Amazon naprawa gwarancyjna

2
lut 9.
Cześć,

Nasłuchałem się dużo o tej super gwarancji Amazona, gdzie przysyłają zamienniki i zabierają do naprawy uszkodzone urządzenie. Przyszedł niestety czas, gdzie będę zmuszony skorzystać z tej gwarancji. Po 4,5 miesiąca użytkowania Samsunga S8 zaczęło się coś dziwnego dziać z baterią, poniżej określonej ilości % naładowania zaczyna drastycznie spadać pozostała energia.
Zadzwoniłem dzisiaj na infolinię Amazon, po krótkiej rozmowie zgłoszenie zostało przekształcone w naprawę gwarancyjną. Niestety jak zapytałem o zamiennik to dostałem informację, że nie mogę dostać żadnego zamiennika. Dodatkowo naczytałem się już tutaj na innych dyskusjach, że "przetwarzanie" trwa przynajmniej z tydzień roboczy, więc na 2 tygodnie lub lepiej zostaję bez telefonu. Dodatkowo trzeba opłacić przesyłkę na własny koszt. To mnie trochę zbiło z tropu. Nie mam telefonu zapasowego, więc nie uśmiecha mi się oczekiwać 2 tygodnie lub lepiej na naprawę.
Idąc dalej pomyślałem, że istnieje jeszcze gwarancja producenta. Przeczytałem na stronie Samsunga w ich polityce gwarancyjnej, że respektują naprawę gwarancyjną w Polsce na podstawie dowodu zakupu urządzenia z terenu EU. To by rozwiązało problem, było znacznie szybsze i na miejscu, bez żadnej zabawy w wysyłki. Niestety dzwoniąc na infolinię dowiedziałem, się czegoś przeciwnego, a wytłumaczone to zostało niemiecką dystrybucją urządzenia.

Nasunęły się więc pytania:
1. Może mi ktoś wytłumaczyć tą rozbieżność w zeznaniach Samsunga? Ktoś próbował telefon kupiony za granicą naprawiać w Polsce, najlepiej Samsunga? Co ma do polityki gwarancyjnej dystrybucja krajowa na terenie EU?
2. Czy to jakiś mit z tymi zamiennikami w Amazonie, czy to może jest przy konkretnych usterkach tylko oferowane? Albo produktach?
3. Co byście w tej sytuacji zrobili, próbowali to jakoś przeforsować u Samsunga w kraju (o ile to możliwe), wykłócić się o wysłanie innego telefonu w zamian, czy może się pogodzić z tą sytuacją?

Pozdrawiam Pepperowiczów
Aktualizacje społecznościowe
Amazon OkazjeAmazon promocje
2 Komentarze
A nie miałeś opcji wymiany na nowy towar? ja jakiś czas temu zakupiłam sprzęt agd na amazon.it. Zgłosiłam reklamację na czacie, przysłali mi nowy sprzęt i miałam określony czas na odesłanie popsutego. Za kuriera zapłaciłam sama a po przesłaniu faktury zwrócili mi kasę. Wszystko przebiegło bardzo sprawnie.
Niestety nie dostałem takiej propozycji na infolinii. Wręcz mi powiedziano, że nie mogę otrzymać urządzenia zastępczego. Dla potomnych sam sobie odpowiem na to pytanie.

Otóż jeszcze tego samego dnia zadzwoniłem na infolinię Samsunga (była sobota więc serwisy polskie zamknięte) z pytaniem czy taka naprawa może mieć miejsce. Dostałem odpowiedź odmowną. Zdziwiło mnie to strasznie, gdyż na stronie Samsunga widnieje zapis o tym, że naprawa gwarancyjna w ramach Unii Europejskiej jest realizowana. Zbiło mnie to trochę z tropu, ale nie poddałem się. Postanowiłem napisać mail do serwisu Samsunga w Krakowie z pytaniem czy przyjmą taki telefon. W poniedziałek w odpowiedzi dostałem, że serwis się zajmuje naprawą telefonów z prawie wszystkich krajów Unii Europejskiej, ale w celu potwierdzenia zaproszony zostałem na miejsce. Zabrałem ze sobą tylko fakturę VAT wystawioną przez Amazon.
W serwisie przedstawiłem jak wygląda sytuacja i sprawdzono telefon w bazie imei. I tutaj zonk, ogromne zaskoczenie zarówno moje jak i serwisantów. Otóż okazało się, że imei mojego urządzenia był... Polski. Tak, Amazon sprzedał mi telefon przeznaczony na polski rynek. Uprzejmy Pan nawet specjalnie sprawdził w bazie czy telefon nie był wcześniej naprawiany. Na fakturze widnieje zapis "Deutsche version", więc istniało podejrzenie, że telefon nie był z pudełka w którym co znalazłem. Tym bardziej mnie to zaniepokoiło, gdyż Amazon przysłał wszystkim co wtedy kupili ten model otwarte pudełka. Na szczęście okazało się, że nie był. Fakturę Amazon sobie zeskanowali i przyjęli na serwis. Na drugi dzień był gotowy.

Po tym całym zajściu teraz jestem ciekaw, czy to że mam polski telefon to był przypadek, czy może Amazon sprzedaje urządzenia z przeznaczeniem poz rynek kupującego? Jakby ktoś poczynił te same kroki to chętnie się dowiem, czy jego urządzenie też było polskie.

Jakby ktoś miał tego typu problem, a nie chce się bawić w wysyłki, to można śmiało oddać do autoryzowanego serwisu.
Edytowane przez: "Burt" lut 19.
Prześlij Komentarz
Avatar
@
    Tekst

    Dyskusje