Spotkala mnie dziwna sytuacja: kupilem produkt tuz przed ogloszeniem zamkniecia (w okolicach 200zl), sprzedawca wyslal cos w tej samej kategorii ale zupelnie innego (duzo tanszy model). Z jakiegos dziwnego powodu, wyslal to kurierem mimo ze paczka lekko by sie zmiescila do paczkomatu.
I tu zaczyna sie problem - shopee nie pozwala automatycznie wygenerowac etykiet na takie zwroty i prosi cie o ogarniecie odeslania samodzielnie ( w sytuacji zamkniecia shopee, na pewno nie otrzymalbym zwrotu kosztow wysylki ). Musialem sie meczyc z ich supportem troche czasu i w koncu wyslali mi etykiete do paczkomatu.
W tej samej sprawie probowalem rozwiazac tez inny problem i w odpowiedzi na ten drugi, konsultant z jakiegos powodu odniosl sie tez do w/w zwrotu zwiazanego z etykieta/kurierem. To co napisal wydaje mi sie BARDZO dziwne:
w celu rozpatrzania Twojego wniosku o zwrot środków, proszę o anulowanie wniosku złożonego w aplikacji Shopee oraz o potwierdzenie odbioru zamówienia.W celu potwierdzenia odbioru zamówienia proszę wejść w zakładkę "Ja" -> "Moje zakupy" -> "W dostawie" i pod zgłoszonym produktem należy kliknąć "Zamówienie otrzymane"In short: mam anulowac wniosek o zwrot, kliknac "zamowienie otrzymane" i odpisac
Odpisalem "teraz mowiciemi ze zeby otrzymac zwrot musze potwierdzic ze paczke odebralem? przeciez to bedzie rownoznaczne z niemozliwoscia ubiegania sie o zwrot?"
Odpowiedz jaka dostalem wydaje sie byc jeszcze dziwniejsza:
właśnie o to chodzi z zamówieniem 230104E4A8XVB0, że żebyśmy mogli rozpatrzeć wniosek, to potrzebne jest wykonanie tych kroków.Proszę się nie martwić żadnymi komunikatami, dana sprawa będzie rozpatrzona poza aplikacją, więc czekam na wykonanie kroków. (etykieta zostanie wygenerowana)
Jestem przewrażliwiony, czy faktycznie staraja sie mnie pozbyc - "dana sprawa bedzie rozpatrzona poza aplikacją" w sensie będe musiał się męczyć ze sprzedawcą całkowicie poza shopee?
Z góry dziękuję za wszelkie opinie/pomoc.
19 Komentarzy
sortowanie:Jak odsyłałeś paczkomatem to inpost ma informacje kto odebrał i kiedy.
Po drugie platforma na ten moment nie ma już znaczenia.
Jest ustawowe 14 dni na zwrot, jeśli masz potwierdzenie daty odbioru przesyłki przez sprzedającego i minęło od tego czasu 14 dni to już nie ma żadnych wymówek. Zwrot musi być wykonany przez sprzedającego bez żadnego ale. Jak jest opór UOKIK, albo Policja. Jak było płacone kartą chargeback.