Okradziona przesyłka zwrotna do Amazon.de + info ze sklepu po terminie reklamacji w DPD

11
maj 24. 2019
Cebularze radźcie - sprawa wygląda następująco:

1) Zakupiłem towar od zewnętrznego sellera na amazon.de - postanowiłem go zwrócić, gdyż mi nie przypasował - zapłaciłem 180 eur
2) Odesłałem paczkę na własny koszt DPD do Niemiec 2.05. br. - została dostarczona 7.05.
3) 15.05. wieczorem (a więc po 8 dniach) sklep mi napisał mejla, że dotarł pusty karton i jeśli chcę zwrot to mam odesłać towar
4) Napisałem kilka pytań do sklepu - m.in. w jakim stanie dotarła paczka, dlatego tak późno mnie poinformowali o problemie - mejl do dnia dzisiejszego pozostał bez odpowiedzi

Teraz tak:
- niestety nie wpisałem wartości towaru przy nadawaniu paczki w DPD (przez pośrednika)
- paka była oklejona zgodnie z wytycznymi Amazon (na wierzchu była faktura handlowa z nazwa towaru i "rynkową" wartością 400 eur - każdy kto miał ją w łapach mógł to przeczytać
- info ze sklepu że jest coś nie tak dostałem po 8 dniach, a na reklamację u przewoźnika wg ustawy jest 7 dni

Co mogę w tej chwili zrobić (prócz pogodzenia się ze stratą)? Roszczenie do Amazon.de że zamulił z informacją o problemie z przesyłką? (przypominam że towar zewnętrznego sellera)

Ch... mnie strzelił dodatkowo, bo byłem na urlopie za granicą poza EU gdy dostałem info z Amazon.de a załatwianie per tel wyszłoby fortunę.
Aktualizacje społecznościowe
Amazon OkazjeAmazon promocjeRóżne
11 Komentarzy
pisz do amazona.
Masz film? Dowody z pakowania? Masz zdjęcie w jakim stanie została odebrana? Sprawa będzie ciężka do wygrania i jeszcze ten termin na reklamacje
Edytowane przez: "www" maj 24. 2019
www24/05/2019 18:28

Masz film? Dowody z pakowania? Masz zdjęcie w jakim stanie została o …Masz film? Dowody z pakowania? Masz zdjęcie w jakim stanie została odebrana? Sprawa będzie ciężka do wygrania i jeszcze ten termin na reklamacje


Sklep poza info "pusta paczka" nie raczył odpowiedzieć na pytania o stan w jakim przyszła, zdjęcie, cokolwiek.

Ja wiem jaka paczka miała wage (bo ważyłem na wadze kuchennej ) i odpisałem dokładnie sposób opakowania: karton z towaru, wrzucony w karton Amazona, zaklejony i wrzucony w worek foliowy i zataśmowane wszystko z każdej strony + pierdyliard etykiet wg instrukcji Amazona.

Bez uszkodzenia folii zewnętrznej i taśmy na kartonie Amazon nie dało się dostać do środka.

Ale niestety nie zrobiłem zdjęć, jakoś ilość przerzucony paczek z/do amazona mnie uśpiła.
ciekawe - jak widać z amazonem też trzeba uważać. Swoją drogą zawszę deklaruję wartośc paczki ...
No ale to wina dpl to co ma amazon do tego
Edytowane przez: "oskarCK" maj 24. 2019
wewsie24/05/2019 19:16

ciekawe - jak widać z amazonem też trzeba uważać. Swoją drogą zawszę deklar …ciekawe - jak widać z amazonem też trzeba uważać. Swoją drogą zawszę deklaruję wartośc paczki ...


Akurat w przypadku Amazona mogłem wybrać też zwrot za pośrednictwem ich spedytora (etykiety opłacane przez adresata) i nadanie np. w Żabce - ale nie zdecydowałem się na tę opcję, bo paczka znajomego przeleżała na sklepie 2 tyg zanim ruszyła w podróż (ktoś zamulił)
oskarCK24/05/2019 19:18

No ale to wina dhl to co ma amazon do tego


Nadawalem samodzielnie DPD. Wg mnie ma, bo nie zgłosili mi problemu z paczka w ciągu 7 dni od dostarczenia, a taki termin na reklamacje wynika bezpośrednio z ustawy Prawo pocztowe (i regulaminu przewoźnika)
no tak ale ty nadałeś paczkę Amazon odebrał pustą na pewno była ważona po odbiorze wiec masz dowod ze nie byla pusta...
oskarCK24/05/2019 19:25

no tak ale ty nadałeś paczkę Amazon odebrał pustą na pewno była ważona po o …no tak ale ty nadałeś paczkę Amazon odebrał pustą na pewno była ważona po odbiorze wiec masz dowod ze nie byla pusta...


Dokładnie. Na etykiecie nadawczej zawsze jest waga.
adikadik24/05/2019 19:21

Nadawalem samodzielnie DPD. Wg mnie ma, bo nie zgłosili mi problemu z …Nadawalem samodzielnie DPD. Wg mnie ma, bo nie zgłosili mi problemu z paczka w ciągu 7 dni od dostarczenia, a taki termin na reklamacje wynika bezpośrednio z ustawy Prawo pocztowe (i regulaminu przewoźnika)


Jak sprawa się zakończyła?
www18/10/2019 11:00

Jak sprawa się zakończyła?



a w sumie lepiej niż myślałem. po tygodniu oczekiwania znów wbiłem na infolinię... tam powiedziano mi, że sprawa musi być skierowana wyżej. na następny dzień dostałem mejla z "super działu" (k... #pdk) z prośbą żebym napisał im pismo-oświadczenie z opisem całej sprawy i podpisaną klauzulą o odpowiedzialności karnej z tytułu fałszych zeznań. Napisałem, podpisałem, zeskanowałem i odesłałem. Po 2h Revolut zgłosił uznanie w wysokości kwoty, którą zapłaciłem 180 eur. Więc jedyna strata jaką poniosłem to odsyłka do Niemiec (bo wysyłałem na własny koszt), ale już nie miałem sumienia o to ich ciągać
Prześlij Komentarz
Avatar
@
    Tekst

    Dyskusje