lis 25. 2022
Cześć! Może ktoś z Was orientuje się w kwestii zakupów sprzętu Apple z zagranicznego amazona, a konkretnie fabrycznego ubezpieczenia od Apple'a.

Przy chęci zakupu sprzętu np z niemieckiej witryny, można od razu do koszyka dodać AppleCare+ przypisane do urządzenia. Wiem, że można też sobie ogarnąć to ubezpieczenie jeśli sprzęt kupimy w PL, ale jest z tym trochę schodów bo trzeba mieć adres (lub kogoś znajomego) i kartę płatniczą zarejestrowaną w danym państwie żeby dokonać zakupu. Przy tym dodatkowo przejść proces weryfikacji telefonicznej na infolinii.

W przypadku amazona wydaje mi się, że nie będzie to wymagane. W koszyku dalej siedzi wszystko (sprzęt + ubezpieczenie) do samego momentu potwierdzenia płatności w banku. Oczywiście przy zakupie AC+ jest niby oświadczenie że jesteśmy mieszkańcami danego państwa, ale pytanie czy jest to respektowane, czy po prostu ubezpieczenie wskakuje do sprzętu i nikt tego dalej nie weryfikuje - kupował może już ktoś z Was w ten sposób?

Z tego co czytałem, to polskie serwisy respektują to ubezpieczenie, i można w razie uszkodzeń naprawiać sprzęty za niewielkie dopłaty
Aktualizacje społecznościowe
Zadaj pytanie
Skomentuj

9 Komentarzy

sortowanie:
Avatar
  1. Avatar
    Autor
    Odpowiem sam sobie, bo zdecydowałem się na zakup, może ktoś będzie w przyszłości zainteresowany.

    Poszło gładko i przyjemnie, od razu po zakupie pobrało kasę za AC+, a dziś wraz z potwierdzeniem wysyłki sprzętu dostałem na maila dowód objęcia gwarancją, która skończy mi się wraz z końcem listopada 2024 roku. Wszystko bez dodatkowych weryfikacji ze strony sklepu, bez żadnych wymagań bankowych czy adresowych. Faktura wystawiona normalnie na firmę.

    Polecam
    Avatar
    @rafalll_p Kupowałeś przez normalne konto czy Amazon Business? Druga kwestia czy dostałeś też fakturę z apple care+ albo jakieś potwierdzenie tej polisy, a jak nie to czy udało Ci się zaliczyć to w koszty prowadzenia działalności? (Edytowano)
  2. Avatar
    Raczej bym się nie przejmował. Gwarancja Apple obowiązuje wszędzie, nie ma znaczenia gdzie kupiłeś (wyjątek stanowi bodajże HongKong ze względu na inną konstrukcję sim/esim).
    Tak samo nikt nie zabroni ci przecież zakupić tego będąc na wakacjach albo się przeprowadzić.
    Zadzwoń do dowolnego premium resellera w PL i się zapytaj czy mozesz zrobić serwis z AC.

    Mnie natomiast ciekawi jakie widzisz uzasadnienie dla takiego ubezpieczenia. Jak ja ostatnio sprawdzałem to było tak wycenione że zwracało się przy drugiej wymianie wyświetlacza
    Telefon 1000 EUR a ubezpieczenie prawie 200. Znaczy że o ile statystycznie raz na 4 lata nie rozwalisz sprzetu to się to nie opłaca. Dla porównania, AC na samochód to 1.5-3% jego wartości. (Edytowano)
    Avatar
    Autor
    Wiesz co, jeżeli chodzi o robienie serwisu to robiłem research, i generalnie oficjalne serwisy uznają, tego się absolutnie nie boję. Bardziej chodziło mi o kwestię zakupu samego ubezpieczenia - czy nie będzie z tym pod górę tą drogą przez amazona.

    Nie ma co porównywać nawet do auta kosztów, bo tak jak zauważyłeś ten przelicznik jest zupełnie odmienny, ale w koszyku mam akurat cały czas iPada i tutaj proporcje ubezpieczenia są nieco inne niż przy telefonie, bo tablet wychodzi ~1,5 eur, a ubezpieczenie do niego 159 eur. Patrzyłem na te oficjalne tabelki i telefony z reguły mają wyższe koszty AC+, pewnie przez podatność na uszkodzenia przy codziennym użyciu. Ale nawet przez pryzmat tego chyba zobaczę czy wskoczy to ubezpieczenie na tablet, żeby przy zakupie telefonu mieć pewność. Pamiętam czasy jak zanosiło się iphony 6-7 na serwis i mówiło o losowym wyłączaniu urządzenia przy 20-30% baterii i wymieniali na nowy. Teraz to pewnie nie przejdzie, a takie ubezpieczenie to chociaż minimalne zabezpieczenie