Amazon Business, prime, VAT

13
paź 13. 2020
amazon.de/-/p…S6/
Cena karty netto 12.92.
Cena karty z niemieckim VAT 14.99 (16%)
307805.jpg
Podsumowanie zamówienia jak na zdjęciu.
Natomiast z karty pobrano 19.55.
Rozumiem że należy doliczyć różnice VAT ale 12.92 + 23% polskiego VAT = 15.89.

Ustaliłem też jak Amazonowi wyszła suma 19.55:
19.82*1.23 (polski VAT) - 4.83 (promocja prime) = 19.55

Kupując jako osoba prywatna (nie Amazon Business) dostajemy obiecaną cene (15.90 po dodaniu VAT).
Czyli kupując jako osoba prywatna mamy 7.10 euro promocji, a jako firma 4.83
Ktoś wytłumaczy mi o co tu chodzi?
Aktualizacje społecznościowe
Zagraniczne zakupy
13 Komentarzy
Mam to samo, chciałem zakupić na konto firmowe, ale okazało się, że przy koncie firmowym to kwota netto, więc zamówiłem z konta prywatnego

Gdyby komuś się udało uzyskać odliczenie VAT od cen prime to czekam na informację
Edytowane przez: "Jaroslavus" paź 13.
U mnie to samo. Pani mówiła tylko po niemiecku, wiec napisałem wiadomość po angielsku i czekam na odpowiedź.
grochu13/10/2020 17:13

U mnie to samo. Pani mówiła tylko po niemiecku, wiec napisałem wiadomość po …U mnie to samo. Pani mówiła tylko po niemiecku, wiec napisałem wiadomość po angielsku i czekam na odpowiedź.


Daj znać proszę co tam odpowiedzą
Ten sam problem, pobrało 200euro więcej za zamówienie. Po kontakcie z obsługą dostałem maila, że sorry, ale nic nie mogą zrobić. Jak towar otrzymam to mam go zwrócić i tyle pomogli w temacie.
Moim zdaniem cały problem leży w błędzie który widoczny jest już w koszyku. Cena netto jest bez promocji a cena brutto z. Potem już standardowo Amazon business wylicza ostateczna kwotę na podstawie netto. A totalnym żartem jest już wysokość rabatu który jest wyliczany porównując cenę netto do ceny promocyjnej brutto xd xd
Też się dziś zdziwiłem gdy zamiast obiecanych 450 eur z karty pobrało mi 699
Zakup na koncie biznes

No więc miałem przed chwilą dłuższą pogawędkę z supportem Amazona (na szczęście radzę sobie po niemiecku, to trochę śmieszne że nie mają biura w Polsce...) no i wiem w zasadzie wszystko:
- w przypadku "ofert dnia" (ofert blitz, czyli takich w których jest zegarek odliczający czas do końca oferty) zakupy w kontach biznes (na fakturę) nie maja żadnego sensu, ponieważ cena brutto dla klienta detalicznego = cena netto dla firmy

Pani wiedziała że to bez sensu, rozumie że przez to promocja w ogóle nie jest już promocją, ale "tak po prostu jest, brutto=netto i już"

Na szczęście jeszcze mogłem anulować swoje zamówienia (jedno było z Hiszpanii więc nie bardzo by mi się uśmiechało odsyłać)

Ale niesmak niestety zostaje.
Momentami zakupy i odpowiedzi konsultantów na AMZ coraz bardziej przypominają tekst z filmu "nie mamy Pana płaszcza i co Pan nam zrobisz?"
Odpowiedź Pani z obsługi - bezcenna. Niestety z doświadczenia wiem iż rozwiązanie spraw w AMZ w tych wypadkach trwa po kilka miesięcy.
Podsumowując jest błąd i dotyczy "promocyjnych" ofert prime day. Dla kont biznes i standardowych z dopisanym nip-em. Kwota brutto przy finalizacji staje się kwotą netto.

Więcej też w innym wątku :
pepper.pl/dys…999
@ilovkatie
Dostałem odpowiedź:
5279999-yWkaN.jpg
grochu15/10/2020 07:26

@ilovkatie Dostałem odpowiedź:[Obrazek]


Dzięki za info. Czyli w black friday znów trzeba będzie czekać z myszką na przycisku anuluj gdyby im się pobrało za dużo xd
Ile mamy czasu na zwrot towary, bo nie chcemy (tej ceny)? bo niby jakiegoś refunda mają zrobić w 10 dni roboczych, dopóki nie zrobią nie wiem w końcu jakiego i czy to nie jest tylko "przedłużenie" by nie zwrócić jest i minął czas.
Ja bym nie czekał dłużej niż 14 dni - wtedy pokrywają koszt zwrotu.
Czyki16/10/2020 14:11

Ja bym nie czekał dłużej niż 14 dni - wtedy pokrywają koszt zwrotu.



I jak tam walka z cenami? Ja chcem by zrobili z ceną porządek brutto-netto, to mi przysłali opłaconą etykietę zwrotu na Niemcy
W email napisali "You can of course return it to us within our 30-day return guarantee." Ale z opłatą może być jak mówisz w sumie po 14 dniach.
Prześlij Komentarz
Avatar
@
    Tekst