Podejrzane instrukcje supportu shopee?

42
sty 21. 2023
Spotkala mnie dziwna sytuacja: kupilem produkt tuz przed ogloszeniem zamkniecia (w okolicach 200zl), sprzedawca wyslal cos w tej samej kategorii ale zupelnie innego (duzo tanszy model). Z jakiegos dziwnego powodu, wyslal to kurierem mimo ze paczka lekko by sie zmiescila do paczkomatu.

I tu zaczyna sie problem - shopee nie pozwala automatycznie wygenerowac etykiet na takie zwroty i prosi cie o ogarniecie odeslania samodzielnie ( w sytuacji zamkniecia shopee, na pewno nie otrzymalbym zwrotu kosztow wysylki ). Musialem sie meczyc z ich supportem troche czasu i w koncu wyslali mi etykiete do paczkomatu.
W tej samej sprawie probowalem rozwiazac tez inny problem i w odpowiedzi na ten drugi, konsultant z jakiegos powodu odniosl sie tez do w/w zwrotu zwiazanego z etykieta/kurierem. To co napisal wydaje mi sie BARDZO dziwne:

w celu rozpatrzania Twojego wniosku o zwrot środków, proszę o anulowanie wniosku złożonego w aplikacji Shopee oraz o potwierdzenie odbioru zamówienia.W celu potwierdzenia odbioru zamówienia proszę wejść w zakładkę "Ja" -> "Moje zakupy" -> "W dostawie" i pod zgłoszonym produktem należy kliknąć "Zamówienie otrzymane"In short: mam anulowac wniosek o zwrot, kliknac "zamowienie otrzymane" i odpisac


Odpisalem "teraz mowiciemi ze zeby otrzymac zwrot musze potwierdzic ze paczke odebralem? przeciez to bedzie rownoznaczne z niemozliwoscia ubiegania sie o zwrot?"
Odpowiedz jaka dostalem wydaje sie byc jeszcze dziwniejsza:

właśnie o to chodzi z zamówieniem 230104E4A8XVB0, że żebyśmy mogli rozpatrzeć wniosek, to potrzebne jest wykonanie tych kroków.Proszę się nie martwić żadnymi komunikatami, dana sprawa będzie rozpatrzona poza aplikacją, więc czekam na wykonanie kroków. (etykieta zostanie wygenerowana)
Jestem przewrażliwiony, czy faktycznie staraja sie mnie pozbyc - "dana sprawa bedzie rozpatrzona poza aplikacją" w sensie będe musiał się męczyć ze sprzedawcą całkowicie poza shopee?

Z góry dziękuję za wszelkie opinie/pomoc.
Aktualizacje społecznościowe
Zadaj pytanie

42 Komentarze

sortowanie:
Awatar użytkownika
  1. Awatar użytkownika astrazenek
    Zawsze pozostaje UOKiK. Samo napomknięcie o skierowaniu tam sprawy rozwiązuje większość problemów z Januszami biznesu.
    Awatar użytkownika yenfnbqee
    Nie wprowadzaj ludzi w błąd. UOKiK to urząd, który sam w sobie takimi sprawami się nie zajmuje. Widać, że nie miałeś z tym nigdy do czynienia.

    Jest federacja konsumentów, którą sprzedawcy cwaniaki mają w poważaniu, bo mogą. W federacji jest pracownik, który zna przepisy i może Ci udzielić informacji na temat tego, jak najlepiej spróbować rozwiązać problem. Może też wysłać pismo w Twojej sprawie do sprzedawcy cwaniaka. Ale oni najczęściej te pisma ignorują, bo mogą. Takie pismo nie mają żadnej mocy prawnej.

    Alternatywnie jest infolinia konsumencka, ale tam udzielą Ci tylko informacji. Takich samych, jak w federacji konsumentów.

    Masz też Stały Sąd Polubowny przy wojewódzkich Inspektoratach Inspekcji Handlowej (wcześniej o ile dobrze pamiętam nazywało się to polubownym sądem konsumenckim). Tu można cokolwiek osiągnąć. Jak to każdy sąd wymaga stosunkowo dużo zachodu i zajmuje dużo czasu (w sensie cała procedura trwa). Jakiś czas temu trzeba było wnieść opłatę za rozpatrzenie wniosku, przy mniejszych kwotach (np. zwrot kosztu przesyłki, czy produktach o małej wartości) to się nie opłacało, ale przy 900 PLN nawet bym się nie zastanawiał, tylko od razu do nich walił. Wniosek można złożyć online (oczywiście musi być podpisany cyfrowo), albo 'papierowo'. EDIT: tylko tam musisz być dobrze przygotowany, w sensie znajomości przepisów prawa, dokumentów itp. Stąd dobrze jest najpierw skorzystać z porady federacji albo infolinii. (Edytowano)
  2. Awatar użytkownika Baal30
    Ja mam lepszą sytuację zwróciłem tydzień przed zamknięciem shopee odkurzacz Xiaomi vacuum mop 2 przez paczkomat, na stronie shopee cały czas widnieje, że go sprawdzają. Jak pisałem do sklepu mi-home.pl na shopee to pisali, że mają 14 dni na zwrot kasy. Po 14 dniach napisałem do nich, otrzymałem wiadomość, że oni nie mają tej paczki i shopee odesłało ją ja jakiś inny adres. W poniedziałek zapytam shopee, co z moją paczką. Wygląda na to, że będę 900zł w plecy. Nie bardzo wiem jak postępować dalej, bo to mój pierwszy zwrot w życiu.
    Awatar użytkownika Xorro
    Po pierwsze nie panikować.
    Jak odsyłałeś paczkomatem to inpost ma informacje kto odebrał i kiedy.

    Po drugie platforma na ten moment nie ma już znaczenia.
    Jest ustawowe 14 dni na zwrot, jeśli masz potwierdzenie daty odbioru przesyłki przez sprzedającego i minęło od tego czasu 14 dni to już nie ma żadnych wymówek. Zwrot musi być wykonany przez sprzedającego bez żadnego ale. Jak jest opór UOKIK, albo Policja. Jak było płacone kartą chargeback.
  3. Awatar użytkownika Jarek_-
    Samo potwierdzenie otrzymania zamówienia nie unieważnia twojego prawa do zwrotu towaru zakupionego na odległość. Wyślij do sprzedawcy oświadczenie o odstąpieniu umowy, a następnie wyślij paczkę z wygenerowaną etykietą przez Shopee. Jeśli nie będzie chciał zwrócić pieniędzy, pozostaje Rzecznik Praw Konsumentów lub chargeback, jeśli płaciłeś kartą.
    Awatar użytkownika JayDustheadz
    Autor
    Owszem, ale mam wrazenie ze ze sprzedawca bedzie mi sie ciezej dogadac niz z shopee :/
    Poza tym, sprzedawca jeszcze nie dostal chyba pieniedzy, nie? Shopee o ile kojarze dobrze, wysyla je dopiero po potwierdzeniu odbioru wlasnie.
  4. Awatar użytkownika holymoly
    Mi wysłali nie ten przedmiot co trzeba z Chin. Miesiąc bujalem się ze sprzedawcą który mówił że wyśle niedługo, podawał terminy itp.
    Nagle shopee zamknęli a ja zostałem bez produktu i bez kasy. Założyłem spór w którym zamieściłem screeny rozmów, zdjęcie produktu i mi odrzucili.

    Dopiero email do supportu, do producenta i pisanie, że udostępnie całą tą sytuację na różnych forach i portalach pomogła. Wysłali link do zgłoszenia problemu, wstawiłem dosłownie te same zdjęcia i reklamacje przyjęli
    Awatar użytkownika ninjaZ
    @holymoly miałem już z majfriendami parę przejść w tym próba oszukania mnie na kilkaset $$$
    Teraz w przypadku każdej wartościowej paczki nagrywam unboxing.
    Podbijam pytanie, wie ktoś do kiedy działa suport Shopee w PL ? (Edytowano)
  5. Awatar użytkownika 1234sdg131
    A to nie jest ten dawny świat przesyłek, który pośredniczy w wysyłce towarów z Chin?
    Awatar użytkownika JayDustheadz
    Autor
    Produkt kupiony od polskiego sprzedawcy.
  6. Awatar użytkownika Usunięty248264
    Anonymous User
    Paczka miała do dojść 21.01.23r od 2 tygodni utknęła w Polsce, każde zgłoszenie o zwrot pieniędzy anulują... Jakiś pomysł płaciłem blikiem.
  7. Awatar użytkownika ninjaZ
    Ktoś wie do kiedy działa support w PL czy tam obsługa, Shopee ?
    Mam 2 paczki opłacone i są gdzieś w drodze.
    Do kiedy ewentualnie obsługują zwroty gdyby coś było nie teges ? (Edytowano)
Awatar użytkownika