Jak robić zakupy w Amazonie? [Poradnik]

35
kwi 18. 2016
Zakupy w Amazonie to prosta i przyjemna rzecz, a przede wszystkim - wygodna. Często to także sporo tańsza alternatywa dla polskich sklepów, zwłaszcza w czasie promocji lub wyprzedaży. W kwestii zakupów w tym zagranicznym sklepie narosło wiele legend i plotek, które postaram się wyjaśnić, wraz z przedstawieniem całej drogi zamawiania, dzięki czemu nawet nie znając języka angielskiego bezproblemowo zamówicie wybrane przez was produkty.

1. Zakładanie konta.
Istotną rzeczą jest fakt, że rejestrując konto w sklepie Amazon np. w brytyjskim oddziale sklepu - z tego samego konta skorzystasz także w oddziałach sklepu w innych krajach m.in.: Niemczech, Hiszpanii czy USA (dzięki czemu nie będziemy musieli raz jeszcze dokonywać rejestracji, dodawać adresów dostawy czy kart płatniczych).

Najłatwiej konto założyć oczywiście w brytyjskim lub amerykańskim oddziale sklepu (amazon.co.uk lub amazon.com), jeśli jednak znacie inne języki obce, nie ma większego znaczenia gdzie założycie swoje konto. Sam będę opierał się na brytyjskim sklepie, jednak zasada zakupów jest identyczna w Niemczech, czy Francji.

  • Wchodzimy na amazon.co.uk, a następnie na stronie głównej szukamy w prawym górnym rogu tekstu ''Your Account'' i klikamy w odnośnik "New customer? Start here".

  • W kolejnym etapie należy wpisać swoje: imię i nazwisko, adres mailowy oraz hasło, które będą służyły do logowania się w sklepie. Po wypełnieniu pól pozostaje nam stworzyć konto klikając w przycisk ''Create you Amazon account''.

19801.jpg
  • Następnie uzupełniamy konto o swój adres oraz kartę płatniczą.

19801.jpg
  • Dodajemy swój adres, który będzie także wykorzystywany jako domyślny adres dostawy.

19801.jpg19801.jpg
  • Dodajemy dane karty płatniczej, z której będziemy korzystać w sklepie. Warto uzupełnić wszystko na początku - przyspiesza to później zakupy kilkukrotnie (można wtedy cały proces skrócić tylko do jednego kliknięcia).


2. Proces zakupu.
W momencie kiedy mamy: założone konto, uzupełniony adres dostaw oraz dodaną kartę płatniczą, to nie pozostaje nam nic innego niż zakupy! Jeśli interesuje nas konkretny przedmiot, który chcemy znaleźć w sklepie to wyszukiwaną frazę musimy wprowadzić w wyszukiwarce, która znajduje się zawsze w górnej części strony.

Załóżmy przykładowo, że interesuje nas konkretny produkt, w typ wypadku dajmy na to dysk SSD amazon.co.uk/San…HVQ

  • Aby dokonać zakupu należy dodać przedmiot do koszyka klikając w przycisk po prawej stronie.

19801.jpg
  • Kliknąć przycisk ''Proceed to checkout'', który rozpocznie finalizację zakupu.

19801.jpg
  • W następnym oknie wybieramy dodany przez nas adres dostawy.

19801.jpg
  • Wybieramy formę dostawy (polecam Standard Delivery – najtańsza) oraz klikamy ''Continue''.

19801.jpg
  • Zaznaczamy jedną z dodanych przez nas kart płatniczych. Jest to przedostatni etap zamówienia - w dalszym ciągu nie jest wiążący!

19801.jpg
  • Dopiero kolejny, ostatni już etap jest wiążący i powoduje zamówienie naszego towaru. Istotnym jest żeby NIE ZAZNACZAĆ płatności w złotówkach - płacimy w walucie w jakiej jest obsługiwany sklep, w tym wypadku są to Funty Szterlingi (nawet jeśli nie mamy karty walutowej). Kliknięcie ''Pay…'' spowoduje zamówienie towaru.

19801.jpg

3. Krótkie FAQ
Pytania z odpowiedziami, które nasuwają się większości z was, na które natrafiliśmy w komentarzach:

  • Dlaczego nie płacimy w złotówkach? - ponieważ kurs naszej waluty w Amazonie jest dosłownie i w przenośni bandycki. Dużo lepszą opcją jest pozostawienie płatności w walucie w której sklep jest obsługiwany i pozwolenie bankowi oraz firmie wydającej kartę na przewalutowanie. Różnica na naszą korzyść jest znaczna (kilkanaście do nawet kilkudziesięciu groszy na każdej jednostce waluty).

  • Jak najlepiej płacić? - wielu z was pewnie posiada konta walutowe z kartami płatniczymi. To właśnie najlepsza możliwa opcja płatności w dowolnym sklepie Amazonu. Wiele banków oferuje darmowe konta walutowe, jednak często należy płacić za wydanie oraz utrzymanie karty. Pozwala to na późniejsze kupno walut w Walutomacie, Cinkciarzu czy Kantorze Online Alior Banku. Jeśli zakup jest jednorazowy, nie bójcie się zapłacić swoją kartą do konta w złotówkach. Różnica jest nieduża i znacząca jedynie dla nałogowych zakupoholików.

  • Jak zostanie dostarczona moja paczka? - Amazon na terenie Polski dostarcz paczki za pośrednictwem przesyłek kurierskich DHL (to właśnie ta opcja Standard Delivery, którą zalecałem zaznaczyć). Przesyłkę możemy śledzić na bieżąco od magazynu sklepu, aż pod nasze drzwi za pomocą strony sklepu lub strony firmy kurierskiej.

  • Ile kosztuje dostawa? - koszt wysyłki zawsze podany jest w ostatnim etapie zamówienia (w chwili kiedy klikamy przycisk „Pay...”, wysyłka jest osobno wyszczególniona). Przykładowo za wysyłkę jednej gry z brytyjskiego Amazonu zapłacimy około 2-4 GBP czyli od 11 do 22zł. Podobne ceny obowiązują także za dostawę z Hiszpanii czy Włoch. Koszt wysyłki sprzętu elektronicznego waha się średnio od 30zł do 100zł. Warto zwrócić uwagę na zakupy w niemieckim Amazonie (amazon.de) ponieważ dostawa w przypadku zakupów za minimum 39€ jest DARMOWA.

  • Jak długo będę czekał na dostawę? - sklep zawsze podaje szacunkowy czas, kiedy otrzymamy przesyłkę. Jeśli towar jest na stanie, nie trwa to zazwyczaj dłużej niż 3-5 dni. Sprawa komplikuje się dopiero kiedy magazyn czeka na dostawę, wtedy podawany jest zakres dat, szacowany na podstawie tego kiedy przyjdzie dostawa. Pieniądze pobierane są z naszej karty dopiero w momencie wysyłki!

  • Czy cena jest ostateczna? Czy zostanie doliczone cło? - cena podawana w ostatnim etapie zamówienia przez Amazon jest ostateczna. W przypadku zakupów na terenie Unii Europejskiej (a więc z Hiszpanii, Włoch czy Niemiec itp.) doliczana na końcowym etapie jest różnica (1-3%) w stawkach VAT pomiędzy Polską, a krajem, w którym zamawiamy. Jednak przy odbiorze paczki nie będziemy musieli płacić żadnego CŁA lub podatku VAT 23%, tak jak może się przytrafić w przypadku zakupów z Chin. To niestety bzdura powtarzana w internecie.

  • Zamówienia z USA lub Kanady - Amazon już przy zakupie pobiera od nas wszystkie opłaty celne, czy podatek VAT, dzięki czemu finalną cenę przedmiotu wraz ze wszystkimi opłatami w kraju znamy jeszcze przed zamówieniem. Teoretycznie jeśli nasza paczka w Polsce przejdzie bez dodatkowych opłat, można starać się o zwrot tych środków od sklepu, jednak osobiście nigdy mi się to nie udało.

  • Co z gwarancją? - wszystkie przedmioty zakupione przez Amazon objęte są standardową gwarancją producentów. Są dwa sposoby na jej egzekwowanie: można zwrócić się bezpośrednio do serwisu danej marki (jeśli sprzęt objęty jest gwarancją międzynarodową) lub do konsultantów Amazonu. Wyślą na koszt sklepu kuriera, który odbierze od nas sprzęt do naprawy (korzystałem kilkukrotnie, hitem było to jak czytnik e-booków został mi dostarczony po naprawie gwarancyjnej w czasie wakacji w Azji – sklep wie jak dbać o klienta

  • Co ze zwrotami? - zakupiony przez nas przedmiot w niezmienionym stanie możemy zwrócić, jeśli np. pomyliliśmy się, czy rozmiar np. obuwia nam nie odpowiada - jednak na nasz koszt (w tej chwili adres zwrotny to w większości przypadków centra logistyczne w kraju, także przesyłka nie jest droga).

  • Sorry, we can't deliver this item to Poland – Amazon to nie tylko sklep, ale również platforma sprzedażowa (coś jak nasze Allegro), dla mniejszych sprzedawców. Może się okazać, że dany przedmiot nie jest sprzedawany bezpośrednio przez amerykańskiego giganta, tylko przez mniejszy sklep, który nie wysyła do Polski. Część sprzedawców jednak otwiera się na nasz rynek, należy jednak być uważnym w kwestii kosztów dostawy (te mogą być dużo wyższe niż w przypadku zamówień z magazynów Amazonu).

Lista sklepów europejskich, które w wysyłają do Polski:

Inne istotne dla nas sklepy, które wysyłają część zamówień do Polski to:
Aktualizacje społecznościowe
Amazon OkazjeAmazon promocje
35 Komentarzy
Dla każdego kraju trzeba otwierać nowe konto? uk , fr , de
interpunkcyjnyterroystapaź 9. 2016

Dla każdego kraju trzeba otwierać nowe konto? uk , fr , de

"​
1. Zakładanie konta.
Istotną rzeczą jest fakt, że rejestrując konto w sklepie Amazon np. w brytyjskim oddziale sklepu - z tego samego konta skorzystasz także w oddziałach sklepu w innych krajach m.in.: Niemczech, Hiszpanii czy USA (dzięki czemu nie będziemy musieli raz jeszcze dokonywać rejestracji, dodawać adresów dostawy czy kart płatniczych). "
Myślałem ze uruchomienie Prime zmieni koszty wysyłki na free, niestety nie. Albo coś źle robię.
tylkoDealmar 19. 2017

Myślałem ze uruchomienie Prime zmieni koszty wysyłki na free, niestety ni …Myślałem ze uruchomienie Prime zmieni koszty wysyłki na free, niestety nie. Albo coś źle robię.


Niestety, ale nie do PL
Cześć.
Napisałeś "Amazon na terenie Polski dostarcz paczki za pośrednictwem przesyłek kurierskich DHL (to właśnie ta opcja Standard Delivery, którą zalecałem zaznaczyć)".
Jak są dostarczane paczki za pomocą innych metod?

@Aveks Przy niektórych zakupach z Amazon Marketplace z UK paczki idą Royal Mailem, a z Hiszpanii lub Włoch potrafią iść UPSem.
Którą opcję wybrać jeśli jeden przedmiot jest oferowany na dwa sposoby:
257076-T29CR.jpg
Edytowane przez: "margas" maj 25. 2017
margasmaj 25. 2017

Którą opcję wybrać jeśli jeden przedmiot jest oferowany na dwa spos …Którą opcję wybrać jeśli jeden przedmiot jest oferowany na dwa sposoby:[Obrazek]


"Fullfilled by Amazon"
wow, super poradnik, dzięki
Z tym płaceniem karta w złotówkach to różnica JEST znaczna. Jakiś miesiąc temu kupowałem w Eur na Amazonie i Alior Bank policzył 4,5 za Eur, kilka dni pózniej dostałem zwrot i policzył 3,9 Eur Takze tego.. ostatni raz. Tylko konto walutowe.
Czy ktoś z was dokonywał zwrotu na Amazon.es? Zamówiłem zwrot z uwagi na otrzymanie uszkodzonego przedmiotu i w dokumentach do zwrotu przedmiotu podany jest adres hiszpański, nie centrum logistycznego w Polsce. Potwierdziłem z działem wsparcia Amazon - przedmiot należy odesłać bezpośrednio do Hiszpanii; @Cad - informacja powyżej wprowadza trochę w błąd.
Edytowane przez: "Draco" mar 25.
Dracomar 25.

Czy ktoś z was dokonywał zwrotu na Amazon.es? Zamówiłem zwrot z uwagi na ot …Czy ktoś z was dokonywał zwrotu na Amazon.es? Zamówiłem zwrot z uwagi na otrzymanie uszkodzonego przedmiotu i w dokumentach do zwrotu przedmiotu podany jest adres hiszpański, nie centrum logistycznego w Polsce. Potwierdziłem z działem wsparcia Amazon - przedmiot należy odesłać bezpośrednio do Hiszpanii; @Cad - informacja powyżej wprowadza trochę w błąd.


W większości przypadków, tak jak pisałem ^^ W przypadku niemieckiego nie miałem jeszcze sytuacji, gdzie miałby, odsyłać do innych magazynów niż w PL. W przypadku innych bywa to różnie.

Jeżeli przedmiot jest uszkodzony to powinieneś również otrzymać zwrot kosztów dostawy (ostatnio w UK otrzymałem z kasą za przedmiot), pytałeś o to?
@Cad Tak, na amazon.de przy zwrocie otrzymujemy opłaconą etykietę. Jeśli chodzi o amazon.es to zwracają koszt dostawy do 5,5Eur. Koszt wysyłki do Hiszpanii jest wyższy ale będę się martwił później:-) Paczka do mnie przyszła Pocztą-Polską z Bielan Wrocławskich.
Dracomar 26.

@Cad Tak, na amazon.de przy zwrocie otrzymujemy opłaconą etykietę. Jeśli ch …@Cad Tak, na amazon.de przy zwrocie otrzymujemy opłaconą etykietę. Jeśli chodzi o amazon.es to zwracają koszt dostawy do 5,5Eur. Koszt wysyłki do Hiszpanii jest wyższy ale będę się martwił później:-) Paczka do mnie przyszła Pocztą-Polską z Bielan Wrocławskich.


Z ciekawości, co kupiłeś? Jeżeli przedmiot jest uszkodzony to próbowałbym odzyskać całość za odesłanie. Jak wyślesz to spróbój skontaktować się przedstawiając dowód ile faktycznie zapłaciłem za odesłanie.
Obiektyw. Tak zamierzam zrobić, na razie poprosiłem o wysłanie nowej sztuki, jak ją dostanę, odeśle ten i będę kontaktował się z supportem w sprawie poniesionych kosztów wysyłki. Sprawdzę jeszcze na poczcie, paczka kosztuje 60zł, ale może uda się wysłać poleconym priorytetem za ~35zł. Tańszego sposobu wysyłki póki co, nie znalazłem.
macie jakies zapychacze?
@Cad odesłałem przedmiot poleconym priorytetem za 35zł. Napisałem do hiszpańskiego supportu, załączyłem skan potwierdzenia nadania, przeliczyłem kwotę po średnim kursie NBP z dnia wysyłki i podałem wartości w PLN i EUR. Otrzymałem zwrot na dokładnie taką kwotę, jak napisałem. Obsługa bardzo sprawna, pieniądze wróciły po 2 dniach.
Dracomar 30.

@Cad odesłałem przedmiot poleconym priorytetem za 35zł. Napisałem do his …@Cad odesłałem przedmiot poleconym priorytetem za 35zł. Napisałem do hiszpańskiego supportu, załączyłem skan potwierdzenia nadania, przeliczyłem kwotę po średnim kursie NBP z dnia wysyłki i podałem wartości w PLN i EUR. Otrzymałem zwrot na dokładnie taką kwotę, jak napisałem. Obsługa bardzo sprawna, pieniądze wróciły po 2 dniach.


No i super, więc wszystko pozytywnie się zakończyło.
Pytanie moje jest takie - gdy podaje nr karty, przy zamówieniu nie ma nigdzie płatności itd - tylko informacje produkt zamówiony. Czy na bazie samego numeru karty pobiorą opłate z konta? (nie ma 3d secure, nie wymagaca CVV). Czekam od 3 dni, kwota nie pobrana, zamówienie wg strony w trakcie realizacji. Jest to możliwe?
Mauser92kwi 6.

Pytanie moje jest takie - gdy podaje nr karty, przy zamówieniu nie ma …Pytanie moje jest takie - gdy podaje nr karty, przy zamówieniu nie ma nigdzie płatności itd - tylko informacje produkt zamówiony. Czy na bazie samego numeru karty pobiorą opłate z konta? (nie ma 3d secure, nie wymagaca CVV). Czekam od 3 dni, kwota nie pobrana, zamówienie wg strony w trakcie realizacji. Jest to możliwe?



Pieniądze zostaną pobrane dopiero w momencie wysyłki towaru
Prześlij Komentarz
Avatar
@
    Tekst

    Najlepsze dyskusje

    Najlepsi sprzedawcy