Okradziona przesyłka zwrotna do Amazon.de + info ze sklepu po terminie reklamacji w DPD

9
maj 24.
Cebularze radźcie - sprawa wygląda następująco:

1) Zakupiłem towar od zewnętrznego sellera na amazon.de - postanowiłem go zwrócić, gdyż mi nie przypasował - zapłaciłem 180 eur
2) Odesłałem paczkę na własny koszt DPD do Niemiec 2.05. br. - została dostarczona 7.05.
3) 15.05. wieczorem (a więc po 8 dniach) sklep mi napisał mejla, że dotarł pusty karton i jeśli chcę zwrot to mam odesłać towar
4) Napisałem kilka pytań do sklepu - m.in. w jakim stanie dotarła paczka, dlatego tak późno mnie poinformowali o problemie - mejl do dnia dzisiejszego pozostał bez odpowiedzi

Teraz tak:
- niestety nie wpisałem wartości towaru przy nadawaniu paczki w DPD (przez pośrednika)
- paka była oklejona zgodnie z wytycznymi Amazon (na wierzchu była faktura handlowa z nazwa towaru i "rynkową" wartością 400 eur - każdy kto miał ją w łapach mógł to przeczytać
- info ze sklepu że jest coś nie tak dostałem po 8 dniach, a na reklamację u przewoźnika wg ustawy jest 7 dni

Co mogę w tej chwili zrobić (prócz pogodzenia się ze stratą)? Roszczenie do Amazon.de że zamulił z informacją o problemie z przesyłką? (przypominam że towar zewnętrznego sellera)

Ch... mnie strzelił dodatkowo, bo byłem na urlopie za granicą poza EU gdy dostałem info z Amazon.de a załatwianie per tel wyszłoby fortunę.
Aktualizacje społecznościowe
Amazon OkazjeAmazon promocje
9 Komentarzy
pisz do amazona.
Masz film? Dowody z pakowania? Masz zdjęcie w jakim stanie została odebrana? Sprawa będzie ciężka do wygrania i jeszcze ten termin na reklamacje
Edytowane przez: "www" maj 24.
www24/05/2019 18:28

Masz film? Dowody z pakowania? Masz zdjęcie w jakim stanie została o …Masz film? Dowody z pakowania? Masz zdjęcie w jakim stanie została odebrana? Sprawa będzie ciężka do wygrania i jeszcze ten termin na reklamacje


Sklep poza info "pusta paczka" nie raczył odpowiedzieć na pytania o stan w jakim przyszła, zdjęcie, cokolwiek.

Ja wiem jaka paczka miała wage (bo ważyłem na wadze kuchennej ) i odpisałem dokładnie sposób opakowania: karton z towaru, wrzucony w karton Amazona, zaklejony i wrzucony w worek foliowy i zataśmowane wszystko z każdej strony + pierdyliard etykiet wg instrukcji Amazona.

Bez uszkodzenia folii zewnętrznej i taśmy na kartonie Amazon nie dało się dostać do środka.

Ale niestety nie zrobiłem zdjęć, jakoś ilość przerzucony paczek z/do amazona mnie uśpiła.
ciekawe - jak widać z amazonem też trzeba uważać. Swoją drogą zawszę deklaruję wartośc paczki ...
No ale to wina dpl to co ma amazon do tego
Edytowane przez: "oskarCK" maj 24.
wewsie24/05/2019 19:16

ciekawe - jak widać z amazonem też trzeba uważać. Swoją drogą zawszę deklar …ciekawe - jak widać z amazonem też trzeba uważać. Swoją drogą zawszę deklaruję wartośc paczki ...


Akurat w przypadku Amazona mogłem wybrać też zwrot za pośrednictwem ich spedytora (etykiety opłacane przez adresata) i nadanie np. w Żabce - ale nie zdecydowałem się na tę opcję, bo paczka znajomego przeleżała na sklepie 2 tyg zanim ruszyła w podróż (ktoś zamulił)
oskarCK24/05/2019 19:18

No ale to wina dhl to co ma amazon do tego


Nadawalem samodzielnie DPD. Wg mnie ma, bo nie zgłosili mi problemu z paczka w ciągu 7 dni od dostarczenia, a taki termin na reklamacje wynika bezpośrednio z ustawy Prawo pocztowe (i regulaminu przewoźnika)
no tak ale ty nadałeś paczkę Amazon odebrał pustą na pewno była ważona po odbiorze wiec masz dowod ze nie byla pusta...
oskarCK24/05/2019 19:25

no tak ale ty nadałeś paczkę Amazon odebrał pustą na pewno była ważona po o …no tak ale ty nadałeś paczkę Amazon odebrał pustą na pewno była ważona po odbiorze wiec masz dowod ze nie byla pusta...


Dokładnie. Na etykiecie nadawczej zawsze jest waga.
Prześlij Komentarz
Avatar
@
    Tekst

    Dyskusje