonym produktem należy kliknąć "Zamówienie otrzymane"In short: mam anulowac wniosek o zwrot, kliknac "zamowienie otrzymane" i odpisac
Odpisalem "teraz mowiciemi ze zeby otrzymac zwrot musze potwierdzic ze paczke odebralem? przeciez to bedzie rownoznaczne z niemozliwoscia ubiegania sie o zwrot?"
Odpowiedz jaka dostalem wydaje sie byc jeszcze dziwniejsza:
właśnie o to chodzi z zamówieniem 230104E4A8XVB0, że żebyśmy mogli rozpatrzeć wniosek, to potrzebne jest wykonanie tych kroków.Proszę się nie martwić żadnymi komunikatami, dana sprawa będzie rozpatrzona poza aplikacją, więc czekam na wykonanie kroków. (etykieta zostanie wygenerowana)
Jestem przewrażliwiony, czy faktycznie staraja sie mnie pozbyc - "dana sprawa bedzie rozpatrzona poza aplikacją" w sensie będe musiał się męczyć ze sprzedawcą całkowicie poza shopee?
Z góry dziękuję za wszelkie opinie/pomoc.
I tu zaczyna sie problem - shopee nie pozwala automatycznie wygenerowac etykiet na takie zwroty i prosi cie o ogarniecie odeslania samodzielnie ( w sytuacji zamkniecia shopee, na pewno nie otrzymalbym zwrotu kosztow wysylki ). Musialem sie meczyc z ich supportem troche czasu i w koncu wyslali mi etykiete do paczkomatu.
W tej samej sprawie probowalem rozwiazac tez inny problem i w odpowiedzi na ten drugi, konsultant z jakiegos powodu odniosl sie tez do w/w zwrotu zwiazanego z etykieta/kurierem. To co napisal wydaje mi sie BARDZO dziwne:
w celu rozpatrzania Twojego wniosku o zwrot środków, proszę o anulowanie wniosku złożonego w aplikacji Shopee oraz o potwierdzenie odbioru zamówienia.W celu potwierdzenia odbioru zamówienia proszę wejść w zakładkę "Ja" -> "Moje zakupy" -> "W dostawie" i pod zgłoszonym produktem należy kliknąć "Zamówienie otrzymane"In short: mam anulowac wniosek o zwrot, kliknac "zamowienie otrzymane" i odpisac
Odpisalem "teraz mowiciemi ze zeby otrzymac zwrot musze potwierdzic ze paczke odebralem? przeciez to bedzie rownoznaczne z niemozliwoscia ubiegania sie o zwrot?"
Odpowiedz jaka dostalem wydaje sie byc jeszcze dziwniejsza:
właśnie o to chodzi z zamówieniem 230104E4A8XVB0, że żebyśmy mogli rozpatrzeć wniosek, to potrzebne jest wykonanie tych kroków.Proszę się nie martwić żadnymi komunikatami, dana sprawa będzie rozpatrzona poza aplikacją, więc czekam na wykonanie kroków. (etykieta zostanie wygenerowana)
Jestem przewrażliwiony, czy faktycznie staraja sie mnie pozbyc - "dana sprawa bedzie rozpatrzona poza aplikacją" w sensie będe musiał się męczyć ze sprzedawcą całkowicie poza shopee?
Z góry dziękuję za wszelkie opinie/pomoc.
Aktualizacje społecznościowe
Dyskusje Popularne
Poradnik - jak zrobić zakupy w tureckim PlayStation Store
Anonymous User
515
Roziennie
18
Polski Amazon, kupowanie na fakturę VAT
Anonymous User
119
Palety towarów z Amazon Scam?
Anonymous User
6
42 Komentarze
sortowanie:Jest federacja konsumentów, którą sprzedawcy cwaniaki mają w poważaniu, bo mogą. W federacji jest pracownik, który zna przepisy i może Ci udzielić informacji na temat tego, jak najlepiej spróbować rozwiązać problem. Może też wysłać pismo w Twojej sprawie do sprzedawcy cwaniaka. Ale oni najczęściej te pisma ignorują, bo mogą. Takie pismo nie mają żadnej mocy prawnej.
Alternatywnie jest infolinia konsumencka, ale tam udzielą Ci tylko informacji. Takich samych, jak w federacji konsumentów.
Masz też Stały Sąd Polubowny przy wojewódzkich Inspektoratach Inspekcji Handlowej (wcześniej o ile dobrze pamiętam nazywało się to polubownym sądem konsumenckim). Tu można cokolwiek osiągnąć. Jak to każdy sąd wymaga stosunkowo dużo zachodu i zajmuje dużo czasu (w sensie cała procedura trwa). Jakiś czas temu trzeba było wnieść opłatę za rozpatrzenie wniosku, przy mniejszych kwotach (np. zwrot kosztu przesyłki, czy produktach o małej wartości) to się nie opłacało, ale przy 900 PLN nawet bym się nie zastanawiał, tylko od razu do nich walił. Wniosek można złożyć online (oczywiście musi być podpisany cyfrowo), albo 'papierowo'. EDIT: tylko tam musisz być dobrze przygotowany, w sensie znajomości przepisów prawa, dokumentów itp. Stąd dobrze jest najpierw skorzystać z porady federacji albo infolinii. (Edytowano)
Jak odsyłałeś paczkomatem to inpost ma informacje kto odebrał i kiedy.
Po drugie platforma na ten moment nie ma już znaczenia.
Jest ustawowe 14 dni na zwrot, jeśli masz potwierdzenie daty odbioru przesyłki przez sprzedającego i minęło od tego czasu 14 dni to już nie ma żadnych wymówek. Zwrot musi być wykonany przez sprzedającego bez żadnego ale. Jak jest opór UOKIK, albo Policja. Jak było płacone kartą chargeback.
Poza tym, sprzedawca jeszcze nie dostal chyba pieniedzy, nie? Shopee o ile kojarze dobrze, wysyla je dopiero po potwierdzeniu odbioru wlasnie.
Nagle shopee zamknęli a ja zostałem bez produktu i bez kasy. Założyłem spór w którym zamieściłem screeny rozmów, zdjęcie produktu i mi odrzucili.
Dopiero email do supportu, do producenta i pisanie, że udostępnie całą tą sytuację na różnych forach i portalach pomogła. Wysłali link do zgłoszenia problemu, wstawiłem dosłownie te same zdjęcia i reklamacje przyjęli
Teraz w przypadku każdej wartościowej paczki nagrywam unboxing.
Podbijam pytanie, wie ktoś do kiedy działa suport Shopee w PL ? (Edytowano)
Mam 2 paczki opłacone i są gdzieś w drodze.
Do kiedy ewentualnie obsługują zwroty gdyby coś było nie teges ? (Edytowano)