Moje przegrane boje z amazon.de i InPostem - ostrzegam

sty 8. 2021
Ostrzegam przed zakupami na amazon.de i jednocześnie proszę o radę.

Opisuję co zaszło.
W listopadzie kupiłem na amazon.de przedmiot o wartości powyżej 300euro. Zapłaciłem przelewem.
Po dwóch dniach od zamówienia dostałem informację że zamówienie zostało wysłane InPostem.

Przewidywany termin doręczenia przesyłki został przekroczony o tydzień więc zapytałem na czacie co z moim zamówieniem. Odpowiedziano mi że dostanę odpowiedź mailem.
W mailu dostałem odpowiedź że na podstawie trackingu, raportowanej wagi przesyłki i stanu, przesyłka została do mnie dostarczona.
W systemie śledzenia przesyłek InPost cały czas, do teraz widnieje status "Przygotowana przez nadawcę".
Infolinia InPost poinformowała mnie że przesyłka nie została przekazana do dostarczenia.
Skontaktowałem się z polskojęzycznym konsultantem amazona, przedstawiłem informację co usłyszałem w InPost, miły pan powiedział że przekaże dalej. I przekazał.
W odpowiedzi dostałem identycznego maila co wcześniej, tylko podpisany przez inną osobę (automat lub szablon). Cały czas twierdzą że przesyłkę otrzymałem.

Złożyłem oficjalną reklamację do InPostu, ale została odrzucona z powodu braku przedstawienia potwierdzenia odbioru przesyłki przez pracownika InPost.
Innymi słowy składanie reklamacji w InPost przez adresata przesyłki jest bezcelowe.

Podsumowując: Amazon twierdzi że przesyłkę otrzymałem, InPost mówi że niedostarczył i ma to w d..., ja przesyłki nie mam i jestem a plecy 320euro.

Jeśli ktoś ma jakiś pomysł co dalej to proszę o pomoc
Aktualizacje społecznościowe

29 Komentarzy

sortowanie:
Awatar użytkownika
  1. Awatar użytkownika asimply
    asimply
    Tak to jest jak płaci się przelewami, BLIKiem itd., a nie kartą, odbierając sobie dodatkowe narzędzie do egzekwowania swoich roszczeń. (Edytowano)
  2. Awatar użytkownika kolololo
    kolololo Autor
    Imola25/01/2021 09:45

    I jakie wieści z placu boju? Wygrałeś sprawę czy się poddałeś. Trzeba by to …I jakie wieści z placu boju? Wygrałeś sprawę czy się poddałeś. Trzeba by to może jakoś nagłośnić bardziej.



    Złożyłem zawiadomienie na policję. Nie było to łatwe, zajęło mi dwa dni - 4 i 2 godziny ale się udało. Wcześniej po którejś już interwencji amazon napisał abym złożył zawiadomienie i wysłał im skan to podejmą dalsze działania.
    Co będzie dalej to się zobaczy.
  3. Awatar użytkownika Qaz123
    Qaz123
    Jak ogarniasz choćby z translate.Google to polecam czat w języku niemieckim lub ang. Zawsze pomagali.
  4. Awatar użytkownika Zapomniany
    Zapomniany
    Amazon musi mieć jakiś dokument potwierdzający nadanie. Spróbuj go uzyskać. I z tym switkiem uderzaj do inpostu. Dostaniesz oficjalne info. Z tym oficjalnym infem uderz z powrotem do Amazona i żądaj rozwiązania sprawy, ponownej wysyłki lub zwrotu gotówki. Amazon musi się wypowiedzieć, jeśli będziesz miał oficjalną odpowiedź inpostu.

    Jeśli ktoś dalej będzie ściemniał, zgłoś do do UOKiK. W necie znajdziesz też darmowe porady prawne (telefoniczne oraz na forach), wyjaśnij sytuację i zapytaj co możesz zrobić i na co się powołać. Ale działaj, nie zostawiaj tego tak.

    Na przyszłość płać kartą bankową (prawdziwego banku) albo PayPalem. W pierwszym przypadku możesz skorzystać z chargebacku i sprawę będzie rozwiązywał dalej bank. W drugim przypadku masz ochronę kupującego. (Edytowano)
  5. Awatar użytkownika Cebulion
    Cebulion
    Pięknie, po prostu pięknie. Czego zagranicznego inpost się nie dotknie, to od razu spi****li. Wcześniej Aliexpress teraz Amazon.
  6. Awatar użytkownika kolololo
    kolololo Autor
    W piątek odbyłem kolejną rozmowę telefoniczną z konsultantem, który zapewniał że zaraz sprawą się zajmie i zaraz dostanę odpowiedź. Do dzisiaj nie dostałem żadnej odpowiedzi. To świadczy już o firmie amazon. Chcecie kupujcie, ale jak coś pójdzie nie tak to zapomnijcie o współpracy, chyba że kupujecie pierdoły po kilka euro.
    Przed chwilą kolejna rozmowa na czacie z wezwaniem do wydania przedmiotu z mojej strony, i hasła w stylu "to straszne że nie dostałeś" od konsultanta, po czym konsultant wychodzi z czata. Ja się zastanawiam jak ta firma funkcjonuje.
  7. Awatar użytkownika Imola
    Imola
    kolololo18/01/2021 21:51

    W piątek odbyłem kolejną rozmowę telefoniczną z konsultantem, który zapew …W piątek odbyłem kolejną rozmowę telefoniczną z konsultantem, który zapewniał że zaraz sprawą się zajmie i zaraz dostanę odpowiedź. Do dzisiaj nie dostałem żadnej odpowiedzi. To świadczy już o firmie amazon. Chcecie kupujcie, ale jak coś pójdzie nie tak to zapomnijcie o współpracy, chyba że kupujecie pierdoły po kilka euro.Przed chwilą kolejna rozmowa na czacie z wezwaniem do wydania przedmiotu z mojej strony, i hasła w stylu "to straszne że nie dostałeś" od konsultanta, po czym konsultant wychodzi z czata. Ja się zastanawiam jak ta firma funkcjonuje.


    I jakie wieści z placu boju? Wygrałeś sprawę czy się poddałeś. Trzeba by to może jakoś nagłośnić bardziej.
  8. Awatar użytkownika kolololo
    kolololo Autor
    Finał:
    W dniu dzisiejszym, po czterech miesiącach amazon oddał pieniądze. Bez jakiegokolwiek wyjaśnienia. Po prostu przechowali kasę przez cztery miesiące bez odsetek, i nawet słowa przeprosin. Chociaż odsetki coraz częściej ujemne, to może i dobrze ;). W każdym razie z amazona się wyleczyłem z zakupów za większe kwoty.
  9. Awatar użytkownika Rafal_zzz
    Rafal_zzz
    zle przeczytalem ale faktycznie wszystko wskazuje na to ze amazon przycial..... (Edytowano)
  10. Awatar użytkownika kolololo
    kolololo Autor
    leeloo08/01/2021 20:39

    a tracking na stronie amazona co mowi?



    Nic, "skontaktuj się z przewoźnikiem InPost"
  11. Awatar użytkownika Hary_Giewont
    Hary_Giewont
    pisz do skutku, może trafisz na jakiegoś hindusa co pociągnie temat dalej skutecznie (mam na myśli chat)
  12. Awatar użytkownika kolololo
    kolololo Autor
    Problemem nie jest język, ani niechętni konsultanci. Wręcz przeciwnie, konsultanci zarówno na angielskim czacie jak i na polskiej infolinii są bardzo uprzejmi i chcą pomóc. Problem w tym że posiadają zbyt mało informacji/wiedzy o przesyłce i przekazują sprawę dalej. A w imieniu "tego dalej" odpowiada automat.
    Przez stronę nie dało się wysłać maila do obsługi klienta, wczoraj odkryłem jeszcze jedną rzecz, po zmianie języka strony na angielski maile można wysyłać. Co ciekawe, podczas wysyłania maila ukazuje się uproszczony pasek trackingu i widnieje tam status "w doręczeniu". Więc po prostu perfidnie kłamią że przesyłkę dostarczyli.
  13. Awatar użytkownika pablos_f4y
    pablos_f4y
    Ja nigdy nie miałem problemu z Amazonem. A przesyłki przychodzily nawet wcześniej niż zakładany czas dostawy. Paczki najczęściej przychodzą poczta polska nawet te ciężkie, i DHL . Ostatnio nawet InPost i DPD wkroczyli na rynek dostaw Amazona. Paczka zamówiona przed swietami na .de wysłana z Anglii dostawca DPD i przyszła po świętach dokładnie w dniu planowanej dostawy.
    Pisz na czacie dzwoń. Musisz działać a reklamacje z dostawcą to tylko i wyłącznie nadawca może robić bo ty nie masz żadnych praw.
  14. Awatar użytkownika kolololo
    kolololo Autor
    Jeszcze troszkę popiszę dla potomności.
    Przedwczoraj, nie wiem czy przypadkowo czy ktoś zainteresował się moją odrzuconą reklamacją w InPost przesyłka całkowicie znikła z trackingu zarówno InPost jak i amazon. Zadzwoniłem na infolinie amazona, dostałem info że rzeczywiście przesyłka nie została dostarczona, ale konsultant nic sam nie może przy towarze powyżej 300 euro i przekazuje sprawę wyżej. Do dzisiaj cisza.
  15. Awatar użytkownika leeloo
    leeloo
    a tracking na stronie amazona co mowi?
  16. Awatar użytkownika leeloo
    leeloo
    to zadaj potwierdzenia nadania i otrzymania, mozesz wkleic im status z inposta i amazona
  17. Awatar użytkownika kolololo
    kolololo Autor
    Ale od kogo mam żądać?
    Konsultanci nic nie wiedzą i przekazują sprawę, jak to określają do innego departamentu. A w imieniu departamentu odpowiada automat mailowo. Nie wiem z kim gadać czy pisać.
  18. Awatar użytkownika kolololo
    kolololo Autor
    Właśnie wysłałem maila z prośbą o przesłanie mi potwierdzenia przekazania przesyłki do InPost. W odpowiedzi dostałem 3 raz identycznego maila z automatu podpisanego znowu innym nazwiskiem. Dramat, tego nawet nikt nie czyta. Amazon to najgorszy sklep w jakim robiłem zakupy
  19. Awatar użytkownika JimmyD
    JimmyD
    kolololo09/01/2021 11:03

    Właśnie wysłałem maila z prośbą o przesłanie mi potwierdzenia przekazania p …Właśnie wysłałem maila z prośbą o przesłanie mi potwierdzenia przekazania przesyłki do InPost. W odpowiedzi dostałem 3 raz identycznego maila z automatu podpisanego znowu innym nazwiskiem. Dramat, tego nawet nikt nie czyta. Amazon to najgorszy sklep w jakim robiłem zakupy


    To nie Amazon, tylko Inpost Ci nawalił. Moje zamówienie z Amazon.it nie został odostarczone i dostałem kasę w 100% wysokości i gwarancję ponownego zakupu w cenie z promocji (jak towar się pojawi na stanie).

    A próbowałeś zgłosić na infolinii nie zaginięcie przesyłki, ale brak odpowiedzi z tego departamentu, gdzie odpowiada automat/szablon?
    Albo zareklamować, że odpowiedź supportu nie rozwiązuje Twojego problemu?

    Jak nie drzwiami to oknem Generalnie z Amazonem mam 100% spraw ogarniętych. Niestety, z Inpostem miałem dużo różnych przejść (w tym agresywnego listonosza inpostu, który przyszedł tylko na mnie nawrzeszczeć i wygrażać, że ukradłem przesyłkę... podczas gdy on zaniósł ją pod inny adres). Próbuj kontaktować się na różne sposoby z różnych przyczyn. Może to pomoże.
  20. Awatar użytkownika kolololo
    kolololo Autor
    pablos_f4y09/01/2021 13:06

    a reklamacje z dostawcą to tylko i wyłącznie nadawca może robić bo ty nie m …a reklamacje z dostawcą to tylko i wyłącznie nadawca może robić bo ty nie masz żadnych praw.


    Teraz już wiem, ale straciłem 30 dni bo tyle mają na odpowiedź i wykorzystali do ostatniej godziny termin
Awatar użytkownika