Niestety, ta dyskusja już wygasła
Zakończono

Paczka aliexpress - spór

38
wrz 24. 2020
Mam problem i szukam kogoś kto może się już z tym spotkał.

Zamówiłem na Ali (a zamawiałem już ponad 300 przedmiotów) bramkę do Smart Home od Xiaomi.
Paczka została obsłużona przez Dział Logistyki serwisu AliExpress więc jak mniemam to oni nadawali paczkę a nie sprzedający.
Z chwilą kiedy dostałem maila że paczka jest w PL zaciekawiło mnie że nie pojawiła się w aplikacji inpost (wybrałem opcję do paczkomatu). Wrzuciłem numer do alipaczki a tu info: "paczkomat docelowy wro16l" - czyli jakieś 220 km od mojego miejsca zamieszkania, "paczka czeka na odbiór". Zadzwoniłem na infolinię i podałem swoje dane, potwierdzili że paczka
301679.jpg nadana na inne imię, nazwisko i tel. Założyłem spór. Wysłałem screena z alipaczki i aplikacji inpost (o braku takiego nadania). Odrzucono. Każą mi załatwić dowód że paczka nie jest na mnie co oczywiście nie da się zrobić bo RODO, tajemnica korespondencji i inne takie.
Napisałem do inpostu z prośbą o pisemne potwierdzenie niezgodności danych (choć wątpię że cokolwiek dadzą) Zasugerowałem Ali aby oni skontaktowali się z przewoźnikiem (co pewnie i tak nie zrobią).

#stówkawplecy

Jakieś rady?
Aktualizacje społecznościowe
Zagraniczne zakupy

38 Komentarzy

sortowanie:
Awatar użytkownika
  1. Awatar użytkownika asimply
    asimply
    Ali coraz bardziej spada na dno. Kiedyś ostro i szybko reagowali na sam fakt wysłania przedmiotu w sposób niezgodny z zamówieniem. Np. ASS, a sprzedawca bez zgody wysyła jakimś syfiastym Yanwen. Teraz sterta dowodów, szczegółowe wyjaśnienia, a do głąbów nie dociera.
  2. Awatar użytkownika azaber
    azaber
    Jeśli spór już zamknięty i nie przyznano ci zwrotu ( co jest dla mnie dziwne, bo przy odpowiednim udokumentowaniu problemu, wydaje mi się wręcz nieprawdopodobne by nie przyznano Ci zwrotu), to pisz na czacie do Evy i proś o kontakt z konsultantem. Tam opisz dokładnie sytuację, przygotuj sobie zawczasu screeny ze śledzenia, gdzie widać miejsce dostawy, oraz adres na jaki zamówiłeś. Powinni ci pomóc i pozwolić ponownie otworzyć spór. Jeśli nie udało by sie dogadać za pierwszym razem "uderzaj" ponownie na chat, aż trafi się bardziej "kumata" i pomocna osoba po drugiej stronie.
  3. Awatar użytkownika Manveru
    Manveru
    Jeżeli płaciłeś kartą to polecam chargeback.
  4. Awatar użytkownika Santa
    Santa
    1. Wejdź w swoje zamówienie na kompie, nie aplikacji.
    2. Sprawdź czy dane wysyłki jakkolwiek się pokrywają z twoimi.
    3. Jeśli nie, to screenshot i upload do dyskusji jako dowód 1 - dane na które wysłano, i drugi screenshot z twoimi danymi jako tymi gdzie powinno dotrzeć.

    Wielu sprzedawców teraz jak nie chce wysłać towaru to daje tracking od innej osoby byle z tego samego kraju (choć niekoniecznie). Miałem już tak kilka razy niestety i raz szło do Katowic, raz do Warszawy, a raz nawet do Stanów.
    Dla majfrienda to nie ma znaczenia - on się pozbędzie niechcianego zamówienia...
  5. Awatar użytkownika Cebulion
    Cebulion
    RhPlus27/09/2020 19:31

    Ale na ich stronie to dane są poprawne. Niezgodność danych potwierdziłem na …Ale na ich stronie to dane są poprawne. Niezgodność danych potwierdziłem na infolini inpostu. Wygląda że dostałem numer śledzenia obcej paczki (ktoś wklepał w system) a moja paczka pewnie nie została wysłana. Jeśli wysyłałby sprzedawca, na 100% kazali by mu udowodnić poprawność danych na liście nadawczym. Niestety jak pisałem wyżej paczkę obsługiwał dział aliexpress.No nic. Jutro spróbuję CB z revoluta.


    To niestety nie pomyłka sprzedawcy, a ostatnio popularne oszustwo. Dostałeś cudzy numer paczki.
    5199309-TC3V5.jpg
  6. Awatar użytkownika as007
    as007
    Ostatnio Ali zaczął trzymac bardziej stronę sprzedających, aniżeli kupujacych. Zamówiłem kieszeń na dysk, Chińczyk przysłał nie to co trzeba, to założyłem spór, a oni mi napisali, że wszystko jest ok i dostałem towar. Tak jakby w ogóle nikt tam nie czytał tego co pisze kupujacy w sporze.
  7. Awatar użytkownika leeloo
    leeloo
    Cebulion03/10/2020 11:08

    To niestety nie pomyłka sprzedawcy, a ostatnio popularne oszustwo. …To niestety nie pomyłka sprzedawcy, a ostatnio popularne oszustwo. Dostałeś cudzy numer paczki. [Obrazek]


    dobrze wiedziec. w taki przypadku moze reklamacja do ali zeby sprawdzili czy dany numer paczki nie zostal przypisany do innych zamowien, i wtedy oszustwo wyjdzie na jaw, jak kilka zamowien ma ten sam numer i adres dostawy.
  8. Awatar użytkownika RhPlus
    RhPlus Autor
    Ciąg dalszy:
    Dziś odezwał się Revolut. Konsultant zadał szczegółowe pytania dotyczące sprawy. Zlecił "tymczasowy zwrot" (kasa już na koncie) i zaznaczył że rozpatrzenie chargeback potrwa do 50dni.
  9. Awatar użytkownika RhPlus
    RhPlus Autor
    Oczywiście paczka już odebrana przez kogoś. Po wysłaniu zażalenia, odrzucono propozycje zwrotu kasy.

    InPost także nie przysłał maila ani SMSa z kodem (Edytowano)
  10. Awatar użytkownika RhPlus
    RhPlus Autor
    Narazie spór otwarty, wysłałem im odpowiedź inpostu o braku możliwości wystawienia dokumentu ale z potwierdzeniem niezgodności danych (screen maila z tłumaczeniem)
  11. Awatar użytkownika Maly_Lou
    Maly_Lou
    Zrób screenshota z google maps z zaznaczonym paczkomatem wro16l i swoim adresem. Napisz, że dostałeś błędny tracking i paczka o takim numerze została odebrana przez kogoś ponad 200km od Twojego adresu zamieszkania.
    Masz przy swoim zamówieniu jaki paczkomat wybrałeś? Jeśli tak to też wstaw ss z google maps z tym paczkomatem i paczkomatem do którego dostarczono paczkę. Opisz dokładnie te screenshoty, co na nich chcesz pokazać. (Edytowano)
  12. Awatar użytkownika RhPlus
    RhPlus Autor
    Maly_Lou24/09/2020 12:36

    Zrób screenshota z google maps z zaznaczonym paczkomatem wro16l i swoim …Zrób screenshota z google maps z zaznaczonym paczkomatem wro16l i swoim adresem. Napisz, że dostałeś błędny tracking i paczka o takim numerze została odebrana przez kogoś ponad 200km od Twojego adresu zamieszkania. Masz przy swoim zamówieniu jaki paczkomat wybrałeś? Jeśli tak to też wstaw ss z google maps z tym paczkomatem i paczkomatem do którego dostarczono paczkę. Opisz dokładnie te screenshoty, co na nich chcesz pokazać.


    Tu mam wątpliwości czy screenshoty coś dadzą. Szczegółowo opisałem im to w dispute. Mam wrażenie że nastąpila omyłka ludzka w naklejeniu na paczkę listu przewozowego (tu nie wiem czy inpostowe adresy drukują już w Chinach czy doklejają w Polsce). W systemie widnieje mój adres i paczkę wysłano. Nikt nie kontrolował wydruku i samej naklejki na paczce.

    Btw aplikacja i śledzenie na stronie InPost nie pokazuje mi info gdzie paczka dotarła a alipaczka paczkomat docelowy pobiera. Potwierdziłem to na infolini (że Wrocław). (Edytowano)
  13. Awatar użytkownika MichalPa
    MichalPa
    asimply24/09/2020 12:19

    Ali coraz bardziej spada na dno. Kiedyś ostro i szybko reagowali na sam …Ali coraz bardziej spada na dno. Kiedyś ostro i szybko reagowali na sam fakt wysłania przedmiotu w sposób niezgodny z zamówieniem. Np. ASS, a sprzedawca bez zgody wysyła jakimś syfiastym Yanwen. Teraz sterta dowodów, szczegółowe wyjaśnienia, a do głąbów nie dociera.


    Dokładnie. AliExpress zaczyna jednak doganiać w czymś Allegro
  14. Awatar użytkownika RhPlus
    RhPlus Autor
    Manveru24/09/2020 23:33

    Jeżeli płaciłeś kartą to polecam chargeback.


    Czytam właśnie o chb na revolut. Ciekawe czy zadziała. Czekam na zakończenie sporu i sprawdzę.
  15. Awatar użytkownika RhPlus
    RhPlus Autor
    We're really sorry for what has happened and we totally understand your feeling. As the shipping information indicates the package has been delivered and you didn't provide us with the valid evidence to prove you haven't received the package within the limit days, we assume you have received the package and we will release the full payment to the seller according to our rule.Meanwhile, you're suggested to check with your family member or neighbors if they signed the package in the name of you. Your patience and understanding is greatly appreciated. Do not hesitate to contact us should you have any other questions. In case you have future assistance, we are entirely at your disposal. Best wishes
  16. Awatar użytkownika voodoo69
    voodoo69
    RhPlus27/09/2020 13:23

    We're really sorry for what has happened and we totally understand your …We're really sorry for what has happened and we totally understand your feeling. As the shipping information indicates the package has been delivered and you didn't provide us with the valid evidence to prove you haven't received the package within the limit days, we assume you have received the package and we will release the full payment to the seller according to our rule.Meanwhile, you're suggested to check with your family member or neighbors if they signed the package in the name of you. Your patience and understanding is greatly appreciated. Do not hesitate to contact us should you have any other questions. In case you have future assistance, we are entirely at your disposal. Best wishes


    Wal spór ;p biorą na przetrzymanie byś w czasie go nie zgłosił ;p
  17. Awatar użytkownika RhPlus
    RhPlus Autor
    voodoo6927/09/2020 14:13

    Wal spór ;p biorą na przetrzymanie byś w czasie go nie zgłosił ;p


    To jest już ostatni komentarz arbitrażu na Ali. Spór się właśnie zakończył. Oczywiście na moją niekorzyść. (Edytowano)
  18. Awatar użytkownika voodoo69
    voodoo69
    RhPlus27/09/2020 14:28

    To jest już ostatni komentarz arbitrażu na Ali. Spór się właśnie zakoń …To jest już ostatni komentarz arbitrażu na Ali. Spór się właśnie zakończył. Oczywiście na moją niekorzyść.


    Ponowny spór o ile jest takie coś ;p Jak nie zostaje męczenie na czacie ;p
  19. Awatar użytkownika Santa
    Santa
    Zrób to co ci pisałem. Koniecznie screeny z ich strony z danymi adresata gdzie wyslali i twoimi gdzie powinni. Masz jeszcze możliwość odwolania od wyniku sporu, ale bez screenow ni rusz.
  20. Awatar użytkownika voodoo69
    voodoo69
    Santa27/09/2020 15:07

    Zrób to co ci pisałem. Koniecznie screeny z ich strony z danymi adresata g …Zrób to co ci pisałem. Koniecznie screeny z ich strony z danymi adresata gdzie wyslali i twoimi gdzie powinni. Masz jeszcze możliwość odwolania od wyniku sporu, ale bez screenow ni rusz.


    A z odwołania ktoś kiedyś dostał odpowiedź ?:P
Awatar użytkownika