amazon anulowanie zakupu przez sprzedawce

gru 5. 2021
cześć, kupiłem na amazonie napęd do bramy bo był w niższej cenie wystawiony i teraz dostałem informacje od sprzedawcy:
"Drodzy KlienciBardzo przepraszamy za niedogodności. Ponieważ ten produkt okazał się wadliwy w magazynie, gdy był gotowy do wysyłki. Jako odpowiedzialny sprzedawca nie możemy wysyłać do Ciebie problematycznych produktów. Proszę o przesłanie „Prośby o anulowanie zamówienia”. Zwrócimy pełną kwotę.bardzo nam przykro. Bardzo dziękuję za zrozumienie.Z poważaniem"
sprzedawca zamknął swoje ogłoszenie z tym produktem, dziwne bo miał 20 sztuk i teraz wszystkie wadliwe? To na amazonie coś kupujesz i w sumie nie wiadomo czy przyjdzie czy anulują, bzdura. Pytanie co będzie jak nie zrobię anulacji (oczywiście poza zamrożonymi środkami)? Ewentualnie da się coś na tym ugrać jakiś kupon czy rabat? Czy zostaje mi tylko anulować zamówienie i tyle?
Aktualizacje społecznościowe

11 Komentarzy

sortowanie:
Awatar użytkownika
  1. Awatar użytkownika azaber
    Usunięty53510005/12/2021 19:45

    Może Cię zaskoczę, ale powód anulowania jest z dupy. Musi to wys …Może Cię zaskoczę, ale powód anulowania jest z dupy. Musi to wysłać.Anulować może jedynie w przypadku wpisania błędnej ceny i anulowania z tego powodu.


    Może cię zaskoczę, ale mylisz się i żyjesz w nieświadomości. Sklepy doskonale zabezpieczaja się przed takimi sytuacjami ( w skrócie, przed prawnie wiążącym zawieraniem umowy kupna-sprzedaży, już w momencie złożenia i opłacenia przez ciebie zamówienia. Żeby Ci uświadomić o co chodzi, to skoro tutaj mowa o amazonie, to zacytuję dotyczący tej kwestii fragment ich regulaminu:
    "2 NASZA UMOWA
    Składając zamówienie składasz Amazon ofertę nabycia produktu lub produktów wskazanych w Twoim zamówieniu. Po złożeniu przez Ciebie zamówienia na zakup produktu od Amazon prześlemy Ci powiadomienie z potwierdzeniem otrzymania Twojego zamówienia i szczegółowym opisem zamówienia („Potwierdzenie Zamówienia”). Jeżeli korzystasz z określonych Usług Amazon (np. aplikacji mobilnych Amazon), Potwierdzenie Zamówienia może zostać umieszczone w Centrum Powiadomień na stronie internetowej. Potwierdzenie Zamówienia stanowi oświadczenie, że wpłynęło do nas Twoje zamówienie, nie stanowi natomiast przyjęcia złożonej przez Ciebie oferty zakupu zamówionych produktów lub usług. Przyjęcie Twojej oferty i zawarcie umowy sprzedaży zamówionego przez Ciebie produktu następuje dopiero z chwilą wysłania do Ciebie produktu oraz przesłania Ci wiadomości e-mail lub umieszczenia powiadomienia w Centrum Powiadomień na stronie internetowej, z potwierdzeniem wysyłki produktu do Ciebie („Potwierdzenie Wysyłki”)."


    Uprzedzając twoje wątpliwości, tak, jest to prawnie dopuszczalne i podobnie brzmiące regulaminy ma większość sklepów internetowych.

    Usunięty53510005/12/2021 19:58

    Opie nie zgadzaj się na anulowanie ze swojej strony. Zawarłeś umowę kup …Opie nie zgadzaj się na anulowanie ze swojej strony. Zawarłeś umowę kupna-sprzedaży i sprzedawca musi się z niej wywiązać.



    Nie wprowadzaj Opa w bład! (Edytowano)
    Awatar użytkownika adam45648
    Hej, sorry za odkopywanie ale moje pytanie idealnie tu pasuje.

    Co zrobić w sytuacji jak paczka zaginęła już u przewożnika. Mam potwierdzenie wysyłki, czyli już zawartą umowę sprzedaży, a konsultant na wszystkie moje argumenty pisze, że nie będzie o tym ze mną rozmawiał tylko mam czekać na zwrot pieniędzy?
  2. Awatar użytkownika azaber
    Usunięty53510005/12/2021 20:14

    Amazon.pl działa na terenie Polski? Jeżeli tak, to podlega prawu polskiemu …Amazon.pl działa na terenie Polski? Jeżeli tak, to podlega prawu polskiemu i ich regulaminami możesz się podetrzeć.



    Sęk w tym, że ani ten regulamin, ani inne, podobnie brzmiące regulaminy, wiekszości dużych polskich sklepów, nie stoją w sprzeczności z prawem polskim. Jak sie powołuje na jakieś przepisy, to wypadałoby się wcześniej z nimi zapoznać.
    Ogłoszenie na stronie sklepu internetowego. może mieć, zgodnie z przepisami kodeksu cywilnego charakter oferty, lub tylko zaproszenia do zawarcia umowy. Radzę się szczegółowo zapoznać z kodeksowymi definicjami tych sformułowań, zanim zaczniesz się czymś podcierać (Edytowano)
  3. Awatar użytkownika azaber
    Może Cię zaskoczę, ale taka sytuacja, może się zdarzyć, zawsze i wszędzie. Kupując na odległość, zawsze musisz się liczyć z tym, że z tych czy innych powodów, może nie dojść do finalizacji zakupu.
    Niewielki ma to też związek z samym amazonem, bo wnioskując po tekście, który zacytowałeś można mieć przypuszczenie, graniczące z pewnością, że sprzedawcą nie jest amazon, a jakaś firma zewnętrzna, a poza tym, sytuacja taka, jak już wspomniałem, może mieć miejsce w każdym innym sklepie internetowym
    Wracając do samej sytuacji, to jest to typowe tłumaczenie sprzedawcy, w sytuacji, gdy z jakiegoś powodu nie chce wysłać zakupionego przedmiotu. Sam nie chce anulować zamówienia, bo jest to dla niego niekorzystne, więc prosi byś zrobił to Ty.
    Jedyne co możesz zrobić, to albo posłuchać prośby i anulować zakup, albo nie iść mu na rękę i tego nie anulować, licząc, że mimo wszystko Ci to wyśle, na co cień szansy mimo wszystko jest. Jednak wtedy "mrozisz" kasę na trochę dłużej. (Edytowano)
  4. Awatar użytkownika Usunięty535100
    azaber05/12/2021 19:35

    Może Cię zaskoczę, ale taka sytuacja, może się zdarzyć, zawsze i wszędzie. …Może Cię zaskoczę, ale taka sytuacja, może się zdarzyć, zawsze i wszędzie. Kupując na odległość, zawsze musisz się liczyć z tym, że z tych czy innych powodów, może nie dojść do finalizacji zakupu.Niewielki ma to też związek z samym amazonem, bo wnioskując po tekście, który zacytowałeś można mieć przypuszczenie, graniczące z pewnością, że sprzedawcą nie jest amazon, a jakaś firma zewnętrzna, a poza tym, sytuacja taka, jak już wspomniałem, może mieć miejsce w każdym innym sklepie internetowymWracając do samej sytuacji, to jest to typowe tłumaczenie sprzedawcy, w sytuacji, gdy z jakiegoś powodu nie chce wysłać zakupionego przedmiotu. Sam nie chce anulować zamówienia, bo jest to dla niego niekorzystne, więc prosi byś zrobił to Ty.Jedyne co możesz zrobić, to albo posłuchać prośby i anulować zakup, albo nie iść mu na rękę i tego nie anulować, licząc, że mimo wszystko Ci to wyśle, na co cień szansy mimo wszystko jest. Jednak wtedy "mrozisz" kasę na trochę dłużej.


    Może Cię zaskoczę, ale powód anulowania jest z dupy. Musi to wysłać.
    Anulować może jedynie w przypadku wpisania błędnej ceny i anulowania z tego powodu.
  5. Awatar użytkownika Usunięty535100
    Opie nie zgadzaj się na anulowanie ze swojej strony. Zawarłeś umowę kupna-sprzedaży i sprzedawca musi się z niej wywiązać.
  6. Awatar użytkownika Usunięty535100
    azaber05/12/2021 20:09

    Może cię zaskoczę, ale mylisz się i żyjesz w nieświadomości. Sklepy doskon …Może cię zaskoczę, ale mylisz się i żyjesz w nieświadomości. Sklepy doskonale zabezpieczaja się przed takimi sytuacjami ( w skrócie, przed prawnie wiążącym zawieraniem umowy kupna-sprzedaży, już w momencie złożenia i opłacenia przez ciebie zamówienia. Żeby Ci uświadomić o co chodzi, to skoro tutaj mowa o amazonie, to zacytuję dotyczący tej kwestii fragment ich regulaminu:"2 NASZA UMOWASkładając zamówienie składasz Amazon ofertę nabycia produktu lub produktów wskazanych w Twoim zamówieniu. Po złożeniu przez Ciebie zamówienia na zakup produktu od Amazon prześlemy Ci powiadomienie z potwierdzeniem otrzymania Twojego zamówienia i szczegółowym opisem zamówienia („Potwierdzenie Zamówienia”). Jeżeli korzystasz z określonych Usług Amazon (np. aplikacji mobilnych Amazon), Potwierdzenie Zamówienia może zostać umieszczone w Centrum Powiadomień na stronie internetowej. Potwierdzenie Zamówienia stanowi oświadczenie, że wpłynęło do nas Twoje zamówienie, nie stanowi natomiast przyjęcia złożonej przez Ciebie oferty zakupu zamówionych produktów lub usług. Przyjęcie Twojej oferty i zawarcie umowy sprzedaży zamówionego przez Ciebie produktu następuje dopiero z chwilą wysłania do Ciebie produktu oraz przesłania Ci wiadomości e-mail lub umieszczenia powiadomienia w Centrum Powiadomień na stronie internetowej, z potwierdzeniem wysyłki produktu do Ciebie („Potwierdzenie Wysyłki”)."Uprzedzając twoje wątpliwości, tak, jest to prawnie dopuszczalne i podobnie brzmiące regulaminy ma większość sklepów internetowych.Nie wprowadzaj Opa w bład!


    Amazon.pl działa na terenie Polski? Jeżeli tak, to podlega prawu polskiemu i ich regulaminami możesz się podetrzeć.
  7. Awatar użytkownika Usunięty535100
    azaber05/12/2021 20:51

    Sęk w tym, że ani ten regulamin, ani inne, podobnie brzmiące regulaminy, wi …Sęk w tym, że ani ten regulamin, ani inne, podobnie brzmiące regulaminy, wiekszości dużych polskich sklepów, nie stoją w sprzeczności z prawem polskim. Jak sie powołuje na jakieś przepisy, to wypadałoby się wcześniej z nimi zapoznać.Ogłoszenie na stronie sklepu internetowego. może mieć, zgodnie z przepisami kodeksu cywilnego charakter oferty, lub tylko zaproszenia do zawarcia umowy. Radzę się szczegółowo zapoznać z kodeksowymi definicjami tych sformułowań, zanim zaczniesz się czymś podcierać


    Turbo szczotka z Media expert jednak do mnie dotarła.
    pepper.pl/pro…037
  8. Awatar użytkownika azaber
    Usunięty53510005/12/2021 20:54

    Turbo szczotka z Media expert jednak do mnie …Turbo szczotka z Media expert jednak do mnie dotarła.https://www.pepper.pl/promocje/mini-turboszczotka-do-odkurzacza-tefal-zr900601-pasuje-tez-do-electroluxa-447037


    Cieszy mnie to niezmiernie...
Awatar użytkownika
Najlepsi sprzedawcy